Nu pas actief worden, het 0.32!

28-08-2013 00:32 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kan ik nou van genieten. Het is rustig, heel rustig om mij heen. Iedereen slaapt en ik, dracula, kom tot leven in het donker.

Dit vind ik nou de ideale werksituatie. Kan mij heerlijk ontspannen en rustig werken. Ben wel moe natuurlijk omdat die ellendige wekker elke ochtend om 7 uur gaat. Maar overdag heb ik weinig energie en zin om iets te doen. Totdat de klok 23.00 slaat ik eigenlijk moe ben maar ook springlevend begin te worden.

Ja, vaag, maar ik ben volgens mij een nachtmens. Of bestaat zoiets niet? Meer mensen hier last van?
Haha ja! Maar dat kan niet want ik moet morgen weer werken. Dus ik ga ondanks het opleven na 00.00 uur alsnog wel mijn bed in.

Veel plezier hier!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 28 augustus 2013 @ 00:38:

Haha ja! Maar dat kan niet want ik moet morgen weer werken. Dus ik ga ondanks het opleven na 00.00 uur alsnog wel mijn bed in.

Veel plezier hier!Bedankt. Ik blijf nog even. Heb er zijn in
Heel herkenbaar. Al heb ik gelukkig overdag wel voldoende energie. Maar ik baal er wel van, het is sinds mijn kindertijd al een gevecht.
Jep, heel herkenbaar! Alhoewel ik een normaal ritme probeer aan te houden, voel ik mij het fitst op de late avond en nacht. Als freelancer is dit voor mij het ideale tijdstip om nog even te werken. Vroeg naar bed lukt mij ook nooit. Toch kan ik mij weleens schuldig voelen om overdag zo 'weinig' te doen (in ieder geval in een rustig tempo), terwijl 'normale' mensen hard aan het werk zijn. Vind het ook wel gek om de hele dag nodig te hebben om écht op gang te komen...
Ja hoor, nachtmensen bestaan. Misschien heb je (of anderen hier) wel DSPS, niet dat je iets hebt aan een eventuele sticker, maar mocht je nog op zoek zijn...
quote:gumpje schreef op 28 augustus 2013 @ 00:43:

Jep, heel herkenbaar! Alhoewel ik een normaal ritme probeer aan te houden, voel ik mij het fitst op de late avond en nacht. Als freelancer is dit voor mij het ideale tijdstip om nog even te werken. Vroeg naar bed lukt mij ook nooit. Toch kan ik mij weleens schuldig voelen om overdag zo 'weinig' te doen (in ieder geval in een rustig tempo), terwijl 'normale' mensen hard aan het werk zijn. Vind het ook wel gek om de hele dag nodig te hebben om écht op gang te komen...Alsof ik het zelf geschreven had. Ik heb dat ook. Heb ook weleens gemerkt toen ik dit zei dat ik 's nachts juist wakker en actief werd, ik voor gek verklaard werd.
Ik ben ook absloluut een nachtmens en slaap altijd erg laat.

Iedere dag bij het opstaan neem ik me voor om vanavond écht vroeg te gaan slapen.. Helaas komt er nooit wat van, tenzij ik zó moe ben, dat ik om 8 uur denk 'ik ga even liggen', in slaap van en de volgende ochtend met hoofdpijn wakker wordt.
Komt wel goed, schatje!
Waarschijnlijk word je om die tijd weer "wakker" omdat je jezelf over je slaap heen geholpen hebt. Je lichaam heeft als het ware zelf een aantal liter koffie aangemaakt die om deze tijd goed gaat werken.

Door dit slaappatroon te houden, houdt je dit in stand. Beste is elke avond op dezelfde tijd naar bed en 's ochtends weer op dezelfde tijd op.

Ik weet heel goed hoe het zou moeten
En soms ben ik zo moe dat ik, wanneer daar tijd voor is, even een middagdutje ga doen en ik vervolgens die avond de slaap weer eens niet kan vatten. Hartstikke vermoeiend
Komt wel goed, schatje!
DSPS is ernstig van toepassing hier. Het enige wat bij mij helpt zijn sterke slaappillen, maar die zijn moeilijk verkrijgbaar.
quote:mater_matuta schreef op 28 augustus 2013 @ 00:45:

Ja hoor, nachtmensen bestaan. Misschien heb je (of anderen hier) wel DSPS, niet dat je iets hebt aan een eventuele sticker, maar mocht je nog op zoek zijn...

Ik voldoe niet aan de punten waaraan je het zou moeten herkennen. Geen stickertje voor mij

Ben juist vrolijk als ik wakker word(tot ergernis van mijn vriend) en kan ook wel aardig uit bed komen. Ook al heb ik een slaap tekort. Wel wallen, dat helaas wel weer.

Dat inslaapprobleem is alleen wel herkenbaar. Om 22.00 naar bed betekent om 12 uur slapen. Of om 12.00 slapen betekent 12.05 in dromenland. Zoiets
Ik ben nu ook klaarwakker.. Maar dat komt omdat mijn dagnachtritme een beetje vernaggeld is door een depressie.. Heb een half uur geleden een Temazepam ingenomen maar zelfs dat werkt niet!
Ik herken DSPS voornamelijk aan het moeilijk op gang komen in de ochtend en het laat in de avond actief worden. Het slechte humeur en het neergeslagen gevoel is niet van toepassing.
quote:jongemama20 schreef op 28 augustus 2013 @ 00:48:

Ik ben ook absloluut een nachtmens en slaap altijd erg laat.

Iedere dag bij het opstaan neem ik me voor om vanavond écht vroeg te gaan slapen.. Helaas komt er nooit wat van, tenzij ik zó moe ben, dat ik om 8 uur denk 'ik ga even liggen', in slaap van en de volgende ochtend met hoofdpijn wakker wordt. En dat lukt als "jonge mama"? Ik wou dat ik het kon: even liggen en een powernap nemen. Maar ik lig dan 10 minuten en dan spring ik er weer uit en voel ik lui en baal ik van mijzelf Meestal ga ik dan in dat uurtje iets huishoudelijks doen om alsnog iets actiefs te doen.
quote:mriek83 schreef op 28 augustus 2013 @ 00:51:

Ik ben nu ook klaarwakker.. Maar dat komt omdat mijn dagnachtritme een beetje vernaggeld is door een depressie.. Heb een half uur geleden een Temazepam ingenomen maar zelfs dat werkt niet! Moet je ook rustig mee in bed gaan liggen, anders gaat-ie het nooit doen nl.
quote:iris100 schreef op 28 augustus 2013 @ 00:55:

[...]

En dat lukt als "jonge mama"? Ik wou dat ik het kon: even liggen en een powernap nemen. Maar ik lig dan 10 minuten en dan spring ik er weer uit en voel ik lui en baal ik van mijzelf Meestal ga ik dan in dat uurtje iets huishoudelijks doen om alsnog iets actiefs te doen.Het rare is, dat ALS het me lukt om fatsoenlijk een aantal uurtjes te slapen, dat ik dan vermoeider ben dan wanneer ik een korte nacht heb gehad. Erg frustrerend!
Komt wel goed, schatje!
quote:scriptum schreef op 28 augustus 2013 @ 00:50:

DSPS is ernstig van toepassing hier. Het enige wat bij mij helpt zijn sterke slaappillen, maar die zijn moeilijk verkrijgbaar.Ik heb zelf DSPS. Ik heb melatoninetabletten geslikt, niet die prut die je bij de drogist koopt, maar echte tabletten via de huisarts. Worden niet vergoed, maar zijn ook weer niet zo duur dat je er op stukloopt. Dat hielp bij mij wel. Een man aanschaffen die nachtdiensten loopt en met wie ik dus vaak m'n eigen ritme kan aanhouden, hielp nog beter
quote:Istar_ schreef op 28 augustus 2013 @ 00:49:

Waarschijnlijk word je om die tijd weer "wakker" omdat je jezelf over je slaap heen geholpen hebt. Je lichaam heeft als het ware zelf een aantal liter koffie aangemaakt die om deze tijd goed gaat werken.

Door dit slaappatroon te houden, houdt je dit in stand. Beste is elke avond op dezelfde tijd naar bed en 's ochtends weer op dezelfde tijd op.

Ik weet heel goed hoe het zou moeten Ik ook het is alleen moeilijk. Ik had iets gelezen over apart slapende stelletjes. In principe is dat wel wat, maar aan de andere kant wil je gewoon samenliggen. Door hem kan ik vaak ook niet slapen en slaap ik om variërende tijden.
quote:scriptum schreef op 28 augustus 2013 @ 00:54:

Ik herken DSPS voornamelijk aan het moeilijk op gang komen in de ochtend en het laat in de avond actief worden. Het slechte humeur en het neergeslagen gevoel is niet van toepassing.

Da's boffen

Ik word zelf heel down wanneer ik een aantal keer achterelkaar vroeg op moet staan. Eén keer gaat nog, maar dan voel ik me alsnog een beetje katterig gedurende de dag.
Ik ga de laptop wegleggen en proberen te slapen! Hopelijk kunnen jullie de slaap straks ook vatten. Slaaplekker alvast!

(Mocht het mij niet lukken, dan zien jullie me vanzelf weer terug )
Komt wel goed, schatje!
quote:Istar_ schreef op woensdag 28 augustus 2013 00:55 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mriek83 in "Nu pas actief worden, het 0.32!"" class="messagelink">mriek83 schreef op 28 augustus 2013 @ 00:51</a>:</b>

Ik ben nu ook klaarwakker.. Maar dat komt omdat mijn dagnachtritme een beetje vernaggeld is door een depressie.. Heb een half uur geleden een Temazepam ingenomen maar zelfs dat werkt niet! </div></blockquote>Moet je ook rustig mee in bed gaan liggen, anders gaat-ie het nooit doen nl. Ghehe ik lig ook in bed! Met mijn iphone op het forum! Als het werkt voel ik me vanzelf wegzakken maar het gebeurt niet!!
quote:scriptum schreef op 28 augustus 2013 @ 00:54:

Ik herken DSPS voornamelijk aan het moeilijk op gang komen in de ochtend en het laat in de avond actief worden. Het slechte humeur en het neergeslagen gevoel is niet van toepassing.In de ochtend kan ik dan weer vrij hard werken tot ongeveer 11 uur. Dan schiet mijn lichaam in slakkenmodus en 0,0 zin. Het voelt dan als uitzitten tot 5 uur. Het 's avonds actief worden wel weer.
quote:jongemama20 schreef op 28 augustus 2013 @ 01:02:

Ik ga de laptop wegleggen en proberen te slapen! Hopelijk kunnen jullie de slaap straks ook vatten. Slaaplekker alvast!

(Mocht het mij niet lukken, dan zien jullie me vanzelf weer terug )Slaap lekker
quote:mater_matuta schreef op 28 augustus 2013 @ 01:00:

[...]

Da's boffen

Ik word zelf heel down wanneer ik een aantal keer achterelkaar vroeg op moet staan. Eén keer gaat nog, maar dan voel ik me alsnog een beetje katterig gedurende de dag.Ai, dat is echt vervelend. Ik kan dit over het algemeen een werkweek volhouden maar dan moet ik in het weekend bijtanken qua slaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven