leeg gevoel van binnen

28-07-2008 16:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herkent iemand dit? Ik zit al zo lang als ik leef (inmiddels bijna 30 jaar) met een gevoel van leegte van binnen. Het is allemaal niet bevredigend wat ik ervaar en ik heb ook niet echt zin me ergens in te verdiepen. Wat ik ook doe: of ik nu met mensen samen ben of alleen, of ik nu niks doe of het druk heb, of ik nu sport of luier, iedere keer komt die leegte terug. Ook nu ik een relatie heb en een baan die ik als zinvol ervaar (eerst dacht ik dat het gebrek aan die 2 zaken maakte dat ik me leeg kon voelen..) Ik ben ook een echte piekeraar. Soms lijkt het wel dat ik met het gepieker de leegte vul. Ik vind het erger om niets te hebben waar ik over nadenk of niets te hebben dat me interesseert, dan me suf te denken.

Mijn grootste angst is dat ik in mijn hoofd en hart 'hol' ben of zo. Ik weet wel dat dat lege gevoel een kenmerk is van de borderline persoonlijkheidsstoornis, maar ik ben er zo goed als zeker van dat ik die niet heb.

Ik ben een beetje op zoek naar wat ik hieraan kan doen, het voelt namelijk niet fijn. Ik zit al te denken aan meditatie, hoewel me dat ook beangstigt vanuit het idee dat ik niet blij word van wat ik van binnen aan zal treffen (zoals 'niks' ).

Herkent iemand dit?
@vertwijfeld (en anderen): hoe gaat het met jou (jullie) nu? Herken je wat van waar paaltje en ik over schrijven? Het is niet mijn bedoeling het topic over te nemen hoor! Maar herkenning vinden hierin vind ik wel erg fijn omdat het toch ites is wat of niet zo vaak voorkomt, of niet zo bespreekbaar/uit te leggen is of zo... Daarom vond ik het ook wel bijzonder dat er in Psychologie iets over stond, al herkende ik me daarin iets minder dan ik gehoopt had.
-
we leven in een leeg systeem.. verouderd en deprimerend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven