moeite om uit bed te komen!

05-03-2012 20:20 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie van jullie kent dit ook? Ik heb zo'n moeite om 's ochtends uit bed te komen! Ik ga gewoon op tijd naar bed en elke dag denk ik weer: morgenvroeg ga ik er echt meteen uit als de wekker gaat, maar toch blijf ik op die snooze knop drukken en stel ik het uit bed gaan minutenlang uit! Net of dat ik 's ochtends dat doorzettingsvermogen mis...

Zijn er meerder die dit ook hebben of hebben jullie tips zodat ik 's ochtends mijn luie kont uit bed krijg?!

Oja, dingen als de wekker op een andere plaats in de kamer leggen werkt niet, dan spring ik net zo hard weer in bed!
quote:linna schreef op 05 maart 2012 @ 22:00:

[...]

Maar dan vraag ik me toch iets af; hoe zit het dan met die andere 11,5 miljoen??

Uhhh, goede vraag wel

Die zullen misschien niet specifiek ochtend- of avondmens zijn?
quote:linna schreef op 05 maart 2012 @ 22:00:

[...]

Maar dan vraag ik me toch iets af; hoe zit het dan met die andere 11,5 miljoen??ik denk dat die een 'normaal' bioritme hebben van de gewone 24 uur. Dus niet om 5 uur naast hun bed staan te springen, maar 'gewoon' om 7 uur en rond 11 uur netjes moe worden en gaan slapen (want A-mensen, slapen ook echt veel vroeger).
quote:mika65 schreef op 05 maart 2012 @ 22:00:

zazu ik heb wel eens een hele nacht niet geslapen, tegen 16.00 uur ben je doodop maar dan moet je het eten klaarmaken. Denk je ik ga vanavond vroeg naar bed en dan ben je om 21.00 uur klaarwakker en lig je weer om 3 uur in. Shoot me!En dat dag in dag uit, om na een paar weken een weekend compleet in te storten en bijna 2x de klok rond te slapen?
quote:mika65 schreef op 05 maart 2012 @ 22:01:

zazu lees die B-society maar eens door, is heel interessant!Ben er nu mee bezig, lijkt helemaal mijn club, haha.
quote:S0LEIL schreef op 05 maart 2012 @ 22:04:

[...]

En dat dag in dag uit, om na een paar weken een weekend compleet in te storten en bijna 2x de klok rond te slapen?Meestal rond mijn menstruatie dat ik een nacht niet slaap. Nee is niet elke nacht, gelukkig niet zeg. Maar als ik een paar nachten slecht heb geslapen tank ik in het weekend lekker bij Heerlijk!
Wees maar blij dat je het niet zo vaak heb. Bij mij zijn nachten van een uurtje of 4 geen uitzondering en dat kan ik een hele tijd volhouden, maar op een gegeven moment ben ik compleet op en moet ik echt een weekend bijtanken.
quote:zazu_ schreef op 05 maart 2012 @ 22:06:

[...]

Ben er nu mee bezig, lijkt helemaal mijn club, haha.Ik vond die site een paar weken terug en ik moet zeggen ik vond het wel een eye-opener hoor. Heel veel dingen die ik eruit herken. Ik dacht echt dat ik de enige was met dit "probleem".
quote:S0LEIL schreef op 05 maart 2012 @ 22:10:

Wees maar blij dat je het niet zo vaak heb. Bij mij zijn nachten van een uurtje of 4 geen uitzondering en dat kan ik een hele tijd volhouden, maar op een gegeven moment ben ik compleet op en moet ik echt een weekend bijtanken.Dan slaap jij echt wel heel slecht. Ik hoef er "gelukkig" maar 2 ochtenden in de week vroeg uit en die andere ochtenden kan ik langer blijven liggen.
quote:snoopylynn schreef op 05 maart 2012 @ 21:09:

[...]

Ik heb ik het verleden zwaar geleden ja, en elke dag opstaan, aankleden en gaan werken heeft mij houvast en structuur gegeven.

Van thuis op de bank hangen en dr phil kijken is nog nooit iemand beter geworden. Maargoed iedereen moet lekker zijn of haar ding doen. WeltrustenZó, jij weet op alles het correcte antwoord? Dat ben jij vast héél erg gelukkig!
quote:mika65 schreef op 05 maart 2012 @ 22:11:

[...]

Ik vond die site een paar weken terug en ik moet zeggen ik vond het wel een eye-opener hoor. Heel veel dingen die ik eruit herken. Ik dacht echt dat ik de enige was met dit "probleem".Staan heel interessante links in naar onderzoeken. Vooral met bioritmes weer en de zomertijd e.d.
quote:cellista schreef op 05 maart 2012 @ 20:33:

Kinderen nemen. Vanaf het moment dat ze zelf hun bed uit kunnen komen kun je langer in je bed blijven liggen wel vergeten!

(Ik heb precies hetzelfde, ben absoluut geen ochtendmens maar sinds de oudste mij wakker komt maken om 7 uur ben ik elke dag op tijd uit bed...)

(Mijn humeur 's ochtends wordt er niet beter van trouwens!)

Nou, ik heb net zo'n aartsluie slaapkop als ik ben gebaard.

Ze is nu 7 en die moet je er echt uit timmeren in de ochtend (figuurlijk dan he). In het weekend rolt die doodleuk pas eens om 11 uur haar nest uit (ik ook hahaha)
quote:mika65 schreef op 05 maart 2012 @ 22:13:

[...]

Dan slaap jij echt wel heel slecht. Ik hoef er "gelukkig" maar 2 ochtenden in de week vroeg uit en die andere ochtenden kan ik langer blijven liggen.

Ik slaap niet slecht, helemaal niet juist

Maar ik ben inderdaad iemand, die moeite heeft om op tijd te gaan slapen. Zoals Zazu ook schreef, ongeacht hoe ik me voel, om 21.30 ben ik klaarwakker, dan begint bij mij het beste deel van de dag. Voor 1 uur, half 2, 2 uur, heb ik geen slaap, of ik nou moe ben of niet. Maar om 6 uur moet ik wel uit, (en sommige dagen zelfs eerder) want ik moet gewoon op een "normale" tijd op mijn werk zijn.

Dan zijn de nachten dus kort.
quote:mika65 schreef op 05 maart 2012 @ 22:11:

[...]

Ik vond die site een paar weken terug en ik moet zeggen ik vond het wel een eye-opener hoor. Heel veel dingen die ik eruit herken. Ik dacht echt dat ik de enige was met dit "probleem".

haha, staat ook een link naar de wake up lamp, die bij mij dus ook echt niet werkt. Is verder geen onderzoek, maar gewoon reacties, maar aangezien we het er hier 2 pagina's over gehad hebben wel leuk;)

Wake up light
Ik wilde vanavond dus vroeg naar bed, lekker een boek lezen en nu zit ik hier nog te typen.

Maar mijn boek roept me nu toch echt, zo spannend! Dus ik ga. Niet te laat maken dames, misschien kom ik vannacht nog wel ff langs

Enne ik vind dit een interessant topic!
quote:S0LEIL schreef op 05 maart 2012 @ 22:10:

Wees maar blij dat je het niet zo vaak heb. Bij mij zijn nachten van een uurtje of 4 geen uitzondering en dat kan ik een hele tijd volhouden, maar op een gegeven moment ben ik compleet op en moet ik echt een weekend bijtanken.

Nou idd! Maar dan slaap je ook pas rond 4 uur waardoor je het gevoel hebt dat je het hele weekend geslapen hebt...

Het is bij mij vanaf de geboorte al zo, mijn moeder heeft me vaak verteld dat ik gewoon stil in de wieg lag 's nachts maar dan niet sliep. Als ik op bed ga kan ik wel uren wakker liggen zonder dat ik over iets pieker ofzo.

Wat ook leuk is, aangezien ik 's avonds pas actief wordt, ga ik ook wel schoonmaken om m'n energie kwijt te raken. Haha moet je eens horen hoe m'n vriend dan moppert: dat doe je toch niet nu? Dat kan echt niet hoor :P
Veel plezier! We hebben het topic wel een beetje ge-hijacked :$

Maar op zich was alles wel behoorlijk on topic
quote:linna schreef op 05 maart 2012 @ 22:24:

[...]

Wat ook leuk is, aangezien ik 's avonds pas actief wordt, ga ik ook wel schoonmaken om m'n energie kwijt te raken. Haha moet je eens horen hoe m'n vriend dan moppert: dat doe je toch niet nu? Dat kan echt niet hoor :P

Dit postte ik zaterdag nog in een ander topic, dus voordat deze discussie überhaupt bestond:

"Als ik 's avonds echter alleen ben, dan ga ik vaak rond een uur of 10 nog schoonmaken, opruimen, klussen, stofzuigen en weet ik wat allemaal. Heel vreemd, haha."

Dus ook hier herken ik het helemaal ;)
quote:zazu_ schreef op 05 maart 2012 @ 22:27:

[...]

Dit postte ik zaterdag nog in een ander topic, dus voordat deze discussie überhaupt bestond:

"Als ik 's avonds echter alleen ben, dan ga ik vaak rond een uur of 10 nog schoonmaken, opruimen, klussen, stofzuigen en weet ik wat allemaal. Heel vreemd, haha."

Dus ook hier herken ik het helemaal ;)Haha dat stofzuigen niet kan, kan ik me nog voorstellen bij sommige woningen (hier niet eens, vrijstaande woning). Maar bij de rest denk ik; wie heeft daar nou last van? Toch mag het nooit
quote:snoopylynn schreef op 05 maart 2012 @ 20:46:

[...]

Nee lekker tot 12 uur in je nest blijven liggen, daar ga je je echt veeeeeeel beter van voelen.

Bij een depressie is het juist heel erg belangrijk om een normaal dag/nacht ritme aan te houden.

Dus ja die schop onder d'r kont is wel nodig ja, dit is prinsessengedrag kom toch op zeg.Jij kent haar?
quote:truffelmaffia schreef op 05 maart 2012 @ 20:27:

Ben je depressief?

Ik herken het, en ik ben dus depressief.

Ik heb het weten terug te brengen van 12:00 uit bed, naar 09:30. Al een hele verbetering.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik ben ook depressief en blijf 's nachts te lang op, waardoor ik 's ochtends nog meer moe ben. Maar het is ook dat ik opzie tegen de lange dag en hoe ik die moet vullen...
quote:linna schreef op 05 maart 2012 @ 22:32:

[...]

Haha dat stofzuigen niet kan, kan ik me nog voorstellen bij sommige woningen (hier niet eens, vrijstaande woning). Maar bij de rest denk ik; wie heeft daar nou last van? Toch mag het nooit Wrs omdat hij het idee heeft dat hij dan ook verplicht iets in het huishouden moet gaan doen om 10 uur 's avonds, haha.
quote:zazu_ schreef op 05 maart 2012 @ 22:38:

[...]

Wrs omdat hij het idee heeft dat hij dan ook verplicht iets in het huishouden moet gaan doen om 10 uur 's avonds, haha.Haha ja dat zou natuurlijk ook kunnen!!
Hier ook herkenning hoor, maar niet zo extreem als bij jullie. Ik denk ook altijd, goh lekker vroeg slapen vanavond maar dan is het ineens 11 uur en lig ik er nog steeds niet in. Ik heb trouwens een heel ik-ga-slapen-ritueel en als ik dat volg dan slaap ik gelukkig wel meteen in. Bij mij is het irritante dat ik wel gewoon veel slaap nodig heb, dus in het weekend slaap ik wel bij (om vervolgens om zondagavond helemaal lekker fit te zijn).

Maar als jullie zo weinig slapen, zijn jullie dan genoeg uitgerust om te werken?
quote:snoopylynn schreef op 05 maart 2012 @ 20:46:

[...]

Nee lekker tot 12 uur in je nest blijven liggen, daar ga je je echt veeeeeeel beter van voelen.

Bij een depressie is het juist heel erg belangrijk om een normaal dag/nacht ritme aan te houden.

Dus ja die schop onder d'r kont is wel nodig ja, dit is prinsessengedrag kom toch op zeg.Jij bent me toch een partijtje dom. En bot ook nog.
Bazinga!
Als ik van tevoren plan om lekker vroeg te gaan slapen, dan heb ik ca. 0.00 uur in mn hoofd om er echt in te liggen.

Gek genoeg is werken geen enkel probleem voor mij als je gewoon bezig bent. Het speelt bij mij pas op in pauzes enzo, dus in tijden van rust. Na het werk ben ik dan echt moe, dus als 'de rust' komt en bedenk me dus om vroeg te gaan slapen en dan om 21.00 uur weer klaarwakker ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven