levensmoe?
zondag 6 maart 2011 om 13:28
Hoi!!
Ik ben een meisje / vrouw van 29 jaar en heb een probleem.
Ik slaap veel, denk de hele dag een slapen.. steek weinig energie in contacten en heb weinig energie voor andere dingen. Het liefst lig ik de hele dag in bed met een filmpje.
Ik heb een aantal jaar therapie gehad voor depressies en de therapie goed afgesloten maar dit "saaie" probleem blijft.
Wie herkent dit???
Ik ben een meisje / vrouw van 29 jaar en heb een probleem.
Ik slaap veel, denk de hele dag een slapen.. steek weinig energie in contacten en heb weinig energie voor andere dingen. Het liefst lig ik de hele dag in bed met een filmpje.
Ik heb een aantal jaar therapie gehad voor depressies en de therapie goed afgesloten maar dit "saaie" probleem blijft.
Wie herkent dit???
zondag 6 maart 2011 om 13:36
Ik lig ook het liefst in bed met een filmpje, dan ben je niet levensmoe volgens mij. Dat ben je pas als je geen zin meer hebt om filmpjes te kijken.
Ik moet mezelf er soms echt toe zetten om iets sociaals te gaan doen. Maar als ik eenmaal op bvb een feestje ben, vind ik het vaak wel leuk. Heb jij dat ook, of vind je sociaal contact helemaal niet leuk?
Ik moet mezelf er soms echt toe zetten om iets sociaals te gaan doen. Maar als ik eenmaal op bvb een feestje ben, vind ik het vaak wel leuk. Heb jij dat ook, of vind je sociaal contact helemaal niet leuk?
Occam's razor
zondag 6 maart 2011 om 13:38
quote:himalaya schreef op 06 maart 2011 @ 13:35:
Toch maar naar buiten en een frisse neus halen, daar krijg je ook energie van. Van niks doen wordt je ook lui.
En je topictitel vind ik niet zo gepast eigenlijk.Ik ook niet.
Toch maar naar buiten en een frisse neus halen, daar krijg je ook energie van. Van niks doen wordt je ook lui.
En je topictitel vind ik niet zo gepast eigenlijk.Ik ook niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zondag 6 maart 2011 om 13:43
Misschien jezelf eens een trap onder je kont geven en gewoon gáán. Ga afspreken met vrienden, ga leuke dingen doen, ga sporten, maak gewoon zin. Hou dit eens 3 maanden vol en kijk dan nog eens terug of je nou echt zo 'levensmoe' bent, of dat je je gewoon verveelt.
Ik wil je 'probleem' echt niet bagatelliseren, maar iedereen heeft wel eens 'geen zin'. Als iedereen daar aan zou toegeven zou volgens mij half Nederland zich herkennen in jouw 'probleem'.
Dus hup, die bank af en lekker naar buiten de zon in!
Ik wil je 'probleem' echt niet bagatelliseren, maar iedereen heeft wel eens 'geen zin'. Als iedereen daar aan zou toegeven zou volgens mij half Nederland zich herkennen in jouw 'probleem'.
Dus hup, die bank af en lekker naar buiten de zon in!
zondag 6 maart 2011 om 13:46
zondag 6 maart 2011 om 13:55
Mijn eerste reactie is: trap onder je kont geven en iets moois maken van je jonge leven!
Ik weet dat het vast genuanceerder ligt, maar ga inderdaad naar buiten, zoek de gezelligheid op, geniet van het winterzonnetje vandaag en bekijk de leuke momenten in je leven. Als jouw leven het mooiste is in bed bij de tv, dan is dat jouw geluk in dit leven en stel dat dan niet in twijfel!
Veel geluk!
Ik weet dat het vast genuanceerder ligt, maar ga inderdaad naar buiten, zoek de gezelligheid op, geniet van het winterzonnetje vandaag en bekijk de leuke momenten in je leven. Als jouw leven het mooiste is in bed bij de tv, dan is dat jouw geluk in dit leven en stel dat dan niet in twijfel!
Veel geluk!
Volg je hart. Dat klopt.

zondag 6 maart 2011 om 13:59

zondag 6 maart 2011 om 14:22
quote:Christiane04 schreef op 06 maart 2011 @ 13:45:
@ TO: heb je toevallig een diagnose dysthymie?
Juist dan denk ik dat je moet proberen in de veren te komen.
Welja, plak er 36 labels op, pillen en therapie en de hele rambam.
TO, get yourself together en maak er wat van!! Wat zeggen jouw ouders hiervan??
@ TO: heb je toevallig een diagnose dysthymie?
Juist dan denk ik dat je moet proberen in de veren te komen.
Welja, plak er 36 labels op, pillen en therapie en de hele rambam.
TO, get yourself together en maak er wat van!! Wat zeggen jouw ouders hiervan??