Lang geleden... deel 3

15-08-2009 22:56 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle vrouwen

met een verleden

van onveiligheid,

weet je welkom.

Samen vertrouwen ontdekken,

dat is de titel van het plaatje

wat ik vond.

Samen ontdekken we hier

dat een verhaal verteld mag worden

dat ruimte ingenomen mag worden

dat je je mag uitspreken

dat je mag zijn wie je werkelijk bent

met alles wat in je leeft.

Vervolg op Lang geleden... deel 2:

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Goeiemorgen dames,

He, wat jammer om te lezen dat mensen zich een buitenbeentje voelen.

Wat mij betreft is iedere strijd anders, we zijn namelijk ook allemaal anders. Soms kom je een stukje herkenning tegen bij een ander, vaak ook niet.

Iry, ik kan mezelf als kind ook niet ontzettend herinneren hoor. Enkel door de foto's, verhalen en filmpjes.

De kracht die jij ervaart, altijd ervaren hebt, is bijzonder. Ook een overlevingsmechanisme. Jou overlevingsmechanisme.

Wees trots op je kracht en vechtlust.

Het is een prachtige en krachtige eigenschap!

Ster, wat jammer dat je je zo alleen ervaart in jou strijd. En dat die hier niet past. (dat begrijp ik een beetje uit je korte uitleg)

Ik denk dat er op dit topic voor heel veel dignen plaats is. Als je het zelf de ruimte durft te geven.

Maar ik zie ook in dat dat niet zo makkelijk gedaan is als gezegd.

Je zit in een godsgruwelijk heftige periode momenteel. Een flinke depressie, voor het eerst je therapie, en dus geconfronteerd met alles.

En vooral ook dat ze daar ook niet alles op kunnen lossen. Of eigenlijk niets op kunnen lossen.

Dat is zò klote. Ik voelde me toen zò wanhopig, in de steek gelaten en stuurloos. Dat, samenmet eerlijk naar binnen kijken is zo ontzettend heftig... Een allesomvattend iets, waardoor er ook weinig ruimte over blijft voor andere dingen.

Tenminste, zo heb ik het ervaren, toentertijd.

Het kan natuurlijk heel goed zijn dat het bij jou heel andes is, en ik het sowieso verkeerd begrijp.

Hier alles weer rustig.

Ik kan me de gevoelens van gisteren niet goed meer herinneren, en dat is goed zo. Ik weet nu dat ik het op kan roepen, maar nu even niet zegmaar. (wel erg vroeg voor een cup-a-soup he?)

Merk wel dat ik -hoewel ik mezelf de rust en stabiliteit zelve vind- lekker uit proportie reageer op simpele dingen.

Maar ja, moet ongesteld worden zullen we maar zeggen.
anoniem_62873 wijzigde dit bericht op 08-10-2009 20:45
Reden: stemmen? je ziet ze vliegen man!
% gewijzigd
Wurm,

Nog even wat meer over gisteren, en eigenlijk ook over wat je nu schrijft.

Volgens mijn psych. zijn de stemmen er niet voor niets. Ze staan een soort van symbool ofzoiets voor je emoties en gevoelens. Van nu, maar zeker ook van vroeger. Dat ze er vroeger niet mochten zijn. Zo ver mogelijk weggestopt door jezelf.

Maar ze waren er wel. En zijn er nu ook. In de vorm van stemmen.

Ze blijven je nu lastig vallen want ze willen er zijn. De emoties en gevoelens.

Zo iets maakte mijn psych. ervan. En ik kan me daar goed in vinden.

En wij hebben nu eigenlijk afgesproken om na de emdr met de stemmen aan de slag te gaan.

Erachter te komen waarom ze er zijn, wie ze zijn en wat ze willen.

Zoiets dus..
Ha Appel!

Denk dat het daar heel kort door de bocht wel op neer komt ja.

Vind je het eng om met je stemmen aan de slag te gaan?
Van mijn kant nu even alleen maar een groet aan jullie, met liefs. Even geen ruimte om op dingen in te gaan, al lees ik dingen die ik ook herken.

Straks gelukkig naar therapie, dan gaat het daarna misschien een beetje beter.

Liefs en misschien tot later.
Sterkte straks Ev!

Ik ga zo verder op jou vraag in Wurm.

Spring eerst ff onder de douche.
Therapie'ze zometeen Ev.

En mak an he.

Hm Douchen. Klinkt goed.

Moet over drie kwartier richting werk.

Zo Geen Zin.

Ahja, komt wel weer als ik die bekkies zie.
Ben ik weer even tussen douchen en haren droog fohnen in.

Of ik het eng vind?

Doodeng! En ik weet ook nog helemaal niet of ik het wil.

We zijn er in de therapie voor mijn opname al een beetje mee begonnen. En dat ging niet goed kan ik je vertellen. Het was echt moeilijk en zwaar. Zal ook komen omdat ik toen over mijn grens ben gegaan. Want wilde het niet, maar deed het toch omdat ik dacht dat het goed zou zijn om dat psych het deed omdat hij weer dacht dat het me op dat moment dat ik echt in de vban van de stemmen was zou kunnen helpen. En tja.. had gewoon heel veel vertrouwen in hem.

En nu? Ja, nu denk ik dat ik het wel wil. Ik wil verder.. En ik denk dat ik alleen verder kan komen als ik er iets mee ga doen.

En dan wat voorzichtiger en kleinere stapjes deze keer.

En dat is eng, nog steeds. Of alweer. Doodeng.. maar nodig.

Weet niet of ik het duidelijk heb gekregen zo... Hmm..
Het voelt eigenlijk helemaal niet oke dat ik dit hier zo heb geschreven...

Wel oke in de zin van dat het fijn is dat ik nu zover ben dat ik er (iets beter) over kan praten/schrijven.

Maar meer in de zin van privacy en herkenbaarheid enzo.

Herkenbaar???
Saar,

Ik lees nu eigenlijk pas je reactie van gisteravond terwijl ik aan het teruglezen ben.

Ik weet niet waar je tegenop ziet. Maar sterkte...

Dat je het antwoord op de vraag hoe het gaat ontwijkt, had ik al even door.

En vind dat heel jammer.. en ook moeilijk om te zien.

Ik zou graag willen weten wat er in je omgaat, en hoe je je voelt.

Kan me voorstellen dat het je benauwd, en je keel dichtknijpt.

Moeilijk om te merken dat je zo aan het worstelen bent.

Je mag in je eigen wereldje blijven zitten als dat goed voelt. Maar als het minder word, weet dan dat ik (en ik denk ook alle anderen hier) er voor je wil zijn.

Voor jou, Saar, hoe je je op dat moment ook voelt.

Liefs en een dikke
Klets hier wel een beetje tegen mezelf vind ik.

Ben ik wel gewend, maar toch zou gezelschap wel fijn zijn!
Ben er hoor Appel!
Wurm, je zit goed hoor.

Ik heb het momenteel zo moeilijk, al maanden.

Het is vorig jaar rond deze tijd begonnen dat ik ziek werd. En het gaat nu zo rot. In dat jaar geen vooruitgang. Zo zie ik het.

En ik voel me zo depressief.

Heb even de kracht niet meer.

Zo ook nu, net pas uit bed. Drie uur. Zo gaat het de hele week. Maar ik kan echt even niet meer. Zo moe..

Dat lijden, vechten. Je zo naar voelen elke dag. Ben zo druk in mn hoofd. Nooit even rust..

Zelfs als ik slaap niet.

Het valt me heel zwaar nu allemaal.
he Appel!

Ik heb een zwarte broek aan

Blauwe all stars.

Paars t-shirt

Bruin kort jasje en een donkergekleurde sjaal.

Toedels!!
Ier!!!

Ik een zwarte broek

bruine laarzen

zwart en grijs shirt

bruin met zwart sjaaltje

Moet lukken toch!
Ster, ik zie het anders... Je bent wel vooruitgegaan het afgelopen jaar.

Alleen nu gaat het (al eventjes) niet zo goed..

Ik vind het klote voor je dat je je zo rot voelt..

Maar je doet er wel iets mee. Je zoekt naar een therapie die je kan helpen.. En dat is heel goed van je! En ook wel een vooruitgang vind ik. Zo zie ik het. Je erkent dat het niet goed gaat. Is ook goed. Niet fijn.. verre van dat zelfs, maar wel goed dat je het aangeeft en er ook echt iets mee doet.
En nu moet ik nog opschieten ook...

Belangrijke date!
Oh.. en Ster. Mag ik je een geven?
Veel plezier dames.

Appel, bedankt voor je knuffel.
quote:Wurmpje schreef op 08 oktober 2009 @ 10:48:

Dat, samenmet eerlijk naar binnen kijken is zo ontzettend heftig... Een allesomvattend iets, waardoor er ook weinig ruimte over blijft voor andere dingen.

Tenminste, zo heb ik het ervaren, toentertijd.

Ik ben dan wel niet in therapie geweest maar wat je hier schrijft herken ik heel erg. Onder ogen zien, bij mezelf naar binnen kijken, ik vond het inderdaad heftig en vermoeiend.

Gecombineerd met kleine kinderen een zware opgave. Maar het moest. Ruimte voor andere dingen had ik ook helemaal niet. Dat kwam later weer. En toen dat kwam wist ik dat ik het ergste gehad had. En weer verder kon.

Omdat ik geen therapie heb gehad ervaar ik mezelf hier ook weleens als een buitenbeentje. Ik twijfel soms ook of het goed was om alles zelf te doen. Wel gelukkig met een hele goede vriendin die van onschatbare waarde was en is.

"Restanten" zullen denk ik altijd blijven. Maar op het moment dat de restanten te groot worden weet ik dat ik hulp ga zoeken.

Ier en Appel, ik hoop dat jullie een fijne date hebben.

voor iedereen.
Wat lief van je Wurm, om me een beeldscherm aan te bieden. Kun je dat ding echt missen? En wat voor merk/type is het? Wat wil je er voor hebben?

De mijne blijft raar doen. Nog even en hij zegt 'pang".
Het is een packard-bell. Type? euh.

witte rand eromheen. help me onthouden dat ik binnenkort even een foto op hyves knikker!

BTW. Ik las je appel, en ik ga antwoorden. later.

Enne.. ik heb wat dingen van mezelf hier weer verwijderd. Het voelde niet okee. Even mezelf wat gecencureerd. Niet iedereen hoeft alle narigheid enzo terug te kunnen lezen.
Slim Wurm, ik snap welke posts je bedoelt. Een ander kan het paranoia vinden maar ik denk dat het heel verstandig is.
Even op mijn eigen topic geschreven. Moe, doodmoe. Pc gaat uit, EV gaat koffiedrinken en dekentje opzoeken. Dag allemaal. Liefs!
O, lieve Appel, zou jij je bericht van gister waarin je mij kwootte ajb ook even willen cencureren?

Ik vond het bijzonder om met jullie te delen, het kwijt te kunnen.

Maar nu vind ik het bijzonder fijn om het weer te wissen.

Wor dr toch een beeeetje paranoia van.

Enne Hanke, tnx!

Weet niet of het wijsheid is, het voelt gewoon beter.
he allemaal!

Kom maar eens een verslagje uitbrengen van mijn date met Appel.

Nou, eh....te beginnen, zeer geslaagd!!

Erg gezellige date gehad.

Voor Appel wat spannender omdat ze echt helemaal niet wist hoe ik eruit zag (echte blinde date dus ).

En ja,voor mij ook wel want nu moest ik mij blootgeven en hoe zou ik haar bevallen in het echie.

En zal het ook klikken? klopt het beeld ?

In ieder geval de gezonde spanning en minder gezonde gedachte (fouten? ) waren aanwezig.

We waren vrijwel tegelijk aangekomen en na een smsje waar we uithingen was het moment daar.

Zwaai zwaai,hooi! enne....eerst wat drinken?

Beetje onwennig en ik maar tetteren (want oeh ,stilte eng eng).

Maar na een sigaret of drie relaxte ik wel en dacht ik,ja dit is gewoon de Appel waar ik zo gezellig mee msn.

Toen zijn we gaan shoppen!!

Wilde wat dingen nog hebben voor de vakantie.

En heb schaamteloos Appel op sleeptouw meegenomen.

Nou ja schaamteloos.......eigenlijk voelde ik mij wel wat bezwaard want shoppen levert bij mij tunnelvisie op en kooplust.

Dus petje af voor het geduld Appel, enne.....sorry

(wel leuke dingen gekocht geloof ik)

Daarna hebben we een eettentje opgezocht en een erg leuk plekje gevonden.

Gezellig ongedwongen sfeertje en helemaal vt wonen verantwoord ingericht (ik voelde mij thuis!! )

Heerlijk gegeten van kleinere gerechtjes.

Daarna nog een verwarmd terras opgezocht (tsja rokers)

We hebben heerlijk geklets over van alles en nog wat.

En het voelde goed.

Appel wat ben je een leuke mooie meid!

Enne...ik heb geen rolletjes gezien bij je hoor en geen pukkels en geen grote neus.

Jokkebrok!!

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar (oeh eng om te schrijven want misschien niet wederzijds,maar geloof dat jij het ook leuk hebt gevonden toch?)

Liefs voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven