moeite om uit bed te komen!

05-03-2012 20:20 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie van jullie kent dit ook? Ik heb zo'n moeite om 's ochtends uit bed te komen! Ik ga gewoon op tijd naar bed en elke dag denk ik weer: morgenvroeg ga ik er echt meteen uit als de wekker gaat, maar toch blijf ik op die snooze knop drukken en stel ik het uit bed gaan minutenlang uit! Net of dat ik 's ochtends dat doorzettingsvermogen mis...

Zijn er meerder die dit ook hebben of hebben jullie tips zodat ik 's ochtends mijn luie kont uit bed krijg?!

Oja, dingen als de wekker op een andere plaats in de kamer leggen werkt niet, dan spring ik net zo hard weer in bed!
Heel herkenbaar! Ik laat de wekker gerust afgaan terwijl ik mijn hoofd onder mijn kussen stop Ik lees mee!
Muwhahah elke ochtend hierzo. Kan mn snooze rustig rekken tot een halfuur en zelfs daarna nog een kwartier langer blijven liggen. Maar dan wordt t ook echt wel haasten sochtends.

Ik bereid nu ook echt alles voor de avond voordat ik naar bed ga. Lunch, kleding, douchen. Zelfs mn koffiezetapparaat staat helemaal klaar om meteen aangezet te worden.

Verder geen tips. Red je t sochtends wel allemaal qua tijd?
Ben je depressief?

Ik herken het, en ik ben dus depressief.

Ik heb het weten terug te brengen van 12:00 uit bed, naar 09:30. Al een hele verbetering.
@mrsje, ja ik red t wel qua tijd maar dan moet ik wel heeeel erg haasten.

Zou zo graag er een kwartiertje eerder uitgaan, zodat ik iets rustiger aan kan doen haha!
Ik had me vanmorgen alweer verslapen omdat ik steeds op de snooze knop drukte

Gelukkig maakt het voor mij niet zo heel veel uit hoe laat ik begin
@truffelmafia,

Nee hoor ik ben niet depressief! Ik moet er max 08.15 uit!
Haha ja dat herken ik ook wel. Dat rustiger aan willen doen, de tijd nemen voor ontbijt. Nu is t echt hap, slik, slok, weg.

Het zou denk ik ook wel beter voor mn verbranding zijn om daar de tijd voor te nemen he

Maarja, mn bedje ligt zoooo lekker. En ik hou ook zoooo van slapen
Bij mij is het ook drama.

Ben ook bijna elke dag wel wat te laat, omdat ik gewoon niet uit bed kan.

Heb er al mijn hele leven last van dus ik verwacht ook geen verbetering. Maar ik slaap ook altijd slecht. Ik ben gewoon geen ochtend mens, maar een avond mens.
Kinderen nemen. Vanaf het moment dat ze zelf hun bed uit kunnen komen kun je langer in je bed blijven liggen wel vergeten!

(Ik heb precies hetzelfde, ben absoluut geen ochtendmens maar sinds de oudste mij wakker komt maken om 7 uur ben ik elke dag op tijd uit bed...)

(Mijn humeur 's ochtends wordt er niet beter van trouwens!)
Dat had ik ook altijd. Nu heb ik een kind, de ideale wekker. Zonder snoozeknop.

Vanmorgen stond ze (ala Sheldon) te kloppen op haar slaapkamerdeur. Mama, mama, mama, mama, mamaaaaa! Net zo lang tot ik haar kwam halen.
Mmm, kinderen? Echt, sinds ik kinderen heb, ben ik elke dag vroeg wakker (en op). Verder geen tips, sorry.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
@mrsje, ja inderdaad! Heb bed ligt zo lekker en zeker die paar minuten in de ochtend! Zou ook graag een half uur eerder op t werk beginnen, maar dat lijk ik 's ochtends wel vergeten!!!
quote:truffelmaffia schreef op 05 maart 2012 @ 20:27:

Ben je depressief?

Ik herken het, en ik ben dus depressief.

Ik heb het weten terug te brengen van 12:00 uit bed, naar 09:30. Al een hele verbetering.

Sodeju, een schop onder je kont heb je nodig!

Ik sta elke ochtend om 5:30 naast mijn bed om weer en lange dag te gaan werken. En ik ben ook weleens moe
Ja en?
Heel herkenbaar! Ik hoor mijn wekker soms ook gewoon niet.

Nu met onze kleine meid ga ik er iedere ochtend om 7 uur uit en als ik dan eenmaal beneden ben, vind ik het heerlijk dat ik er weer uit ben en alles rustig kan doen.

Maar ja, slapen is gewoon mijn grootste hobby, daar mogen ze me 's nachts voor wakker maken!
Ben ik vast een slechte moeder want zelfs van mijn kinderen werd ik niet wakker. Nu moet ik wel zeggen dat ik een heel slecht gehoor heb
Koop een wake up light, die heb ik ook en je wordt veel geleidelijker wakker.

Ik kreeg altijd een hartverzakking van de harde pieptoon
Tsjaa kinderen, daar ben ik voorlopig nog even niet aan toe!
quote:mika65 schreef op 05 maart 2012 @ 20:36:

Ben ik vast een slechte moeder want zelfs van mijn kinderen werd ik niet wakker. Nu moet ik wel zeggen dat ik een heel slecht gehoor hebIk stuurde mijn kinderen altijd alvast naar beneden
Ik kan er 's morgens ook absoluut niet uitkomen, ik snooze gauw een half uur tot 3 kwartier en dan nog moet ik mezelf uit bed sleuren!
Een wake-uplight helpt echt, doordat het licht al eerder gaat schijnen. Ik ben ook geen ochtendmens en ik heb er veel baat bij (snoes nu 2 of 3 keer)
@Mika, dat heb ik ook wel eens en dan voel ik me ook een hele slechte moeder.

Maar ik ben er van overtuigd dat als er écht iets is en ze dus echt moet huilen, ik echt wel wakker word.
quote:snoopylynn schreef op 05 maart 2012 @ 20:35:

[...]

Sodeju, een schop onder je kont heb je nodig!

Ik sta elke ochtend om 5:30 naast mijn bed om weer en lange dag te gaan werken. En ik ben ook weleens moe Dus als je depressief bent heb je een schop onder je kont nodig?
Ik moet er met n dagdienst 5u uit, geen tijd voor snoozen.ff gauw wakker worden en mag met hond nog n half uur lopen, make-uppen en dan gauw brood maken..

Wat n luxe, na 8.15 je bed uit..ben jaloers haha......
Dat klinkt wel goed, die wake-up light!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven