jaloers

01-11-2010 07:08 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben zooooo jaloers , 4 weken geleden bevallen en mijn man gaat weer voor t eerst naar zn werk vandaag , ik kan niet wachten tot ik ook weer mag gaan werken ;) hoewel ik mijn dochter enorm ga missen :(
ik ben ook super blij met mijn dochter en ik zeg enkel maar dat ik zin heb om te gaan werken maar denk je nou echt dat ik op de eerste werkdag vrolijk naar mijn werk rijd? echt niet hoor , ik voel me er heel dubbel over want ik heb er echt heel veel zin in maar ik zie er ook heel erg tegen op omdat ik mijn dochter enorm ga missen en jullie mogen gerust weten dat het voor mij voelt alsof ik haar bij de opvang dump .
quote:Marels schreef op 01 november 2010 @ 08:14:

Oh gut, ik was er al bang voor.

Dus wat dat betreft kadert dit topic wel bij het beeld dat ik al van TO had. Zielig voor het kindje, ik geloof namelijk niet dat TO overloopt van beschermingsdrang of moedergevoelens ofzo naar haar kindje... Zonde.Ik ken niet het hele verhaal, maar ik vind dit wel een voorbarige en bevooroordeelde conclusie! Niet iedereen zal het moederschap in die eerste weken hetzelfde ervaren, wie zijn wij om daar een oordeel over te hebben?
Waarom ben je eigenlijk jaloers hellepie?
quote:Marels schreef op 01 november 2010 @ 08:52:

@Lekx;

Wel goed lezen. Dan had je namelijk ook gelezen dat ik zelf geen kinderen heb en hoefde je het niet te vragen.

Het is Iekx en geen Lekx...

Ik denk dat TO gewoon nog onwijs moet wennen aan de situatie en volgens mij is dat heel normaal!

Ben het met je eens dat als ze zich echt niet goed voelt ze eens met de HA moet gaan praten. Maar ze mag zichzelf best even de tijd geven om aan de situatie te wennen.

Het feit dat ze aangeeft dat ze haar dochter enorm zal gaan missen als ze weer gaat werken geeft toch ook aan dat ze wel binding met haar kind voelt...
Pear; niet overlopen van moedergevoelens en beschermingsdrang hoeft er niet op te wijzen dat TO een gevoelloos kreng en een rotmoeder is. Dat zeg ik nergens. Wel dat TO mogelijk een probleem heeft, waardoor ze op deze manier voelt/denkt/handelt.

@Lekx; mijn moeder heeft me altijd geleerd om namen met hoofdletters te schrijven. Dus dat doe ik dan ook. Ook met nicknames.

En ik zeg nergens dat ze geen binding met haar kind heeft.

Ik heb mensen gekend met postnatale depressies, die straalden hetzelfde uit als TO. Vandaar dat ik het maar even vraag, dan kan TO naar de huisarts als ze zich inderdaad niet happy voelt. Dan hoeft ze namelijk niet te blijven denken dat alles maar leuk en geweldig moet zijn. Want dat is het nu eenmaal niet voor iedereen. En daarmee zeg ik niet dat ze zwaar depressief is, maar wel dat het goed is om eens naar je eigen gevoelens te kijken, als je zo voelt en handelt als TO.
668, the neighbour of the Beast
TO, je zegt dat je 9 maanden lang op je reet hebt gezeten?

Heb je niet kunnen werken in die tijd en ben je daarom blij dat je weer aan het werk gaat?
quote:Marels schreef op 01 november 2010 @ 08:14:

ik geloof namelijk niet dat TO overloopt van beschermingsdrang of moedergevoelens ofzo naar haar kindje... Zonde.

Zijn volgens mij vormen van binding...

Zonder heel erg te willen zeuren verder (ik houd er hierna dan ook over op), maar als je de i met een hoofdletter schrijft, krijg je een I, dus iekx met een hoofdletter is Iekx... Zo is dat ook weer de wereld uit!
Aaaaah, Ieks. Dan ist goed. Veel leuker ook dan Lekx.

En ik schrijf "overloopt van". Waarmee ik niet zeg dat ze er niet zijn. Alleen dat ik me niet kan voorstellen dat het normaal (of beter; gangbaar) is dat een moeder na twee weken haar dochter uit logeren doet en na vier weken staat te popelen om weer te gaan werken.
Ik denk dat TO haar nieuwe rol nog moet accepteren en moet leren dat een plek te geven. Als dat te lang duurt is een gesprek met de HA zeker niet overbodig...
Volgens mij wil je vast het beste voor je dochtertje maar focus je je op de verkeerde dingen. Er is niets mis met weer graag aan het werk willen maar jeee, je hebt een pasgeboren dochter die je nog helemaal moet leren kennen!!!

En waarom zou je jaloers op je man zijn? Dat snap ik niet.

Je klinkt inderdaad wat depressief.
Dus eigenlijk zeggen we ongeveer hetzelfde Ieks

Ik ben vooral bang dat TO niet op die enorme roze wolk zit waar ze op zou willen zitten en dat aan zichzelf en anderen moeilijk toe kan geven. Dat ze het gevoel heeft dat ze maar blij MOET zijn, terwijl dat dus niet hoeft.

Het mag moeilijk zijn, het mag wennen zijn, dat is niet abnormaal. Maar het is wel goed om, als je deze gevoelens signaleert, actie te ondernemen. Want het zou voor jezel fén voor je dochter zoveel leuker zijn als het wél gewoon leuk en geweldig is en je je dochter voor geen goud af zou willen geven.
Oh nee, Hellepie is back.

Hellepie, ga nou gewoon eens genieten van je kind in plaats van krampachtig normaal proberen te doen. Dit zat eraan te komen. Na een week alweer elke dag seks, na twee weken alweer stappen (en kind uit logeren) en wie weet wat nog meer...

Mijn tip: ga lekker wandelen met je kind. Tot twaalf uur in je pyjama op de bank cocoonen. Op de thee bij je vriendinnen. Een terugkomdag organiseren van je zwangerschapsyoga. Op de thee bij je collega's. Gewoon al die dingen doen die iedere versgebakken moeder doet.
Wat Georgette zegt dus.

En Georgette; ik ben toch benieuwd wat jouw vorige nick was, want je schrijven komt me zooooo bekend voor
...
Uuuh.... Ik weet het écht niet dus he... Typ eens? En dan snel weer weghalen? Weet ik ECHT niet meer welk topic dat was dan.
...
Topicvervuiling
...
Topicvervuiling
...
Topicvervuiling
Topicvervuiling
Whahaha. Wat grappig toch dat er nog zoveel zijn die me herkennen na de nickchange.
Ik heb er al wéken over zitten peinzen

Mail me anders even op marelsmarels@gmail.com dan hoeven we het topic niet zo te vervuilen meer
Ja is goed. Maar ga zo eerst even boodschappen doen en dochter op bed gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven