Mijn angst knop is weer aan hoe weer uit ?

13-05-2020 18:48 251 berichten
Met een risico dat sommige mij een zeurpiet vinden maar dat is dan zo,

Ik heb zondag een hele erge paniekaanval gehad en zit ik in de angst constant mijn lijf trilt enorm, ik zweet als een otter en ben heel de tijd bang.

De meeste mensen hebben toch een paniekaanval en s het daarna weer over?

Dus wat is dit nou...voor gezeik ik heb al wel oxazepam maar is ook geen wondermiddel helaas.

Ik loop iedere dag een eind ik moet van mezelf wat eten maar mijn lijf is geblokkeerd lijkt het.

Ik doe ontspannings oefeningen

Morgen naar de accupuctuur en maandag weer naar therapie

Wie oh wie kent dit en heeft goede tips?

Alvast heel erg bedankt 🙏
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 20:07
Pffff dat durf ik niet... als ik wakker wordt begint het feest al meteen
Ja, dit was ook wel het zwaarste dat ik gedaan heb. Als elke vezel in je lijf zegt dat je moet blijven liggen in je bed er toch uit gaan. Maar het werkte, het was het enige dat werkte.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
13-05-2020 20:01
Dit is nu denk ik ook verstandig! Verder maak een plan voor morgen en hou je daar aan.
Een voorbeeld:
Sta op zodra je wakker wordt, niet blijven liggen en ga douchen, daarna ontbijten, dan schoonmaken: stofzuigen en de badkamer bijvoorbeeld, drink dan een kop thee met fruit, ga dan wandelen of fietsen, lunchen 's middag een boodschap gaan doen of 1 1/2 meter afstand visite als dat kan, dan naar huis en koken.
Dit is wel het advies. Je zal ergens moeten beginnen.
En praten over je gevoelens.
Punttaart schreef:
13-05-2020 19:42
Nee heb ik niet jij wel?
Nee...maar weet dat het bestaat vanuit mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met angst is dat die er toch wel is. En dat je juist door dingen te doen ofwel angstig dingen doet ofwel er afleiding van hebt en je dus beter gaat voelen. Het is verschrikkelijk, maar het wordt niet erger van dingen doen, vaak iets beter, dus wel dingen doen. Of heb je herbelevingen die getriggerd worden als je dingen doet?
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 20:10
Zou dat het zijn ? Ik dacht halve is genoeg
Ik ben geen dokter, maar ze schrijven ze niet voor niets op die dosis aan je voor. Dus als jij ze dan anders gaat gebruiken, zal de werking ook niet zijn zoals het moet.

En wanneer ik paniek heb en ik pak te weinig rustgevende medicijnen, dan neemt mijn paniek ook niet af. Wel als ik de juiste dosis slik. Of nja het wordt onderdrukt. Maar je kan het natuurlijk niet alleen oplossen met medicijnen. Je zal er in therapie ook aan moeten werken. Medicijnen kunnen alleen ondersteunen.
Ga inderdaad iets doen zoals schoonmaken, boodschap, tvserie....als je gedachten bij iets anders zijn dan is er minder ruimte voor je angst. Focus ligt nu bij je angst door iets praktisch te doen kan de angst naar de achtergrond.

Wat wil je nu in je ergste angst?
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 20:11
Ik wuif niks weg ik zeg hoe het voelt, weet jij hoe het voelt?
Er worden best wat dingen geopperd om te doen. Die wuif je wel degelijk weg.

Ik weet zeker hoe het voelt , maar je moet vaardigheden leren om ermee om te gaan. Die vaardigheden moet je zien als een spier die je steeds sterker maakt door te blijven oefenen.

Je hebt nu al bepaald dat je voor morgen geen plan durft te maken. Zo kom je natuurlijk nergens.

Iemand anders opperde al zaken o.a.. in bad gaan en dan reageer je alleen op het deel dat je geen bad hebt.

Zo saboteer je jezelf bij voorbaat al. Dan heeft niets nut natuurlijk.


Ik denk dat je er verstandig aan doet het gevoel te erkennen, maar verder gewoon afleiding zoekt. Je bent gewoon veilig , de extra AD kon geen kwaad, het zijn momenteel je eigen gedachtes die het vervormen en je onwil om er dingen naast te doen.
quaintrelle wijzigde dit bericht op 13-05-2020 20:44
26.18% gewijzigd
...
aikidoka schreef:
13-05-2020 20:22
Mijn ervaring met angst is dat die er toch wel is. En dat je juist door dingen te doen ofwel angstig dingen doet ofwel er afleiding van hebt en je dus beter gaat voelen. Het is verschrikkelijk, maar het wordt niet erger van dingen doen, vaak iets beter, dus wel dingen doen. Of heb je herbelevingen die getriggerd worden als je dingen doet?
Herbeleven niet maar wel de enorme angst dat het weer net wordt als toen zoveel angst voelen hele dagen daar heb ik wel flashbacks van nu.
Polsjef schreef:
13-05-2020 20:27
Ga inderdaad iets doen zoals schoonmaken, boodschap, tvserie....als je gedachten bij iets anders zijn dan is er minder ruimte voor je angst. Focus ligt nu bij je angst door iets praktisch te doen kan de angst naar de achtergrond.

Wat wil je nu in je ergste angst?
Oprollen en wachten tot het ober is maar ik snap dat niet kan heb nu weer een paniekaanval en probeer gewoon door te schrijven
Gatinmijnsok schreef:
13-05-2020 20:15
Ja, dit was ook wel het zwaarste dat ik gedaan heb. Als elke vezel in je lijf zegt dat je moet blijven liggen in je bed er toch uit gaan. Maar het werkte, het was het enige dat werkte.
Stond jij ook op met paniekaanval?
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu al die oxazepam geslikt?
Punttaart schreef:
13-05-2020 21:05
Stond jij ook op met paniekaanval?
Wat maakt het toch uit hoe het bij anderen was. Zijn er nog dingen die je doet en denkt die níets met angst te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 21:05
Stond jij ook op met paniekaanval?
Ja, nou ja ik sliep door de paniekaanvallen hoogstens 4 uur.
Alle reacties Link kopieren
Je blijft in paniek doordat je er op gefocust bent en blijft, ook hier op het forum. Daarom zegt iedereen dat je afleiding moet zoeken.

Zeg tegen jezelf “het is maar een paniekaanval en ik het gaat ook weer over”.
Neem de voorgeschreven oxazepam en zoek afleiding.

Bij je therapie zal je vervolgens moeten leren hoe je met de paniek om moet gaan. Het is moeilijk, maar het kan!
Nemain• schreef:
13-05-2020 21:31
Wat maakt het toch uit hoe het bij anderen was. Zijn er nog dingen die je doet en denkt die níets met angst te maken hebben?
Nee geloof het niet idd focus is enorm :(
Shiverrr schreef:
13-05-2020 21:20
Heb je nu al die oxazepam geslikt?
Ja nu moe maar aanval kwam er wel door maar het is de focus idd nu denk ik al oooh als ik morgen maar geen paniek heb :facepalm:
Punttaart heb je een beetje geslapen?

Wat ga je vandaag doen? Heb je een plan of doel voor vandaag?
Er staan goede tips in dit topic, mijn angst is de afgelopen dagen ook weer flink hoog, dus ik ga zo de yin yoga van viva amber uitproberen.

Veel sterkte en zet m op vandaag! Je kan echt meer dan je denkt, ook met angst kun je dingen doen. :hug:
Punttaart schreef:
13-05-2020 23:45
Ja nu moe maar aanval kwam er wel door maar het is de focus idd nu denk ik al oooh als ik morgen maar geen paniek heb :facepalm:
Je maakt jezelf gek. Geef jezelf een schop onder je kont, ga wat doen en verzet je zinnen.
kaatje71 schreef:
14-05-2020 08:51
Punttaart heb je een beetje geslapen?

Wat ga je vandaag doen? Heb je een plan of doel voor vandaag?
Er staan goede tips in dit topic, mijn angst is de afgelopen dagen ook weer flink hoog, dus ik ga zo de yin yoga van viva amber uitproberen.

Veel sterkte en zet m op vandaag! Je kan echt meer dan je denkt, ook met angst kun je dingen doen. :hug:
Hey kaatje71
Wat klote voor je dat hoge spannings niveau dat is een naar gevoel ik raak dan altijd zo naar binnen gekeerd, herken je dat ?

Ik ben vandaag zelf naar de accupuctuur gegaan want er kon niemand mee, ik heb het gered maar ik zeg eerlijk ik zweette als een otter en voelde me zo raar, daarna heb ik boodschappen gedaan en wat te eten gemaakt ook dat vind ik dan zo moeilijk want eten , who cares ...
Nu weer m’n pam op en zit ik op de bank.
Ik was al weer zo lang van de pam af en baal er zo van maar ja, slik jij ook pam ?

Hoe was jouw dag ?
Nemain• schreef:
14-05-2020 17:59
Je maakt jezelf gek. Geef jezelf een schop onder je kont, ga wat doen en verzet je zinnen.
Ja klopt helemaal nemain nu op de bank zo moe als een maai
Alle reacties Link kopieren
Moe zijn is niet erg! Je mag al bijna naar bed. En je hebt heel wat gedaan vandaag. Je mag trots zijn op jezelf, volgens mij ging het beter dan gisteren.
Gatinmijnsok schreef:
14-05-2020 19:28
Moe zijn is niet erg! Je mag al bijna naar bed. En je hebt heel wat gedaan vandaag. Je mag trots zijn op jezelf, volgens mij ging het beter dan gisteren.
Ja klopt ik had niet verwacht dat ik zou gaan dank je wel 😊

Zou graag nu beloond willen worden zeg ik eerlijk met een rustig lekker gevoel maar zo werkt het niet he helaas
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
14-05-2020 19:30
Ja klopt ik had niet verwacht dat ik zou gaan dank je wel 😊

Zou graag nu beloond willen worden zeg ik eerlijk met een rustig lekker gevoel maar zo werkt het niet he helaas
Als je dit iedere dag herhaalt zal het steeds beter gaan. Misschien is het goed om een dagboek bij te houden.
Daarin kun je ook je gevoelens schrijven en dan bespreken met je therapeut.

En belonen kan prima, hoor. Morgen met een taartje voor jezelf of iets anders lekkers. :idee:
Nu heb ik iets waar me heel druk om maak, sprak net een kennis en die zei ik denk dat je ad niet meer werkt , dat had Pietje Puck ook ik gelijk weer in de paniek
Punttaart je hebt t goed gedaan vandaag! Ook ik had een dag waar ik spanning van had en het is goed gegaan. Dus trots op mezelf.
En dat mag jij ook zijn. Valkuil is dat je dan vaak vindt dat je t goed gedaan hebt en als beloning de angst dus afneemt. En dat gebeurt meestal niet en dat geeft frustratie.

Probeer je niet druk te maken over wat anderen zeggen. Wat weet die kennis nou van jouw ad? Probeer je niet te laten leiden door dat soort verhalen. Dit is jouw verhaal. Zet t van je af , want dit helpt je niet. Houd je trotse gevoel van eerder vanavond vast! Slaap lekker voor straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven