Met de billen bloot.. Verslaafd!!

30-05-2014 16:37 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niet meer onderuit.. ik moet aan mezelf nu toegeven dat alles een beetje de spuigaten uit loopt.

Op sommige dagen heb ik echt niet door hoeveel ik op een dag kan drinken. Maar gisteren had ik de 3e lege cola zero fles in mijn handen. 4 en een halve liter cola zero op 1 dag! Zonder dat ik het door heb. Daarnaast eet ik ook graag.. Maar ook te veel. Ik lijk geen mate te hebben.

Dit gaat al een tijd zo.. Maar ik wuif het weg onder de mom van; 'Ik heb nergens last van', voel me gezond ect... Maar de laatste weken voel ik me helemaal niet goed. Ik heb al een tijdje last van een knellend gevoel in mijn li-dijbeen (spier/ader?) en soms het gevoel dat mijn hart even overslaat of in mijn keel zit, terwijl ik gewoon ontspannen ben. Ik moet stoppen met het overmatig drinken van cola zero, stoppen met ongezond eten en stoppen met roken, het liefst cold turkey.. Maar ik vind het zo moeilijk!

Vriend weet ervan en probeert me zoveel mogelijk te steunen. Maar hij is hier wel heel nuchter in. Gewoon stoppen, niet zeuren. Met mijn vrienden/fam heb ik het er niet over. Ik schaam me er voor en ik weet ook zeker dat ze in shock zouden zijn.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? tips? Mij een trap onder mijn r**t kunnen geven...
Wat is er mis met zero?? Oke zit wat aspertaam in maar dat is toch alles?
Je kan het gewoon niet in huis halen, en porties afmeten toch?
Zorgen dat je het niet (teveel) in huis hebt?
Haha lekker aspartaam. Lees even op internet. Ben je er zo vanaf. Puur vergif.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Porties afmeten probeer ik al te doen.. maar dan ben ik weer met iets anders bezig en heb dan ongemerkt weer een liter achter over geslagen. Vind het echt moeilijk om geen cola zero te drinken.

Bezzzz- Heb vandaag voor het eerst geen zero in huis.. en wordt daar al wat onrustig door. Kijken hoe dat gaat.
Norma_jeane.. Dat is zeker waar! Daarom snap ik echt niet waarom ik er niet vanaf kan blijven (ondanks dat het puur vergif is). Echt frustrerend..
Aspartaam kan in kleine hoeveelheden niet zoveel kwaad, maar ik zou het toch niet in zulke grote hoeveelheden naar binnen klokken als jij doet. De cafeine in de cola is ook niet zo gezond trouwens.

Wat gebeurt er als je de cola gewoon niet meer koopt? Lun je dan in plaats daarvan iets anders drinken? Thee, sap, water?

Overigens is roken nog veel ongezonder, daar zou ik eerst mee stoppen!
quote:rover37 schreef op 30 mei 2014 @ 16:39:

Wat is er mis met zero?? Oke zit wat aspertaam in maar dat is toch alles?En cafeïne
Geen cola meer kopen. Daar begint het mee.

Ik drink nog geen 4,5 liter water op een dag, hoe krijg je het weg?
Geen idee wat er gebeurd als ik het niet meer in thuis haal. Vaak kom ik niet eens zover, omdat ik in de supermarkt alweer zwicht.. Vandaag is dus de eerste dag zonder cola zero.. En idd.. roken is nog ongezonder. Daarom morgen maar cold turkey
Geen idee Nemesis! Ik sta er soms ook echt versteld van. Maar blijkbaar is 4.5 liter geen probleem voor mij! Daarom maak ik me ook zorgen.
Vond het ook lange tijd lekker, cola light. Maar het voelde niet goed. Het is natuurlijk gewoon troep, al prijzen de fabrikanten hun product nog zo ver de hemel in. Gooi er maar eens een stuiver in. Ik ben ermee gestopt jaren geleden toen ik een slotjesbeugel nam. Die kunnen heel slecht tegen cola dus ben cold turkey gestopt.

Misschien toch maar afkicken. Ik heb zelf zo'n sodamaker, ik maak elke dag spuitwater van kraanwater met schijfjes citroen of limoen erin. Veel lekkerder en daar kun je flink mee doortanken. Op een gegeven moment vind je frisdrank niet eens lekker meer.
quote:rover37 schreef op 30 mei 2014 @ 16:39:

Wat is er mis met zero?? Oke zit wat aspertaam in maar dat is toch alles?

* aspartaam

* caffeïne

* zuur dat je glazuur wegvreet!

* http://www.collective-evo ... after-drinking-coca-cola/
Doe voor elke fles die je niet koopt het geld in een potje. Dat is misschien wel een goede motivator
Hoe drinkt iemand ongemerkt vierenhalf liter? Bewuster eten, drinken en roken zou al iets op kunnen leveren to.

Het kan helpen als je weet wanneer je iets doet en waarom. Misschien zou je bv kauwgom kunnen kauwen, heb je niet eens dorst. Normaal zou je ongeveer anderhalve liter nodig hebben. Wat jij drinkt is echt te veel.
Elk glas wat je drinkt, elk beetje eten wat je eet, ga daarvoor aan tafel zitten. Geen tv, telefoon, geen boek, geen laptop. Niets. Alleen jij en je eten/drinken. Consequent vanaf nu. Niet meer snaaien en snacken terwijl je iets anders doet. Gewoon bewust opeten.

Zal jij eens zien hoe snel je daar flauw van bent op die manier 4.5 liter op een dag wegdrinken!
OO ik ken het...ben al heel wat geminderd..ik MAG nu van mijzelf een blikje op een dag. (heb het met light)....ik drink en rook verder helemaal niet.(alcohol bedoel ik) maar heb zelfs mijn man wel eens voor cola light naar de winkel gestuurd. en dan liefst in blikjes want meer koolzuur ook nog..maar het is echt verslavend. een blikje lukt en als ik het vergeten ben te kopen. dan wordt ik wel even onrustig maar drink me dan vol met water oid ..gaat prima want dat aspartaam prut is echt bagger
Puck
Waarom vind je het zo lekker? Is het de smaak, het koolzuur, door de cafeïne? Ik heb ook af en toe een frisdrank - fase, ik drink het allemaal op als ik het in huis heb vanwege bezoek o.i.d. Verder haal ik het eigenlijk nooit in huis. Vaak heb ik dan een kleine afkick periode, en drink ik vaak Spa Rood, vanwege het koolzuur. Toch het idee van 'iets' te hebben.

Wat mij helpt om niet in de verleiding te komen iets lekkers te kopen in de supermarkt, is een lijstje maken. Je daar aan houden. Ik kom daardoor niet meer eens bij het koekjes-schap. En als ik er al moet zijn, dan is het blik op oneindig, pakken wat ik nodig heb en wegwezen. Helpt erg goed.

Misschien kan je partner voorlopig even de boodschappen doen?
quote:colajunk schreef op 30 mei 2014 @ 16:47:

Norma_jeane.. Dat is zeker waar! Daarom snap ik echt niet waarom ik er niet vanaf kan blijven (ondanks dat het puur vergif is). Echt frustrerend..

Het is geen vergif, maar ook verslavend!

Mijn zwager had het ook, tot aan een verlammend gevoel in zijn benen aan toe. Na 1 week geen Zero meer, was het over!

Wel duidelijke ontwenningsverschijnselen, zoals trillen en echt "moeten" innemen (maar niet gedaan, met hulp van familie).

Ik kan je verder geen tips geven, maar ik wens je heel veel succes!
Ja, vooral dat laatste. Ik heb door mijn cola light verslaving twee facings moeten laten zetten.
@ ninon : Echt? bij mij zijn twee kiezen afgeknapt...terwijl ik echt geod verzorg en snoepen ook niet veel. cola light toch geen suiker? maar als dat daardoor komt verklaard het bij mij ook.
Puck
Maar wel aspartaam Sofi, dat is groter vergif dan suiker! Zou dus kunnen (durf het niet hardop te zeggen) dat het ook slecht is voor je tanden.
Er zitten zuren in de koolzuur = niet goed voor je tanden, helaas. Daarom is Spa rood ook niet goed voor je tanden.
Sterkte TO. Hou vol!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven