knipperen

22-09-2011 19:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me echt heel erg, al zolang ik me kan herinneren knipper ik heel erg met mijn ogen.Ik ben nu 32. Ik kan het zolang het echt moet wel iets tegenhouden maar eenmaal thuis lijk ik wel een debiel. Ik heb geen Gilles de la Tourette maar een tic. Ik vind het vreselijk, het belemmert me ook vaak in mijn sociale contacten. Ik ben al zó lang op zoek naar therapie of behandeling. Ik durf er echt met niemand over te praten, zo erg vind ik het.

Zijn er mensen die dit herkennen, of mee hebben gemaakt en eraf zijn gekomen?

Ik zie het gewoon niet meer zitten
Hi!

Ik herken dit heel erg! Sterker nog, bij mijn moeder en vooral tante (=tweeling) zie ik het ook regelmatig. Bij hun stoor ik me er overigens niet aan, ik zie het gewoon als een familie-tic.

Wat is me afvraag, ik heb vaak ook een soort pijn achter mijn ogen. Ik kan het denk ik beter als een soort kramp omschrijven. Ik wil je niks aanpraten, maar ik vroeg me af of jij dit ook hebt.

Helaas kan ik je verder helemaal geen goed advies geven. Ik ben zelf nooit naar de dokter hiervoor geweest. Als mijn vriendinnen zich er al aan storen, laten ze dit niet merken, overigens geloof ik wel dat ze het me zouden zeggen.

Mijn enige advies is eigenlijk: als je ermee zit, en het belemmerd je in het dagelijks leven, schroom dan niet om naar een oog-/ huisarts te gaan! Geloof me, er zijn mensen die voor minder naar een huisarts gaan (of met met enorm genante dingen, kaars in hun kont ofzo )
Hoi forumlid,

Goh, daar hoef je je toch niet zo voor te schamen! Het is vast een klein beetje gek, maar wie heeft er niet iets dat een klein beetje gek is? De een heeft een te grote neus, de ander is wat te dik, te lang, te klein, heeft een piepstemmetje....Ik loop als ik niet oplet altijd wat met mijn schouders naar voren, maarja, dat hoort gewoon bij mij. Ik kan me wel voorstellen dat je er vanaf wilt, maar je hoeft je er echt niet voor te schamen en kan heus gewoon open naar een therapeut zoeken hoor! Heb je er zelf eigenlijk last van, dat je er zere ogen van krijgt ofzo? Ik heb trouwens geen idee wat voor soort therapie je zou kunnen krijgen hiervoor, hopelijk heeft iemand anders een tip voor je!
Bedankt voor jullie lieve reacties!

@upstairs; ja, het voelt inderdaad als een soort pijnlijke kramp achter mijn ogen, dan denk ik; oh nee daar gaan we weer. Goh dat het in jouw familie zit en dat jullie het "normaal" vinden! Wel prettig om te horen (lezen)

@aaaane: ja, iedereen heeft wel wat (gelukkig) maar ik heb er last van, aan het eind van de dag doen mijn ogen erg zeer
Ik heb een vriendin die vaker dan normaal knippert en het echt opvallend vaak doet als ze in een stressige periode zit. Hoe stom het ook klinkt, de eerste minuut denk ik; goh die is vast erg druk met de verbouwing en daarna valt het me niet meer op.

Ik denk dat het hetzelfde is met een pukkel of met alleen op een terrasje zitten, jij denkt dat het verschrikkelijk opvalt maar waarschijnlijk zullen mensen het wel opmerken, maar na max. een minuut of twee zijn er 100 andere dingen die hun aandacht vragen en interessanter zijn dan jouw geknipper, bijv het gesprek dat jij met ze voert.
Mijn zusje heeft er een ook een paar jaren last van gehad. Bij haar werd het veroorzaakt door grote stress. Maar aangezien jij er al zolang last van hebt, zal dat het geval bij jou wel niet zijn denk ik? Ben je hiermee al eens langs een arts geweest? Misschien is er wel een lichamelijke oorzaak.
quote:Cici25 schreef op 22 september 2011 @ 21:28:

Ben je hiermee al eens langs een arts geweest? Misschien is er wel een lichamelijke oorzaak.Of een opticien/oogarts. Misschien heb je extreem droge ogen ofzoiets? Elke avond zere ogen is erg vervelend!
Ik zit er inderdaad over te denken om naar de oogarts te gaan. Ik weet van mijn huisarts dat hij er niet echt serieus op in zal gaan (ken 'm aardig goed) maar ik heb wel een hele aardige oogarts. Misschien moet ik dan toch maar ns de stoute schoenen aan doen.

De reden ook dat ik het zo erg vind is dat ik het 2x bij een ander heb gezien (in een supermarkt)en ik vond het zo'n vreselijk gezicht. Ik wil dit niet meer!
Het is je goed recht om dit niet meer te willen. En ik kan me dat goed voorstellen. Tijd voor actie dus! De oogarts zal met wat simpele testjes redelijk snel kunnen bevestigen of uitsluiten of het om iets lichamelijks gaat.
quote:Cici25 schreef op 22 september 2011 @ 22:03:

Het is je goed recht om dit niet meer te willen. En ik kan me dat goed voorstellen. Tijd voor actie dus! De oogarts zal met wat simpele testjes redelijk snel kunnen bevestigen of uitsluiten of het om iets lichamelijks gaat.En stel dat het niet iets lichamelijks is wat de oogarts kan snel kan oplossen met een druppeltje, maar echt een tic, misschien kan dan alsnog de oogarts iets voorschrijven wat de pijn aan het eind van de dag iets verzacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven