Mijn nieuwe leventje

13-07-2014 10:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Het heeft even geduurd maar heb toch maar besloten dat ik iets met jullie wil delen. Afgelopen week heb ik in de rubriek ''relaties'' al iets geplaatst met het onderwerp ''twijfels''. Sinds eind vorig jaar ben ik na een relatie van circa 6 jaar, (2 jaar om elkaar heen gedraaid, een jaar een latrelatie en 3 jaar samengewoond) weer single. Dit viel en valt mij heel zwaar. Ik ben voor mijn ex van het Westen naar het Oosten van het land verhuisd, heb een ontzettend leuke tijd met hem gehad, voel nog steeds veel voor hem maar helaas werkt het samen niet. Hoe moeilijk dat ook is, uiteindelijk kan je dan maar beter de knoop doorhakken om ermee te stoppen aangezien wij uiteindelijk waarschijnlijk niet gelukkig waren geworden samen. Ik ben er nog steeds mee bezig om dit te accepteren, om het een plekje te geven. Sinds januari van dit jaar woon ik in een heel mooi appartement midden in het centrum van een gezellige stad. Ben druk bezig om mijn eigen leventje weer op te bouwen maar vind dit ontzettend lasting.... De muren komen regelmatig op me af. Ben al weken aan het zoeken naar een goede balans tussen mijn werk, sporten, sociale activiteiten en tijd voor mezelf. Die balans is helaas ver te zoeken. Als ik denk dat ik de balans gevonden heb dan is die balans vaak na een dag alweer weg.... Ik vind het heel moeilijk om alleen te zijn, ik heb geen rust en als ik iets graag wil, is het rust. Als ik alleen ben, ben ik altijd aan het zoeken naar afleiding, ga ik iedereen in mijn whatsapp contactenlijst een berichtje sturen om te vragen of ze iets willen afspreken, lopen klooien op Tinder.... Alles om maar niet alleen te hoeven zijn. Merk steeds meer dat het me allemaal een beetje teveel wordt. Herkennen jullie dit? In mijn hoofd weet ik heel goed hoe het allemaal moet en hoe ik het allemaal wil, maar het lukt me alleen (nog) niet.... Zijn jullie vaak alleen? Wat doe je dan als je alleen bent? Is het erg als je een weekend lang niemand ziet, met niemand afspreekt? Pfff word af en toe zo gek van mezelf!! :(
Ik woon nu een half jaar alleen en ben nog steeds veel aan het janken... Mijn ex is momenteel op vakantie en stuurde me gisteren een berichtje met de vraag hoe het met me is. Dat doet/deed hij nooit!! Om zoiets kan ik al in janken uitbarsten.... Lucht uiteindelijk wel heel erg op.

Ik kan er ook heel erg tegenop zien als ik een heel weekend niets gepland heb zoals bijvoorbeeld komend weekend. Het wordt mooi weer, ik heb geen tuin of balkon, wat ga ik doen? Alleen aan het water gaan zitten voelt niet goed, zou ik wel moeten doen maar is een hele stap voor mij! Pffff, word de laatste tijd zo gek van mezelf!
quote:wen85 schreef op 14 juli 2014 @ 15:25:

Ik kan er ook heel erg tegenop zien als ik een heel weekend niets gepland heb zoals bijvoorbeeld komend weekend. Het wordt mooi weer, ik heb geen tuin of balkon, wat ga ik doen? Alleen aan het water gaan zitten voelt niet goed, zou ik wel moeten doen maar is een hele stap voor mij! Pffff, word de laatste tijd zo gek van mezelf!Dat is begrijpelijk, in het topic waarna verwezen wordt door Suzy is de zaterdag en zondag een veelbesproken onderwerp. Soms is het gewoon even afzien, maar het is niet anders. Maar als je je gaat verzetten tegen het alleen zijn, dan word je moe. Een optie is om te ervaren om dan maar alleen te zijn. In de wetenschap dat jij niet de enige bent. Later ga je (hopelijk) ervaren dat het allemaal wel meevalt. Op deze wijze ga je juist stapjes maken om beter alleen te kunnen zijn. Ik heb exact hetzelfde gehad: iedereen bellen/appen en weet ik veel. Daar werd ik juist ontzettend moe van. Accepteer dat het niet anders is en staak het verzet: dat resulteert veelal in meer rust. Je kan ook meeschrijven in het topic alleen en gelukkig zijn. Klinkt wat ver weg: maar daar schrijven veel personen die gelukkig(er) willen worden met hun leven en/of single-status. Bijvoorbeeld gezien zij na diverse relaties opeens alleen zijn en niet goed weten hoe zij op dat moment 'vorm' moeten geven aan het leven alleen. Waarbij niet het doel is om te zeggen "kijk-mij-eens-gelukkig-met-mezelf-zijn."

Het gaat erom dat je voor jezelf een (betere) basis gaan creëren. Vandaar dat je nu je alleen bent juist die tijd kan benutten om aan jezelf te werken: wat is er belangrijk in je leven, wat wil je nog bereiken, wat wil je doen. Het is niet altijd fijn om alleen te zijn maar die tijd als single kan je wel investeren in jezelf. Alleen loop daar (resp. door te vluchten voor de werkelijkheid) niet voor weg.
Hier hetzelfde, relatie van 7 jaar beëindigd en nu zoekende naar mezelf. Start from scratch. probeer het als iets positiefs te zien, het is niet het einde van je wereld maar wel donders moeilijk... Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven