misofonie
maandag 7 september 2026 om 23:37
Ik heb misofonie en ik weet niet hoe ik ermee moet om gaan in een bepaalde situatie.
Ik ga namelijk 1x in de maand eten bij mijn ouders en ik stoor mij dan ontzettend aan mijn neefjes en nichtje die veel eetgeluiden maken.
Ik kan daardoor niet ontspannen eten en heb al aangegeven dat er echt wat moet veranderen.
Mijn zus zegt steeds het te begrijpen maar doet er niets aan. Het zijn niet alleen de kinderen maar soms ook de volwassenen die de misofonie triggeren. Ik vind het erg dat er geen rekening wordt gehouden en vraag mij af of ze dit wel serieus nemen??
Ik ga namelijk 1x in de maand eten bij mijn ouders en ik stoor mij dan ontzettend aan mijn neefjes en nichtje die veel eetgeluiden maken.
Ik kan daardoor niet ontspannen eten en heb al aangegeven dat er echt wat moet veranderen.
Mijn zus zegt steeds het te begrijpen maar doet er niets aan. Het zijn niet alleen de kinderen maar soms ook de volwassenen die de misofonie triggeren. Ik vind het erg dat er geen rekening wordt gehouden en vraag mij af of ze dit wel serieus nemen??
dinsdag 8 september 2026 om 21:41
Je hoeft niet met ze te eten.Sisi schreef: ↑08-09-2026 21:39Ik voel me geaccepteerd, in de zin dat ze mij overal bij betrekken en voor mij klaarstaan als ik iets nodig heb. Maar echt rekening houden met mijn aandoening, dat is er nooit geweest. Daardoor denk ik weleens dat het ze niet interesseert hoe ik mij voel. Ook de kinderen houden er daardoor geen rekening mee. Het is een kleine moeite om de kinderen aan te spreken op gedrag waarvan zij weten dat ik er veel last van heb. Inplaats daarvan zitten ze vrolijk door te kwekken alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Dat vind ik onbegrijpelijk. Zo ga je niet om met mensen waar je iets om geeft.
Everything is possible for the one who believes.
dinsdag 8 september 2026 om 21:45
Jij zal moeten accepteren dat niet de hele wereld om jou draait. Misschien heeft jouw zus geen zin om de sfeer aan tafel te verpesten door haar kinderen steeds aan te spreken op hun manier van eten. Natuurlijk is dat voor jou niet fijn om daarmee aan tafel te zitten, maar je bent nu eenmaal niet alleen op de wereld.Sisi schreef: ↑08-09-2026 21:39Ik voel me geaccepteerd, in de zin dat ze mij overal bij betrekken en voor mij klaarstaan als ik iets nodig heb. Maar echt rekening houden met mijn aandoening, dat is er nooit geweest. Daardoor denk ik weleens dat het ze niet interesseert hoe ik mij voel. Ook de kinderen houden er daardoor geen rekening mee. Het is een kleine moeite om de kinderen aan te spreken op gedrag waarvan zij weten dat ik er veel last van heb. Inplaats daarvan zitten ze vrolijk door te kwekken alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Dat vind ik onbegrijpelijk. Zo ga je niet om met mensen waar je iets om geeft.
En ik snap je echt wel, dat het niet fijn voelt als mensen geen rekening met je willen houden. Maar dan moet je ervoor kiezen om voor het eten weg te gaan.
The ocean healed my soul
dinsdag 8 september 2026 om 21:57
Je valt in herhaling en je wilt duidelijk geen advies, alleen maar bevestiging dat jij het zielige slachtoffer bent.Sisi schreef: ↑08-09-2026 21:39Ik voel me geaccepteerd, in de zin dat ze mij overal bij betrekken en voor mij klaarstaan als ik iets nodig heb. Maar echt rekening houden met mijn aandoening, dat is er nooit geweest. Daardoor denk ik weleens dat het ze niet interesseert hoe ik mij voel. Ook de kinderen houden er daardoor geen rekening mee. Het is een kleine moeite om de kinderen aan te spreken op gedrag waarvan zij weten dat ik er veel last van heb. Inplaats daarvan zitten ze vrolijk door te kwekken alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Dat vind ik onbegrijpelijk. Zo ga je niet om met mensen waar je iets om geeft.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 8 september 2026 om 22:03
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in