Not strong enough....

31-12-2011 02:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
De klok staat op precies 02.00.. snachts! Beetje een vreemde gewaarwoording dat ik nu op mn bank hier een heel verhaal zit te typen voor mensen die ik niet ken.

Ik vind het een beetje ongemakkelijk om me zonder voor te stellen hier binnen te vallen, toch doe ik het. Wellicht dat een korte intro het allemaal iets duidelijker maakt..

Jonge meid, net 26. In de bloei van mn leven en gelukkig met hoe alles loopt en gaat. Ik ben een echte beta; ratio, cijfers, logica, verbanden en processen zijn mijn ding. Gevoelens daarintegen ben ik wat minder handig mee.. Ondanks dit zie ik mezelf als een sterk persoon! Ik ben stabiel, kan een hoop verdragen en en weet denk ik wel wie ik ben en waar ik voor sta en ga.

Ondanks deze identiteit (of imago?) voel ik me momenteel labiel.. In mijn pubbertijd heb ik lastige conflicten gehad met mijn moeder; kort door de bocht gezegd heeft zij mij in de steek gelaten wanneer ik haar het hardste nodig had. Na veel ongeloof, woede, onbegrip, pijn en verdriet is de strijdbijl begraven. We werken allebei hard aan een goede verstandshouding met als resultaat dat zij 1,5 jaar geleden 2 maanden bij mij heeft ingewoond om te helpen bij het herstel van een blesure en de verbouwing van mn huis.

Door deze goede ervaring heb ik ingestemt op het verzoek of zij gedurende haar verblijf in nl deze maand bij mij mocht logeren. Zij is sinds 10 jaar niet meer woonzaam in nl, momenteel verblijft ze op Aruba. Hierdoor zie ik der weinig. Ik hoopte dat de maand hier een herhaling zou zijn van de 2 maanden vorig jaar maar niets is meer waar..

Sinds der landing heb ik last van nachtmerries, huilbuien, vermoeidheid, zeer laag incasseringsvermogen; ik loop echt op mn tandvlees!! Ik voel me niet meer thuis in mn eigen plekje, wat zo belangrijk voor me is. Ik ben constant voor der op de vlucht en erger me aan alles. Mijn voordeur is de muur om mn hart, wie hier binnen is komt bij mij puurste ik binnen. De wonden zijn nog niet geheelt over de jaren heen en ik merk dat ik het niet meer trek dat zij bij mij verblijft terwijl der vertrek pas volgende week is.

Wat moet ik doen? Eerlijk zijn klinkt eenvoudig, maar zij is niet in staat de waarheid te dragen.... Ik wil haar beschermen tegen de pijn en het verdriep maar dit kost mij de kop!

Even radeloos en dus slapeloos.. Help?
,.
Meid wat rot..

Ik weet dat dit op dit moment helemaal niet helpt maar, jouw huisje is snel weer van jouw. Wat is een weekje op je leven?

Kun je wellicht wat bij vrienden terecht?
Meis ik moet nu echt naar bed, maar ik kom morgen ff weer buurten .

Probeer een beetje slaap te krijgen. Wellicht kun je van je slaapkamer even je nieuwe voordeur maken?

Ik wens je een goede nacht!
Ze is hier nu 4 weken..

Ja, dat zeg ik ook steeds tegen mezelf haha maar emotioneel krijg ik dat er niet doorheen... Ik merk dat ik nu niets waard ben; heel m'n comman sence is weg, zelfs boodschappen doen is een klus waar ik geen overzicht op heb!

Die slaapkamer deur heb ik ook geprobeerd, helaas ;)

M'n 'vriend' is super lief! Heb zijn huissleutels gekregen want daar kom ik wel beter tot rust.. Merk nu wel dat dit me heel erg benauwd!! Typisch gevalletje van bindingsangst :D

Ik probeer heel hard om te slapen! De regendruppels helpen me wel...

Voel me zo'n aansteller!! Haha echt labiel dit :s
Zo'n lange logeerpartij is zelfs moeilijk als je nooit problemen hebt gehad. Probeer deze laatste week wat dagen zonder je moeder te plannen en bedenk nog iets dat jullie beiden leuk vinden om deze periode samen mee af te sluiten.
Kan me voorstellen dat je je aangetast voelt in je privacy door 'n logee die maar liefst 'n hele maand blijft! Ook al is het iemand waar je 'n goede band mee hebt, een maand logeren is gewoon veel te lang. Je kunt er nu weinig meer aan veranderen, maar bij 'n volgende keer beperk het laten logeren dan tot 'n paar dagen. Of begrijp ik dat je helemaal geen goede band hebt/had met je moeder? In dat geval gaat ze maar bij andere familieleden of vrienden logeren en spreek je gewoon 'n keer af om te gaan eten samen.
Kan me je gevoelens heel goed voorstellen.Vind het niet labiel klinken hoor.Word zelf al gestoord als ik hier meer dan 3 dagen een logee heb..

Zou idd van het aanbod van vriend gebruik maken,en je daar ook echt even terugtrekken op jezelf/alleen zijn.Zodat je weer even bij jezelf kan komen.Sterkte...!
Hey Lord,don't ask me questions
Mijn paar uurtjes slaap zitten er alweer op...

Als ik jullie reacties lees komt het volgende in mij op: het praktische is niet 'mijn probleem'. Ik ben zelfs nu ik voor mijn doel instabiel ben, in staat om met een oplossing te komen. Het pint is meer dat ik me geen raad weet met mijn enorisch! Zelfs als ze niet hier is of ik niet thuis ben heb ik er nul controle op..

Ik zie duidelijke vergelijkenisse met de keer dat ik overspannen was; patronen zijn de eerste signale. Ik weet (ratio, heerlijk!) dat ik nu rust nodig heb; zij is als licht in m'n ogen bij migraine! Hier heb je minder last van in een donkere kamer, maar je migraine is daarmee niet over...

Kortom, hoe ga ik nu die emoties op een rij zetten en weer onder controle krijgen? Hoe ga ik daarna pragmatisch een oplossing implementeren om herhaling te voorkomen?

Ik weet zelf ook het antwoord wel!! Dit helpt echt om de boel op een rijtje te krijgen!!

Thnx all
Om herhaling te voorkomen, dus niet zulke extreem lange logeerpartijen meer laten gebeuren. Beperk het tot 'n paar dagen maximaal. Visite en vis blijven maar 3 dagen fris.
Juist, korter logeren, of maak goede afspraken. Met familie in het buitenland wordt er nou eenmaal lang gelogeerd en de ene logé is beter te pruimen dan de andere. Ik bleek bijvoorbeeld geen problemen te hebben met mijn schoonmoeder, maar wel met mijn moeder. Was nogal vreemd, want mijn schoonmoeder werkt me doorgaans op mijn zenuwen. Maar zij respecteerde wel mijn regels, mijn opruimplekjes, haar spullen hoefden niet aan de kant om de tafel te dekken, ze trok zich regelmatig terug op haar kamer en nam ook zelf initiatief, waardoor ik niet hoefde te entertainen. Mijn moeder bleef me adviseren waardoor ik het gevoel kreeg dat ze mijn manier om dingen te doen, niet goed vindt. Ik liep op mijn tenen. Voor mijn ouders heb ik na een week een hotel in Chicago geboekt. Dat gaf weer even lucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven