Moeilijk wakker worden!
maandag 17 oktober 2011 om 12:08
Hallo allemaal,
na langere tijd toch maar besloten het even op dit forum te plaatsen.Ik schaam me er best voor,en weet niet wat ik er aan moet/kan doen.
Ik kan zo moeilijk wakker worden smorgens.
Ik ben zoals men zegt een avondmens,altijd al geweest.En ben best wel jaloers op mensen die smorgens zo lekker op tijd wakker en enigzins fit kunnen zijn.
Heb echt wel periodes dat ik lekker op tijd mijn bed uit kan komen maar de laatste maanden he-le-maal niet dus.
Is het iets wat bij je hoort,kan het stress zijn of de tijd van het jaar..pffff
Ik kom met pijn en moeite om 9 uur mijn bed uit en baal van mezelf.Moeilijk op gang ook..
Dan denk ik;Hoe doen andere mensen dat?
Nu kan ik het me op dit moment wel veroorloven.Maar ik wil het zo graag anders.
Ik heb geprobeerd regelmaat te creeeren.Ook al ga ik lekker op tijd mijn bed in...Het werkt niet.
Misschien maar eens weer aan de vitaminetabletjes?
Ik weet het niet meer,vandaar mijn topic.
Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring en adviezen!
na langere tijd toch maar besloten het even op dit forum te plaatsen.Ik schaam me er best voor,en weet niet wat ik er aan moet/kan doen.
Ik kan zo moeilijk wakker worden smorgens.
Ik ben zoals men zegt een avondmens,altijd al geweest.En ben best wel jaloers op mensen die smorgens zo lekker op tijd wakker en enigzins fit kunnen zijn.
Heb echt wel periodes dat ik lekker op tijd mijn bed uit kan komen maar de laatste maanden he-le-maal niet dus.
Is het iets wat bij je hoort,kan het stress zijn of de tijd van het jaar..pffff
Ik kom met pijn en moeite om 9 uur mijn bed uit en baal van mezelf.Moeilijk op gang ook..
Dan denk ik;Hoe doen andere mensen dat?
Nu kan ik het me op dit moment wel veroorloven.Maar ik wil het zo graag anders.
Ik heb geprobeerd regelmaat te creeeren.Ook al ga ik lekker op tijd mijn bed in...Het werkt niet.
Misschien maar eens weer aan de vitaminetabletjes?
Ik weet het niet meer,vandaar mijn topic.
Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring en adviezen!
maandag 17 oktober 2011 om 12:38
quote:Maja82 schreef op 17 oktober 2011 @ 12:16:
Cateautje is zeker geen avondmens.....
Het blijft lastig maar optijd er in scheelt al een hoop en ik merk dat ik met 1,5 mg melatonine dieper slaap waardoor ik makkelijker wakker kan worden.
De (2e) wekker aan de andere kant van de slaapkamer zetten en sochtens douchen helpt me ook wel. (warm bed -> warme douche vind ik fijner dan warm bed -> koude tegelvloer in de keuken)Ik ben altijd een avondmens geweest, zelfs een nachtmens en ging geregeld pas om een uur of twee mijn bed in, maar daar had ik dus geen zin meer in en nu ben ik al jaren een ochtendmens. Kan je gewoon zelf veranderen hoor. Tenzij je bang bent om iets te missen natuurlijk.
Cateautje is zeker geen avondmens.....
Het blijft lastig maar optijd er in scheelt al een hoop en ik merk dat ik met 1,5 mg melatonine dieper slaap waardoor ik makkelijker wakker kan worden.
De (2e) wekker aan de andere kant van de slaapkamer zetten en sochtens douchen helpt me ook wel. (warm bed -> warme douche vind ik fijner dan warm bed -> koude tegelvloer in de keuken)Ik ben altijd een avondmens geweest, zelfs een nachtmens en ging geregeld pas om een uur of twee mijn bed in, maar daar had ik dus geen zin meer in en nu ben ik al jaren een ochtendmens. Kan je gewoon zelf veranderen hoor. Tenzij je bang bent om iets te missen natuurlijk.
maandag 17 oktober 2011 om 12:48
Als ik mij, zoals jij nu, kon veroorloven om elke dag om een uur of 9 op te staan, zou ik daar enorm van genieten. Lekker rustig op gang komen met koffie en krantje en warme douche. Ik zou me niks aantrekken van wat de rest van de wereld doet of vindt en me helemaal niet schuldig voelen. Je bent wat je bent, ochtend of avondmens.
Dus mijn vraag is : Waarom geniet je er niet gewoon van? Het zal vast niet eeuwig duren....
Dus mijn vraag is : Waarom geniet je er niet gewoon van? Het zal vast niet eeuwig duren....
maandag 17 oktober 2011 om 13:18
Ik ga tegenwoordig gewoon 's avonds langer door. Het wordt er eigenlijk vanaf de basisschool al ingestampt dat je vanaf een uurtje of 9 in de ochtend productief moet zijn, tot ongeveer het einde van de middag. Maar als jij beter werkt in de middag en de avond, kan je beter op die tijden werken. Daarom ga ik gewoon later naar bed en slaap ik door totdat ik zelf wakker word - met wekkers heb ik namelijk helemaal niets.
Vandaag heb ik het trouwens weer eens om proberen te draaien en heb ik om 7 uur de wekker gezet. Het resultaat: half 10 eruit. Vanavond ga ik dus maar weer langer door.
Vandaag heb ik het trouwens weer eens om proberen te draaien en heb ik om 7 uur de wekker gezet. Het resultaat: half 10 eruit. Vanavond ga ik dus maar weer langer door.
Liever elitair dan een pauper!
maandag 17 oktober 2011 om 13:33
Ik heb echt wel periodes gehad dat het een stuk gemakkelijker ging,ik kan alleen niet verklaren waarom juist wel toen.
Ook al kan ik het me veroorloven,ik zou het zo heerlijk vinden om rond een uur of 8 iig naast mn bedje te staan.
Ik ga zeer zeker proberen om het ritme te veranderen...maar ja,als ik maar in slaap kan vallen dan!haha
Eigenlijk moet ik er ook niet zo zwaar aan tillen.Maar dat is een gevoel,en ik vind als je ergens van baalt...probeer er dan iets aan te doen.
Mss maar gaan sporten ofzo...
Ook al kan ik het me veroorloven,ik zou het zo heerlijk vinden om rond een uur of 8 iig naast mn bedje te staan.
Ik ga zeer zeker proberen om het ritme te veranderen...maar ja,als ik maar in slaap kan vallen dan!haha
Eigenlijk moet ik er ook niet zo zwaar aan tillen.Maar dat is een gevoel,en ik vind als je ergens van baalt...probeer er dan iets aan te doen.
Mss maar gaan sporten ofzo...
maandag 17 oktober 2011 om 13:35
Het is echt onzin dat je zomaar van een avondmens een ochtendmens kan worden. Dat het één iemand lukt wil nog niet zeggen dat iedereen het dus kan. Er zijn behoorlijk wat studie naar de biologische klok van een mens en die geven aan dat het een redelijk vaststaand feit van een persoon is. De gemiddelde oersoon kan hem maar een paar uur verzetten.
Ik sta al 30 jaar vroeg op, en ik ben nog steeds een avondmens. Maar ja, eerst school en nu mijn werkgever, hebben daar geen boodschap aan
Ik sta al 30 jaar vroeg op, en ik ben nog steeds een avondmens. Maar ja, eerst school en nu mijn werkgever, hebben daar geen boodschap aan
maandag 17 oktober 2011 om 13:39
Liesje75, je schijft dat je jezelf momenteeel kunt veroorloven om later op te staan. Bedoel je daarmee te zeggen dat je geen verplichtingen hebt, zoals werk, studie of een gezin?
Indien dat niet het geval is, kan ik me zo voorstellen dat als er geen enkele reden is om op te staan, je ook geen drive hebt om op te staan. En dat je vervolgens in een negatieve spiraal terecht komt.....
Indien dat niet het geval is, kan ik me zo voorstellen dat als er geen enkele reden is om op te staan, je ook geen drive hebt om op te staan. En dat je vervolgens in een negatieve spiraal terecht komt.....