ik maak mij zo druk

16-04-2012 20:25 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik hier echte tips kan krijgen van jullie van dat gestress ben ik helemaal zat..

Ik had vandaag een intake gesprek voor de opleiding verzorgende IG.

Gisteren avond zat ik mij al helemaal druk te maken terwijl ik gewoon goede cijfers heb altijd en goed mijn best doe.

Ik kan mij dan zo druk maken dat ik zelfs niet in de slaap kom en in bed de hele tijd er aan moet denken.

Nu heb ik vandaag het gesprek gehad en ik ben aangenomen tot nu toe, niks aan de hand.

Alleen volgende week krijg ik een test voor de opleiding.

Ik weet dat ik de test zeker wel ga halen maar ik kan mij daar nu al druk om maken.

En met druk maken bedoel ik; er de hele tijd aan denken, vooral in bed.

Continue stress in mijn hoofd om de domste dingen.

Ook als ik weet dat ik bijvoorbeeld over 2 weken met een niet aardig iemand moet werken, dan kan ik mij helemaal druk maken.

Weet iemand hoe ik van de stress af kom?

En hoe je vooral stress en domme gedachtes niet mee neemt naar bed?
Ventileer je gedachten ruim voordat je naar bed gaat door de op te schrijven, neem dan een warme douche of warm bad, lekker lang, kruip in bed en lees een stukje in een chicklit.

En wees je ervan bewust dat je je gedachten niet kun stoppen! Beschouw ze als een elastiekje die steeds harder trekt hoe harder je ervan weg wilt rennen. Benut je mogelijkheden binnen de ruimte van deze elastiek, omarm je gedachten als waardevolle voorbereiding en zorg voor voldoende ontspanning. Komt goed!!
RRR
Wat een mooie omschrijving Cavia007! Zullen velen wat aan hebben.
quote:metafoor schreef op 16 april 2012 @ 20:51:

Wat een mooie omschrijving Cavia007! Zullen velen wat aan hebben.Dankjewel! Op de moeilijke manier zelf moeten leren, laten we maar zeggen..
RRR
Inderdaad mooi omschreven Cavia007
Doe ontspannings oefeningen als je in bed ligt.
Lekker voor je uit staren en muziek luisteren. Lijstjes maken, het van je afschrijven, een biertje drinken of sigaretje roken.
Ontspanningsoefeningen en "STOP" zeggen tegen je piekergedachtes.

Letterlijk elke keer wanneer je verneemt dat je ligt te piekeren STOP zeggen.

Ik lag gerust tot 4.00u. wakker en het heeft me een hele tijd gekost, maar nu pieker ik nooit meer 's nachts.

Probleem van 's nachts piekeren is ook dat alles erger lijkt. Waar je van wakker ligt, kun je de volgende morgen denken: Pfff nou en?
yoga, bewust ademhalen, visualiseren hoe het gaat (droomscenario), warme douche voor het slapen, erover schrijven en weer los laten. Er over praten en relativeren het is niet het einde van de wereld, je zit niet in de goot in India
Daar heb je gelijk in Danivo!

Het lijkt ook altijd 's nachts, hoe langer ik aan iets denk, hoe erger iets word.

En dan als ik wakker word is het helemaal niet zo'n probleem maar wat raar dat het allemaal erger lijkt terwijl je in bed ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven