Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.



Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Bweh, erg zonnig buiten, en daardoor ook best warm. Kom weer helemaal verhit thuis, terwijl het nog maar 13 graden is. Hoe moet dat als het 15+, of erger nog 20+ gaat worden??



Toch heb ik het gevoel dat ik eigenlijk niet mag klagen, omdat we zo verwend zijn met een lange winter Daar ben ik wel erg blij om.



Jullie vandaag moeite met het weer?
Alle reacties Link kopieren
Hey Ste_! Ik heb er ook moeite mee hoor, op de een of andere manier voel ik ook gewoon dat de zomer in de lucht is ofzo Ik vind het best drukkend en benauwd, alsof het een hete dag is geweest en het zo gaat onweren, terwijl de temperatuur toch mee had moeten vallen vandaag hè.

Morgen wordt het écht zomers met 21 graden en veel zon.. pfff.. zie er best wel tegenop.



Maar ik ben ook blij dat we 3 weken lente al 'gratis' zijn doorgekomen Wel jammer dat het zo lang licht blijft, vind het zoooo fijn als het rond 4 uur al begint te schemeren, heerlijk! Kijk ik nu al naar uit (terwijl dat eigenlijk maar een paar weken per jaar is).



Succes allemaal morgen!
quote:jen16 schreef op 13 april 2013 @ 19:19:

Morgen wordt het écht zomers met 21 graden en veel zon.. pfff.. zie er best wel tegenop.



Maar ik ben ook blij dat we 3 weken lente al 'gratis' zijn doorgekomen Wel jammer dat het zo lang licht blijft, vind het zoooo fijn als het rond 4 uur al begint te schemeren, heerlijk! Kijk ik nu al naar uit (terwijl dat eigenlijk maar een paar weken per jaar is).



Succes allemaal morgen!



Helemaal mee eens

Vond het vandaag ook warm buiten, maar in huis is het lekker koel. Vandaag in ieder geval nog, morgen wordt nog afwachten.



Heb er vooral moeite mee dat de dagen zo beginnen te lengen, vind het fijn als het om maximaal 18.00-19.00 uur donker is. Als het rond vier uur al gaat schemeren ben ik helemaal in mijn element
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik afscheid had genomen van dit topic wil ik jullie toch even sterkte toewensen voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Hier valt t nog mee, het regent en er is geen zon.... Misschien valt t vandaag wel mee
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen eerst ook bewolking. En dus nog goede hoop. Nu begint de zon door te breken.



En mijn familie-uitje is nog op het strand ook. Met geen enkele bescherming tegen de zon. Ik wil niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rifkaa schreef op 14 april 2013 @ 11:20:

En mijn familie-uitje is nog op het strand ook. Met geen enkele bescherming tegen de zon. Ik wil niet! Och heden, wat zullen ze allemaal lyrisch zijn over het weer....
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 14 april 2013 @ 11:23:

[...]



Och heden, wat zullen ze allemaal lyrisch zijn over het weer....Ja, dat vrees ik ook. Oooh, ik zie er zo tegenop! Heb bijna neiging om me af te melden. Maar ja, daar ga je je ook niet beter van voelen. Ben blij dat ik het hier in ieder geval even kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al verschillende vrienden op Facebook die in alle staten zijn, want 'Het zou toch mooi weer worden vandaag?!?!'.



Helemaal over de zeik, omdat het niet meteen volop zonnig is.



Stumpers
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ze ook. 'Waar is de zon' (gelukkig gewoon achter de wolken, waar die hoort. 'Het zou toch vandaag zo warm worden?'. Nou gelukkig valt het 'tegen'. Zelfs op de AD-site klagen ze over de weervoorspellers. Alsof ze het kunnen voorspellen, het zijn altijd nog verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo zeuren joh! Het voor jullie allang bewolkt genoeg geweest..



Stumpers!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vind ik het zoals het NU is perfect.

Niet koud.

Niet echt zonnig.

Gewoon lekker.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:fasjon schreef op 14 april 2013 @ 12:57:

Niet zo zeuren joh! Het voor jullie allang bewolkt genoeg geweest..



Stumpers!Dit is onze plek om te 'zeuren' over het weer. Jullie hebben lang genoeg kunnen zeuren. Jeetje zeg...wat heb ik mensen horen zeuren over het feit dat het koud was. Tig keer per dag heb ik moeten aanhoren dat het koud was. Alsof het warmer wordt als je tig per keer dag zegt dat het koud is. Dat zijn de stumpers!!! Opzouten jij!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 14 april 2013 @ 13:16:

Eigenlijk vind ik het zoals het NU is perfect.

Niet koud.

Niet echt zonnig.

Gewoon lekker.Hier schijnt de zon wel flink hoor. En het is 25 graden op het balkon. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn 'stumpers' was overigens een grapje hoor (vandaar ook de smiley ernaast).



Ik begrijp heel goed dat mensen houden van lekker warm weer.
You don't have to fit into the format
Ach, lekker weer is ook een relatief rekbaar begrip. Wat voor de 1 fijn is, dat is voor de ander een ware hel. Zo blijkt wel weer.

Ik ben lekker binnen gebleven vandaag en hier is het prima te doen.



En de bomen zijn nog kaal! Ik vind het op zich best mooi als alles in bloei staat maar dat is wel het teken dat het volop lente is, dus laat voorlopig die bomen maar lekker kaal

Ziet er in ieder geval nog een beetje winters uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayhem schreef op 14 april 2013 @ 16:53:

Ach, lekker weer is ook een relatief rekbaar begrip. Wat voor de 1 fijn is, dat is voor de ander een ware hel. Zo blijkt wel weer.Je hebt helemaal gelijk. Ik heb m'n post even aangepast
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Trouwens wel grappig om te zien hoe mensen zich kleden, op een dag als vandaag. De één loopt in korte broek en hemdje, de ander paradeert nog steeds rond in winterjas en op laarzen.
You don't have to fit into the format
quote:Lotte35 schreef op 14 april 2013 @ 17:00:

Trouwens wel grappig om te zien hoe mensen zich kleden, op een dag als vandaag. De één loopt in korte broek en hemdje, de ander paradeert nog steeds rond in winterjas en op laarzen.Dat ben ik ten voeten uit
Alle reacties Link kopieren
Oooh.. mag het alsjeblieft herfst worden Wat een dag vandaag zeg, bah! Hartstikke heet, hartstikke veel zon, en die blijft natuurlijk ook nog minstens tot 20:00 uur schijnen.



Ik ben nu al heeelemaal klaar met die zomer (terwijl die eigenlijk pas over ruim 2 maanden mag beginnen?!) Sorry voor mijn gezeik, dan ben ik maar een stumper; ik haat deze dagen gewoon.

En zo lang hebben we niet van de bewolking mogen genieten bovendien, de zogenaamde winter kwam pas zó laat op gang, dat ik het niet raar vind dat die in de lente nog 1-2 weekjes doorliep.



Maar ja, we kunnen er nu echt niet meer omheen: de ellende is nu echt begonnen. Gordijnen gaan hier dicht, een berg ijsblokjes in de vriezer en mijn (hete, rode, prikkende ) blote voeten gaan in een teiltje koud water!!!



Ik heb vandaag ook zowel laarzen als teenslippers gezien
@ Jen16:

Ik vind helemaal niet dat je zeikt hoor!

Die felle zon is inderdaad echt afschuwelijk, verlang er zo naar weer lekker te cocoonen in de herfst en winter!



Oh, ik wou dat het tenminste donker was...
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Lekker cocoonen...Hoe kunnen mensen daar nou niet van houden??! (Retorische vraag hoor) Heerlijke, gezellige, donkere dagen, regen, geen zon, sjaal om, nieuwe laarzen kopen, kaarsjes aan thuis, stamppot eten, met een dekentje en sloffen op de bank, kerstinkopen doen, sneeuw, in het donker avondeten...*zwijmelt weg*



Maar we gaan elkaar er doorheen slepen hoor! En over een paar maanden kunnen we lekker aftellen naar 21 september en dan hebben we nog een heel najaar voor de boeg!
quote:jen16 schreef op 14 april 2013 @ 18:00:

Jaaa Lekker cocoonen...Hoe kunnen mensen daar nou niet van houden??! (Retorische vraag hoor) Heerlijke, gezellige, donkere dagen, regen, geen zon, sjaal om, nieuwe laarzen kopen, kaarsjes aan thuis, stamppot eten, met een dekentje en sloffen op de bank, kerstinkopen doen, sneeuw, in het donker avondeten...*zwijmelt weg*







Maar we gaan elkaar er doorheen slepen hoor! En over een paar maanden kunnen we lekker aftellen naar 21 september en dan hebben we nog een heel najaar voor de boeg!Ja, dat zeker
quote:Daantje1970 schreef op 14 april 2013 @ 09:09:

Ondanks dat ik afscheid had genomen van dit topic wil ik jullie toch even sterkte toewensen voor vandaag.Waarom Daantje? Je zit al zo lang op dit topic. Blijf maar met ons meedoen hoor.
quote:fasjon schreef op 14 april 2013 @ 12:57:

Niet zo zeuren joh! Het voor jullie allang bewolkt genoeg geweest..



Stumpers!Hou lekker even je irritante snavel en ga lekker op het ik kan niet tegen de winter topic meedoen . Wegwezen hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven