Mijn angst knop is weer aan hoe weer uit ?

13-05-2020 18:48 251 berichten
Met een risico dat sommige mij een zeurpiet vinden maar dat is dan zo,

Ik heb zondag een hele erge paniekaanval gehad en zit ik in de angst constant mijn lijf trilt enorm, ik zweet als een otter en ben heel de tijd bang.

De meeste mensen hebben toch een paniekaanval en s het daarna weer over?

Dus wat is dit nou...voor gezeik ik heb al wel oxazepam maar is ook geen wondermiddel helaas.

Ik loop iedere dag een eind ik moet van mezelf wat eten maar mijn lijf is geblokkeerd lijkt het.

Ik doe ontspannings oefeningen

Morgen naar de accupuctuur en maandag weer naar therapie

Wie oh wie kent dit en heeft goede tips?

Alvast heel erg bedankt 🙏
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je wat dingen onderneemt.
S-Groot schreef:
26-05-2020 22:09
Goed dat je wat dingen onderneemt.
Jaa maar ik kan wel huilen ik voel me echt klote
He Wat een verloren en eenzaam iets dit bah
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit al vaker tegen je gezegd: focus je niet zo op de paniek en op hoe slecht je je voelt

Spreek jezelf toe: ik voel nu angst en paniek, maar dit gaat voorbij. Ik werk eraan.

Probeer de paniek niet weg te drukken maar accepteer dat die paniek er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je Punttaart!
En nee, je bent geen zeurpiet.
Probeer naast wat je al doet,
een goede ademhalingsapp.

Sterkte!

:hug:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
He punt taart. Angst is inderdaad een eenzaam iets. Want het is moeilijk te begrijpen voor anderen hoe verlammend het kan zijn. Hoe lamgeslagen t je kan maken.
Heb je mensen om je heen, die naar je luisteren? Die niet meteen met adviezen komen, maar gewoon luisteren? Want erover praten lucht mij vaak op. En dan komt er bij mij vanzelf een moment dat ik over andere dingen begin en de angst even naar de achtergrond verschuift.

En wellicht is t goed om nog even naar de huisarts terug te gaan om over je kalmerende medicijnen te praten. Volgens mij werken ze niet echt, misschien is er iets anders dat wel beter werkt.

En echt, ga maar buiten, met paniek. Ga dingen doen, met paniek. Het is moeilijk, maar je kan dat!
:hug:
Argentovivo schreef:
27-05-2020 01:03
Wat rot voor je Punttaart!
En nee, je bent geen zeurpiet.
Probeer naast wat je al doet,
een goede ademhalingsapp.

Sterkte!

:hug:
Dank je wel lieffffff ja ik heb een aantal van die apps maar zie door de bomen het bos niet...
kaatje71 schreef:
27-05-2020 09:02
He punt taart. Angst is inderdaad een eenzaam iets. Want het is moeilijk te begrijpen voor anderen hoe verlammend het kan zijn. Hoe lamgeslagen t je kan maken.
Heb je mensen om je heen, die naar je luisteren? Die niet meteen met adviezen komen, maar gewoon luisteren? Want erover praten lucht mij vaak op. En dan komt er bij mij vanzelf een moment dat ik over andere dingen begin en de angst even naar de achtergrond verschuift.

En wellicht is t goed om nog even naar de huisarts terug te gaan om over je kalmerende medicijnen te praten. Volgens mij werken ze niet echt, misschien is er iets anders dat wel beter werkt.

En echt, ga maar buiten, met paniek. Ga dingen doen, met paniek. Het is moeilijk, maar je kan dat!
:hug:
Nee ik kan er met niemand over praten, vroeger met m’n moeder, maar verder nu met niemand vriendinnen niet, man niet dus voel me er erg heel eenzaam in. Ik mis dat ook echt enorm
Herkennen jullie als je dingen onderneemt wat dan redelijk gaat daarna een soort terugslag komt ineens gieren dan de zenuwen door m’n heen
Alle reacties Link kopieren
Punttaart ik weet precies wat je bedoelt. Probeer soms wat te doen en dan stort ik na een half uurtje gewoon in. En dan helpt een uurtje op bed liggen ook niet. Zit er al 3 jaar mee en de slechte dagen overheersen. Heb min of meer geaccepteerd dat het alleen maar stress is maar daardoor gaat het nog niet weg. Ik word zelfs al zenuwachtig als ik een goede dag heb want dan denk ik morgen is het weer om zeep. En als ik een slapeloze nacht heb kun je me 's morgens opvegen. Dan is het gewoon de dag uitzitten. Ik wens je veel sterkte, het is zwaar :hug:
Be yourself, everyone else is already taken. Oscar Wilde
Oh ja die oxazepam werkt bij mij maar een uur of 4/5 dan werkt ie uit
Hé wat naar daar je er met niemand over kan praten, wat naar daar je je moeder moet missen :hug:

Je schrijft dat je ook niet met je man kan praten. Mijn man vond t altijd lastig alsi ik in paniek was. Hij snapte t niet en ging me allerlei instructies geven, zo van ' ga even wandelen, of doe een klusje'. Dat was niet wat ik nodig had, ik wilde even mijn ei kwijt, een knuffel.
We hebben daar over gepraat en ik zeg nu duidelijk wat ik wil, wat ik nodig heb. En hij snapt nu dat hij het niet kan/ hoeft op te lossen. Want dat zat hem dwars, dat hij t niet kon oplossen voor me.
Dat heeft bij ons veel onbegrip weggenomen. Misschien helpt t jullie ook om er op een rustig moment over te praten. Je hebt therapie toch? Misschien kan hij een keer mee?

Wat betreft je oxa, ook met oxa krijg je paniek of angst. het houdt niet alles tegen, het is geen wondermiddel. Maar ga nog eens naar je huisarts. Er zijn middelen die langer werken.
Misschien helpt je dat... Ik wens je een rustige dag.
Dank je wel allemaal!

Ik heb vandaag overleg gehad met de Ha maar oxazepam blijven nemen en soms 1,5 nemen totdat deze periode wat afzakt zoals zij het zegt p.

Kaatje ken jij ook deze periodes dat je heel de tijd last heb ?

Ik heb mezelf vandaag overal naar toe gesleurd van een verjaardag tot aan de Chinees alles met paniek maar nu in bed kapot en nog zo gespannen, bang voor aanval.

Alles doen zegt iedereen dan wordt het snel minder nou zo voelt het niet ....
Pffffff even schrijven het zweet loopt langs me heen ik heb net 45 minuten gewandeld alle angst vsn vandaag komt eruit geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik het gemist maar heb je ook gesprekken met een psycholoog?
lindaatje1900 schreef:
28-05-2020 21:15
Misschien heb ik het gemist maar heb je ook gesprekken met een psycholoog?
Ja nu 2 x weer geweest
Alle reacties Link kopieren
Wel goed dat je vandaag allemaal dingen hebt ondernomen! Ik weet echt hoe rot het is om met paniek rond te lopen. Maar ik lees uit je berichten ook wel dat jij je heel erg focust op je paniek en alle klachten die daarbij horen. Zo zal oxazepam ook minder goed werken, want het zwakt de gevoelens af, maar haalt ze niet helemaal weg. Dus als jij blijft denken "oh ik voel mn hart zo snel kloppen" oid. Dan blijf je het paniekgevoel voelen.
shiverrr wijzigde dit bericht op 28-05-2020 21:24
7.07% gewijzigd
Ja dat denk ik ook hoor maar ik word zo naar ervan constant dat gevoel van paniek over me heen, geen controle zweten trillen raar in m’n hoofd.

Ik ben ook niet bang om dood te gaan, ik ben echt bang voor het gevoel
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
28-05-2020 21:17
Ja nu 2 x weer geweest
Praat je dan over je angst of lukt het om de oorzaak van je angst te vinden?

Leer je om te praten over je emoties? Niet alleen over je angst maar over alle andere emoties?
Ik denk dat dat heel belangrijk is.
Alle reacties Link kopieren
Wat geeft je psycholoog aan wat je het beste kan doen tegen deze paniekgevoelens?
Shiverrr schreef:
28-05-2020 21:24
Wat geeft je psycholoog aan wat je het beste kan doen tegen deze paniekgevoelens?
Gewoon er laten zijn en afleiding maar los zien van mezelf maar dat vind ik erg moeilijk, het verzet is een automatisch iets en veel wandelen enzo
lindaatje1900 schreef:
28-05-2020 21:23
Praat je dan over je angst of lukt het om de oorzaak van je angst te vinden?

Leer je om te praten over je emoties? Niet alleen over je angst maar over alle andere emoties?
Ik denk dat dat heel belangrijk is.
Nou nu over de angdt en wat dat met me doet en waarom ik erop reageer zoals ik doe
Alle reacties Link kopieren
Ach, is de angst niet minder geworden Punttaart? Echt vreselijk, want ik herken het maar al te goed.

Bij mij werkte het wel door het op een gegeven moment maar te accepteren. Niet meer ertegen vechten, want dat maakte het nog vermoeiender.
Of door tegen de aanvallen te zeggen "Kom maar op paniek, maak me maar he-le-maal kapot. Ik leg me erbij neer." Vraag me niet hoe, maar zo werden ze langzaamaan minder.
konijnenpantoffeltje schreef:
28-05-2020 23:22
Ach, is de angst niet minder geworden Punttaart? Echt vreselijk, want ik herken het maar al te goed.

Bij mij werkte het wel door het op een gegeven moment maar te accepteren. Niet meer ertegen vechten, want dat maakte het nog vermoeiender.
Of door tegen de aanvallen te zeggen "Kom maar op paniek, maak me maar he-le-maal kapot. Ik leg me erbij neer." Vraag me niet hoe, maar zo werden ze langzaamaan minder.
Nee klopt ik zeg dat ook maar ik meen het niet Haha 😝
Ik ging net plassen met knikkende knieën overigens en hup daar kwam de golf ik werd helemaal raar ik dacht oh God nou word ik echt gek en het komt nooit meer goed huilen en nu lig ik weer in bed met een heel hoog spannings niveau vrees voor de nacht bah
Oh ja en het belangerijkste van de psycholoog is minder in m’n hoofd zitten dat is het moeilijkste vind ik hoe dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven