Negativiteit...

19-07-2011 09:16 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff, ik ben zo negatief! Ik word gek van mezelf! Op dit moment heb ik het gevoel dat alles tegen zit. Een paar maanden geleden heb ik mijn relatie verbroken. Hier sta ik helemaal achter, maar sindsdien zit alles tegen. Ik heb het gevoel dat ik gestraft wordt voor mijn keuze. En mijn ex daarentegen...

Ik moet alles proberen los te laten en verder gaan met MIJN leven. Maar hoe doe ik dat?

Wie heeft tips
Kijken naar de leuke dingen van het leven ? Ik weet dat het moeilijk is maar toch.

Sterkte
Blijven ademen en soms jezelf dwingen om wat leuks te gaan doen ondanks dat het vooraf wat minder leuk lijkt.

Probeer niet meer op te letten wat je ex doet.
ga anders lekker boodschappen doen?

Heerlijke dingen in huis halen waar je dol op bent.
Als je zelf de relatie verbreekt dan ga ik er vanuit dat het je iets positiefs oplevert dat je weer vrij bent. Focus je dus op die positieve dingen. Ga leuke dingen ondernemen met vriendinnen, ga lekker op reis, richt je huis anders in of ga sporten.
Het is zeker positief geweest om de relatie te verbreken, ik zou hem ook echt niet terug willen. Maar ik heb nu een soort van 'what comes around goes around'-gevoel. Dat ik dit heb verdiend ofzo.

Ik probeer me zeker op de positieve dingen te focussen, maar het lukt gewoon niet. Ik blijf maar negatief denken en mezelf vergelijken met hem.
schrijf alle positieve punten van jou en alle negatieve punten van hem eens op.
Je bent er veelste veel mee bezig, focus je op andere dingen. Ga sporten, naar het strand, koop leuk tijdschrift, huis vol met bloemen. Ga bij vriendinnen langs, kijken een leuke lachfilm en probeer jezelf niet zo naar beneden te halen. Bedenk dat we het allemaal wel eens moeilijk hebben en altijd weer uit dal komen. Vergelijk je eens met iemand die het slechter heeft dan jij, bv de kindjes in africa of weet ik veel wat.
Bij mij hielp het altijd goed om lekker iets te veranderen aan mijn huis/kamer (verven, opruimen, dingen weggooien, kamer anders inrichten), mooie boeken te lezen en veel te sporten. En lekker iets voor mezelf doen wat hij niet leuk vond, zoals je haar kort knippen, bepaalde kleren kopen, meidenfilms kijken etc.

Sterkte! Het is natuurlijk ook klote en dat mag je af en toe best voelen. Maar blijf er niet in hangen. Als je gaat piekeren zeg dan stop tegen jezelf en ga bewust aan iets anders denken. Als je dat blijft doen kun je jezelf dat piekeren echt afleren!
Het wordt altijd weer morgen
quote:johannah_ schreef op 19 juli 2011 @ 09:16:

Pffff, ik ben zo negatief! Ik word gek van mezelf! Op dit moment heb ik het gevoel dat alles tegen zit. Een paar maanden geleden heb ik mijn relatie verbroken. Hier sta ik helemaal achter, maar sindsdien zit alles tegen. Ik heb het gevoel dat ik gestraft wordt voor mijn keuze. En mijn ex daarentegen...

Ik moet alles proberen los te laten en verder gaan met MIJN leven. Maar hoe doe ik dat?

Wie heeft tips

Wat bedoel je hiermee? Moet hij ook gestraft worden door jouw keuze? Wordt hij soms beloond voor jouw keuze?!?

Hebben jullie nog contact dan? Vrienden gebeleven?? Dan vind ik dat hij nog goed met het gedumpt worden omgaat...

Of bedoel je iets heel anders?

Wat bedoel je nou precies??
quote:Anthonius schreef op 19 juli 2011 @ 10:20:

[...]

Wat bedoel je hiermee? Moet hij ook gestraft worden door jouw keuze? Wordt hij soms beloond voor jouw keuze?!?

Hebben jullie nog contact dan? Vrienden gebeleven?? Dan vind ik dat hij nog goed met het gedumpt worden omgaat...

Of bedoel je iets heel anders?

Wat bedoel je nou precies??

Ik ben bij mijn ex weggegaan omdat hij niet goed voor mij was. Hij was er kapot van dat de relatie voorbij was, maar binnen korte tijd ging het weer helemaal top met hem en zowat meteen na mij had hij een nieuwe liefde. En gezien wat hij mij heeft aangedaan, vind ik dat hij al dat geluk niet verdiend. We hebben inmiddels geen contact meer.

Ik vind het heel goed van mezelf dat ik voor mezelf heb gekozen en ik had gehoopt dat het me ook goed zou doen. Maar in plaats hiervan zit juist alles tegen. Dan vraag ik mij af: waarom?
Wat heeft je ex precies wat jij nu niet hebt? Een nieuwe relatie?

Als dat zo is, zou ik dat niet benijden. Dan zou het eerder bevestigen dat die jongen niet eens alleen kan zijn.

Staar je niet blind op punten die positief lijken. Kies voor jezelf en je eigen ontwikkeling. Als je naar een ander blijft kijken is de kans groot dat je zelf stil komt te staan.
quote:johannah_ schreef op 19 juli 2011 @ 10:28:

[...]

Ik ben bij mijn ex weggegaan omdat hij niet goed voor mij was. Hij was er kapot van dat de relatie voorbij was, maar binnen korte tijd ging het weer helemaal top met hem en zowat meteen na mij had hij een nieuwe liefde. En gezien wat hij mij heeft aangedaan, vind ik dat hij al dat geluk niet verdiend. We hebben inmiddels geen contact meer.

Ik vind het heel goed van mezelf dat ik voor mezelf heb gekozen en ik had gehoopt dat het me ook goed zou doen. Maar in plaats hiervan zit juist alles tegen. Dan vraag ik mij af: waarom?Je ziet jezelf als slachtoffer. Kan jou het nou schelen dat hij al een ander heeft, jij bent van hem af en dat is toch wat je wilde. Mijn ex heeft mij ook het nodige aangedaan, maar hi zoekt het maar uit met zijn leventje zolang ik er maar geen last meer van hem heb. En je zal zelf wat van je leven moeten maken, niemand anders die de regie daarvan in handen heeft. Sterkte
quote:banaanaap schreef op 19 juli 2011 @ 10:31:

Wat heeft je ex precies wat jij nu niet hebt? Een nieuwe relatie?

Nee, het is niet de relatie. Het is meer het feit dat hij iets heeft wat hem gelukkig maakt, althans daar ga ik vanuit. En hij heeft niet de zorgen die ik heb.
quote:johannah_ schreef op 19 juli 2011 @ 10:35:

[...]

Nee, het is niet de relatie. Het is meer het feit dat hij iets heeft wat hem gelukkig maakt, althans daar ga ik vanuit. En hij heeft niet de zorgen die ik heb.En jij hebt niet de zorgen die ik heb en zo kunnen we nog wel een doorgaan.
Ooit was jij degene die hem gelukkig maakte. En kijk hoe hij daarmee is omgegaan. Lekker stom.

Is het erg dat die jongen geen zorgen heeft? Dat zorgeloze had als resultaat dat hij zich ook geen zorgen maakte over jullie relatie.

Bovenstaande is een invuloefening die het van een andere kant bekijkt.
quote:vlinder72 schreef op 19 juli 2011 @ 10:42:

[...]

En jij hebt niet de zorgen die ik heb en zo kunnen we nog wel een doorgaan.Dat is waar! Maar soms wil je toch dat een ander net even wat meer zorgen heeft dan jij omdat hij/zij dat gewoon in jouw ogen verdiend? Of heb je dat nooit? En als je dan zelf vervolgens allemaal zorgen hebt, komt dat misschien wel omdat je dat die ander toewenste. Dit gevoel heb ik nu. Of geloof je daar niet in?
quote:banaanaap schreef op 19 juli 2011 @ 10:42:

Ooit was jij degene die hem gelukkig maakte. En kijk hoe hij daarmee is omgegaan. Lekker stom.

Is het erg dat die jongen geen zorgen heeft? Dat zorgeloze had als resultaat dat hij zich ook geen zorgen maakte over jullie relatie.

Bovenstaande is een invuloefening die het van een andere kant bekijkt.Dank je! Mooi gezegd! Zo had ik het nog niet bekeken.
En wat is de aard van je zorgen dan??

Is het iets waar je wat aan kunt doen??

Is hij er ook mee in aanraking gekomen maar er beter mee omgegaan??

Verder zeg je nog dat je er vanuit gaat dat hij die zorgen niet heeft... Omdat hij iets heeft wat hem gelukkig maakt.. Is dat ook zo? Maakt zijn nieuwe relatie hem gelukkig??
quote:Anthonius schreef op 19 juli 2011 @ 14:17:

En wat is de aard van je zorgen dan??

Is het iets waar je wat aan kunt doen??

Is hij er ook mee in aanraking gekomen maar er beter mee omgegaan??

Verder zeg je nog dat je er vanuit gaat dat hij die zorgen niet heeft... Omdat hij iets heeft wat hem gelukkig maakt.. Is dat ook zo? Maakt zijn nieuwe relatie hem gelukkig??

De aard van mijn zorgen heeft te maken met mijn thuissituatie. Hier kan ik niets aan veranderen. En mijn ex heeft hier niets mee te maken gehad en zal er ook niets mee te maken krijgen. De problemen bij mij thuis zijn er namelijk pas sinds kort.

Of mijn ex nu echt gelukkig is, weet ik niet en dat zal ik ook nooit weten. Maar ik ga ervan uit dat dit wel het geval is.
Niks aan te doen. Negativiteit houdt zichzelf hardnekkig in stand. Daar helpen een paar posts op het forum echt niet tegen.
quote:Frankie33 schreef op 19 juli 2011 @ 14:56:

Niks aan te doen. Negativiteit houdt zichzelf hardnekkig in stand. Daar helpen een paar posts op het forum echt niet tegen.Dat is negatief!
quote:johannah_ schreef op 19 juli 2011 @ 15:14:

Dat is negatief! O ja joh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven