Ik kan niet meer..

13-01-2018 21:44 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heeft mijn (nu ex)-vriend onze turbulente relatie beëindigd (een deel van het verhaal is te lezen door te loepen). Binnen een halfjaar is het nu voor de derde keer uit. Ik ben op, gebroken. Kan niet meer. Ik zit hier alleen in mijn sociale huurflat in de achterbuurt van deze stad op een plek waar ik het verschrikkelijk wonen vind. maar er vooral ben gaan wonen omdat mijn werk om de hoek zat. Dat werk heb ik ook niet meer. Ik kan niet terecht bij zowel mijn vader als mijn moeder.
Er zijn vrienden waar ik wellicht straks heen kan maar die hebben nu nog verjaardagsvisite.. Ik ben kapot. Ik zit al een tijdlang in een depressie en ik kan niet meer. Alles gaat mis of verkeerd en ik lijk het voor niemand goed te kunnen doen. De enige reden dat ik er nog ben zijn mijn huisdiertjes die niet zonder me kunnen...
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik houd niet liever mijn hand op. Maar z.s.m. werk accepteren om zo financiële vooruitgang te bewerkstelligen is in mijn situatie helaas niet van toepassing.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
16-01-2018 19:36
Op dat moment zat ik nog niet in deze zware depressie..en ik vond het helemaal niet zo eenvoudig om in de gaten te houden wanneer je de toeslaggrens passeert...Wanneer ik een contract heb bij mijn werkgever voor minimaal 24 uur kan ik niet zeggen 'ik kom volgende week een aantal uur minder want anders ben ik mijn huurtoeslag kwijt'...
Nee, maar je kunt dan toch wel iets van actie ondernemen, zoals het stopzetten van je huurtoeslag? Jouw manier van denken (ook gezien je eerdere post over dat je uitkering hoger is dan wanneer je zou werken) vind ik overigens best frappant, je zou dus kennelijk wel minder willen werken als je daardoor je toeslag maar behoudt. In plaats van dat je denkt: wat fijn dat ik niet mijn handje bij de overheid hoef op te houden.

Ik kom wat fel uit de hoek, maar ik heb na vele teleurstellingen mezelf bezworen dat ik nooit, maar dan ook nooit, van iets of iemand afhankelijk wil zijn (financieel, emotioneel, wat je maar kunt bedenken). En daar vecht ik echt keihard voor.
anoniem_143938 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 19:51
12.81% gewijzigd
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik mijn huurtoeslag op dat moment had laten stopzetten had ik mijn vaste lasten niet meer kunnen betalen..
Ik vind je wel heel erg in de slachtofferrol kruipen.....

Doreia,
Zegt hele zinnige dingen, maar ipv er wat mee te doen, fakkel je het af!

Het ligt altijd aan een ander, dat jij nu in deze situatie zit.
Je had ook zelf een proefberekening kunnen maken op de site van de belastingdienst. En als blijkt dat je inkomen hoog is, dan betekend dat inderdaad dat je geen recht op huurtoeslag heb omdat je dan genoeg verdient om de huur zelf te betalen!

En dat je niet pt wil werken omdat je dan minder dan je uitkering krijgt vind ik helemaal....werken kan ook voor eigenwaarde zorgen, het geeft zin! Wie weet wat het je in de toekomst brengt....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben volledig verantwoordelijk voor de schulden die ik gemaakt heb en ik neem daar nu ook de verantwoordelijkheid voor. Helaas kan ik niet ergens extra aflossingscapaciteit vandaan toveren.

Mijn vorige baan heeft me zeker iets geleerd over waar ik wel of niet goed in ben en dat neem ik mee naar een volgende baan. Maar de sociale contacten die er plaatsvonden bleven oppervlakkig en ik spreek nog maar een enkeling nu ik er weg ben.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
16-01-2018 19:22
Soms kan het voorkomen dat je tijdelijk word afgesloten. Dan worden de smsjes of mails naar de belanghebbende gestuurd en niet naar de bewindvoerder. En wanneer deze ze niet doorstuurt, kun je te laat zijn met betalen of te weinig hebben overgemaakt. Ook omdat de kosten nooit een maand hetzelfde hoeven te zijn.
Dus ja, daarom zeg ik: hoeveel heb jij meegeholpen met de bewindvoerder om dit te voorkomen? Als je inloggegevens hebt van je provider, hoe moeilijk is het dan om het e-mail adres en/of correspondentie adres mee te helpen wijzigen naar dat van je bewindvoerder.

En hoeveel buiten je bundel ben je misschien gegaan, waarvoor geen budget is gereserveerd? Ook dat kan een reden zijn om tijdelijk geblokkeert te zijn. Als je (veel) meer belt dan je bundel/abonnement voor hebt. En dan mag je ook even op de belblaren zitten.

Samenwerken is het toverwoord.
Communicatie ook. Ik vraag het van mijn onderbewind gestelden. Help mij om je optimaal te kunnen helpen. Ik kan het niet allemaal alleen, ik heb daar waar je kunt je hulp nodig. Dus stuur post, mails, smsjes en deurwaarders naar me door. Dan kan ik er iets mee.
Nog 1 keer off topic: Als ze 6 keer is afgesloten, dan is ze ook zoveel keer aangesloten. Dan gaat er toch iets mis na de eerste/tweede keer?
Geeft een bewindvoerder geen tips hoe dat een volgende keer te voorkomen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wat ik niet begrijp: je schrijft dat je 80 tot 100% afgekeurd bent; waarom ben je momenteel dan toch zoekend naar werk?
Voor de goede orde: ik bedoel hiermee niet dat men dan maar achterover moet leunen, in mijn geval betekent afgekeurd zijn te ziek of ongeschikt zijn (wellicht voor een bepaalde periode) om werkzaamheden uit te voeren.
Als je afgekeurd bent in verband met Asperger en nu kampt met depressieve klachten, zou ik me eerst daar op focussen (en het op orde brengen van de financiën).
Alle reacties Link kopieren
Maar als vrijwilliger ‘keihard werken in de barre kou’ kan kennelijk wel... Ik snap sommige verhalen gewoon niet...
Winter is coming...
Daarom ook mijn voorzichtige vraagtekens. Al helemaal in geval van een "zware depressie".
In een zware depressie ben ik tot weinig in staat, angstig, in paniek, suïcidaal, niet in staat om überhaupt te functioneren. Laat staan om werk te zoeken.
En ik begrijp ook niet dat je in deze staat (afgekeurd of met een parttime baan) boven de huurtoeslaggrens uit komt. Of laten we het zo stellen, dan heb je toch best een goed salaris/inkomen (gehad).
Tickel schreef:
16-01-2018 20:39
Nog 1 keer off topic: Als ze 6 keer is afgesloten, dan is ze ook zoveel keer aangesloten. Dan gaat er toch iets mis na de eerste/tweede keer?
Geeft een bewindvoerder geen tips hoe dat een volgende keer te voorkomen?
Zeker wel.
De vraag is alleen of zes keer niet maar 2 keer is. Overdrijven kan namelijk ook. Een bewindvoerder wil het zichzelf zo makkelijk mogelijk maken. En zes keer ellende en tijd besteden voor af en aansluiten is veel te kostbaar. Maar goed, het is altijd de bewindvoerder die het heeft gedaan :) Het is niet het dankbaarste beroep op de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Hilmar schreef:
16-01-2018 22:15
Daarom ook mijn voorzichtige vraagtekens. Al helemaal in geval van een "zware depressie".
In een zware depressie ben ik tot weinig in staat, angstig, in paniek, suïcidaal, niet in staat om überhaupt te functioneren. Laat staan om werk te zoeken.
En ik begrijp ook niet dat je in deze staat (afgekeurd of met een parttime baan) boven de huurtoeslaggrens uit komt. Of laten we het zo stellen, dan heb je toch best een goed salaris/inkomen (gehad).
Ik ben depressief, of je mijn depressie al dan niet zwaar wil noemen mag je zelf beoordelen...Ik heb vlagen waarin ik suïcidaal ben..angstig? Wel voor mijn toekomst..om nog jaren gevangen te zitten in een woning waar ik niet (meer) wil wonen...Mijn laatste salaris was een Hbo-salaris en dus inderdaad lang niet slecht.
En dan wel 80 tot 100% afgekeurd met Wajong, terwijl ik elders WW-en-solliciterende lees? Kweet niet. Volgens mij klopt één en ander niet.
Joyce48 schreef:
16-01-2018 19:37
Fijne instelling heb je :nope: Dus je houdt liever je hand op dan dat je zorgt dat je je eigen broek op kunt houden. Enig idee waar dat geld wat je zo maar krijgt vandaan komt? Juist, van ons, de werkenden die belasting betalen.
En die huurtoeslag, ja, die is gebaseerd op je inkomen. En wanneer dat inkomen hoger wordt moet je dat bij de belastingdienst doorgeven om te voorkomen dat je dat terug moet betalen. Je kunt het bij Mijn Toeslagen allemaal uitrekenen.
Jij als werkende betaalt ook belasting voor algemene voorzieningen zodat grote multinationals lekker belasting kunnen ontwijken. Ga je daar ook zo tegen tekeer?
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
17-01-2018 09:22
Jij als werkende betaalt ook belasting voor algemene voorzieningen zodat grote multinationals lekker belasting kunnen ontwijken. Ga je daar ook zo tegen tekeer?
Multinationals leveren ook nog wel wat op.
Winter is coming...
winterqueen schreef:
17-01-2018 10:42
Multinationals leveren ook nog wel wat op.
Zo zo. Een mens heeft ook waarde.
Ik snap werkelijk niet dat mensen zo boos worden dat een klein deel belasting naar andere mensen gaat, terwijl multinationals (bijvoorbeeld) vele malen meer geld wegsluizen.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
17-01-2018 10:54
Zo zo. Een mens heeft ook waarde.
Ik snap werkelijk niet dat mensen zo boos worden dat een klein deel belasting naar andere mensen gaat, terwijl multinationals (bijvoorbeeld) vele malen meer geld wegsluizen.
Dit is echt appels met peren vergelijken. Maar goed, beetje off-topic, lijkt me.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Hilmar schreef:
17-01-2018 06:35
En dan wel 80 tot 100% afgekeurd met Wajong, terwijl ik elders WW-en-solliciterende lees? Kweet niet. Volgens mij klopt één en ander niet.
Wanneer je 1 jaar en negen maanden hebt gewerkt, bouw je WW-rechten op, ja. Die moet je eerst 'opmaken' voordat je (in financieel opzicht) weer recht hebt op een gehele of gedeeltelijke Wajong-uitkering. Met een aantal aangepaste randvoorwaarden en rekening houden met de diagnose die ik voor de depressie al had zou het mogelijk moeten zijn om zinvol werk te doen. UWV heeft mij wel in het verleden al eens verteld dat ik wel mag werken maar dit niet hoef..omdat mijn gezondheidssituatie door de borstkanker, na de diagnose Asperger, blijvend is verslechterd. Wel heeft het UWV door mijn vorige werk geconcludeerd dat ik 5 procent meer arbeidsvermogen heb opgebouwd.
Geloof je me nu wel of moet ik je ook nog alle diagnoses en rapportages overleggen ?!
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
16-01-2018 22:51
Zeker wel.
De vraag is alleen of zes keer niet maar 2 keer is. Overdrijven kan namelijk ook. Een bewindvoerder wil het zichzelf zo makkelijk mogelijk maken. En zes keer ellende en tijd besteden voor af en aansluiten is veel te kostbaar. Maar goed, het is altijd de bewindvoerder die het heeft gedaan :) Het is niet het dankbaarste beroep op de wereld.
Het is daadwerkelijk zes keer geweest, ik zuig dit niet uit mijn duim. Ik heb een telefoonabonnement waarin onbeperkt bellen zit, dus van bellen buiten mijn bundel was geen sprake. Wel was het zo dat ik een paar maanden regelmatig in België was en mijn internetkosten af en toe buiten mijn bundel viel. Ook heb ik met regelmatig 0900-servicenummers moeten bellen van bijv. een zorgverzekering, UWV etcetera.
Mijn mobiele provider kan het incassorekeningnummer niet wijzigen naar de beheerrekening van de bewindvoerder. Daarom ontvang ik per sms maandelijks een bericht wanneer de incasso mislukt en dit zet ik dan meteen door naar de bewindvoerder. Ik weet wel van mijn ex-vriend - die bij dezelfde bewindvoerder onder bewind heeft gestaan - dat ook daar regelmatig problemen waren met het betalen van het telefoonabonnement zodra er bedragen ook maar iets afweken van het normale maandtermijnbedrag. Wat ik dan niet begrijp is dat een bewindvoerder dit niet van begin af aan communiceert naar een nieuwe cliënt. Ook weet ik dat mijn bewindvoerder eenmalig, aan het begin van het traject, alle schuldeisers heeft aangeschreven om ze in kennis te stellen van de bewindvoering. In die brief wordt eenmalig gevraagd aan de schuldeisers om geduld te hebben. Ik kan me echter wel voorstellen dat een bedrijf dat al meerdere weken of maanden op zijn betaling wacht, geen 3 maanden gaat zitten afwachten tot er iets betaald wordt en dan alsnog maatregelen neemt. Mede hierdoor zijn er sinds ik onder bewind sta vijf incassobureaus ingeschakeld door onder andere mijn zorgverzekeraar....
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
17-01-2018 10:54
Zo zo. Een mens heeft ook waarde.
Ik snap werkelijk niet dat mensen zo boos worden dat een klein deel belasting naar andere mensen gaat, terwijl multinationals (bijvoorbeeld) vele malen meer geld wegsluizen.
Ik ben niet boos ......

Ik meldde het alleen maar omdat ik van TO toch echt de indruk krijg dat ze graag haar hand ophoudt.
- verdiensten van vrijwilligerswerk achterhouden;
- haar inkomsten laag willen houden omdat ze anders haar huurtoeslag kwijtraakt;
- niet 24 tot 32 uur willen werken omdat ze dan qua salaris niet boven het bedrag van haar uitkering uitkomt.

Dat mensen die het echt nodig hebben bijstand en toeslagen krijgen vind ik meer dan prima; niet iedereen is in staat om zijn/haar eigen broek op te houden om wat voor reden dan ook. Maar mensen die geld proberen achter te houden voor hun bewindvoerder of niet (meer) willen werken omdat ze anders hun uitkering en/of huurtoeslag kwijtraken, daar heb ik - en velen met mij - een bloedhekel aan.

Los van dit alles maakt TO op mij de indruk dat TO zichzelf een flinke slachtofferrol aanpraat en dat de schuld altijd aan de ander ligt: haar ex, haar bewindvoerder, het huis wat ze vreselijk vindt maar waar ze toch echt zelf voor gekozen heeft en nog maar een paar maanden woont.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
17-01-2018 11:28
Ik ben niet boos ......

Ik meldde het alleen maar omdat ik van TO toch echt de indruk krijg dat ze graag haar hand ophoudt.
- verdiensten van vrijwilligerswerk achterhouden;
- haar inkomsten laag willen houden omdat ze anders haar huurtoeslag kwijtraakt;
- niet 24 tot 32 uur willen werken omdat ze dan qua salaris niet boven het bedrag van haar uitkering uitkomt.

Dat mensen die het echt nodig hebben bijstand en toeslagen krijgen vind ik meer dan prima; niet iedereen is in staat om zijn/haar eigen broek op te houden om wat voor reden dan ook. Maar mensen die geld proberen achter te houden voor hun bewindvoerder of niet (meer) willen werken omdat ze anders hun uitkering en/of huurtoeslag kwijtraken, daar heb ik - en velen met mij - een bloedhekel aan.

Los van dit alles maakt TO op mij de indruk dat TO zichzelf een flinke slachtofferrol aanpraat en dat de schuld altijd aan de ander ligt: haar ex, haar bewindvoerder, het huis wat ze vreselijk vindt maar waar ze toch echt zelf voor gekozen heeft en nog maar een paar maanden woont.
Je haalt mijn opmerkingen echt volledig uit hun context...Ik zeg nergens dat ik niet 24 tot 32 uur per week zinvol werk zou willen doen.
Graag zelfs. Maar het argument 'ga zo snel mogelijk werken zodat je sneller uit de schulden komt' geldt voor mij niet. Sterker nog, toen ik 24 uur per week werkte bij mijn vorige werkgever hield ik qua vaste lasten maandelijks 75 euro minder over dan toen ik mijn Wajong-uitkering ontving.

En ja, ik heb inderdaad halverwege 2017 zelf gekozen voor de woning waar ik nu zit. Ik wist dat de buurt niet super was, maar omdat ik toen nog werkte en niet zoveel thuis zou zijn als nu dacht ik toen nog 'het zal allemaal wel meevallen'. Mensen hebben me gewaarschuwd voor deze buurt maar ik heb toch deze woning aanvaard...omdat het hier in elk geval beter wonen leek dan in mijn oude appartement.
Helaas ben ik iemand die erg gevoelig is voor leefgeluiden om zich heen en is dit flatgebouw ontzettend gehorig. Daarbij wonen er veel mensen op een hele kleine oppervlakte en merk ik ook nog dat veel mensen totaal geen zin hebben om rekening te houden met de overige bewoners...Toen ik gisteravond thuiskwam stonk het volledige trappenhuis naar wiet. Onder het gezamelijke brievenbustableau liggen de folders 1,5 meter hoog opgestapeld omdat mensen ze uit hun brievenbus pakken en te vuil zijn om ze zelf weg te gooien....Ik heb een bovenbuurvrouw die haar zoon bewust niet naar school laat gaan terwijl hij leerplichtig is..en dan noem ik nog maar een paar van de voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
17-01-2018 11:40
Je haalt mijn opmerkingen echt volledig uit hun context...Ik zeg nergens dat ik niet 24 tot 32 uur per week zinvol werk zou willen doen.
Graag zelfs. Maar het argument 'ga zo snel mogelijk werken zodat je sneller uit de schulden komt' geldt voor mij niet. Sterker nog, toen ik 24 uur per week werkte bij mijn vorige werkgever hield ik qua vaste lasten maandelijks 75 euro minder over dan toen ik mijn Wajong-uitkering ontving.
Oh nee?
Snoopy80 schreef:
16-01-2018 19:08
En wanneer ik, volgens de wensen van het UWV, 24 tot 32 uur zou gaan werken in een Mbo-functie kom ik qua salaris niet boven het bedrag van mijn uitkering uit.
Hieruit klinkt niet bepaald dat je graag 24 tot 32 uur wilt werken, maar dat het UWV dat wil.

En wat betreft de vergelijking van 24 uur werken ten opzichte van een Wajong uitkering: ik heb geen ervaring met een Wajong uitkering, maar ik neem aan dat dat een 'volledige' uitkering is, voor iemand die niet kan werken, dus gebaseerd op een 40-urige werkweek. Wanneer je een 24-urige werkweek daarmee gaat vergelijken ben je m.i. appels met peren aan het vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
17-01-2018 11:58
Oh nee?



Hieruit klinkt niet bepaald dat je graag 24 tot 32 uur wilt werken, maar dat het UWV dat wil.

Lezen is blijkbaar erg moeilijk. Ik gaf in 1 van mijn vorige berichten aan dat ik van UWV niet eens zou hoeven te werken. Ik ben zelf degene die heeft gevraagd om een nieuw traject voor hulp met zoeken naar werk!

En wat betreft de vergelijking van 24 uur werken ten opzichte van een Wajong uitkering: ik heb geen ervaring met een Wajong uitkering, maar ik neem aan dat dat een 'volledige' uitkering is, voor iemand die niet kan werken, dus gebaseerd op een 40-urige werkweek. Wanneer je een 24-urige werkweek daarmee gaat vergelijken ben je m.i. appels met peren aan het vergelijken.
Een Wajong-uitkering wordt gebaseerd op je arbeidsverleden / gemiddelde inkomen uit loon vanaf na je studie en je maatmanloon (de capaciteiten die je hebt om al dan niet te werken). Ik heb pas op mijn 29ste mijn Wajong-uitkering gekregen en ben door mijn beperkingen ook pas op die leeftijd afgestudeerd na zeven jaar zwoegen om mijn felbegeerde Hbo-papiertje te behalen.
Dan kun je wel van je afblazen, ik stel gewoon voorzichtig dat ik één en ander niet begrijp.
Dat je 80 tot 100% afgekeurd bent en toch werk zoekt terwijl je zegt in een zware depressie te zitten. Is het echt zo, zoals je schrijft, dat UWV wenst dat je 24 tot 32 uur werkt terwijl je afgekeurd bent? Je stelt zelf dat je dat laatste graag zou doen ("Graag zelfs") en dat kan ik totaal weer niet rijmen met een zware depressie.
Naast die vraagtekens, is mijn punt: Aangezien je afgekeurd bent: kun je je dan niet beter (eerst) richten op je gezondheid?

Daarnaast leg je nogal makkelijk de schuld bij anderen. De bewindvoerder maakt een zootje en jij kon niet nagaan dat je met een bepaald inkomen boven de grens van de huurtoeslag zou vallen. Dan vind ik bovendien dat je wel aardig verdient (maar ik heb altijd op of rond het minimum gezeten) en vraag ik mij weer af of je vaste lasten niet "gewoon" te hoog liggen. En sommige dingen kunnen dan dus gewoon niet.
Ik zeg zo af en toe nou juist dat een depressie goedkoop is: ik heb nergens zin in en zou niet weten waar ik mijn geld aan moet besteden. Dat scheelt dan alweer. #ironie
"En ja, ik heb inderdaad halverwege 2017 zelf gekozen voor de woning waar ik nu zit. Ik wist dat de buurt niet super was, maar omdat ik toen nog werkte en niet zoveel thuis zou zijn als nu dacht ik toen nog 'het zal allemaal wel meevallen'."

Maar juist in geval van ziekte/(psychiatrische) aandoening/uitkeringssituatie is het toch zinvol om ook met een schuin danwel scheef oog naar de nabije toekomst te kijken? Hou je dan geen rekening met de mogelijkheid dat die baan ophoudt door ziekte of welke reden dan ook? Ook qua bewind; dan heb je zelf dus niet vooruit kunnen kijken of gekeken, om in te spelen op toekomstige scenario's. Zo ook het huurtoeslagvoorbeeld. Je doet of je dat niet had kunnen weten; dat had je wel. Je stelt zelf dat je wel aardig hebt verdiend; vraag je je dan niet af: "Heb ik nog recht op huurtoeslag?" Al zou je ruime berekeningen nemen in een toetsing.

Om het ook voor je op te nemen: ik kan me dat voorbeeld van 24-32 uur werken en minder ontvangen dan je Wajong-uitkering wel voorstellen, hoor. Dat je schrijft dat je aan dat werken minder overhoudt dan. 't Is makkelijk roepen vanaf de zijlijn dat je werken altijd boven uitkering moet stellen. Er zijn voorbeelden waarbij je je dan (in geval van werken) nou juist in de vingers snijdt en het is maar de vraag of de stuurlui aan de wal in diezelfde situatie ook zouden gaan voor minder geld, meer problemen. Maar toch, kleine kanttekening, volgens mij is het minimuminkomen alsnog minder. (Ik heb ervaring met parttime banen op MBO-niveau en ik zat dan boven bijstandsniveau).

Maar gezien je gezondheid, zeg ik nou juist: is het nu niet zinvol om je gezondheid op één te zetten en om orde op zaken te stellen?
Alle reacties Link kopieren
Hilmar schreef:
17-01-2018 15:24
Dan kun je wel van je afblazen, ik stel gewoon voorzichtig dat ik één en ander niet begrijp.
Dat je 80 tot 100% afgekeurd bent en toch werk zoekt terwijl je zegt in een zware depressie te zitten. Is het echt zo, zoals je schrijft, dat UWV wenst dat je 24 tot 32 uur werkt terwijl je afgekeurd bent? Je stelt zelf dat je dat laatste graag zou doen ("Graag zelfs") en dat kan ik totaal weer niet rijmen met een zware depressie.
Naast die vraagtekens, is mijn punt: Aangezien je afgekeurd bent: kun je je dan niet beter (eerst) richten op je gezondheid?

Daarnaast leg je nogal makkelijk de schuld bij anderen. De bewindvoerder maakt een zootje en jij kon niet nagaan dat je met een bepaald inkomen boven de grens van de huurtoeslag zou vallen. Dan vind ik bovendien dat je wel aardig verdient (maar ik heb altijd op of rond het minimum gezeten) en vraag ik mij weer af of je vaste lasten niet "gewoon" te hoog liggen. En sommige dingen kunnen dan dus gewoon niet.
Ik zeg zo af en toe nou juist dat een depressie goedkoop is: ik heb nergens zin in en zou niet weten waar ik mijn geld aan moet besteden. Dat scheelt dan alweer. #ironie
Mijn diagnose is in 2009 gesteld, op dat moment was ik nog niet (zwaar) depressief. Er is recenter wel een uitgebreid neuropsychologisch onderzoek gedaan en daar bleek wel al neerslachtigheid uit en slaapproblemen. UWV dwingt mij niet om te werken terwijl ik afgekeurd ben, ik heb zelf de keuze om al dan niet actief werk te zoeken. Aanwezig zijn op een werkplek zou er in ieder geval voor zorgen dat ik af en toe de deur uitkom en onder de mensen ben.. Ik leef nu van 60 euro per week dus erg veel mogelijkheden om mijn geld aan te besteden zijn er niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven