Niet lekker in mn vel

28-01-2020 22:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, zit ik niet lekker in mn vel. Dit is nu al een paar maanden. Ik ben hiervoor laatst naar de huisarts geweest en heb hier mijn verhaal gedaan. Dit was een hele stap voor mij en dit vond ik erg moeilijk. De huisarts zei dat ze mij zou terug bellen voor het vervolg. Die afspraak is nu al bijna 3 weken geleden en sindsdien heb ik niks meer van de huisarts gehoord. Wel heb ik steeds meer dagen waarop ik het allemaal een stuk moeilijker vindt en steeds vaker moet huilen.
Mijn ouders weten hier allemaal niks vanaf. Ze mopperen alleen wanneer ik in het huishouden niks heb gedaan en wanneer ik nou weet wat ik wil gaan doen verder. Mijn vriend zei vandaag nadat dit weer het geval was geweest na een slechte dag, dat het misschien toch verstandig is om tegen mn ouders te vertellen hoe ik mij voel. Ik heb een oppervlakkige relatie met mijn ouders, dus dit heb ik heel lang uitgesteld omdat ik het er niet over wil hebben met ze. Maar zoals ze nu tegen mij doen, vind ik het niet leuk meer thuis. Wanneer ik het wel tegen ze zou vertellen, zouden ze hier misschien rekening mee kunnen houden, maar toch heb ik geen zin in al die vragen die ik dan van ze ga krijgen.

Wat zouden jullie doen en als je het vertelt tegen je ouders waarmee je dus een oppervlakkige relatie hebt, hoe vertel je zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk vertellen

En zelf de huisarts bellen
En gewoon wat in het huishouden blijven doen
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me eerst en vooral verstandig eens uit te zoeken of na te denken waaróm je niet lekker in je vel zit. Zie in je post geen reden waarom je van slag zo moeten zijn namelijk: je hebt een leuke vriend, je hebt ouders die geen onmensen zijn, en lees verder ook niks waardoor je leven opeens in een negatieve spiraal zou moeten zitten. Dus zoek dat eerst een uit, waarom je je voelt zoals je je voelt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ja, daar schiet je dan ook niet veel mee op als je alleen maar roept ik zit niet lekker in mijn vel en vraag mij verder niks.
Hoe kunnen jouw ouders jou dan steunen en helpen? Ga je momenteel niet naar school? Omdat je aangeeft dat er wordt gevraagd wat je wil doen verder.
Geen structuur hebben in je dagen kan ook depressie in de hand werken.
Of is er een andere oorzaak denk je?

Jij weet het beste wat je voelt.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je alleen maar een oppervlakkige relatie met je ouders?
Alle reacties Link kopieren
Beste blauwezeehond.

Wat naar dat je je zo voelt op dit moment. Het heeft vast een oorzaak. Ik zou als eerste stap de huisarts bellen om te vragen waarom het zolang duurt en om aan te geven dat je hulpvraag niet meer kan wachten. Daarna zou ik je ouders even aan tafel vertellen dat je het op dit moment erg moeilijk hebt. Dat je het eerst nog niet wilde vertellen, maar dat je nu merkt dat je steeds meer last ervaart in je dagelijkse leven zoals onder andere de klusjes niet meer uit kunnen voeren. Als je je ongemakkelijk voelt om de details over waarom je je zo voelt met je ouders te bespreken, doe dat dan niet. Houd het op dat je ergens mee zit en dat het steeds erger wordt en dat je 3 weken geleden al ervoor naar de huisarts bent gegaan maar dat je nog niets hebt gehoord.

Dan ben je al een heel eind. Verder: het komt goed houd je daaraan vast. Ik ben ook een langere periode depressief geweest en na een behandelingsplan is het allemaal opgeklaard en kan ik weer helder denken. Geef niet op en geef genoeg om jezelf om er nu iets aan te gaan doen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Schrijf je klachten op. En geef ze of lees ze voor.

Vertel dat het zo niet goed gaat, dat je zelfs naar de huisarts bent geweest.

Je kan ook zeggen, het gaat niet goed met mij, maar ik weet nog niet waarom, dit ga ik met de huisarts uitzoeken.

Tip, bel vandaag weer de huisarts en ga langs. Geef aan dat het niet goed met je gaat.

Probeer voorbeelden te geven aan de arts. Wat gaat er niet goed?
Heb je weinig energie? Lukt het nog om te douchen? Heb je sombere gedachten en wat denk je dan? Hoe vaak per dag heb je deze gedachten.
Hoe slaap je? Hoe vaak per dag, begin je te huilen.

Schrijf dit op voor je huisarts.

Als je het niet weet, kun je zeggen, ik voel mij raar maar ik weet niet wat er aan de hand is. Dat het niet lukt het te omschrijven. Maar dat je wel hulp nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Verder, probeer te kijken wat jij nodig hebt.

Bijvoorbeeld ;
Middagdutje
Geen moeilijke vragen
Tijdelijk ontheffing van huishoudelijke taken
Rustig op je kamer zijn, zonder gestoord te worden
Muziek
Vaker een Warme douche
Wandelingetje met iemand zonder te praten
Ergens koffie drinken
Puzzelen

Zeg tegen je ouders, het gaat niet goed met mij en ik heb even meer hulp nodig en meer rust. En geef aan wat jij nu nodig hebt.

Eventueel kun je vragen of 1 van je ouders een keer mee gaat naar de huisarts. Zodat de huisarts jullie tips kan geven hoe met elkaar om te gaan, nu jij niet lekker in je vel zit.

In Nederland heerst een nogal grote eigen verantwoordelijkheid. Dus je zult continue zelf weer hulp moeten zoeken en de huisarts moeten bellen. Ook als je al erg duidelijk bent geweest. Bel elke dag, tot dat je de juiste hulp hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je?
En heb je de huisarts al gebeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven