Is dit het werk van een stalker?

18-01-2012 19:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi medeforummers,

Sinds een aantal weken word ik steeds doordeweeks overdag en aan het begin v/d avond op mijn mobiel gebeld, door een anoniem nummer. Overdag ben ik aan het werk en daarom heb ik het geluid uit staan. M'n mobiel houd ik daarom dan niet echt in de gaten, daarom had ik de oproepen steeds gemist. Sinds gisteren is het erger geworden, ben gisteren in totaal min. 7 x gebeld en vandaag zo'n 5 x. Ik dacht aan het begin nog dat het misschien een bedrijf was die me iets probeerde aan te smeren of een enquete ofzo had, maar ik vind dat er dan wel erg stug volgehouden wordt. Er is ook nooit een voicemail of sms bericht geweest.

Vanmiddag lukte me het om op te nemen toen ik voor de zoveelste maal was gebeld en ik hoorde dus een vaag geluid... een soort getik ofzo. Na ongeveer 20 sec. werd er opgehangen....

Ikzelf vind dit nogal creepy worden. Want zeg nou zelf: als er iemand met een gewone reden mij wil spreken, dan was er toch allang ingesproken of gesmst?

Ben benieuwd wat jullie eerste gedachte hierbij is....Zou dit een stalker kunnen zijn?
Ik denk dat het gewoon een commercieel bedrijf is. Die houden meestal ook stug vol, tig keer per dag.

En als je opneemt zeggen ze soms ook niks. Ik zou me geen zorgen maken hierover.
Ws een belcomputer, zou me er geen zorgen over maken!
Ik heb ook ooit zoiets gehad.

Ik had op 1 dag zelfs een keer 18 (!!) oproepen gemist!

Bleek uiteindelijk dat het UPC was. Ik heb gezegd dat als ze me nog 1x zouden bellen ik aangifte zou doen van stalking. Wat een idioten! Mijn telefoon was half leeggebeld!

Maar goed. Wat of wie jouw beller is, geen idee?

Heb je wat gezegd tegen de beller?
Ik had vorige week precies hetzelfde. Uiteindelijk heb ik ze wel aan de lijn gekregen, het was de postcodeloterij.
@Moonlight: klopt! Ze zeggen vaak eerste paar seconden niks! Waarom is dat eigenlijk???
Ik heb wel eens gehoord dat er bijv 20 oproepen tegelijk uit gaan terwijl er 10 mensen zitten te bellen.

Het kan dus zijn dat er meer mensen opnemen dan dat er te woord gestaan kunnen worden.

Omdat zij niet een tijd gaan zitten wachten tot iemand (al dan niet) opneemt. Dat kost weer geld enzo.
Dat is inderdaad een soort bel-computer. De meeste callcenters bellen volstrekt automatisch, neemt de persoon niet binnen zoveel seconden op dan verbreekt de verbinding en hoor je slechts wat geklik e.d., na een paar minuten of uur -afhankelijk van hoe groot hun bestand is- laden ze het bestand weer opnieuw in en begint het bellen weer van voor af aan. Niets persoonlijks, wel vervelend. Schrijf je voor de zekerheid in in het bel-me-niet-register. Dat werkt overigens niet tegen bedrijven waar je een 'relatie' mee hebt zoals je energieleverancier of de postcodeloterij.
Ook gehad, werd heel vaak gebeld door een onbekend nummer maar af en toe stond er wel wat op mijn voicemail, geruis en dan ineens zo'n recorderstem die zegt: 'toets 1' en verder niks.

Was ook een verkoopachtig iets. Pensioenplanner of postcodeloterij.
het is hier binnen beter dan buiten
LAng leve de techniek! Vooruitgang! Stomme belcomputers. Afschaffen die handel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kan je dat nummer niet blokkeren in je telefoon??

Bij mij kan wel en is wel handig.
Ook meerdere keren gehad. Heel irritant, maar dat zijn dan zgn belcomputers.
Ik denk ook aan een belcomputer. Had ik laatst ook een aantal dagen. Ik kon ook niet terugbellen. Als ik opnam (ook 's avonds) werd er niks gezegd. Wel een beetje eng, maar na een paar dagen is het gestopt.
quote:goldmember schreef op 18 januari 2012 @ 19:44:

Ik heb ook ooit zoiets gehad.

Ik had op 1 dag zelfs een keer 18 (!!) oproepen gemist!

Bleek uiteindelijk dat het UPC was. Ik heb gezegd dat als ze me nog 1x zouden bellen ik aangifte zou doen van stalking. Wat een idioten! Mijn telefoon was half leeggebeld!

Nou, nu kun je niet meer ontkennen dat ze niet fanatiek zijn
quote:goldmember schreef op 18 januari 2012 @ 19:45:

@Moonlight: klopt! Ze zeggen vaak eerste paar seconden niks! Waarom is dat eigenlijk???Ik heb jaren geleden in de telemarketing gewerkt (ja, als student moet je toch wat...echt leuk heb ik het nooit gevonden). We hoefden zelf geen nummers in te toetsen maar er draaide een heel systeem achter de telefoons. Feitelijk zat ik met mijn hoofdtelefoon achter mijn pc te wachten tot het systeem een telefoontje aan mij doorzette. Ik kreeg dan echter pas iemand aan de lijn zodra de computer registreerde dat de telefoon was opgenomen (of antwoordapparaat). Tussen de tijd dat iemand de telefoon opneemt en de registratie van de computer dat ik een vrije lijn heb en jouw telefoontje dus wordt doorgezet zit een aantal seconden, vandaar de stilte. Puur technisch iets. Degene die jou belt hoort jou in die paar seconden dus niet.
Bedankt voor jullie reacties! Duidelijk dus, een belcomputer. Ik wist niet dat callcenters e.d. tegenwoordig op zo'n manier te werk gaan. Aso dat ze iemand zo lang blijven lastigvallen. Ik zal me even registreren op het bel-me-niet-register, is een goed idee. Had ik nog niet gedaan, omdat het me een tijdje terug nog niet zo nodig leek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven