Nu pas actief worden, het 0.32!

28-08-2013 00:32 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kan ik nou van genieten. Het is rustig, heel rustig om mij heen. Iedereen slaapt en ik, dracula, kom tot leven in het donker.

Dit vind ik nou de ideale werksituatie. Kan mij heerlijk ontspannen en rustig werken. Ben wel moe natuurlijk omdat die ellendige wekker elke ochtend om 7 uur gaat. Maar overdag heb ik weinig energie en zin om iets te doen. Totdat de klok 23.00 slaat ik eigenlijk moe ben maar ook springlevend begin te worden.

Ja, vaag, maar ik ben volgens mij een nachtmens. Of bestaat zoiets niet? Meer mensen hier last van?
quote:Istar_ schreef op 28 augustus 2013 @ 00:49:

Waarschijnlijk word je om die tijd weer "wakker" omdat je jezelf over je slaap heen geholpen hebt. Je lichaam heeft als het ware zelf een aantal liter koffie aangemaakt die om deze tijd goed gaat werken.

Door dit slaappatroon te houden, houdt je dit in stand. Beste is elke avond op dezelfde tijd naar bed en 's ochtends weer op dezelfde tijd op.

Ik weet heel goed hoe het zou moeten Helpt niet. Ik ben jaren keurig op tijd naar bed gegaan (kind moest naar school) en keurig vroeg op. Na 11 jaar nog steeds een nachtmens. Na één dag vakantie zit ik alweer in mijn favo ritme en het duurt na de vakantie echt weken voordat ik er weer een klein beetje in zit. Ik ben en blijf gewoon een nachtmens. Mijn ideale ritme is 3.00 11.00
quote:iris100 schreef op 28 augustus 2013 @ 01:03:

[...]

In de ochtend kan ik dan weer vrij hard werken tot ongeveer 11 uur. Dan schiet mijn lichaam in slakkenmodus en 0,0 zin. Het voelt dan als uitzitten tot 5 uur. Het 's avonds actief worden wel weer.Het is bij mij wel afhankelijk van het soort werkzaamheden of activiteiten. Als het allemaal leuk is heb ik energie voor 10. Vereisten zijn wel cafeïne en suiker.
Heel herkenbaar, hoewel ik nu gewoon heerlijk in mn vakantieritme zit en morgen niet vroeg op hoef

Maar normaal leef ik ook s avonds helemaal op. Ik kan me overdag brak voelen en me er op verheugen om 's avonds lekker op tijd naar bed te gaan. Maar als het dan een uur of tien, elf is word ik weer topfit.
Hee nachtbrakers!!! Heel herkenbaar! Ik sla soms weleens een nacht over... Gelukkig werk ik onrechtmatig en kan het qua slaapuren prima. Maar mijn vriend vond het in het begin heel vreemd. Hij is er nu wel aan gewend dat ik soms midden in de nacht weer opsta om wat te gaan doen. Heb al veel schoonmaakklusjes in de nacht gedaan....
quote:SillySill schreef op 28 augustus 2013 @ 01:14:

Heel herkenbaar, hoewel ik nu gewoon heerlijk in mn vakantieritme zit en morgen niet vroeg op hoef

Maar normaal leef ik ook s avonds helemaal op. Ik kan me overdag brak voelen en me er op verheugen om 's avonds lekker op tijd naar bed te gaan. Maar als het dan een uur of tien, elf is word ik weer topfit.Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben op de wereld met dit probleem Voelde mij al bijna speciaal
quote:PlofKipje84 schreef op 28 augustus 2013 @ 01:19:

Hee nachtbrakers!!! Heel herkenbaar! Ik sla soms weleens een nacht over... Gelukkig werk ik onrechtmatig en kan het qua slaapuren prima. Maar mijn vriend vond het in het begin heel vreemd. Hij is er nu wel aan gewend dat ik soms midden in de nacht weer opsta om wat te gaan doen. Heb al veel schoonmaakklusjes in de nacht gedaan....Nacht overslaan zou ik echt niet kunnen, dan val ik om. Drink je veel koffie?
Ik ga een slaappoging wagen. Welterusten nachtbrakers.
Iris, nee helemaal niet. Ben soms gewoon klaarwakker. En dan vind ik het zonde van mijn tijd om in bed te liggen en ga ik maar dingen doen haha.
Wat een heerlijk herkenbaar topic!

Nachtzuster, nachtportier, helpdeskmedewerker in de nacht of prostituee zouden voor mij de ideale jobs kunnen zijn.
Youtube werkt bij mij gelukkig meestal wel slaapverwekkend. .. dus ik ga maar eens een poging wagen. .. trusten allemaal.
Oh shit, ik blijk vreselijk erg een DSPS-er te zijn. Ik moet mezelf echt 's nachts naar bed schoppen en mezelf 's ochtends uit bed slepen. Ik word pas geestelijk wakker in de middag. Kukel wegens slaapgebrek of slaapverwarring bijkans om 19.00 uur in slaap om fitter dan ooit te herleven vanaf een uurtje of tien 's avonds.Vreselijk is het!
quote:PlofKipje84 schreef op 28 augustus 2013 @ 01:25:

Iris, nee helemaal niet. Ben soms gewoon klaarwakker. En dan vind ik het zonde van mijn tijd om in bed te liggen en ga ik maar dingen doen haha.Ik krijg altijd zin om om 22.00 uur mijn keet te gaan stofzuigen of dat plankje op te hangen. Helaas kan het niet. Buren
quote:jongemama20 schreef op 28 augustus 2013 @ 00:48:

Ik ben ook absloluut een nachtmens en slaap altijd erg laat.

Iedere dag bij het opstaan neem ik me voor om vanavond écht vroeg te gaan slapen.. Helaas komt er nooit wat van, tenzij ik zó moe ben, dat ik om 8 uur denk 'ik ga even liggen', in slaap van en de volgende ochtend met hoofdpijn wakker wordt. Heeeeeeeel herkenbaar!
Toen ik nog in een studenten huis woonde, (nu kan ik dat niet maken qua geluid), ging altijd na 00.00 mijn kamer en eigen badkamer even flink onder handen nemen. En dan lag er om 03.30 helemaal voldoen maar nog steeds redelijk helder. Soms ging ik dan gewoon nog huiswerk maken, of lekker een boek of filmpje kijken. Of nog erger, ik ga dingen sorteren en orderen en organiseren! En dan rond 7 uur begon ik moe te worden . En rond 11 sta ik dan op hahah.

Al moet ik zeggen dat mijn dag-nacht ritme ook echt helemaal omgedraaid is, ik vind het zo moeilijk om een normaal ritme aan te houden. Als ik een weekendje alleen ben, gaat het gelijk al mis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven