Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.



Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn belangrijkste voorwaarden om me prettig te voelen zijn: dat de temperatuur minimaal onder de 10 graden is, het niet windstil is, de zon niet schijnt en de dagen kort zijn (vroeg donker). De laatste twee aspecten komen in de maand maart sowieso amper voor Maar, ja dus; ik ben wel blij dat het niet warm is (en dat het ook af en toe lekker bewolkt is), maar ik mis al wel heel erg de 'donkere dagen' van de herfst en winter.

En lekker koel briesje (mag best ook stormachtig zijn ) stel ik ook op prijs, maar dat hoeft geen snijdende wind te zijn.



Dus ik ben wel blij dat het even geen lenteweer is (al schijnt de zon hier weer steeds langer sinds vandaag en gaatie natuurlijk pas laat onder), maar minder koude/harde wind had gemogen hoor. Al vind ik dit weer nog steeds veeeeel beter dan dat van vorige week
Ik vind het nu ook echt koud hoor. Maar daar mag ik niets van zeggen want ik hou hier toch van? Nee ik hou gewoon niet van die hitte en lange dagen maar dat wil niet zeggen dat ik gevoelstemperstuur van -11 lekker vindt. Dat is onzin.
quote:Rifkaa schreef op 12 maart 2013 @ 08:28:

Mag ik zeggen dat ik het nu wel erg koud vind?

De temperatuur is prima, maar die gure wind gaat door merg en been.

Vinden jullie dit nog steeds lekker?



Ik vind dit echt heerlijk

Alleen jammer dat de zon schijnt Hier past een prachtige, gure, donkere dag bij!
Alle reacties Link kopieren
Jammer he! Hier is de zon gedurende de dag ook steeds meer gaan schijnen Het mag dan wel koud zijn (ben ik dus blij om) maar stiekem ben ik al aan het uitkijken naar de dag dat de wintertijd opnieuw ingaat!
quote:jen16 schreef op 12 maart 2013 @ 16:43:

Jammer he! Hier is de zon gedurende de dag ook steeds meer gaan schijnen Het mag dan wel koud zijn (ben ik dus blij om) maar stiekem ben ik al aan het uitkijken naar de dag dat de wintertijd opnieuw ingaat!
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie als winterliefhebbers houden ook niet per definitie van alle soorten winterweer. Gister merkte ik tegen een vriendin op dat van mij de wind wel wat minder guur mocht zijn, waarna ik er min of meer van langs kreeg. Ik was toch zo'n winterliefhebber? Vandaar dat ik hier maar eens kwam polsen hoe dat bij jullie zit.



En kijk, nog 229 dagen tot het weer wintertijd wordt. Maar het goede nieuws is dat dat vanaf nu alleen maar minder wordt!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayhem schreef op 12 maart 2013 @ 16:18:

[...]



Ik vind dit echt heerlijk

Alleen jammer dat de zon schijnt Hier past een prachtige, gure, donkere dag bij!Wow, jij bent echt een winter-die-hard!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayhem schreef op 12 maart 2013 @ 16:18:

[...]





Ik vind dit echt heerlijk

Alleen jammer dat de zon schijnt Hier past een prachtige, gure, donkere dag bij!Sja.. dit soort droge kou.. ik vind het heel 'fris', heel 'zuiver'. Ben een zomermens, maar ik kan hier ook erg van genieten..
Wat een heerlijke dag was het vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal! Het is echt superlang geleden dat ik hier meegeschreven heb. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet aan jullie gedacht heb



Hier is maandag en de nacht van maandag op dinsdag 10cm sneeuw gevallen. Ik had al een beetje afscheid genomen van de winter en had al een heel klein beetje zin in de lente, maar vader winter komt mij/ons nog een extraatje geven.



Mijn omgeving is ondertussen al gewoon dat ik van de winter hou en neemt het me niet meer kwalijk als ik een sneeuwdansje doe.



Ik moet toegeven dat ik na zo een winter ondertussen wel zin heb in lente. (geen zomer!!) Maar ik ben wel aan het aftellen tot kerst 2013



Geniet nog van deze mooie winterdagen iedereen!
Het sneeuwt hier in Limburg. Geniet er echt van. Vooral nu ik weet dat het niet meer lang duurt voor de ellende weer begint. Maart dit jaar is heerlijk vergeleken met maart 2012.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me helemaal vinden in TO. In de zomer moet je zoveel, je moet naar buiten, je moet genieten, je moet leuke dingen gaan doen. Ik word daar down van. Geef mij maar een dekentje, de bank, een kop thee en een goed boek. Dat het nu nog koud is, vind ik een heerlijke toegift van koning winter.
Alle reacties Link kopieren
Bah, wat een zon weer heel de dag! Ik heb de hele tijd al een beetje zo'n 'zondagavond-gevoel' (dat je eigenlijk juist nog moeten genieten omdat het weekend is, maar dat je vooral alweer bezig bent met maandagochtend, en gewoon opziet tegen de hele werkweek die alweer/nog moet gaan beginnen).

Kan iemand me even opbeuren?



Ik snap dat we in onze handjes mogen knijpen dat het al een halve week lente is en nog onder de 10 graden, maar ik voel gewoon aan alles dat het elk moment kan omslaan

Ik ben er gewoon nog helemaal niet klaar voor!!
Alle reacties Link kopieren
Jen, ik voel met je mee! Opbeuren gaat niet lukken vrees ik. Ik zie net zo tegen die vervelende rotzomer op als jij. Maar gedeelde smart is wel halve smart toch?



Ik ben er ook nog helemaal niet klaar voor (wanneer wel? ) en ben ook bang voor een enorme omslag van erg koud naar ineens erg warm weer. Gelukkig ben ik nu op vakantie in een streek waar het al wat warmer is dan in Nederland, met af en toe wat zon maar ook nog veel bewolking. Heb het gevoel dat ik zo wat geleidelijker kan wennen aan de naderende zomer. Pffffff...
Ik zie zo op tegen de zomertijd, nog langer licht pfff.
Alle reacties Link kopieren
quote:salandermillenium schreef op 20 maart 2013 @ 22:22:

Ik kan me helemaal vinden in TO. In de zomer moet je zoveel, je moet naar buiten, je moet genieten, je moet leuke dingen gaan doen. Ik word daar down van. Geef mij maar een dekentje, de bank, een kop thee en een goed boek. Dat het nu nog koud is, vind ik een heerlijke toegift van koning winter.Van wie moet je dat in hemelsnaam?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, die stomme zomertijd doet er nog even een schepje bovenop Ik zie er ook al tegen op hoor..

Rifkaa, altijd beter als het wat geleidelijker gaat he, dan kan je rustig afscheid nemen, hahah (klinkt lekker overdreven ) Maar zo is het wel!

Ik hou ook al steeds het KNMI en zo in de gaten, ik wil het gewoon niet!!!



Maar ja, we ontkomen er niet aan. En over precies 6 maanden is het herfst Daar hou ik me nu maar aan vast; hoe verder we in de lente/zomer zijn, des te dichter we ook weer bij de herfst zijn. Hopelijk begint dit jaar de winter wel gewoon in december.
Alle reacties Link kopieren
quote:africastle schreef op 26 maart 2013 @ 22:22:

[...]





Van wie moet je dat in hemelsnaam?Dat vraag ik me ook af. Ik de zomer heb ik de zelfde verplichtingen als in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet voor mijn beurt praten, maar ik denk dat Africastle bedoelt dat geacht wordt dat iedereen in de zomer 'geniet', en dat mensen (vrienden, buren, Peit Paulusma, facebook, het nieuws) voorbij gaan aan het feit dat niet iedereen hier van geniet. Dat wordt dus als abnormaal gezien.



En het feit dat ze graag met een dekentje en een kop thee op de bank hangt, is nou eenmaal moeilijker in de zomer. Dan wordt het eerder in je bikini op de bank plakken met een glas ijsthee In de zomer 'moet' je dus meer om de dag een beetje door te komen (Koude washandjes, bijkomen als je buiten bent geweest, afkoelen, rustig houden, gordijnen dichthouden), terwijl dat in de winter allemaal vanzelf gaat (Jas uit en lekker op de bank ploffen, zonder na te denken en zonder hoofdpijn, koorts, enz..)



Ik denk in ieder geval dat ze dat bedoelt hoor, daar kan ik me in ieder geval het meeste in vinden (Sorry als je het anders bedoelt Afri )
Alle reacties Link kopieren
Wat dat betreft heb ik ook geen andere verplichtingen in de winter dan in de zomer. In de winter gaat het gewoon allemaal 100x makkelijker en aangenamer, dat zorgt (bij mij tenminste) voor dat zwaardere 'moeten' gevoel.
Ik geniet van dit weer. Maar begrijp goed dat mensen naar de zomer verlangen. Ik tel alweer af naar de herfst. Dit vind ik de akeligste periode, het wordt steeds langer licht. Straks tot 11 uur vreselijk. Maar goed, het is zo weer 21 juni en dan zijn we weer over hoogtepunt heen. Daar hou ik mij dan aan vast.
Jen16, ik voel ook met je mee hoor!

Ik geniet wel echt van het weer, ook maandag een flink stuk gefietst en dan in die snijdende kou en daarna lekker warm naar binnen, heerlijk!



Enige nadeel is de zon... Maar straks is het weer donker en dan gaan de kaarsen weer gezellig aan.

Aan de zomertijd wil ik echt nog niet denken...
Alle reacties Link kopieren
Het sneeuwt hier! Heerlijk.. En bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hé, fijn zeg! Hier helaas niets Ik heb de afgelopen dagen/weken sowieso best wel wat berichten over sneeuw gehoord, terwijl er hier niets is gevallen! Veel zon juist..

Ben blijkbaar ook nog in het verkeerde deel van NL gaan wonen dus!
Bah zomertijd gaat over 3 minuten in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven