Jezelf ziek piekeren

25-05-2015 20:25 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Een tijdje geleden poste ik over een vriendenweekend. Ik zou met de vrienden v mijn vriend en vriend natuurlijk op vakantie gaan. Deze vrienden ken ik amper en zag er erg tegenop. Het werd een vakantie met erg veel stress, hyperventilatie en slecht slapen. We zijn eerder weggegaan. Een paar dagen geleden had ik bij een verjaardag weer last hiervan. Er is op zich nix aan de hand maar ik wil leuk zijn, gezellig doen maar het lukt dan juist niet. Als ik er niet bij nadenk lukt het wel. Denk er dan niet over zul je zeggen... maar het gebeurt. Besloten om naar de dokter te gaan. Mag binnenkort naar de ggz bij de dokter. Weet alleen niet wat ik op mijn werk moet zeggen. Zit te denken aan fysiotherapie. Heb vaak last vd rug. Zouden jullie het eerlijk zeggen. Bij mijn bedrijf zijn ze echt v niet zeuren en ik wil ook geen stempel. Dan kan fysio toch best? Vind het zo rot dat mijn kwaliteit van leven minder wordt Door "mijn probleem". Zijn er meer mensen die dit herkennen? Veel liefs
Gebruik al die energie die je nu verspilt met jezelf 'ziek te piekeren' eens anders. Je weet hoe krachtig je gedachten kunnen zijn. Je denkt jezelf de put in. Mooie is datIk jezelf er ook weer uit kan denken. Gewoon door je gedachten aan te passen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Is 79 hè geboortejaar? Dan ben je nu 25/26? Wil je op deze manier doorgaan tot je 95e?
Geboortejaar 79 is al 35/36 tijd voor therapie dus....
water en zand
quote:modder schreef op 26 mei 2015 @ 15:42:

Geboortejaar 79 is al 35/36 tijd voor therapie dus....Wauw je hebt gelijk. Kanonne.
quote:Barbitura schreef op 26 mei 2015 @ 08:31:

Als je zaken gaat vermijden wordt je wereld steeds kleiner want het piekeren en stressen in niet weg maar uit zich dan weer bij andere dingen. Je kunt er beter nu iets aan doen dan als het zover ik dat je bijna nergens meer heen gaat omdat je situaties uit de weg bent gegaan. (Dit als reactie op de adviezen om geen dingen meer te doen waar je geen zin in hebt)Hier ben ik het best wel mee eens. Ook met wat eerder gezegd is, namelijk dat je ook niet teveel dingen tegen je zin in moet doen. Als je die twee zaken nou eens combineert? Dus de zaken die je niet leuk vindt en kunt vermijden vermijden. En aan jezelf werken om hier over heen te komen. Dit probleem zal vast terug komen en ik denk niet dat het vermijden van dingen gaat helpen.
quote:redbuIIetje schreef op 26 mei 2015 @ 13:51:

[...]

Daar zet ie zich maar overheen. Tis 'n grote jongen toch? Is ie bang dat ie afgaat in z'n vriendenkring omdat hij niet met 'n vriendin aan 't handje de vriendenclubmeetings bezoekt? Ik zou er voor passen om me daarvoor te laten gebruiken. Je hebt ook nog 'n eigen leven. Ben geen fan van vriendenclubs waarbij men te pas en te onpas met aanhang moet komen opdraven.Dat laatste vooral. Brr, heb een relatie met iemand gehad die ook zo'n vriendenclub heeft en er werd ook nog bij vermeld dat het de bedoeling was dat ik vriendinnen zou worden met "alle vrouwelijke aanhang". Heb dan ook gelijk even verteld dat ik heus mee ging maar mijn eigen VRIENDINNEN heb en niet met de insteek ernaartoe zou gaan om nieuwe besties te maken.
quote:dropje1979 schreef op 26 mei 2015 @ 14:29:

Weet gewoon niet goed wat te doen

Naar de ene gelegenheid ga je wel, naar de andere niet. Als jij een heel weekend niet trekt, niet doen. Een verjaardag of op visite moet kunnen.

Hoe vaak spreken ze met z'n allen af? Ik kan me voorstellen dat als dat elke week is, je daar geen zin in hebt.
Zijn zijn vrienden wel leuk en gezellig? Kan ook hè? Dat het gewoon je types niet zijn.
Don't worry be happy
Hij heeft 3 vriendengroepen. En 1 groep vind ik niet zo leuk en daar gaat het eigenlijk over.
quote:disco_dip schreef op 25 mei 2015 @ 20:40:

Obsessief piekeren kan door een depressie komen. Met medicatie (en therapie) kan je rustiger worden in je hoofd.

Probeer situaties te relativeren. 'Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.'

Fysio is een prima smoes. Ze hebben niks met je psyche te maken.

Die wilde ik ook al plaatsen.. :-) (dat is waar jezelf aan kunt werken denk ik)

En daarbij, als je iets niet wil gaan doen.. dan gewoon nee zeggen he.
Omdat er inmiddels best veel kids zijn, is er ook vaak een verjaardag. Feestdagen zoals Koningsdag en Hemelvaart doen ze vaak samen. Het zijn best aardige mensen, ook al zou ik ze niet uitkiezen maar druk als vaak ook al die kids erbij zijn. En ik ben 28 jaar. Idd wel tijd om er wat aan te gaan doen
quote:dropje1979 schreef op 26 mei 2015 @ 17:40:

Hij heeft 3 vriendengroepen. En 1 groep vind ik niet zo leuk en daar gaat het eigenlijk over.

Toe maar, 3 groepen maar liefst! Dat ie uberhaupt nog tijd heeft voor 'n relatie.

Die groep die jij niet leuk vindt kun je dus gewoon helemaal skippen. Als er iets in 'n leukere groep te doen is, kun je het af laten hangen van of jij niets beters te doen hebt (je eigen vriendinnen bijv) en of je zin hebt in de geboden activiteit, voordat je toestemt mee te gaan.
Shoot first, ask questions later!
Pfff...ik vind je er lijdzaam To. Het hoeft toch allemaal niet, al die verjaardagen of feesten? En anders ga je iets korter mee. Krijg erg het selffulfilling prophecy bij jou...

Je ziet er enorm tegenop, dus gaat het mis, dus vinden ze je niet leuk en heb jij het bewijs dat het echt niet leuk is allemaal
quote:dropje1979 schreef op 26 mei 2015 @ 17:44:

Omdat er inmiddels best veel kids zijn, is er ook vaak een verjaardag. Feestdagen zoals Koningsdag en Hemelvaart doen ze vaak samen. Het zijn best aardige mensen, ook al zou ik ze niet uitkiezen maar druk als vaak ook al die kids erbij zijn. En ik ben 28 jaar. Idd wel tijd om er wat aan te gaan doenAlles waar ze kids in betrekken zou ik ook sowieso skippen. Je bent toch geen gezapige huisvrouw van 40? Je bent jong en vrij, dus laat al die suffe gezinsdingen lekker lopen.
Klopt jippie
Verjaardagen bezoek ik niet eens in m'n eigen vriendenkring, op uitzonderingen na. Laat staan dat je je dat soort verplichtingen op de hals gaat halen bij andermans vrienden of nog erger: bij de kinderen van andermans vrienden. Je laat je gewoon 'n hoop onzin aanlullen. Snap trouwens jouw vriend ook niet dat hij op deze leeftijd nog niet voor kwaliteit boven kwantiteit heeft gekozen.
Ze praten ook veel over kids en die heb ik niet
Is het nog normaal als je eind 20 bent nog met hele groepen en kids op vakantie te gaan? Ik had het nooit eerder gehoord
quote:dropje1979 schreef op 26 mei 2015 @ 17:50:

Ze praten ook veel over kids en die heb ik niet

Tja, dat krijg je met ouder worden.

Ik heb er ook niks mee maar zo ziet de wereld er op een bepaald moment gewoon uit
quote:dropje1979 schreef op 26 mei 2015 @ 17:50:

Ze praten ook veel over kids en die heb ik nietEcht, waarom doe je jezelf dit aan? Je laat je leven door die vriend en zijn verplichte nummertjes. Zou hem eerder tot de orde roepen dat je qualitytime met hem wil ipv dat hij elk weekend weg is om al die verjaardagen af te hollen. Hij zou 'ns keuzes moeten gaan maken als hij 'n relatie wil blijven behouden. En idd, gezelschap wat alleen over kinderen kan lullen, is oersaai. Zoek de gezelligheid bij je eigen kindvrije vriendinnen.
quote:jippie55 schreef op 26 mei 2015 @ 17:52:

[...]

Tja, dat krijg je met ouder worden.

Ik heb er ook niks mee maar zo ziet de wereld er op een bepaald moment gewoon uitGelukkig zijn er anno nu genoeg bewust kindvrije vrouwen te vinden in je omgeving, je moet alleen niet in moekes-kringen blijven hangen.
quote:dropje1979 schreef op 26 mei 2015 @ 17:52:

Is het nog normaal als je eind 20 bent nog met hele groepen en kids op vakantie te gaan? Ik had het nooit eerder gehoordIs het normaal om je op je 28e nog als een kind te gedragen?
quote:redbuIIetje schreef op 26 mei 2015 @ 17:55:

[...]

Gelukkig zijn er anno nu genoeg bewust kindvrije vrouwen te vinden in je omgeving, je moet alleen niet in moekes-kringen blijven hangen.Stel je niet zo vreselijk asn. Je ontkomt er niet altijd aan dat je vrienden hebt met kinderen. Net als dat zij omgaan met jou zoals je bent, kun je dat ook andersom doen. Het is nou eenmaal niet alleen jouw universum
quote:jippie55 schreef op 26 mei 2015 @ 18:01:

[...]

Stel je niet zo vreselijk asn. Je ontkomt er niet altijd aan dat je vrienden hebt met kinderen. Net als dat zij omgaan met jou zoals je bent, kun je dat ook andersom doen. Het is nou eenmaal niet alleen jouw universumAlleen draait het hele universum van kinderbezitters alleen nog maar om hun wondertjes. En ik pas ervoor om daar deel van uit te maken. Heb vanaf mijn 25e gelukkig veel nieuwe vrienden en kennissen ontmoet die ook kindvrij waren en nog steeds zijn. Door alleen maar te blijven hangen bij vroegere vrienden wiens leven 'n totaal andere richting op gaat, maak je jezelf alleen maar ongelukkig. Net zoals moekes op zoek gaan naar mede-moekes als nieuwe vrienden/lotgenoten, moet je als kindvrije ook gewoon op zoek naar gelijkgestemden. Dan voel je je tevens niet de vreemde eend in de bijt. Er zijn tenslotte genoeg mensen die er hetzelfde over denken en echt ver hoef je daar doorgaans niet voor te zoeken.
Redbul, hoe zie jij de gemiddelde relatie voor je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven