Ik mis cultuur

01-12-2015 22:08 107 berichten
Sinds mijn moeder is overleden mis ik de surinaamse cultuur. Ik heb mijn oma die is surinaams maar die is oud ik mis het eten ik mis de gezelligheid ik mis de overvolle huis. ik was 11 toen mijn moeder overleed. En ik heb voor de rest niks meer mee gekregen. Ik ben een beetje emo en ik schrijf dit van me af.
quote:missie_m schreef op 02 december 2015 @ 14:04:

[...]

EMDR werkt. Het trauma is niet echt weg maar de lading is er af. Men kan er beter mee omgaan.Ja klop missie maar er naar toe is vervelend.
quote:Gatti schreef op 02 december 2015 @ 23:02:

Gek is dat he Tass, EMDR. ik vond het zo'n raar iets, kon me er ook niet helemaal aan overgeven.

Maar kennelijk toch genoeg want 't heeft me erg geholpen.

Blijf 't volhouden en laat 't je gewoon overkomen, 't gaat jou (hopelijk) ook helpen.Ja idd is dat gek.
quote:Ttass28 schreef op 03 december 2015 @ 13:05:

[...]

Ik kan dat echt niet maar goed ik zal kijken naar rijstkoker.tis echt ideaal, gewoon een of 2 kopjes rijst zelfde aantal water in de pan knop indrukken en wachten maar
quote:Ttass28 schreef op 02 december 2015 @ 11:29:

[...]

Ja oma is van mijn moeders kant het is een oppervlakkige band ze is nu ook oud. Herinneringen heb ik zeker mijn moeder las ons boeken voor van Anansi de spin, de helpende hand van bakroe. Ik heb de boeken nog steeds. Mijn moeder is heel dominant en ik ook surinamers nemen geen blad voor hun mond die vertellen je wat ze op dat moment denken.Sang meisje! Je weet de tories? Jij moet op vakantie naar su. Zal je goed doen, net of je thuiskomt.
quote:pomona-struik schreef op 03 december 2015 @ 23:21:

[...]

Sang meisje! Je weet de tories? Jij moet op vakantie naar su. Zal je goed doen, net of je thuiskomt.Haha ik heb geen doekoe helaas.
Sparen dan!
En ik ben ook half, mijn vader is Nederlands. Maar toen ik daar kwam voelde ik dat ik tot rust kwam, ik kwam thuis. Ik ben 2 maanden gebleven en het was heerlijk! Na mijn operatie wil ik weer naar huis gaan, ben al aan het sparen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven