Lang geleden... deel 2
woensdag 24 juni 2009 om 20:59
Haai moppetrommeltjes.
Ben ik weer.
Mooie vergelijking EV, dat met zo'n toverblokje. Die had ik vroeger altijd, echt grappig!
Ga jij nou zo snel de laatste tijd of ligt het aan mij.
Gaaf om te zien hoor, hoe jij je door je proces aan t worstelen bent.
Bedoel niet gaaf van leuk, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.
Iry. Gekkerd.
Zoveel mis je niet hoor!
En natuurlijk weet ik dat, uit het oog maar niet uit het hart.
Je hoeft je niet te verontschuldigen.
Moeilijk dat loslaten. En dat je dochter nu definitief uit huis is. Lijkt me echt lastig als ouder. De eerste loslaten.
Waarom is jullie band complex? Dat vroeg ik me nog af.
Sponge, leuk om je hier weer even te zien.
Yoga is okee he. Zoooo 2009.
Waarom koop je niet zo'n cd-tje ofzo met meditatie en ontspannings oefeningen? Kan je thuis ook aan yoga doen.
Lynne, goed om te horen dat je even wat rustiger aan kan doen.
Zorg maar goed voor jezelf, volgens mij heb jij heel wat bij te tanken.
Philo, ik ben blij voor je! (you know waai)
Wurmpje, hoe is het?
Appel, probeer niet als een gek alles bij te houden.
Geloof mij, dat is niet te doen joh.
Gewoon als je de behoefte hebt om ergens op te reageren, doen.
Soms heb je gewoon niks te zeggen, nou dan reageer je niet. Iry had hier laatst een handigheid in gevonden.
Maar geloof dat ze die nu weer ff kwijt is.
Hoe is het met je lieverd?
Hanke. zwaaaaai! Wat is het stil! Gaat ie goed?
Ik voel me rot. Even een dip.
Naheelveelkrampachtiggedragmoetiktochbekennendathetnietlekkergaat. Zucht.
Morgen weer een dag.
Dikke Zoen!
Ben ik weer.
Mooie vergelijking EV, dat met zo'n toverblokje. Die had ik vroeger altijd, echt grappig!
Ga jij nou zo snel de laatste tijd of ligt het aan mij.
Gaaf om te zien hoor, hoe jij je door je proces aan t worstelen bent.
Bedoel niet gaaf van leuk, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.
Iry. Gekkerd.
Zoveel mis je niet hoor!
En natuurlijk weet ik dat, uit het oog maar niet uit het hart.
Je hoeft je niet te verontschuldigen.
Moeilijk dat loslaten. En dat je dochter nu definitief uit huis is. Lijkt me echt lastig als ouder. De eerste loslaten.
Waarom is jullie band complex? Dat vroeg ik me nog af.
Sponge, leuk om je hier weer even te zien.
Yoga is okee he. Zoooo 2009.
Waarom koop je niet zo'n cd-tje ofzo met meditatie en ontspannings oefeningen? Kan je thuis ook aan yoga doen.
Lynne, goed om te horen dat je even wat rustiger aan kan doen.
Zorg maar goed voor jezelf, volgens mij heb jij heel wat bij te tanken.
Philo, ik ben blij voor je! (you know waai)
Wurmpje, hoe is het?
Appel, probeer niet als een gek alles bij te houden.
Geloof mij, dat is niet te doen joh.
Gewoon als je de behoefte hebt om ergens op te reageren, doen.
Soms heb je gewoon niks te zeggen, nou dan reageer je niet. Iry had hier laatst een handigheid in gevonden.
Maar geloof dat ze die nu weer ff kwijt is.
Hoe is het met je lieverd?
Hanke. zwaaaaai! Wat is het stil! Gaat ie goed?
Ik voel me rot. Even een dip.
Naheelveelkrampachtiggedragmoetiktochbekennendathetnietlekkergaat. Zucht.
Morgen weer een dag.
Dikke Zoen!
woensdag 24 juni 2009 om 22:26
Hoi
Iry wat ben jij toch een lieverd!Het is al leuk om je gewoon tehoren(lezen)hier dus je hoeft je nergens voor teverontschuldigen hoor;het is gewoon erugg veeel allemaal,wat Ster ook zegt dat is niet tedoen alles bijhouden,op iedereen reageren en dan nog je eigen stuk/leven!Dikke knuffel voor je als je vanavond in je bedje ligt en sterkte met de leegte in huis;lijkt mij heel moeilijk voor je
Appel voor jouw geldt hetzelfde wat reageren e,d betreft;neem gerust de ruimte,die is hier juist voor iedereen!Echt zonde om je daar bezwaard in tevoelen hoor
Saar wat naar die uitslag!Ik hoop dat de dokter je er wat voor gegeven heeft(venegan helpt goed tegen jeuk) want jeuk is killing!!Vooral als je er niet van slapen kunt
EV goed van je dat je nee hebt gezegd(ik weet dat het makkelijk klinkt maar dat niet altijd zo is)
Ster ik moet vaak lachen om jouw humor;echt leuk!!Jammer dat je je niet zo goed voelt;knuffel voor je
Philo gaat het iets beter met je?Je klinkt iig erg sterk hier(gelukkig)
Hanke hoe gaat het met jouw?
Ik ben bij de dokter geweest maar die heeft niets gevonden;mijn bloeddruk was ook goed dus..(??)Verder voel ik me wel goed;ik teer nog op de voldoening van afgelopen zondag!Met SB gaat het niet zo goed;zijn bloeduitslagen waren vandaag veel telaag.We hebben de hele middag in het ziekenhuis gezeten want hij moest een tweede x prikken(we mowstwn deae week weer terug komen).Morgenochtend vroeg moet hij terug want dan krijgt hij een paar zakken nieuw bloed en ze gaan zijn medicatie opnieuw instellen waarschijnlijk.Hij ligi nu teslapen op de bank
Iry wat ben jij toch een lieverd!Het is al leuk om je gewoon tehoren(lezen)hier dus je hoeft je nergens voor teverontschuldigen hoor;het is gewoon erugg veeel allemaal,wat Ster ook zegt dat is niet tedoen alles bijhouden,op iedereen reageren en dan nog je eigen stuk/leven!Dikke knuffel voor je als je vanavond in je bedje ligt en sterkte met de leegte in huis;lijkt mij heel moeilijk voor je
Appel voor jouw geldt hetzelfde wat reageren e,d betreft;neem gerust de ruimte,die is hier juist voor iedereen!Echt zonde om je daar bezwaard in tevoelen hoor
Saar wat naar die uitslag!Ik hoop dat de dokter je er wat voor gegeven heeft(venegan helpt goed tegen jeuk) want jeuk is killing!!Vooral als je er niet van slapen kunt
EV goed van je dat je nee hebt gezegd(ik weet dat het makkelijk klinkt maar dat niet altijd zo is)
Ster ik moet vaak lachen om jouw humor;echt leuk!!Jammer dat je je niet zo goed voelt;knuffel voor je
Philo gaat het iets beter met je?Je klinkt iig erg sterk hier(gelukkig)
Hanke hoe gaat het met jouw?
Ik ben bij de dokter geweest maar die heeft niets gevonden;mijn bloeddruk was ook goed dus..(??)Verder voel ik me wel goed;ik teer nog op de voldoening van afgelopen zondag!Met SB gaat het niet zo goed;zijn bloeduitslagen waren vandaag veel telaag.We hebben de hele middag in het ziekenhuis gezeten want hij moest een tweede x prikken(we mowstwn deae week weer terug komen).Morgenochtend vroeg moet hij terug want dan krijgt hij een paar zakken nieuw bloed en ze gaan zijn medicatie opnieuw instellen waarschijnlijk.Hij ligi nu teslapen op de bank
woensdag 24 juni 2009 om 22:48
Even om te laten weten dat ik jullie allemaal gelezen heb, jullie allemaal lief vind, en niemand een ego.
Lekker kort samengevat he?
Speciale (f) voor Iertje, zo zonder je meissie in huis. Hoezeer je het haar ook gunt, het lijkt me ook heel moeilijk dat ze nu niet meer bij je thuiskomt...
Mak an he?!
Lekker kort samengevat he?
Speciale (f) voor Iertje, zo zonder je meissie in huis. Hoezeer je het haar ook gunt, het lijkt me ook heel moeilijk dat ze nu niet meer bij je thuiskomt...
Mak an he?!

woensdag 24 juni 2009 om 22:59
Sponge, dat klinkt niet zo goed van SB. Sterkte morgen in het ziekenhuis, ik hoop dat hij van nieuw bloed wat opknapt.
En blijf goed voor jezelf zorgen hoor!
Ik doe wekelijks aan yoga tijdens de les maar het komt er veel te weinig van om thuis daar de tijd voor te nemen. Mijn tijd is altijd wat te kort op een dag.
Ev zo'n toverblok, wat een mooie vergelijking. Ik heb ook vele velletjes volgekrast. Ik vind dat je zó dapper bezig bent!
Iry ik kan me er alles bij voorstellen, bij dat geamputeerde gevoel. Dochter de deur uit, loslaten, ik moet er nog even niet aan denken.
(en die hechte complexe band, hier ook, kan er een boek over schrijven )
Hou het even klein, doe wat je kunt en niet meer en dat geldt ook voor hier en hyves. Dat wist je natuurlijk ook wel maar ik zeg het nog wel even
Ik heb een blij gevoel, heb vanavond nichtje van 1 week jong de fles gegeven en geknuffeld. Trotse ouders, zo'n feestelijke sfeer en dan zo'n klein frummeltje. Zwaar genieten.
(* zwijmelt nog even verder*)
Liefs voor iedereen!
En blijf goed voor jezelf zorgen hoor!
Ik doe wekelijks aan yoga tijdens de les maar het komt er veel te weinig van om thuis daar de tijd voor te nemen. Mijn tijd is altijd wat te kort op een dag.
Ev zo'n toverblok, wat een mooie vergelijking. Ik heb ook vele velletjes volgekrast. Ik vind dat je zó dapper bezig bent!
Iry ik kan me er alles bij voorstellen, bij dat geamputeerde gevoel. Dochter de deur uit, loslaten, ik moet er nog even niet aan denken.
(en die hechte complexe band, hier ook, kan er een boek over schrijven )
Hou het even klein, doe wat je kunt en niet meer en dat geldt ook voor hier en hyves. Dat wist je natuurlijk ook wel maar ik zeg het nog wel even
Ik heb een blij gevoel, heb vanavond nichtje van 1 week jong de fles gegeven en geknuffeld. Trotse ouders, zo'n feestelijke sfeer en dan zo'n klein frummeltje. Zwaar genieten.
(* zwijmelt nog even verder*)
Liefs voor iedereen!
donderdag 25 juni 2009 om 18:55
Hoi allemaal! *zwaait even*.
Ik lees mee, ben een beetje stil. Het gaat goed hier, druk en af en toe stort ik een beetje in. Wat met goed eten en rust nemen weer redelijk bijgetankt raakt. Maar ik ben toe aan vakantie, en aan mijn collega's kan ik het ook merken. Vanmiddag in het kader van vriendendienst heerlijk buiten in de zon (nou ja, vooral in de schaduw) gelegen. Da's nog eens werken!
Morgenmiddag komen zus en zwager langs, in de ochtend eerst aanpoten op het werk (feest!) en in de avond mijn stukje opvoeren. Jammer dat het de laatste keer theater is.
Iry, het moet echt wennen voor je zijn dat je oudste spruit het nest verlaten heeft. Maar dat je het samen met haar hebt mogen inrichten, de nieuwe kamer, dat moet wel kicken geweest zijn.
Ster, zo te lezen gaat het echt zwaar de laatste tijd. Ik hoop dat je je een beetje uiten kunt (je hebt mijn nummer en mag me bellen).
Wurm, spannende tijden voor jou. Een beetje uitgerust?
Sponge, ik duim voor je vriend. Lijkt me best belastend, al dat gedoe met dokters, uitslagen enzo...sterkte!
Appel, hoe is het met jou?
Vos, je bent even stil...Weet je nog steeds welkom hier hoor.
Saar, ik hoop dat je jeuk snel weg is. Hoop dat je ondanks dat een beetje kunt slapen. Moet je nu ook de zon vermijden?
Elmervrouw, fijn om te lezen dat je steeds meer van jezelf uit gaat en als dat nodig is gewoon 'nee' verkoopt. Goed joh! Hoe is het voor jou dat je nu anderhalf jaar geen contact met je moeder hebt gehad? Voelt dat lang of juist nog best kort?
Lynn, lukt het logistiek allemaal een beetje?
En Philomein, trek jij het, komt er nu langzaam wat meer rust en ruimte?
Vandaag nog vroeg iemand die mij nog niet zo goed kent naar mijn ouders. Ze vertelde dat ik afstandelijk doe als ik over ma vertel. Ik heb eigenlijk niet zoveel over haar gezegd, maar kennelijk kun je aan mijn lichaamstaal zien hoe ik erover denk.
Zit net te bedenken dat ik vanavond eigenlijk nog in de stad naar een soort voorstelling zou gaan. Dat ga ik echt niet trekken, ik ben al lang blij dat ik mijn huis enigszins op orde heb voor morgen... Ergo: ik blijf lekker bankhangen en doe de computer zo uit. Ruhe. Ajuus!
Ik lees mee, ben een beetje stil. Het gaat goed hier, druk en af en toe stort ik een beetje in. Wat met goed eten en rust nemen weer redelijk bijgetankt raakt. Maar ik ben toe aan vakantie, en aan mijn collega's kan ik het ook merken. Vanmiddag in het kader van vriendendienst heerlijk buiten in de zon (nou ja, vooral in de schaduw) gelegen. Da's nog eens werken!
Morgenmiddag komen zus en zwager langs, in de ochtend eerst aanpoten op het werk (feest!) en in de avond mijn stukje opvoeren. Jammer dat het de laatste keer theater is.
Iry, het moet echt wennen voor je zijn dat je oudste spruit het nest verlaten heeft. Maar dat je het samen met haar hebt mogen inrichten, de nieuwe kamer, dat moet wel kicken geweest zijn.
Ster, zo te lezen gaat het echt zwaar de laatste tijd. Ik hoop dat je je een beetje uiten kunt (je hebt mijn nummer en mag me bellen).
Wurm, spannende tijden voor jou. Een beetje uitgerust?
Sponge, ik duim voor je vriend. Lijkt me best belastend, al dat gedoe met dokters, uitslagen enzo...sterkte!
Appel, hoe is het met jou?
Vos, je bent even stil...Weet je nog steeds welkom hier hoor.
Saar, ik hoop dat je jeuk snel weg is. Hoop dat je ondanks dat een beetje kunt slapen. Moet je nu ook de zon vermijden?
Elmervrouw, fijn om te lezen dat je steeds meer van jezelf uit gaat en als dat nodig is gewoon 'nee' verkoopt. Goed joh! Hoe is het voor jou dat je nu anderhalf jaar geen contact met je moeder hebt gehad? Voelt dat lang of juist nog best kort?
Lynn, lukt het logistiek allemaal een beetje?
En Philomein, trek jij het, komt er nu langzaam wat meer rust en ruimte?
Vandaag nog vroeg iemand die mij nog niet zo goed kent naar mijn ouders. Ze vertelde dat ik afstandelijk doe als ik over ma vertel. Ik heb eigenlijk niet zoveel over haar gezegd, maar kennelijk kun je aan mijn lichaamstaal zien hoe ik erover denk.
Zit net te bedenken dat ik vanavond eigenlijk nog in de stad naar een soort voorstelling zou gaan. Dat ga ik echt niet trekken, ik ben al lang blij dat ik mijn huis enigszins op orde heb voor morgen... Ergo: ik blijf lekker bankhangen en doe de computer zo uit. Ruhe. Ajuus!
donderdag 25 juni 2009 om 20:31
Oeh, da's het betere werk Hanke, lekker buiten liggen.
Heb vandaag op mijn werk de buitendeuren maar opengegooid, want de kinderen maakten er een zwembad van, met al dat gezweet.
Vandaag heul hard op internet zitten zoeken over spygiatrie en zwanger worden. Doodeng, ik durfde echt bijna niet te kijken.
Uiteindelijk wel een afdeling gevonden die me echt (bijna te) goed in de oren klinkt.
Adviserende consulten, begeleiding gedurende zwangerschap, en bevalling daar op de afdeling. Daarna is het de bedoeling dat je nog een aantal dagen blijft zodat zij kunnen zien of het kindje niet te erge afkickverschijnselen heeft van moeders medicatie, en zodat jij begeleid en opgevangen wordt na de bevalling en eerste dagen met het kindje.
Vooral dat laatste gedeelte klinkt erg goed moet ik zeggen.
Volgende week dus maar eens bespreken met Peuter, en dan een verwijzing aanvragen...
Ben heul erg sacho, maar ook heel erg opgelucht hiervan. Pfoei.
Sowieso dat ze daar ervaring hebben met zwangerschap en medicatie, en dat ik mn AD's gewoon zou kunnen slikken zonder schade voor het kindje...
Anywayz, dat houd me dus bezig.
Erg.
Misschien ook lekker om anderen dingen weg te douwen?
Heb vandaag op mijn werk de buitendeuren maar opengegooid, want de kinderen maakten er een zwembad van, met al dat gezweet.
Vandaag heul hard op internet zitten zoeken over spygiatrie en zwanger worden. Doodeng, ik durfde echt bijna niet te kijken.
Uiteindelijk wel een afdeling gevonden die me echt (bijna te) goed in de oren klinkt.
Adviserende consulten, begeleiding gedurende zwangerschap, en bevalling daar op de afdeling. Daarna is het de bedoeling dat je nog een aantal dagen blijft zodat zij kunnen zien of het kindje niet te erge afkickverschijnselen heeft van moeders medicatie, en zodat jij begeleid en opgevangen wordt na de bevalling en eerste dagen met het kindje.
Vooral dat laatste gedeelte klinkt erg goed moet ik zeggen.
Volgende week dus maar eens bespreken met Peuter, en dan een verwijzing aanvragen...
Ben heul erg sacho, maar ook heel erg opgelucht hiervan. Pfoei.
Sowieso dat ze daar ervaring hebben met zwangerschap en medicatie, en dat ik mn AD's gewoon zou kunnen slikken zonder schade voor het kindje...
Anywayz, dat houd me dus bezig.
Erg.
Misschien ook lekker om anderen dingen weg te douwen?
vrijdag 26 juni 2009 om 09:48
Bij je laatste zin vraag ik me toch even af of je een kind niet zou 'gebruiken' om andere dingen weg te duwen, zoals je zegt. Want dat werkt dus echt niet zo. Met een kind kom je juist nog heel veel meer je eigen issues tegen, het is confronterend tot en met. Onderschat dat niet. Kinderen op je werk is bovendien ook nog iets heel anders dan kinderen van jezelf. Die van je werk kun je nog gedag zeggen als je klaar bent met je werk; die van jezelf zijn constant aanwezig (zelfs al breng je ze naar een ander om even op te passen of zo).
Dat moet me toch echt even van het hart..
Dat moet me toch echt even van het hart..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
vrijdag 26 juni 2009 om 09:51
Tijd is iets heel raars, wat dit alles betreft. Die anderhalf jaar zonder mijn moeder voelt als een eeuwigheid, bijna alsof het altijd al zo geweest is. En die ruim zes jaar zonder mijn kinderen precies hetzelfde. Ik denk dat het komt omdat er zoveel gebeurt en ik zoveel aan het verwerken en op een rijtje aan het zetten ben, en dat het leven ook gewoon doorgaat met alles erop en eraan. Het lijkt bijna een vorig leven, vooral het leven samen met mijn kinderen.
vrijdag 26 juni 2009 om 10:18
vrijdag 26 juni 2009 om 14:04
Met die laatste zin bedoelde ik vooral 'dat ik er misschien nu zo mee bezig was om andere dingen weg te douwen.' Oftewel: om nu maar even gefocussed te zijn op een ding.
Nee, een kindje als afleiding is niet mijn ding. Sterker nog, ik heb heel lang getwijfeld of ik uberhaupt wel ooit kinderen 'mocht'. Ik als gek, als raar mens...
Ster, of ik me nu stabiel genoeg voel... Moeilijk om te zeggen, maar ik gedraag me laatste jaren wèl stuk stabieler, als je eht vergelijkt met hoe ik was.
Veel minder crisissen, die ook veel minder schadelijk aflopen. Ik kan me weer redelijk staande houden in de maatschappij zonder hele dagen te huilen, en dat continue zwart wat alles zwaar maakt is er ook nog maar af en toe.
Ik weet niet of ik stabiel ben, of ik goed genoeg ben.
Ik weet wel dat ik veel stabieler ben, en hoop dat dat goed genoeg is.
Heb het gevoel dat ik het nu aan zou kunnen. de verplichtingen en lasten die bij een kindje horen.
Maar troost jullie, het wordt in therapie tot in den treure besproken.
Juist omdat ik het gevoel heb dat het niet mag. Dat het niet okee is van me, egoistisch. Omdat ik niets te bieden heb.
Niets goeds.
Nee, een kindje als afleiding is niet mijn ding. Sterker nog, ik heb heel lang getwijfeld of ik uberhaupt wel ooit kinderen 'mocht'. Ik als gek, als raar mens...
Ster, of ik me nu stabiel genoeg voel... Moeilijk om te zeggen, maar ik gedraag me laatste jaren wèl stuk stabieler, als je eht vergelijkt met hoe ik was.
Veel minder crisissen, die ook veel minder schadelijk aflopen. Ik kan me weer redelijk staande houden in de maatschappij zonder hele dagen te huilen, en dat continue zwart wat alles zwaar maakt is er ook nog maar af en toe.
Ik weet niet of ik stabiel ben, of ik goed genoeg ben.
Ik weet wel dat ik veel stabieler ben, en hoop dat dat goed genoeg is.
Heb het gevoel dat ik het nu aan zou kunnen. de verplichtingen en lasten die bij een kindje horen.
Maar troost jullie, het wordt in therapie tot in den treure besproken.
Juist omdat ik het gevoel heb dat het niet mag. Dat het niet okee is van me, egoistisch. Omdat ik niets te bieden heb.
Niets goeds.
vrijdag 26 juni 2009 om 14:55
Wurm!!
Haal jezelf eens niet zo naar beneden.
Niet goed genoeg,niets te bieden???
Die onzin kraam je maar ergens anders uit maar ik wil het niet horen!!! (klinkt heel onaardig maar je wist al dat ik niet lief was toch )
Ik vind dat je er onwijs verstandig mee omgaat.
Je bent je heel bewust van wat je nodig hebt en pakt dat ook aan.
Dat bewijst al je verantwoordelijkheidsgevoel (geen sprong in het diepe dus).
Weet je lieve schat,jij hebt alle recht om je kinderwens te vervullen.
En ja,je zal hobbels in het moederschap krijgen maar "normaal" zijn biedt geen garantie dat je dat niet krijgt.
Bovendien je staat er niet alleen voor,je krijgt een kind samen.
Dus je vriend is er ook.
Ik kan je niet zeggen het komt wel goed (of niet) want dat is koffiedik kijken.
Wat ik ervaar is dat het hebben van kinderen je dwingt jezelf op te rapen,ook als je dat liever niet wil.
En....dat helpt mij wel want ik ervaar vaak dat door gewoon te doen het allemaal wel mee beweegt.
Soms denk ik weleens...hmmm,zonder kinderen was ik vandaag de hele dag in bed gebleven,zonde!! want de dag is achteraf helemaal niet zo zwart als ik vanmorgen dacht.
Het dwingt je , en dat kan ook positief zijn juist.
Kinderen zijn de schoppen onder je kont.
Niet de reden waarom je ze wil(of hebt) maar de je moederliefde is de reden waarom je jezelf de schoppen wil geven!!
We hebben gepraat,en ik heb niet de indruk dat je niet reeel bent of impulsief.
Je bent een lief mens en ik weet heel zeker dat je oneindig veel te bieden hebt.
Ik vind het just positief dat je nu met zoveel dingetjes bezig bent.Leuke dingen die je koppie vullen waardoor er even weinig ruimte is voor nare zaken.
Want wees eens eerlijk (en dat zijn de laatste tijd ook mijn gedachte)
Wat schiet je ermee op?
Wanneer ben je er echt klaar mee en wat helpt het om er tot in den treure mee bezig te zijn?
Ik denk de laatste tijd vaak,wellicht is het een beter plan om er maar eens een grote stap overheen te zetten en gewoon dingen gaan doen die ik wil!!!
Voel je (en ik) je daar niet veel beter door ?????
Allemaal vragen waar de antwoorden nog vaag op zijn.
Ik weet het niet lieve schat of het allemaal goed gaat komen.
Maar je bekijkt het zo goed mogelijk en dat vind ik vreselijk goed van je.
Maar wat ik wel weet is dat je een partij eigenschappen bezit die je de liefste en verantwoordelijkste moeder zullen maken.
En daar mag je best op vertrouwen en trots op zijn.
Met ondersteuning op de achtergrond is het ook voor jou weggelegd.
En jij weet van binnen het beste of je het aankan,kijk gewoon in je hartje.
(f) (f)
Haal jezelf eens niet zo naar beneden.
Niet goed genoeg,niets te bieden???
Die onzin kraam je maar ergens anders uit maar ik wil het niet horen!!! (klinkt heel onaardig maar je wist al dat ik niet lief was toch )
Ik vind dat je er onwijs verstandig mee omgaat.
Je bent je heel bewust van wat je nodig hebt en pakt dat ook aan.
Dat bewijst al je verantwoordelijkheidsgevoel (geen sprong in het diepe dus).
Weet je lieve schat,jij hebt alle recht om je kinderwens te vervullen.
En ja,je zal hobbels in het moederschap krijgen maar "normaal" zijn biedt geen garantie dat je dat niet krijgt.
Bovendien je staat er niet alleen voor,je krijgt een kind samen.
Dus je vriend is er ook.
Ik kan je niet zeggen het komt wel goed (of niet) want dat is koffiedik kijken.
Wat ik ervaar is dat het hebben van kinderen je dwingt jezelf op te rapen,ook als je dat liever niet wil.
En....dat helpt mij wel want ik ervaar vaak dat door gewoon te doen het allemaal wel mee beweegt.
Soms denk ik weleens...hmmm,zonder kinderen was ik vandaag de hele dag in bed gebleven,zonde!! want de dag is achteraf helemaal niet zo zwart als ik vanmorgen dacht.
Het dwingt je , en dat kan ook positief zijn juist.
Kinderen zijn de schoppen onder je kont.
Niet de reden waarom je ze wil(of hebt) maar de je moederliefde is de reden waarom je jezelf de schoppen wil geven!!
We hebben gepraat,en ik heb niet de indruk dat je niet reeel bent of impulsief.
Je bent een lief mens en ik weet heel zeker dat je oneindig veel te bieden hebt.
Ik vind het just positief dat je nu met zoveel dingetjes bezig bent.Leuke dingen die je koppie vullen waardoor er even weinig ruimte is voor nare zaken.
Want wees eens eerlijk (en dat zijn de laatste tijd ook mijn gedachte)
Wat schiet je ermee op?
Wanneer ben je er echt klaar mee en wat helpt het om er tot in den treure mee bezig te zijn?
Ik denk de laatste tijd vaak,wellicht is het een beter plan om er maar eens een grote stap overheen te zetten en gewoon dingen gaan doen die ik wil!!!
Voel je (en ik) je daar niet veel beter door ?????
Allemaal vragen waar de antwoorden nog vaag op zijn.
Ik weet het niet lieve schat of het allemaal goed gaat komen.
Maar je bekijkt het zo goed mogelijk en dat vind ik vreselijk goed van je.
Maar wat ik wel weet is dat je een partij eigenschappen bezit die je de liefste en verantwoordelijkste moeder zullen maken.
En daar mag je best op vertrouwen en trots op zijn.
Met ondersteuning op de achtergrond is het ook voor jou weggelegd.
En jij weet van binnen het beste of je het aankan,kijk gewoon in je hartje.
(f) (f)
vrijdag 26 juni 2009 om 17:59
Wurm, ik bedoelde daarmee niet te zeggen dat jij niets goeds te bieden hebt, of niet goed genoeg bent, of wat dan ook. Ik ben blij dat Iry hier nog heeft gereageerd en een ander geluid liet horen. Want ik ken jou niet eens in het echt, ik ging af op je laatste zin en dat zette mij aan tot mijn reactie.
Sorry als ik jou misschien een rotgevoel heb gegeven, dat was niet mijn bedoeling.
Sorry als ik jou misschien een rotgevoel heb gegeven, dat was niet mijn bedoeling.
vrijdag 26 juni 2009 om 23:33
EV, je hebt me geen rotgevoel bezorgd hoor. (f) Het zijn eerder mijn eigen gevoelens die ik verwoordde, waar ik al jaren heel erg mee bezig ben.
Wurman en ik hebben al 4 jaar een grote kinderwens, en al die jaren ben ik hier al mee bezig. Mag het, kan het.
Waar ik het inderdaad al eens met Iry over gehad heb, en lieve Ier, toen heb je me echt al een hart onder de riem gestoken, en nu weer zoveel lieve woorden. *bloos*
Ik kan alleen maar hopen dat je gelijk hebt!!!
En lynne... (f)
Wurman en ik hebben al 4 jaar een grote kinderwens, en al die jaren ben ik hier al mee bezig. Mag het, kan het.
Waar ik het inderdaad al eens met Iry over gehad heb, en lieve Ier, toen heb je me echt al een hart onder de riem gestoken, en nu weer zoveel lieve woorden. *bloos*
Ik kan alleen maar hopen dat je gelijk hebt!!!
En lynne... (f)
vrijdag 26 juni 2009 om 23:38
Haai leedies.
Mooie post Iry voor Wurm. Ben het helemaal met je eens.
Wurm, het feit al dat je er zo lang over nadenkt. Zouden meer moeders moeten doen..
Je bent nu al een betere moeder dan je zelf denkt. Echt meid.
Ontzettend volwassen, verantwoordelijk, kijken naar mogelijkheden.
Het kindje is welkom, je denkt dat je het aankan. Dat is het aller aller belangrijkste.
Het leven is helaas/gelukkig* niet maakbaar. Laat het je overkomen. En hulp heb je, dat weet ik.
Ik weet zeker dat het goed komt. Met heel mijn hart durf ik dat te zeggen.
*doorhalen wat voor jullie van toepassing is.
Mooie post Iry voor Wurm. Ben het helemaal met je eens.
Wurm, het feit al dat je er zo lang over nadenkt. Zouden meer moeders moeten doen..
Je bent nu al een betere moeder dan je zelf denkt. Echt meid.
Ontzettend volwassen, verantwoordelijk, kijken naar mogelijkheden.
Het kindje is welkom, je denkt dat je het aankan. Dat is het aller aller belangrijkste.
Het leven is helaas/gelukkig* niet maakbaar. Laat het je overkomen. En hulp heb je, dat weet ik.
Ik weet zeker dat het goed komt. Met heel mijn hart durf ik dat te zeggen.
*doorhalen wat voor jullie van toepassing is.

zaterdag 27 juni 2009 om 11:00
Goedemorgen,
Wurm jíj bent lief! Ik ga je voor we het over het kalf gaan hebben een hart onder de riem steken. Ik vind je wijs, verantwoordelijk en wat Ster ook zegt: heel volwassen. Je gaat hier zó zorgvuldig mee om. En je zoekt op voorhand al naar mensen en mogelijkheden om je te begeleiden.
Meid wat gun ik het jou!
Ik heb al eens vertelt dat bij mij de doofpot helemaal dicht zat en pas open ging toen ik moeder werd. Naast mijn trots was er ook het besef dat die doofpot open moest. En dat was samen met het moederen een grote klus.
*Zo, gaat nu zingen van het koetje en het kalfje*
Fijne dag!
Wurm jíj bent lief! Ik ga je voor we het over het kalf gaan hebben een hart onder de riem steken. Ik vind je wijs, verantwoordelijk en wat Ster ook zegt: heel volwassen. Je gaat hier zó zorgvuldig mee om. En je zoekt op voorhand al naar mensen en mogelijkheden om je te begeleiden.
Meid wat gun ik het jou!
Ik heb al eens vertelt dat bij mij de doofpot helemaal dicht zat en pas open ging toen ik moeder werd. Naast mijn trots was er ook het besef dat die doofpot open moest. En dat was samen met het moederen een grote klus.
*Zo, gaat nu zingen van het koetje en het kalfje*
Fijne dag!
zaterdag 27 juni 2009 om 12:03
*toen kwam er een heel dik vakentje voorbij...*
Wurm, er zijn al een hoop wijze woorden gezegd. Wat me opvalt is de zorgvuldigheid die je betracht en dat is een compliment waard. Daarnaast heb je een partner op wie je terug kunt vallen, een vriendenkring met mensen die je vertrouwen kunt. En je bent eerlijk.
Dat zijn heel wat factoren die veel indruk maken op de + kant van het lijstje met voors en tegens. Uiteindelijk blijft het een keuze van jou en je partner samen. Laat je dat ook niet afpakken, anderen kunnen je wel adviseren maar het is jullie leven.
Als ik de statistieken lees, waarin toch zo'n 1 op 9 stellen ongewenst kinderloos is, dan ben ik heel blij dat mijn vriendinnen zo snel zwanger raakten. Het had ook heel anders kunnen lopen.
Wurm, er zijn al een hoop wijze woorden gezegd. Wat me opvalt is de zorgvuldigheid die je betracht en dat is een compliment waard. Daarnaast heb je een partner op wie je terug kunt vallen, een vriendenkring met mensen die je vertrouwen kunt. En je bent eerlijk.
Dat zijn heel wat factoren die veel indruk maken op de + kant van het lijstje met voors en tegens. Uiteindelijk blijft het een keuze van jou en je partner samen. Laat je dat ook niet afpakken, anderen kunnen je wel adviseren maar het is jullie leven.
Als ik de statistieken lees, waarin toch zo'n 1 op 9 stellen ongewenst kinderloos is, dan ben ik heel blij dat mijn vriendinnen zo snel zwanger raakten. Het had ook heel anders kunnen lopen.