Ik kan niet meer..

13-01-2018 21:44 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heeft mijn (nu ex)-vriend onze turbulente relatie beëindigd (een deel van het verhaal is te lezen door te loepen). Binnen een halfjaar is het nu voor de derde keer uit. Ik ben op, gebroken. Kan niet meer. Ik zit hier alleen in mijn sociale huurflat in de achterbuurt van deze stad op een plek waar ik het verschrikkelijk wonen vind. maar er vooral ben gaan wonen omdat mijn werk om de hoek zat. Dat werk heb ik ook niet meer. Ik kan niet terecht bij zowel mijn vader als mijn moeder.
Er zijn vrienden waar ik wellicht straks heen kan maar die hebben nu nog verjaardagsvisite.. Ik ben kapot. Ik zit al een tijdlang in een depressie en ik kan niet meer. Alles gaat mis of verkeerd en ik lijk het voor niemand goed te kunnen doen. De enige reden dat ik er nog ben zijn mijn huisdiertjes die niet zonder me kunnen...
Alle reacties Link kopieren
Ellius schreef:
14-01-2018 12:54
Ik begrijp dat je het goed bedoelt, maar ik val over het vetgedrukte gedeelte. Als je depressief bent is dat niet lekker, en kun je niet op een gegeven moment zeggen:oké, nu is het over. Je kunt zoiets wel zeggen over zelfmedelijden o.i.d., maar niet over depressiviteit.
Ellius, in mijn eerste post waar Ceylon op reageert had ik nog niet verteld dat ik depressief ben. Ik neem haar haar reactie dan ook niet kwalijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu Snoopy, trek je het nog een beetje ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bij mijn moeder thuis.. die belde me net voor ik richting haar vertrok of ex of mee kwam,, omdat hij vegetarisch is en ze speciaal daarvoor eten had gekocht.. ze zei dat het zo ook niet bepaald werkt tussen ex en mij... ik moet hem vanavond sowieso nog een bericht sturen over een afspraak die ik met hem had gemaakt.. verder blijft het van zijn kant totaal stil maar ik weet ook dat hij nu nog aan het werk is tot een uur of acht.

Ik heb mijn psych een verzoek om medicatie gestuurd naar nog geen reactie gehad daarop
Ze heeft nu weekend he, wanneer heb je een afspraak? Dan heeft ze het vast gelezen en mogelijk krijg je wel eerder een reactie.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
14-01-2018 12:58
Ellius, in mijn eerste post waar Ceylon op reageert had ik nog niet verteld dat ik depressief ben. Ik neem haar haar reactie dan ook niet kwalijk.
Het gaat puur om de tekst 'lekker depressief zijn'. Of iemand nu weet of het echt om een depressie gaat of om een 'dipje', lekker depressief zijn klopt gewoon noet. Maar ik zal er niet over doorzeuren hoor, daar heeft ook niemand iets aan.
Mind the gap
Je bewindvoerder trekt samen met je op. Die is niet tegen je.
Als je werkelijk alles wil verliezen, moet je ook nog geld achterover drukken op een toch al niet sluitende begroting. Waardoor rekeningen niet allemaal betaald kunnen worden, waardoor je achterstanden oploopt.

Werk mee met je bewindvoerder. Denk mee, help mee.
Dat betaald zich uit. Samenwerken en samen zorgen voor een sluitende begroting en geld op de bank. Het stomste wat je doen kunt is het vertrouwen van je bewindvoerder beschamen. Dan wil hij/zij werkelijk overal een bonnetje van en krijg je voor elk verzoek om extra geld een preek. Dat is leuk zeg. Niet zo dom doen dus en alles aan de bewindvoerder overmaken.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
14-01-2018 20:48
Je bewindvoerder trekt samen met je op. Die is niet tegen je.
Als je werkelijk alles wil verliezen, moet je ook nog geld achterover drukken op een toch al niet sluitende begroting. Waardoor rekeningen niet allemaal betaald kunnen worden, waardoor je achterstanden oploopt.

Werk mee met je bewindvoerder. Denk mee, help mee.
Dat betaald zich uit. Samenwerken en samen zorgen voor een sluitende begroting en geld op de bank. Het stomste wat je doen kunt is het vertrouwen van je bewindvoerder beschamen. Dan wil hij/zij werkelijk overal een bonnetje van en krijg je voor elk verzoek om extra geld een preek. Dat is leuk zeg. Niet zo dom doen dus en alles aan de bewindvoerder overmaken.
Doreia, er loopt momenteel een verzoek bij de rechtbank om over te stappen naar een andere bewindvoerder omdat de huidige maar half werk doet..binnen een half jaar is bijv. mijn mobiele telefoonabonnement zes keer afgesloten omdat de bewindvoerder maar eenmalig contact heeft gezocht met de provider.. De bewindvoerder heeft dus eerder mijn vertrouwen beschaamd en niet andersom..De begroting sluit niet omdat ik per 1 december gestopt ben met werken en per 15 januari pas voor het eerst ww krijg en pas rond 23 januari een aanvulling vanuit mijn Wajong..Ik kreeg een weeksalaris via het uitzendbureau en december is dus nog maar 1 week salaris van mijn oude baan binnengekomen met zorgtoeslag en een klein bedrag aan huurtoeslag.
Alle reacties Link kopieren
konijn82 schreef:
14-01-2018 20:29
Ze heeft nu weekend he, wanneer heb je een afspraak? Dan heeft ze het vast gelezen en mogelijk krijg je wel eerder een reactie.
Ik heb haar een bericht gestuurd via de online omgeving en heb morgen een afspraak om mogelijkheden voor eventuele medicatie te bespreken
Alle reacties Link kopieren
Wat kom je goed voor jezelf op Snoopy, ga zo door.
Niet geschoten is altijd mis
Snoopy80 schreef:
14-01-2018 21:39
Doreia, er loopt momenteel een verzoek bij de rechtbank om over te stappen naar een andere bewindvoerder omdat de huidige maar half werk doet..binnen een half jaar is bijv. mijn mobiele telefoonabonnement zes keer afgesloten omdat de bewindvoerder maar eenmalig contact heeft gezocht met de provider.. De bewindvoerder heeft dus eerder mijn vertrouwen beschaamd en niet andersom..De begroting sluit niet omdat ik per 1 december gestopt ben met werken en per 15 januari pas voor het eerst ww krijg en pas rond 23 januari een aanvulling vanuit mijn Wajong..Ik kreeg een weeksalaris via het uitzendbureau en december is dus nog maar 1 week salaris van mijn oude baan binnengekomen met zorgtoeslag en een klein bedrag aan huurtoeslag.
En wat hieraan is de schuld van de bewindvoerder? Een nieuwe bewindvoerder komt in dezelfde situatie terecht. Niet sluitende begroting en jij die geld achterover probeert te drukken zodat de bewindvoerder het niet 'afpakt'.
Je hebt alleen jezelf er maar mee, maar hee, het is jouw feestje.
Wil je rust in je financien? Zorg dan dat al het geld op de beheerrekening komt en vraag niet om extra geld. Dan heb je de meeste kans dat wanneer je eens iets wilt, je eerder 'ja' krijgt op je verzoek.
En die providers zijn verschrikkelijk om het bewind aan door te geven. Heb jij wel netjes elke keer de waarschuwings sms doorgegeven of de mail doorgestuurd aan je bewindvoerder? Ook daarin kun je de bewindvoerder helpen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
15-01-2018 12:45
En wat hieraan is de schuld van de bewindvoerder? Een nieuwe bewindvoerder komt in dezelfde situatie terecht. Niet sluitende begroting en jij die geld achterover probeert te drukken zodat de bewindvoerder het niet 'afpakt'.
Je hebt alleen jezelf er maar mee, maar hee, het is jouw feestje.
Wil je rust in je financien? Zorg dan dat al het geld op de beheerrekening komt en vraag niet om extra geld. Dan heb je de meeste kans dat wanneer je eens iets wilt, je eerder 'ja' krijgt op je verzoek.
En die providers zijn verschrikkelijk om het bewind aan door te geven. Heb jij wel netjes elke keer de waarschuwings sms doorgegeven of de mail doorgestuurd aan je bewindvoerder? Ook daarin kun je de bewindvoerder helpen.
Ik heb dit topic niet geopend om afgerekend te worden op dat ik in jullie ogen geld achterover druk of om te discussiëren over of mijn bewindvoerder al dan niet goed of correct is.
Alle reacties Link kopieren
Hey Snoopy, wat heftig allemaal! Klinkt als een ontzettende rot periode. Ik vind t knap hoe je je ondanks alles toch weet te redden.

Het zou fijn zijn als er wat rust is in je leven komt qua financiën, wonen, (einde van) relatie, gezondheid etc. Ik merk zelf iig dat ik pas aan m'n psychische problemen kan werken zodra het op die vlakken een klein beetje stabiel is. Onder (extreme) stress ben je alleen maar aan t overleven en kom je helemaal niet toe aan t werken aan problemen als een depressie.

Ik hoop dat je goede hulp hebt in je omgeving van professionals en vrienden/familie.

Sterkte en succes ermee :daisy:
Snoopy80 schreef:
15-01-2018 13:20
Ik heb dit topic niet geopend om afgerekend te worden op dat ik in jullie ogen geld achterover druk of om te discussiëren over of mijn bewindvoerder al dan niet goed of correct is.
Dat begrijp ik.
Toch hangt een en ander wel met elkaar samen.
Als jij ergens anders wonen wilt, als jij wat rustiger in je vel wil komen te zitten en als jij, met hulp van je bewindvoerder, goed voor je dieren wil
zorgen, ga dan in hemelsnaam wel de bewindvoerder toelaten in je kamp en samen de juiste doelen stellen.
Oorlog voeren met je bewindvoerder ga je 1) niet winnen en 2) zorgen voor ontzettend veel onrust bij jezelf en die energie kun je beter besteden lijkt me zo.
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
15-01-2018 13:55
Hey Snoopy, wat heftig allemaal! Klinkt als een ontzettende rot periode. Ik vind t knap hoe je je ondanks alles toch weet te redden.

Het zou fijn zijn als er wat rust is in je leven komt qua financiën, wonen, (einde van) relatie, gezondheid etc. Ik merk zelf iig dat ik pas aan m'n psychische problemen kan werken zodra het op die vlakken een klein beetje stabiel is. Onder (extreme) stress ben je alleen maar aan t overleven en kom je helemaal niet toe aan t werken aan problemen als een depressie.

Ik hoop dat je goede hulp hebt in je omgeving van professionals en vrienden/familie.

Sterkte en succes ermee :daisy:
Dankjewel..ik zit ook echt constant in een soort overlevigsmodus..ben eigenlijk vrijwel de hele dag gestresst en opgefokt en zie alleen maar de negatieve dingen..vannacht tot 3 uur met ex zitten praten / discussiëren via de chat en erna maar 5 uur kunnen slapen en dan vanmiddag nog een uurtje.

Ik moet nog vanalles doen en regelen maar in de pratijk hang ik dan de hele dag op de bank en speel facebookspelletjes..
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
15-01-2018 14:06
Dat begrijp ik.
Toch hangt een en ander wel met elkaar samen.
Als jij ergens anders wonen wilt, als jij wat rustiger in je vel wil komen te zitten en als jij, met hulp van je bewindvoerder, goed voor je dieren wil
zorgen, ga dan in hemelsnaam wel de bewindvoerder toelaten in je kamp en samen de juiste doelen stellen.
Oorlog voeren met je bewindvoerder ga je 1) niet winnen en 2) zorgen voor ontzettend veel onrust bij jezelf en die energie kun je beter besteden lijkt me zo.
Niet om bot te zijn maar of ik mijn dieren goed verzorg staat los van mijn financiële situatie! Ik heb onlangs nog hier bij het grofvuil een grote krabpaal voor ze gevonden waar ze superblij mee zijn. De dieren waren er al voor ik onder bewind kwam te staan en de bewindvoerder houdt rekening met eventuele dierenartsrekeningen
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
16-01-2018 13:39
Niet om bot te zijn maar of ik mijn dieren goed verzorg staat los van mijn financiële situatie! Ik heb onlangs nog hier bij het grofvuil een grote krabpaal voor ze gevonden waar ze superblij mee zijn. De dieren waren er al voor ik onder bewind kwam te staan en de bewindvoerder houdt rekening met eventuele dierenartsrekeningen
Ik vind je wel bot. Doreia geeft heel duidelijke en praktische raad; daar reageer je niet op, alleen op een paar woorden over de zorg voor je dieren. Niemand twijfelt eraan of je je dieren goed verzorgt, maar jouw posts maken op mij toch wel heel erg de indruk dat dingen alleen maar mogen gaan zoals jij dat wilt.

In je OP staat dat je niet terecht kunt bij je vader en moeder wat een heel trieste indruk maakt, maar de volgende dag blijkt dat je bij je moeder gaat eten en dat ze op jullie gerekend heeft.
En als een relatie verbroken is, is het niet handig tot diep in de nacht te gaan chatten/discussieren. Dat lost niets op. Uit is uit, dat komt hard aan maar je kunt een ander niet dwingen van je te houden.

Ga werken aan je toekomst:
Accepteer dat je relatie uit is.
Zoek z.s.m. werk: dan heb je meer financiele armslag én je hebt sociale contacten overdag, zodat je niet de hele dag op de bank facebookspelletjes gaat zitten doen. Daar wordt niemand blij van en het geeft totaal geen voldoening.
Maak je huis gezellig want ook al is het in een slechte buurt, achter jouw voordeur is het jouw paleisje!
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
15-01-2018 12:45
En wat hieraan is de schuld van de bewindvoerder? Een nieuwe bewindvoerder komt in dezelfde situatie terecht. Niet sluitende begroting en jij die geld achterover probeert te drukken zodat de bewindvoerder het niet 'afpakt'.
Je hebt alleen jezelf er maar mee, maar hee, het is jouw feestje.
Wil je rust in je financien? Zorg dan dat al het geld op de beheerrekening komt en vraag niet om extra geld. Dan heb je de meeste kans dat wanneer je eens iets wilt, je eerder 'ja' krijgt op je verzoek.
En die providers zijn verschrikkelijk om het bewind aan door te geven. Heb jij wel netjes elke keer de waarschuwings sms doorgegeven of de mail doorgestuurd aan je bewindvoerder? Ook daarin kun je de bewindvoerder helpen.
Dan even een vraag aan jou, je bent bewindvoerder toch?
Is het normaal dat je 6 keer, in een half jaar, wordt afgesloten van de telefoon omdat de bewindvoerder maar 1 keer belt?
Is dat echt normaal?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hiervoor een jaar en negen maanden lang parttime gewerkt. Het resultaat? Dat ik nu over deze gehele periode mijn huurtoeslag mag gaan terugbetalen omdat mijn verzamelinkomen over 2016 net 200 euro boven de huurtoeslaggrens ligt!
Alle reacties Link kopieren
Dus van meer financiële armslag door te gaan werken is niet eens sprake
Alle reacties Link kopieren
En wanneer ik, volgens de wensen van het UWV, 24 tot 32 uur zou gaan werken in een Mbo-functie kom ik qua salaris niet boven het bedrag van mijn uitkering uit.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
16-01-2018 18:54
Ik heb hiervoor een jaar en negen maanden lang parttime gewerkt. Het resultaat? Dat ik nu over deze gehele periode mijn huurtoeslag mag gaan terugbetalen omdat mijn verzamelinkomen over 2016 net 200 euro boven de huurtoeslaggrens ligt!
Niet lullig bedoeld, maar zoiets kun je toch zelf in de gaten houden, of je de toeslaggrens passeert? Ik heb de nodige ervaring met zware depressies en het enige wat me in die periodes nog enig houvast gaf, was dat m'n geldzaken in ieder geval wel op orde waren.
Winter is coming...
Tickel schreef:
16-01-2018 16:36
Dan even een vraag aan jou, je bent bewindvoerder toch?
Is het normaal dat je 6 keer, in een half jaar, wordt afgesloten van de telefoon omdat de bewindvoerder maar 1 keer belt?
Is dat echt normaal?
Soms kan het voorkomen dat je tijdelijk word afgesloten. Dan worden de smsjes of mails naar de belanghebbende gestuurd en niet naar de bewindvoerder. En wanneer deze ze niet doorstuurt, kun je te laat zijn met betalen of te weinig hebben overgemaakt. Ook omdat de kosten nooit een maand hetzelfde hoeven te zijn.
Dus ja, daarom zeg ik: hoeveel heb jij meegeholpen met de bewindvoerder om dit te voorkomen? Als je inloggegevens hebt van je provider, hoe moeilijk is het dan om het e-mail adres en/of correspondentie adres mee te helpen wijzigen naar dat van je bewindvoerder.

En hoeveel buiten je bundel ben je misschien gegaan, waarvoor geen budget is gereserveerd? Ook dat kan een reden zijn om tijdelijk geblokkeert te zijn. Als je (veel) meer belt dan je bundel/abonnement voor hebt. En dan mag je ook even op de belblaren zitten.

Samenwerken is het toverwoord.
Communicatie ook. Ik vraag het van mijn onderbewind gestelden. Help mij om je optimaal te kunnen helpen. Ik kan het niet allemaal alleen, ik heb daar waar je kunt je hulp nodig. Dus stuur post, mails, smsjes en deurwaarders naar me door. Dan kan ik er iets mee.
Alle reacties Link kopieren
winterqueen schreef:
16-01-2018 19:09
Niet lullig bedoeld, maar zoiets kun je toch zelf in de gaten houden, of je de toeslaggrens passeert? Ik heb de nodige ervaring met zware depressies en het enige wat me in die periodes nog enig houvast gaf, was dat m'n geldzaken in ieder geval wel op orde waren.
Op dat moment zat ik nog niet in deze zware depressie..en ik vond het helemaal niet zo eenvoudig om in de gaten te houden wanneer je de toeslaggrens passeert...Wanneer ik een contract heb bij mijn werkgever voor minimaal 24 uur kan ik niet zeggen 'ik kom volgende week een aantal uur minder want anders ben ik mijn huurtoeslag kwijt'...
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
16-01-2018 19:08
En wanneer ik, volgens de wensen van het UWV, 24 tot 32 uur zou gaan werken in een Mbo-functie kom ik qua salaris niet boven het bedrag van mijn uitkering uit.
Fijne instelling heb je :nope: Dus je houdt liever je hand op dan dat je zorgt dat je je eigen broek op kunt houden. Enig idee waar dat geld wat je zo maar krijgt vandaan komt? Juist, van ons, de werkenden die belasting betalen.
En die huurtoeslag, ja, die is gebaseerd op je inkomen. En wanneer dat inkomen hoger wordt moet je dat bij de belastingdienst doorgeven om te voorkomen dat je dat terug moet betalen. Je kunt het bij Mijn Toeslagen allemaal uitrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
16-01-2018 19:36
Op dat moment zat ik nog niet in deze zware depressie..en ik vond het helemaal niet zo eenvoudig om in de gaten te houden wanneer je de toeslaggrens passeert...Wanneer ik een contract heb bij mijn werkgever voor minimaal 24 uur kan ik niet zeggen 'ik kom volgende week een aantal uur minder want anders ben ik mijn huurtoeslag kwijt'...
Dus ook hier: liever hand ophouden dan gewoon werken voor je geld ...... Toeslagen zijn er om ervoor te zorgen dat mensen met een laag inkomen toch een zeker bestaansminimum hebben; niet voor mensen die hun inkomen bewust laag willen houden om zoveel mogelijk te vangen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven