Mis wat stukjes hier en daar..

27-09-2011 10:41 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik worstel met een aantal zaken waar ik zo nu en dan zelf niet uitkom, en weet hoe het komt??...

Zaak 1 , Als ik bijvoorbeeld s'avonds even zin heb om naar de zonnebank te gaan dan durf ik het niet te vragen aan mijn man of hij het goed vindt dat ik ga.

Reden: Omdat ik bang ben NEE te horen wil liever dat je thuisblijft omdat IK de hele dag al heb gewerkt en we zien elkaar al zo weinig.

Zaak 2 ,

Ik wil zaterdag avond naar mijn opa en oma toe in Alphen ad Rijn, en wil daar samen met mijn man toegaan, dan belt zijn oma op en zegt: Jochie zal je daar nou wel heen gaan? Je hebt de hele dag al gewerkt kun je niet beter morgen gaan?...

Mijn gevoel : Waarom als ik naar mijn familie wil of lol wil hebben met mijn man is er altijd iemand der is tussen probeert te komen.

Zaak 3 : Mijn man en ik zijn op visite bij zijn oma, ik zeg tegen mijn man " Ja lief, we gaan weer" en vervolgens sneert oma er gelijk doorheen jochie wil je nog wat drinken?? , de ene keer zegt ie ja om haar tevreden te houden de andere keer nee om mij tevreden te houden.

Het erge is deze dingen weerhouden me van me zelf 100% te geven in mijn relatie,ik heb het gevoel dat wij niet samen een gezin kunnen vormen, omdat er altijd wel iets is, wat er op duidt dat ze hem niet los kunnen laten en omgekeerd en over mij heen willen lopen..

Ik wil respect blijven houden,maar heb het gevoel dat ik me zelf door met deze mensen om te gaan veel tekort doe...

Help, wat is jullie visie hierop.
En je man precies eender. Jullie zijn allebei heel assertief als het op je schoonfamilie aankomt. Die familie breng je allebei mee en zolang jullie niet leren om daar fatsoenlijk mee om te gaan, zul jij niet vredig op de bank zitten.
Ga in therapie!
@honingbijtje89: je doet nu wel stoer, maar het IS niet stoer. "Don't mess with me"...alsjeblieft zeg. Het is zelfs enorm pauperig. Je kan ook op andere manieren voor jezelf opkomen. Dan zitten mensen je niet meer op je kop en je komt niet zo ordinair en asociaal over.
Het probleem is dat hun mij niet willen vanwege dat ze een ander beeld voor zich hadden van een meisje en luchtkastelen om hem heen hebben gebouwdt en ik mag alleen onvrede van hun absorberen .
quote:honingbijtje89 schreef op 27 september 2011 @ 12:53:

Cici25, tis ook een vorm van plakken en kleven, ik werk op zaterdag , word er weer gezegt " Ja je kan niet maken om op zaterdag te werken want ja dat jochie heeft de hele week gewerkt en dan moet ie weer op Jacky passen" dingen gaan stapelen,barsten , ebben weg, en dan weer stapelen met die fase is ze weer begonnen.

Door weer dingen te gaan zegggen naar mij toe die niet leuk zijn.... Tot ze weer kan huilen, en weer aandacht kan trekken bij mijn schoonvader .Ik snap dat je dit allemaal heel vervelend vindt. Maar ik vroeg aan je: waarom verander je je situatie dan niet? Daar heb je met bovenstaande post geen antwoord op gegeven..
quote:Tomatensoep schreef op 27 september 2011 @ 12:53:

Dan ben je dus niet gezellig honingbijtje. Ik kan ook wel zeggen 'ik ben eigenlijk heel actief maar de mensen om me heen doen alles voor me', maar eigenlijk doe ik dus niks. Goeie
Ga in therapie!
En opmerkingen als dat je man nu op zaterdag op zijn kind moet passen, is maar één antwoord: hij is de vader, niet de babysit.
Ik ben stoer, doe graag wat voor een ander..je weet pas hoe iets is als je er zelf inzit komop wees reeel.
quote:honingbijtje89 schreef op 27 september 2011 @ 12:54:

Het probleem is dat hun mij niet willen vanwege dat ze een ander beeld voor zich hadden van een meisje en luchtkastelen om hem heen hebben gebouwdt en ik mag alleen onvrede van hun absorberen .Nee, het probleem is niet je familie en je schoonfamilie, het probleem is tussen jou en je man. Jullie hoeven helemaal niet zo veel last van de familie te hebben als jullie daar samen goed mee omgaan.
Ga in therapie!
Cici25, als jij kotsmisselijk word van tomatensoep en jij zal er mee moeten dealen omdat die tomatensoep nou eenmaal bij het menu hoort , dan ga je hand en tand verzetten om het niet te eten... Iets wat er niet is , is er niet...
quote:honingbijtje89 schreef op 27 september 2011 @ 12:56:

Ik ben stoer, doe graag wat voor een ander..je weet pas hoe iets is als je er zelf inzit komop wees reeel.Sorry, je bent niet stoer. Anders zou je 's avonds wel naar de zonnebank gaan in plaats van bang te zijn dat je man "Nee" zegt. Je ageert tegen de verkeerde personen. Je relatie zit niet snor als je elkaars familie de hele tijd "terugpakt".
Dubio geloof me, ook al willen we niet afspreken, er is toch wel een reden om ons daar heen te krijgen ook al ist om iets wat nog hier ligt of ze heeft de gourmetplaat nodig je komt er niet onder uit....tenzij ik alles vaarwel zeg dan hebben ze hun zin..maar zo ver ga ik niet ik houd van deze man
??????????????????????????????

en nog eens

??????????????????????/

Je doet het jezelf aan,

JIJ vraagt toestemming.

JIJ gaat naar familie waar je niets verloren hebt en die jou liever niet zien zo te lezen.

Het enige wat je in het leven kunt veranderen is : JEZELF.

Stel je niet zo afhankelijk op en ga je eigen leven leiden samen met je gezin. Ipv van leven voor je gezin en de schoonfamilie.
quote:honingbijtje89 schreef op 27 september 2011 @ 12:59:

Cici25, als jij kotsmisselijk word van tomatensoep en jij zal er mee moeten dealen omdat die tomatensoep nou eenmaal bij het menu hoort , dan ga je hand en tand verzetten om het niet te eten... Iets wat er niet is , is er niet...

Dat vind ik nou niet aardig. Tomatensoep zit hier haar best te doen om je te helpen

Ik zou die tomatensoep uit beleefdheid trouwens wel eten.
Ga in therapie!
quote:honingbijtje89 schreef op 27 september 2011 @ 12:59:

Eh....

Bedenk een ding goed: jij schrijft zelf het script van je eigen leven.
De buren zijn ook bijgetrokken hoor en we kunnen weer samen door 1 deur, omdat HUN veranderden en ruiterlijk toegaven dat ze kinderachtig bezig zijn geweest...kijk ik verander niet ik blijf wie ik ben...ik weet dat ik een goed mens ben ik ga me eigen niet anders voordoen. Of veranderen.

Of me eigen net zo laag maken als hun.
quote:dubiootje schreef op 27 september 2011 @ 13:03:

[...]

Dat vind ik nou niet aardig. Tomatensoep zit hier haar best te doen om je te helpen

Ik zou die tomatensoep uit beleefdheid trouwens wel eten.Ik zat inderdaad ook al zo Wie wordt er nou misselijk van tomatensoep?
quote:honingbijtje89 schreef op 27 september 2011 @ 13:00:

Dubio geloof me, ook al willen we niet afspreken, er is toch wel een reden om ons daar heen te krijgen ook al ist om iets wat nog hier ligt of ze heeft de gourmetplaat nodig je komt er niet onder uit....tenzij ik alles vaarwel zeg dan hebben ze hun zin..maar zo ver ga ik niet ik houd van deze man

Drie mogelijkheden:

1. Je hebt gelijk. Dan kun je er niks aan veranderen en is het slikken of stikken.

2. Je hebt ongelijk, je kan er wel wat aan veranderen. Je spreekt met met je man af dat jullie anders met de familie omgaan en leeft nog lang en gelukkig leven met je gezinnetje.

3. Je hebt ongelijk, je kan er wel wat aan veranderen, maar doet dat niet. Zie optie 1.
Ga in therapie!
quote:Tomatensoep schreef op 27 september 2011 @ 13:07:

[...]

Ik zat inderdaad ook al zo Wie wordt er nou misselijk van tomatensoep?Kan het me niet voorstellen
Ga in therapie!
quote:honingbijtje89 schreef op 27 september 2011 @ 13:05:

De buren zijn ook bijgetrokken hoor en we kunnen weer samen door 1 deur, omdat HUN veranderden en ruiterlijk toegaven dat ze kinderachtig bezig zijn geweest...kijk ik verander niet ik blijf wie ik ben...ik weet dat ik een goed mens ben ik ga me eigen niet anders voordoen. Of veranderen.

Of me eigen net zo laag maken als hun.Ten eerste is hun alleen bezittelijk. En ten tweede is dit precies wat ik bedoelde.. jij vindt dat iedereen maar moet veranderen en dan is het goed. Dan ben je dus geen leuk mens. Jij maakt ook fouten en misschien moet je daar eens wat meer over nadenken.
Je hoeft jezelf ook niet te veranderen, alleen je gedrag. Dat kan gewoon hoor. Daar hoef je jezelf geen geweld voor aan te doen.

Denk je dat je dat kan en wil?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 27 september 2011 @ 13:08:

[...]

Kan het me niet voorstellen
quote:Tomatensoep schreef op 27 september 2011 @ 13:08:

[...]

Ten eerste is hun alleen bezittelijk. Nou niet gaan schelden hè
Ga in therapie!
Ik heb ook heel lang gedacht 'ik ga mezelf niet veranderen want dan ben ik niet meer wie ik ben en ze moeten me maar accepteren'.

De vreselijkste tijd van mijn leven. Want mensen vonden me direct, bot, ongenuanceerd en waren zelfs bang voor me.

Inmiddels heb ik geleerd dat je ook soms gewoon je mond kan houden. Je hoeft niet altijd alles te zeggen wat je denkt bijvoorbeeld want soms kwets je mensen daar gewoon echt mee. En wat heb je er dan mee gewonnen? Dat jij hebt kunnen zeggen wat je wil?
Is dit de 1e aflevering van my big fat trailer trash wedding?
Amen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven