Moeilijk wakker worden!
maandag 17 oktober 2011 om 12:08
Hallo allemaal,
na langere tijd toch maar besloten het even op dit forum te plaatsen.Ik schaam me er best voor,en weet niet wat ik er aan moet/kan doen.
Ik kan zo moeilijk wakker worden smorgens.
Ik ben zoals men zegt een avondmens,altijd al geweest.En ben best wel jaloers op mensen die smorgens zo lekker op tijd wakker en enigzins fit kunnen zijn.
Heb echt wel periodes dat ik lekker op tijd mijn bed uit kan komen maar de laatste maanden he-le-maal niet dus.
Is het iets wat bij je hoort,kan het stress zijn of de tijd van het jaar..pffff
Ik kom met pijn en moeite om 9 uur mijn bed uit en baal van mezelf.Moeilijk op gang ook..
Dan denk ik;Hoe doen andere mensen dat?
Nu kan ik het me op dit moment wel veroorloven.Maar ik wil het zo graag anders.
Ik heb geprobeerd regelmaat te creeeren.Ook al ga ik lekker op tijd mijn bed in...Het werkt niet.
Misschien maar eens weer aan de vitaminetabletjes?
Ik weet het niet meer,vandaar mijn topic.
Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring en adviezen!
na langere tijd toch maar besloten het even op dit forum te plaatsen.Ik schaam me er best voor,en weet niet wat ik er aan moet/kan doen.
Ik kan zo moeilijk wakker worden smorgens.
Ik ben zoals men zegt een avondmens,altijd al geweest.En ben best wel jaloers op mensen die smorgens zo lekker op tijd wakker en enigzins fit kunnen zijn.
Heb echt wel periodes dat ik lekker op tijd mijn bed uit kan komen maar de laatste maanden he-le-maal niet dus.
Is het iets wat bij je hoort,kan het stress zijn of de tijd van het jaar..pffff
Ik kom met pijn en moeite om 9 uur mijn bed uit en baal van mezelf.Moeilijk op gang ook..
Dan denk ik;Hoe doen andere mensen dat?
Nu kan ik het me op dit moment wel veroorloven.Maar ik wil het zo graag anders.
Ik heb geprobeerd regelmaat te creeeren.Ook al ga ik lekker op tijd mijn bed in...Het werkt niet.
Misschien maar eens weer aan de vitaminetabletjes?
Ik weet het niet meer,vandaar mijn topic.
Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring en adviezen!
maandag 17 oktober 2011 om 12:12
Je kan van een avondmens ook gewoon een ochtendmens worden hoor. Een kwestie van vroeger naar bed en als je de wekker zet dan ga je vanzelf wennen aan je nieuwe gewoonte.
Om een uur of tien gaan slapen is laat zat en dan is de kans groot dat je dan al om zeven uur wakker wordt. Probeer het in ieder geval eerst met een wekker, tot je lichaam gewend is aan de nieuwe situatie, dan moet het goed komen.
Om een uur of tien gaan slapen is laat zat en dan is de kans groot dat je dan al om zeven uur wakker wordt. Probeer het in ieder geval eerst met een wekker, tot je lichaam gewend is aan de nieuwe situatie, dan moet het goed komen.
maandag 17 oktober 2011 om 12:13
maandag 17 oktober 2011 om 12:15
maandag 17 oktober 2011 om 12:16
Cateautje is zeker geen avondmens.....
Het blijft lastig maar optijd er in scheelt al een hoop en ik merk dat ik met 1,5 mg melatonine dieper slaap waardoor ik makkelijker wakker kan worden.
De (2e) wekker aan de andere kant van de slaapkamer zetten en sochtens douchen helpt me ook wel. (warm bed -> warme douche vind ik fijner dan warm bed -> koude tegelvloer in de keuken)
Het blijft lastig maar optijd er in scheelt al een hoop en ik merk dat ik met 1,5 mg melatonine dieper slaap waardoor ik makkelijker wakker kan worden.
De (2e) wekker aan de andere kant van de slaapkamer zetten en sochtens douchen helpt me ook wel. (warm bed -> warme douche vind ik fijner dan warm bed -> koude tegelvloer in de keuken)
maandag 17 oktober 2011 om 12:17
maandag 17 oktober 2011 om 12:17
maandag 17 oktober 2011 om 12:18
Er zijn van die daglichtwekkers, krijg je dus heel subtiel een half uur voor je wakker gaat worden een opgaand namaak zonnetje in je kamer..gaat steeds feller worden tot de wekker gaat. Tijden kan je instellen. De wekker is dan bijvoorbeeld kikkers die kwaken, eendjes, klaterende waterval etc etc. Heerlijk!!
Schijnt ook goed te zijn voor najaar/winter depressie/blues.
Schijnt ook goed te zijn voor najaar/winter depressie/blues.
maandag 17 oktober 2011 om 12:21
maandag 17 oktober 2011 om 12:21
Nee schamen werkt echt niet,klopt helemaal.
Ik hik er ook al een poosje tegenaan om het eens te melden op het forum.
Dat op zich werkt al wel en geeft me even een stimulans om vanavond meteen te beginnen.
sAvonds ben ik echt op mn best!Na het eten lekker gezellig maken,ik geniet gewoon van de avonden en dan blijven we meestal tot half 12 knus zitten.
Ik hik er ook al een poosje tegenaan om het eens te melden op het forum.
Dat op zich werkt al wel en geeft me even een stimulans om vanavond meteen te beginnen.
sAvonds ben ik echt op mn best!Na het eten lekker gezellig maken,ik geniet gewoon van de avonden en dan blijven we meestal tot half 12 knus zitten.
maandag 17 oktober 2011 om 12:23
Ik heb de wekker op een verschrikkelijk geluid gezet, en op zo'n afstand van mijn bed dat ik eruit moet om hem uit te zetten. Dat werkt voor mij.
(ik heb wel 10 min eerder al een wekker met een minder erg geluid, zodat ik lavast iet wakker ben voor ik eruit moet springen om het helse geluid af te zetten.
Overigens helpt voor mij gewenning wel: 10.00 uur naar bed, 06.00 op gaat de eerste weken niet zo best, maar lukt steeds beter. Overigens moet ik vooral op dat naar bed gaan letten: op tijd erin beteken voor mij ook uitgeslapen en op tijd eruit.
Wat misshien wel scheelt: ik kan wel goed ontspannen en val makkelijk in slaap. Heb ik wel moeten leren, maar dat is een belangrijke troef geweest in het aanpassen van mijn ritme.
(ik heb wel 10 min eerder al een wekker met een minder erg geluid, zodat ik lavast iet wakker ben voor ik eruit moet springen om het helse geluid af te zetten.
Overigens helpt voor mij gewenning wel: 10.00 uur naar bed, 06.00 op gaat de eerste weken niet zo best, maar lukt steeds beter. Overigens moet ik vooral op dat naar bed gaan letten: op tijd erin beteken voor mij ook uitgeslapen en op tijd eruit.
Wat misshien wel scheelt: ik kan wel goed ontspannen en val makkelijk in slaap. Heb ik wel moeten leren, maar dat is een belangrijke troef geweest in het aanpassen van mijn ritme.
maandag 17 oktober 2011 om 12:26
Ik heb er ook last van. Sinds mijn zoon is geboren ben ik gedwongen om een ochtendmens te zijn. Daarvoor heb ik jaren een baan gehad waarbij ik pas 's middags begon en tot 's avonds laat moest werken, waardoor mijn ritme ook helemaal niet gericht is op 's ochtends vroeg wakker zijn. Geen tips dus voor je, hier ging het vanzelf, al heb ik er nog wel moeite mee.
maandag 17 oktober 2011 om 12:27
Daar ga ik zeer zeker weer mee aan de slag hoor,vanavond eerder in bed en morgen proberen er erg vroeg uit te gaan zodat ik in de avond ook erg moe word..maar dat helpt eigenlijk niet zo goed,aangezien ik de dag verder niet zo leuk doorkom haha).
Er zit niets anders op,en ik ga even rondneuzen naar zo'n Philips wekker..
Er zit niets anders op,en ik ga even rondneuzen naar zo'n Philips wekker..
maandag 17 oktober 2011 om 12:28
Ik ken het maar helaas heb ik geen andere keuze dan opstaan want onze kinderen moeten op tijd op school zijn en als extra hindernis moet ik om 6.30 al op staan omdat onze zoon met ASS met het busje naar school gaat en nogal veel tijd nodig heeft 's ochtends. Als zoon niet naar school hoeft dan kan ik blijven liggen tot 7.10 en dat voelt dan al behoorlijk luxe
Ik heb zo'n zonlicht lamp maar die helpt bij mij niet. Hier helpt een warme douche en toch gewoon maar de dag beginnen
In het weekend mag ik meestal blijven liggen en ooh wat geniet ik daar dan van, net als nu want kinderen hebben vakantie, hoera!
Ik heb zo'n zonlicht lamp maar die helpt bij mij niet. Hier helpt een warme douche en toch gewoon maar de dag beginnen
In het weekend mag ik meestal blijven liggen en ooh wat geniet ik daar dan van, net als nu want kinderen hebben vakantie, hoera!