Lang geleden... deel 3

15-08-2009 22:56 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle vrouwen

met een verleden

van onveiligheid,

weet je welkom.

Samen vertrouwen ontdekken,

dat is de titel van het plaatje

wat ik vond.

Samen ontdekken we hier

dat een verhaal verteld mag worden

dat ruimte ingenomen mag worden

dat je je mag uitspreken

dat je mag zijn wie je werkelijk bent

met alles wat in je leeft.

Vervolg op Lang geleden... deel 2:

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Oke dan... goede zin is weg. Kan alleen maar janken. Wat een kl*tezooi is het toch.. Gewoon alles. Ben het even zo ontzettend spuugbeu. Ben dr he-le-maal klaar mee.
Ach Appel toch! Helpt een ?
Waarmee appel?
Lieve Appel, een dikke voor jou!

Als je even tegen iemand aan wil kletsen, ik ben online...
Ik zou het leuk vinden om even bij te kletsen op msn vanavond Iry.

Maar ben erg moe, dus maar even zien of we elkaar nog tegenkomen vanavond.
Saar, gaat het goed met je?
Jonnax, fijn te lezen dat je je hier thuisvoelt. Even wat uitleg: wij hebben een besloten hyves-groep waar we wat dingen delen die we liever niet openlijk hier op het forum zeggen, daarom snap je de inside-praat even niet.

Wat mij betreft ben je daar ook welkom, ik weet niet hoe de anderen daarover denken? Voor mij hoor je er hier gewoon al bij.

Wij zijn hier thuis vanmiddag trouwens ook flink tekeergegaan. Volgende week is er een rommelmarkt, en ik heb EM even gemotiveerd om alles wat na de verhuizing (bijna 2 jaar geleden, dus bij jou valt het nog mee, Wurm!) aan pc-spullen en andere apparaten etc. zomaar is neergezet, eindelijk eens echt te gaan uitzoeken. Nou, en als hij dan eenmaal begint, gebeurt het ook grondig! Er staat nu in de garage heel veel klaar voor de ophalers, ik hoop dat ze het ook allemaal meenemen. Of iemand van jullie moet nog interesse hebben in een ouderwetsch houten commode-achtig kastje, nog een kleiner houten kastje, tijdschriften, eh.. wat al niet meer? Zó lekker om eens flink op te ruimen!

En dat gekl*** op hyves is ook nog niet afgelopen. Sjonge, wat een kerel is dat, hij is vandaag wel met mij bezig geweest. Ik beschouw het maar als een goede oefening voor mij om van me af te praten! Vooralsnog steek ik er nog die energie even in, tot ik het beu ben. Kun je eigenlijk ook iemand blokkeren op hyves?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Blokkeren op hyves kan hoor EV. Als het goed is staat dan in je linker werkbalk, als je de pagina van diegene bezoekt.

Sukkels, dat ze weer bezig waren. boehoehoe. Zielig.

Met je commode-achtige kastje ben je net te laat, we hebben er vorige week een gekocht! Jammer!

Zoek nog wel twee nachtkastjes, of twee identieke kastjes die daarvoor in aanmerking komen, een grote buffetkast enne..

Lekker dat de boel opgeruimd is!

Appel, wat is er meis? :( Hoop dat je iemand getroffen hebt bij wie je even weg kon kruipen en van je af praten.

Ik heb een heerlijk dagje gehad tot nu toe.

Vanochtend lekker bezig geweest, toen een kleine forum break, en vanmiddag naar een muziek-achtig iets geweest hier in de regio. Was erg leuk, en samen met vriendin+partner ook heel gezellig. Relaxed.

En ook nog mooi weer, jippie!

Nu heb ik net balletjes gedraaid voor mn maak-soep-van-je-pasta-van-gister en dat staat dus lekker te pruttelen op het fornuis voor als Wurman zo thuis komt.

Hoera! Ik houd zo van het weekend!
Dank je wel EV. Ik had het idee al dat jullie een besloten hyves hebben, maar wil me niet opdringen. Voelde me vanmiddag even een beetje 'Remy'

Ik heb ook even gekeken op Hyves hoe iemand te blokkeren, maar Wurm zegt het al, op die manier dus.

Block-list: Mensen op je blocklist kunnen je profiel niet bekijken en je geen berichten, krabbels of SMS sturen. Je kan iemand blokkeren op zijn/haar profiel en in het linkermenu op blokkeren te klikken.

Wat zijn jullie lekker bezig zeg! Hier helemaal niets gedaan vandaag

O ja, toch! De auto vast naar de garage gebracht net!

En ik hoop ook dat Appel van zich af heeft kunnen praten/janken/schreeuwen.

Wurm, wat is het recept voor je maak-soep-van-je-pasta-van-gister?
Haha, dat is een goeie Jonna

Vrees dat je dan eerst het recept van de pasta-van-gister nodig hebt.

Maar het idee komt erop neer dat ik in een pan pasta-met-rode-saus twee blikken tomatenblokjes, een paar extra wortels, een blikje tomatenpuree, halve liter water, 2 bouillonblokjes en versgedraaide gehaktballetjes kwak.

Waarop Wurman zich dan altijd afvraagt of ie soep eet, of pastasaus drinkt...

Ik kook sowieso altijd heel erg van 'kwakje van dit, beetje van dat', ik krijg mn pastasauzen ook geen twee keer hetzelfde haha.

Een dagje nix doen is toch ook heerlijk! Heb er vorige week meerderen gehad, en was echt goddelijk!

Moet je auto een beurt hebben, dat ie naar de garage is?
Nah....la ma...... Liek mien niks

Apk + beurt. Eigenlijk best wel griezelig gehandeld. Auto neer gezet, op slot, sleutel in een envelop met daarop alle gegevens, in de brievenbus. Zo'n doos aan een paaltje, waar iedereen bij kan. Het kon volgens de garagemeneer.
Denk laat even iets van me horen.. Het gaat wel geloof ik..

Ga zo een lief vriendinnetje bellen.. Das altijd wel fijn!

Dank je lieverds!!
En Wurm, wat ben je toch een schat!

ik heb geschreeuwd, gegooid met servies.. resultaat: een niet compleet servies meer.. Maar het heeft we wel een ietsiepietsie opgelucht..
Not to worrie. Hebben wij ook al tig keren gedaan op die manier met de auto.

Tot nu toe nooit iets gebeurd.

Houd je niet van stevige tomatensoep?
he, dat servies is maar materieel. Jij bent veul belangrijker.

(tenzij je erg aan je servies gehecht bent, dan beter met kussens gooien. En liefst niet richting de servieskast)

Hoop dat je bij haar wat kwijt kan van alles waar je nu zo vol mee zit meid. T spat ervanaf dat je er zo vast mee zit!

Wilde echt dat ik meer kon doen!!!!

Ben evt. op msn, mocht je even naar mij willen schreeuwen.
He lieve Appel,

Meiske toch.....

Klinkt alsof de frustratie erg hoog oploopt,onmacht?

Ik zal vanavond ook wel op msn rondhangen dus als je behoefte hebt aan een luisterend oor,geef maar een gil.

Voor nu een dikke knuffel.

He lieve Saar!

Ik hoop je even te spreken maar anders morgen ofzo hoor.

Wil niet weer je rustverstoorder zijn .
Dames!

Hoooi!

EV, wat is er dan op de hyves? Uitleg pleaaase!

Wie maakt je zo boos? Iemand die lid van jouw hyves is en op je verhalen reageerd? Vervelend joh!

Appel, hoe gaatie meiske?

Wurm, klinkt als een heerlijk dagje. Hoe was de soep/pasta?

Ik morgen therapieeen, heb er behoefte aan.

Verder t hele huis schoonmaken en nu toch echt alles opruimen voordat ik weer aan het werk ga.

(wilde dat ik toch iets meer van Iry weg had want je blijft toch onrust hebben als je het niet opgeruimd hebt. En gewoon niet doen he. Haha.)
Jonna!

Ja sorry wat stom. Niet erg netjes om jou dat niet effkes uit te leggen.

Kan me voorstellen dat je je dan een beetje Remi voelt.

Hee maar hoe dat zo dat je je bij dit fijne groepje (goeie keus ) aangesloten hebt?

Lees je al lang mee?
Ja, goed weg te slobberen Ster.

Morgen dapper daggie ingepland dus. En ein-de-lijk weer therapieen.

Even bijpraten. En je nieuws vertellen. enzo.

Fijn dat je er weer bent! Had je echt wel gemist!!!!
Leuk om te horen!

Jaja morgen productief dagje. Als ik morgen gewoon even mezelf een trap onder mn bescheiden aarsje geef, de feiten onder ogen zie en daadwerkelijk even alle klusjes doe die ik van plan ben, misschien dat ik mezelf dan serieus neem en ik weer wat meer zin heb in het 'gewone' leven.

Dat ik weer even het besef krijg dat het best allemaal wel meevalt en ik het niet zo zwaar moet maken.
Wurm, ik ben meer van de figuurtjes vermicelli, klein en verstouwbaar

Ster, ik ga zo mijn verhaal hier neerzetten (Ctrl C Ctrl V). En geeft niet hoor, ik had het idee al, dus enzo

Appel, blij dat je iets laat horen en een fijne gedachte dat je je vriendin gaat bellen.

Ik ga even zoeken!
Op mijn 13de ben ik onzedelijk betast door mijn grootvader. Op mijn 15de ben ik verkracht door mijn broer. Op mijn 16de ben ik door een kennis van mijn ouders betast op een manier die niet kon.

Ik heb ooit tegen mijn ouders gezegd dat grootvader..... Het enige dat mijn moeder toen zei: 'oh, daar heeft een broer van opa voor in het gevang gezeten'. En meer woorden zijn er niet aan vuil gemaakt (over vuil gesproken).

Ik heb nooit verteld dat mijn broer en ook niet van die kennis.

Toen mijn broer het deed, kan ik me vaag herinneren dat er iemand mijn slaapkamer binnenkwam, maar dat weet ik niet meer zeker. Het kan mijn wens geweest zijn.

Ik slaap zo lang ik mij kan herinneren al heel slecht. Ik heb altijd gedacht en gezegd dat het een familiekwaal is, maar sinds heel kort weet ik de echte reden.

Ik heb wel therapieen gehad, alleen nooit voor dit. Ik wilde niet, want ik werd toch niet geloofd. En als je het wel verteld dan weet je dat er iets naars gebeurt met wie dan ook. Komt misschien ook wel bij dat 'je de vuile was niet buiten hangt'. Maar ook schaamte, schuldgevoel, angst en ongeloof.

Ik kom uit een gezin waar alles wat er gebeurde onder het kleed werd geveegd, want wat je niet ziet is er niet. Doe jij nou maar wat wij zeggen en wees lief en aardig. Puberen was er niet bij, iedere poging tot werd onmiddelijk ingeperkt. Moeder niets te vertellen en vader de baas. Vader die alles beter weet en geen tegenspraak wenste.

Daardoor ging ik oppotten, vertelde nooit meer iets en werd onzeker over alles! Sex in mijn eerste huwelijk was een ramp! Ik wilde nooit en er was dan ook voortdurend en altijd ruzie over. Op zich en achteraf niet zo gek, ik zat op slot en kon en wilde er niets over vertellen.

Nu, in mijn tweede huwelijk, wás sex in het begin ook drama. Mijn man heeft mij met 'rust' gelaten, had begrip, maar ondertussen werd er wel gesproken over het beladen onderwerp. Heel subtiel, heel langzaam. En heel voorzichtig begon ik te ontdooien, werd opener en gaf meer van mezelf. Tot op een bepaald moment (nog niet zo lang geleden) ik eruit gooide dat mijn broer........ Wat een verdriet en wat een tranen! En nog steeds als dat onderwerp ter sprake komt hier dan zijn er de tranen, maar ook woede! Dieprode woede! Waar ik op dit moment nog geen kant mee op kan. Misschien lukt me dat ooit, maar nu nog niet.

Ik functioneer prima in de maatschappij, heb er geen noemenswaardige last van, maar er zijn momenten dat ik aan het pingpongen ben in mijn hoofd. Dat vliegen er zoveel gedachtes door mijn hoofd en ik kan er niet een vast houden. Mijn man weet dat inmiddels en laat me dan, weet dat ik dat nodig heb, dat dat mijn manier van mee omgaan is. Soms duurt zo'n moment een hele dag, soms korte. Ik weet dat ik me er niet meer tegen moet verzetten, dat ik het moet laten komen en dan gaat het loslaten beter.
Ha ster!

Morgen ga je opruimen (kijkt streng)

En als ik je hier te lang rond zie hangen geef ik je een liefdevol doch dwingend duwtje in de rug .

En dan heb je weer rust,tadaa!! simpel is het leven toch he.

Appel heb je toch gemist op msn,was net frummel op bed aan het leggen (die nog een vakantieritme heeft dus laat op bed).
Ev,

Wat naar zeg zo'n vervelend persoon op je hyves.

En toch....wat klink je krachtig!!

Doodeng waarschijnlijk maar je laat je niet onderuit halen?

Goed leermoment!!! en gewoon blokken die gast.
Ooo Iry.

Wat heerlijk dat jij me gewoon weer met mn neus op het simpele feit drukt dat het leven een makkie is.

Natuurlijk! Dat was het!

Bedankt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven