Mijn geheim

10-11-2018 16:26 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee niet het tijdschrift.

Nav een topic gister over misstanden in de jeugdzorg schrijf ik dit.
Mijn dochter is vorig jaar uit huis geplaatst. Het hoe en waarom is te uitgebreid om uit de doeken te doen, maar het voelt voor mij als zeer oneerlijk en buitenproportioneel van jz. Het akj, mijn advocaat en diverse hulpverleners waar ik toentertijd contact mee had beamen dit op basis van het dossier en wat zij gezien hebben toen ze over de vloer kwamen voor hulp aan mijn dochter.
Ik merk dat ik me bij voorbaat al zit te verdedigen....en daar gaat dit topic over. Dat ik de hele situatie een groot taboe vind die ik geheim houdt uit angst voor veroordeling. Want zo denkt men -blijkt ook uit dat topic- als jz je kind weghaalt dan is dat dus je eigen schuld. Jij bent eem slechte ouder, een mishandelende, verwaarlozende ouder zelfs. En enige kritiek op jz is per definitie niet waar, overdreven of een complottheorie.

Ik hou het dus geheim voor mijn omgeving. Familie weet het en enkele vrienden maar verder niemand. Ik ben sindsdien verhuisd, dus mijn nieuwe buurt weet niet beter dan dat ik single en kinderloos ben. Mijn collega's weten het niet. Toen ik bv deze zomer alleen (want dochter mag niet mee) een weekje weg was geweest, vermeed ik het om vakantiefoto's te laten zien. Want ja, dochter stond nergens op. Ik trouwens ook niet want er was niemand om een foto van mij te maken.

Al met al voel ik me erg eenzaam hierin. Met nieuwe contacten verzwijg ik het bestaan van een kind en op mijn werk verzin ik dat we een gezellig weekend hebben gehad.
Frustraties over de gebrekkige begeleiding van jz kan ik amper bij iemand kwijt.
Van de week dacht: bekijk het maar, ik ga het vertellen.
Maar dan zetten de harde oordelen in zo'n topic en de reacties onder het nieuwsbericht op facebook je weer met beide benen op de grond.

Ik snap dat niemand me hierin kan helpen. Ik wou het even kwijt.
2x
Het is sowieso een verdrietige situatie en ik wil je heel veel kracht en sterkte wensen :hug: .
Dat je er liever niet te koop mee loopt in je omgeving dat begrijp ik helemaal.
Mensen veroordelen en roddelen als snel en het is zoals je zei inderdaad niet goed uit te leggen als mensen niet je hele dossier hebben gezien.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
10-11-2018 20:20
Wordt jou ook uitgelegd waarom jz dit niet wil? Heb je iemand die jou begeleidt, die voor je opkomt en helpt? Heb je zelf aangegeven dat je vaker wilt komen?
Ik krijg vage redenen te horen.
De instelling vind dat ik best vaker kan komen maar ze willen niet ingaan tegen jz.
Ik krijg geen begeleiding, ik heb daar wel om gevraagd maar daar gingen ze niet op in.
Ik vraag heel vaak om extra bezoektijd.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
10-11-2018 20:23
Nee, jij schrijft dat in dat topic x gedacht wordt over mensen en er geen kritiek geuit mag worden op ja. Dat is gewoon niet waar.

Ik zou toch een advocaat overwegen, desnoods minder uren gaan werken, zodat je recht hebt op een toevoeging. Als de enige eis is dat jij contact hebt met je ouders is dat wel een hele bijzondere reden voor een uithuisplaatsing idd.
Sterkte!
Ik lees die mening op het forum, op facebook, ik hoor mensen er zo over praten enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem nu even afstand. Het grijpt me erg aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig voor jullie allebei.
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, ook niet uit mijn omgeving maar wil je toch even een hart onder de riem steken.

Ik hoop dat er uitzicht is op een herenigingen
Heel begrijpelijk dat je hier niets over zegt tegen je omgeving. Roddels zijn zo verspreid, ondanks dat ze de hele situatie niet kennen.

Het is voor ons hier ook moeilijk te beoordelen omdat we het verhaal niet kennen. Het is inderdaad nooit zomaar dat een kind uit huis wordt geplaatst maar het kan wel om verschillende redenen zijn. En niet perse (alleen) vanwege de ouders.

Ik bedenk me net;
Vroeger toen ik nog op het vmbo zat had ik wel een aantal schoolgenootjes die uit huis waren geplaatst. Dit waren onhandelbare pubers. De ouders hadden vast ook een aandeel daarin, maar voor deze meiden was er geen andere optie dan een uithuisplaatsing omdat ze helemaal ontspoort waren.
Ze woonden in een soort opvang met heel veel regels en weinig vrijheid. Ze kregen therapie. Alleen en ook met de ouders samen.

Is dit bij jou ook aan de orde? Of is het de thuissituatie die onveilig was voor je dochter?

Ik begrijp dat je er niet te veel over wilt uitwijden, maar miss misschien lucht het op hier anoniem deels je verhaal te doen.
Dat mijn kinderen niet meer thuis wonen is mijn eigen keuze geweest, er is Godzijdank geen rechter aan te pas gekomen.
Het contact met jeugdzorg was eerst moeizaam maar nu heb ik heel goed contact met de casemanager. Ze denk ook goed mee en we hebben al heel wat stappen gezet naar het weer thuis komen van de kinderen. Dat is heel anders dan in jou zaak TO.
De schaamte ken ik maar al te goed. Ik ben ook onlangs verhuisd en vind het ook lastig met bijvoorbeeld de buren. Mijn kinderen zijn regelmatig bij mij maar ze worden aan het einde van de dag weer opgehaald en dat zien de buren en dat vind ik best lastig. Mensen die ik nieuw ontmoet vertel ik ook niet meer direct dat ik kinderen heb, eerst even aftasten hoe ze daarin staan en hun reactie pijlen.
Ik ben geen slechte moeder en dat mijn kinderen niet bij mij wonen heeft niks met mishandeling oid te maken maar dat is wel het eerste wat mensen denken als je kinderen niet meer thuis wonen.

Dikke knuffel voor jou TO. De pijn die je hebt als je kinderen niet thuis wonen is ondragelijk, je bent nooit compleet.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-11-2018 16:36
Tja een kind wordt niet voor niets uit huis geplaatst en jij als volwassene hebt daar een rol in. Om nu je ongenoegen over JZ op facebook te plaatsen vind ik niet slim. In de eerste plaats niet om dat je kind dit ook kan lezen en in de tweede plaats omdat zo’n bericht je niet zal helpen. Als je geen goede begeleiding krijgt vanuit JZ dan organiseer je dat zelf. Zoek hulp, ga in therapie, je bent zelf baas over je eigen leven en geen slachtoffer
Dat is absoluut niet waar wat je zegt, jeugdzorg heeft het wel vaak fout en er is vaak over de misstanden gesproken in het nieuws, documentaires etc. Het komt vaak voor dat ze een kind onterecht uit huis plaatsen, het gaat enkel om geld, kom mij niet vertellen dat ze zich bekommeren om het kind! Verdiep je eens heel gauw in alle misstanden en ik kan jou genoeg opnoemen die ik van dichtbij heb meegemaakt,fouten in dossiers, opzettelijk fouten van de ouder uitvergroten en maar steeds smoesjes bedenken dat het kind nog niet terug naar huis kan, omdat de ouder er niet goed genoeg voor is en ga zo maar door. Kom mij niet vertellen dat jz niet zomaar kinderen uit huis plaats, alsof ze altijd wel gelijk hebben, want dat is dikke onzin. Dan zou ik zeggen, wordt wakker, want zo heilig is jz niet!
Wat naar Mjbj, terecht of niet, ik snap wel dat je het geheim houdt. Mensen hebben al snel een oordeel. Vreselijk, want het maakt je erg eenzaam. Je kan denk ik een hoop winnen als je durft open en kwetsbaar te zijn bij bepaalde mensen. Je hoeft het niet iedereen te vertellen, maar als niemand het weet kan ook niemand je steunen. Wellicht zijn collega’s of vrienden helemaal verbaasd en willen ze je graag steun bieden. Nu ontneem je jezelf die kans. Dat maakt het extra zwaar voor je.

Het is ontwijs jammer dat voor jou niet duidelijk en concreet is wat er nodig is om je dochter weer thuis te laten wonen. Als er een OTS is zal je ook een jeugdzorgwerker moeten hebben met wie je dit kan bespreken. Het heeft niet zo veel zin om hard te roepen dat je het wel op orde hebt. Maar vraag meer samenwerking. Geef aan dat je graag een veilige situatie voor je dochter wil en dat je wil weten welke concrete doelen behaald moeten worden om je dochter weer thuis te laten wonen. Het concreet hebben is belangrijk. Dan kan jij ook beter laten zien of dat is gelukt of niet.

Voor de duidelijkheid is misschien goed te noemen dat ‘jeugdzorg’ geen kinderen uit huis plaatst. De Raad voor de Kinderbescherming doet onderzoek en de kinderrechter bepaalt. Ik heb in mijn tijd wel wat baggerslechte rapportage van de Raad gezien waarin bepaalde zaken niet klopten of waar zaken uit de context waren gehaald. Dit is slecht, maar heeft nooit geleid tot onterechte uithuisplaatsing, omdat dat in zo goed als alle gevallen pas gebeurt als het goed mis is. Niet bij een foutje hier of daar. Dat wil niet zeggen dat elke uithuisplaatsing de beste keuze is. Het gaat echt wel eens niet goed in de hele keten. Echter worden in de meeste gevallen kinderen uit huis geplaatst als het echt niet meer kan en soms is dat toch ook veel te laat omdat we in Nederland willen dat ouders zo veel mogelijk kans krijgen om het zelf te doen. Een uithuisplaatsing is namelijk hoe dan ook traumatisch voor alle partijen, ook wanneer het nodig is.

Veel succes TO, hopelijk kan je wat meer mensen in vertrouwen nemen en je niet meer zo alleen voelen. En als het niet lukt om contact te krijgen met de jeugdzorgwerker die over jouw dochter gaat, vraag daar hulp bij. Mensen her en der spreken of even tussendoor schiet niet heel veel op. Zorg voor een afspraak met degene die echt over haar gaat, krijg helder wat je moet doen om te laten zien dat je dochter goed en veilig bij jou kan wonen en zorg dat je de notulen/afspraken van elk gesprek op papier hebt. Des noods neem je aan het einde van de afspraak 10 minuten samen de tijd om de afspraken samen op te schrijven. Dan weet je waar je aan toe bent. Je kunt ook hulp vragen bij maatschappelijk werk om je hiermee te helpen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mjbj schreef:
10-11-2018 20:19
Ik heb ondertussen geen advocaat meer. Ik verdien teveel voor subsidie maar kan het toch niet betalen. Bovendien kon ze maar weinig doen omdat de rechter gewoon niet wilde horen wat wij te zeggen hadden.

Ik voldoe aan bijna alle voorwaarden voor terugkeer maar jz vraagt er nooit naar en wil ook niet langskomen om te kijken.
De voorwaarden waaraan ik niet voldoe vind ik nogal absurd. Ik heb bv geen goede band met mijn ouders. Ik wil geen contact met ze maar ze mogen mijn dochter gewoon zien. Jz eist dat we op goede voet gaan staan. Dat wil ik niet en hoe kunnen ze dat nou eisen?

Wat ik voel naar aanleidinh van een ander topic is trouwens toch gewoon mijn gevoel?
Ik denk om je kind weer terug te krijgen dan je het heft in eigen hand moet nemen. Daarmee bedoel ik niet kinder ontvoering. Maar vraag gesprekken aan over waar je nu staat, vraag gesprekken aan over wat jij moet verbeteren, accepteer hulp, GEBRUIK de hulp ook, en dan denk ik dat jz altijd bereidwillig is om weer terug naar huis tegaan werken.

sterkte met de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Mjbj schreef:
10-11-2018 20:19
Ik heb ondertussen geen advocaat meer. Ik verdien teveel voor subsidie maar kan het toch niet betalen. Bovendien kon ze maar weinig doen omdat de rechter gewoon niet wilde horen wat wij te zeggen hadden.

Ik voldoe aan bijna alle voorwaarden voor terugkeer maar jz vraagt er nooit naar en wil ook niet langskomen om te kijken.
De voorwaarden waaraan ik niet voldoe vind ik nogal absurd. Ik heb bv geen goede band met mijn ouders. Ik wil geen contact met ze maar ze mogen mijn dochter gewoon zien. Jz eist dat we op goede voet gaan staan. Dat wil ik niet en hoe kunnen ze dat nou eisen?

Wat ik voel naar aanleidinh van een ander topic is trouwens toch gewoon mijn gevoel?
Interpretatie hoor. Maar werken aan een probleem, is de eerste stap je probleem accepteren. Door het voor iedereen te verbloemen en te verzwijgen doe je dat niet. Bespreek het eens met je ouders. Misschien weten die het allang vanuit jeugdzorg uit. En bedoeld JZ dat, dat mocht je worstelen met iets als je je kind weer terug krijgt, jz erop kan vertrouwen dat je het met je ouders bespreekt.
Bordorood schreef:
10-11-2018 21:18
Dat is absoluut niet waar wat je zegt, jeugdzorg heeft het wel vaak fout en er is vaak over de misstanden gesproken in het nieuws, documentaires etc. Het komt vaak voor dat ze een kind onterecht uit huis plaatsen, het gaat enkel om geld, kom mij niet vertellen dat ze zich bekommeren om het kind! Verdiep je eens heel gauw in alle misstanden en ik kan jou genoeg opnoemen die ik van dichtbij heb meegemaakt,fouten in dossiers, opzettelijk fouten van de ouder uitvergroten en maar steeds smoesjes bedenken dat het kind nog niet terug naar huis kan, omdat de ouder er niet goed genoeg voor is en ga zo maar door. Kom mij niet vertellen dat jz niet zomaar kinderen uit huis plaats, alsof ze altijd wel gelijk hebben, want dat is dikke onzin. Dan zou ik zeggen, wordt wakker, want zo heilig is jz niet!
flauwekul natuurlijk. JZ plaats niemand uit huis, dat doet de rechter en er wordt ook niet aan verdiend. Helaas ken ik de mistanden ook. Bijvoorbeeld Sharlayne het meisje dat van de flat “viel” na een leven vol verwaarlozing, vermeend misbruik en een verslaafde moeder. Waarbij jz keer op keer moeder een nieuwe kans gaf.
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
10-11-2018 23:33
Interpretatie hoor. Maar werken aan een probleem, is de eerste stap je probleem accepteren. Door het voor iedereen te verbloemen en te verzwijgen doe je dat niet. Bespreek het eens met je ouders. Misschien weten die het allang vanuit jeugdzorg uit. En bedoeld JZ dat, dat mocht je worstelen met iets als je je kind weer terug krijgt, jz erop kan vertrouwen dat je het met je ouders bespreekt.
Ik heb minimaal tot geen contact met ze. En ik vind het belachelijk dat jz gaat eisen dat we dikke maatjes worden. Als geen contact met grootouders zo'n enorm struikelblok is kunnen ze bij heel veel gezinnen de kinderen weghalen.
Ik krijg ook geen behoorlijke onderbouwing voor deze eisen ondanks dat ik daarom gevraagd heb. De jeugdzorgwerker vind gewoon dat contact met grootouders erbij hoort.
Nou heb ik nooit het contact tussen mijn ouders en mijn dochter tegengehouden, alleen ik ga er niet bijzitten.

Andere eisen zijn o.a. belangstelling tonen voor school (dus helpen met huiswerk, aanwezig zijn bij ouderavonden en gesprekken). Dit heb ik altijd gedaan en doe ik nog steeds. 'Grappig' detail: ik kreeg na de uhp geen informatie vanuit de nieuwe school. Ik ben toen zelf gaan vragen naar cijferlijsten enz. Daar werd de jeugdzorgwerker er boos over; dat had ik niet mogen doen. Na wat googlen kwam ik erachter dat de school mij actief en persoonlijk had moeten benaderen met deze gegevens. Dus de school bleef al in gebreke en ik mocht niks vragen. En daarna kreeh ik ineens de opdracht om me in school te interesseren.
Nog een eis: ouder zorgt ervoor dat kind een hobby/vrijetijdsbesteding heeft.
Die had ze. Daar moest ze abrupt mee stoppen door de uhp.
Nadien heb ik meermaals aangedrongen dat ze weer mocht turnen. Maar ik mocht beslist niks regelen....
Kind heeft kleding in de juiste maat, voor het juiste seizoen enz.
Dat heeft ze, waarom moet dat opgenoemd worden?
Mijn huis is opgeruimd en schoon.
Dat is zo en altijd zo geweest, dus waarom wordt ook dit opgenoemd?
En zo zijn er wel meer voor de hand liggende eisen (goede voeding, geen geldzorgen).

Ik voldoe overal aan (behalve dat op goede voet met ouders staan).
Alle reacties Link kopieren
Moet ik bv ook goede vrienden worden met de buren drie hoog achter omdat jz dat wil? Sorry, maar dat zijn gewoon rare eisen. Je kan vriendschap niet afdwingen.
Alle reacties Link kopieren
De jeugdzorgwerker is ook slecht te bereiken. Ze werkt parttime en doet rustig twee weken over het beantwoorden van mail. Telefonisch is zo ook slecht te bereiken. Ze zegt dat ik bij haar afwezigheid een vervanger kan bellen. Dat heb ik een aantal keer gedaan, maar die weet dan steevast niks en zal mijn vraag doorspelen. Die antwoorden heb ik dus nooit gehad.
Op een gegeven moment heb ik een klacht hierover ingediend. Ik wilde dan liever een andere contactpersoon die wel te bereiken was en die me wel duidelijkheid kon geven. Daar konden ze echt niet aan beginnen. Ik kreeg geen ander. Maar, de leidinggevende verzekerde me dat het vanaf nu beter zou gaan.
Nou, niet dus.
Toen ik daar de leidinggevende op aansprak kreeg ik nog een standje van de jeugdzorgwerker dat het niet de bedoeling was dat ik zomaar de leidinggevende contacteerde.
Het staat verdorie in hun eigen foldertjes! Dat ik bij klachten eerst de jeugdzorgwerker aan moet spreken (gedaan), en als dat niet helpt de lg. Ik snap helemaal niks van die organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onderhand het gevoel dat ze me maar lastig vindt en expres vaag doet om mij en mijn kind van elkaar weg te houden. Ik weet het niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maar wat proberen te slapen. Klaar met dat malen.
Alle reacties Link kopieren
Wat adviseert het AKJ je op dit moment?

Ik neem aan dat je dochter een OTS + MUHP heeft? Of heb je geen ouderlijk gezag meer en is er sprake van een voogdij maatregel?
Wanneer moet er opnieuw beslist worden door de rechter over de verlenging van de MUHP?
Hoe lang geleden is ze uit huis geplaatst?

Als de visie nog steeds is dat je dochter op termijn terug naar jou moet kunnen , mits je aan voorwaarden voldoet, zou je eens kunnen informeren of het programma signs of safety ingezet kan worden. Meestal bedoeld om UHP te voorkomen maar wellicht ook mogelijk om de omgangsregeling uit te breiden en terugkeer naar huis mogelijk te maken. https://www.nji.nl/Signs-of-Safety
Mjbj schreef:
11-11-2018 01:40
Moet ik bv ook goede vrienden worden met de buren drie hoog achter omdat jz dat wil? Sorry, maar dat zijn gewoon rare eisen. Je kan vriendschap niet afdwingen.
Als jij je kind terug wilt dan doe je dat. Ik lees dat je vooral het conflict zoekt met jz maar je energie zou moeten zitten in het terugkrijgen van je kind. Wat je persoonlijk vindt van die eisen doet er niet zoveel toe. Overigens zal je kind echt niet uit huis geplaatst zijn omdat jij geen contact met de grootouders wil. En dat weet je zelf ook wel.
Bordorood schreef:
10-11-2018 21:18
Dat is absoluut niet waar wat je zegt, jeugdzorg heeft het wel vaak fout en er is vaak over de misstanden gesproken in het nieuws, documentaires etc. Het komt vaak voor dat ze een kind onterecht uit huis plaatsen, het gaat enkel om geld, kom mij niet vertellen dat ze zich bekommeren om het kind! Verdiep je eens heel gauw in alle misstanden en ik kan jou genoeg opnoemen die ik van dichtbij heb meegemaakt,fouten in dossiers, opzettelijk fouten van de ouder uitvergroten en maar steeds smoesjes bedenken dat het kind nog niet terug naar huis kan, omdat de ouder er niet goed genoeg voor is en ga zo maar door. Kom mij niet vertellen dat jz niet zomaar kinderen uit huis plaats, alsof ze altijd wel gelijk hebben, want dat is dikke onzin. Dan zou ik zeggen, wordt wakker, want zo heilig is jz niet!
Jeugdzorg doet ook veel goeds, en uhp kost voornamelijk geld, levert niet op
Als ik ergens lees dat er misstanden zijn bij jeugdzorg moet ik altijd denken aan al die gezinsdrama’s en al die arme vermoorde kinderen. Negen van de tien keer waren de instanties, waaronder jeugdzorg, allang aanwezig in de gezinnen. Jeugdzorg is zeer zorgvuldig en voorzichtig. In sommige gevallen té voorzichtig.

Aan TO : je komt erg passief over. Als je je situatie wil verbeteren moet je actief aan de slag gaan. Gooi de slachtofferrol van je af en laat de instanties zien wat je waard bent. Roep externe hulp in voor jezelf die samen met jou naar de rechtbank kan als je het gevoel hebt dat er anders niet naar je geluisterd wordt. Google eens een rondje, maak een afspraak met stichting MEE, bel de praktijkondersteuner, wat dan ook, maar ga aan het werk. Voor je dochter.
Mjbj schreef:
11-11-2018 01:36
Ik heb minimaal tot geen contact met ze. En ik vind het belachelijk dat jz gaat eisen dat we dikke maatjes worden. Als geen contact met grootouders zo'n enorm struikelblok is kunnen ze bij heel veel gezinnen de kinderen weghalen.
Ik krijg ook geen behoorlijke onderbouwing voor deze eisen ondanks dat ik daarom gevraagd heb. De jeugdzorgwerker vind gewoon dat contact met grootouders erbij hoort.
Nou heb ik nooit het contact tussen mijn ouders en mijn dochter tegengehouden, alleen ik ga er niet bijzitten.

Andere eisen zijn o.a. belangstelling tonen voor school (dus helpen met huiswerk, aanwezig zijn bij ouderavonden en gesprekken). Dit heb ik altijd gedaan en doe ik nog steeds. 'Grappig' detail: ik kreeg na de uhp geen informatie vanuit de nieuwe school. Ik ben toen zelf gaan vragen naar cijferlijsten enz. Daar werd de jeugdzorgwerker er boos over; dat had ik niet mogen doen. Na wat googlen kwam ik erachter dat de school mij actief en persoonlijk had moeten benaderen met deze gegevens. Dus de school bleef al in gebreke en ik mocht niks vragen. En daarna kreeh ik ineens de opdracht om me in school te interesseren.
Nog een eis: ouder zorgt ervoor dat kind een hobby/vrijetijdsbesteding heeft.
Die had ze. Daar moest ze abrupt mee stoppen door de uhp.
Nadien heb ik meermaals aangedrongen dat ze weer mocht turnen. Maar ik mocht beslist niks regelen....
Kind heeft kleding in de juiste maat, voor het juiste seizoen enz.
Dat heeft ze, waarom moet dat opgenoemd worden?
Mijn huis is opgeruimd en schoon.
Dat is zo en altijd zo geweest, dus waarom wordt ook dit opgenoemd?
En zo zijn er wel meer voor de hand liggende eisen (goede voeding, geen geldzorgen).

Ik voldoe overal aan (behalve dat op goede voet met ouders staan).

Ik denk dat ze willen dat je een netwerk hebt. En ik denk ook dat je wellicht dingen verkeerd begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
11-11-2018 10:39
Ik denk dat ze willen dat je een netwerk hebt. En ik denk ook dat je wellicht dingen verkeerd begrijpt.
Dat is exact wat ik denk.

Ze willen dat je op mensen terug kan vallen als het even niet goed gaat, jij ziek bent, jij je been breekt etc. etc.

Het gaat er niet om dat je 3x in de week bij je ouders zit. Maar het gaat erom dat jij ze contact help me alsjeblieft als jij bijvoorbeeld ziek bent en niet voor je dochter kunt zorgen. En jou ouders zullen daar waarschijnlijk alleen maar ja op zeggen als er een beetje goed contact is. Of als jij je kind niet naar school kunt brengen, dat een buurvrouw dat eventueel voor je kan doen.

schoppen tegen jz heeft geen zin, kop op, en ga kei hard knokken voor je dochter. en met knokken bedoel ik aan jezelf werken. Je kunt het.
Tante_Ans schreef:
11-11-2018 10:49
Dat is exact wat ik denk.

Ze willen dat je op mensen terug kan vallen als het even niet goed gaat, jij ziek bent, jij je been breekt etc. etc.

Het gaat er niet om dat je 3x in de week bij je ouders zit. Maar het gaat erom dat jij ze contact help me alsjeblieft als jij bijvoorbeeld ziek bent en niet voor je dochter kunt zorgen. En jou ouders zullen daar waarschijnlijk alleen maar ja op zeggen als er een beetje goed contact is. Of als jij je kind niet naar school kunt brengen, dat een buurvrouw dat eventueel voor je kan doen.

schoppen tegen jz heeft geen zin, kop op, en ga kei hard knokken voor je dochter. en met knokken bedoel ik aan jezelf werken. Je kunt het.
ja dit en dat grootouders en oogje in het zeil kunnen houden
maar feit dat dat kind uit huis geplaatst is gaat natuurlijk niet over het contact tussen moeder en de grootouders. Daar is veel meer aan de hand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven