Omgaan met onredelijke meneer

04-08-2011 09:18 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sorry het kan een lang verhaal worden, ik wil graag de achtergrond erbij vertellen dat kan van belang zijn. ( achtergrond weggehaald i.v.m. herkenbaarheid)

Ik heb een kwestie en zou graag wat meningen van jullie willen of objectieve inzichten op deze situatie. Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Het heeft te maken met mijn werk en een zakelijke relatie.

Een zakenrelatie waar ik een deal mee had belde boos op. Ik probeerde oplossingsgericht naar hem te zijn maar hij was niet voor rede vatbaar, liet me niet uitpraten en op een gegeven moment was ik een k*th**r die niet kon lezen, wilde hij afzien van de deal en kon ik de t*ring krijgen.

Nou had ik al andere persoonlijke omstandigheden die mij hoog zaten, dus toen ik had opgehangen heb ik bij mijn collega uitgehuild. Ik voel me echt onredelijk en onrechtvaardig behandeld en de kwestie is voor mij nu voorbij, want een andere collega gaat het oppakken met deze meneer, maar tóch blijft het me dwarszitten..

Heeft er iemand tips.. Ik wil dit graag achter me laten en loslaten
anoniem_84456 wijzigde dit bericht op 04-08-2011 11:46
Reden: Herkenbare info weggehaald - globaal verhaal van gemaakt
% gewijzigd
Dit soort mensen bestaat helaas nu eenmaal. Accepteer dat feit. Het is niet persoonlijk tegen jou gericht, en vat het dan ook niet zo op, hoe vervelend het ook is.

En niet uithuilen bij collega's. Voor je het weet, heb je een reputatie als aansteller die haar werk niet aankan. Ga naar het toilet en huil daar, en kom pas tevoorschijn als het weer gaat.
Ik zit samen met een directe (ook vrouwelijke) collega op een kantoor samen, dus in dit geval kon uithuilen wel even Qua werkfrustraties met participanten delen we veel. ( En zij weet ook af van mijn persoonlijke omstandigheden die mij nu veel energie e.d. kosten )

Ik vind het lastig om het niet persoonlijk op te vatten, want zo vóelde het wel.
Praten en het tijd geven.

En een glaasje roosvicee drinken. *Komt wel goed, schatje*
Nu ik mijn verhaal zo teruglees klinkt het wel een beetje aanstellerig. Ik huil niet snel en ben zeker niet snel onder de indruk van boze mensen, maar hij schold me uit en gek genoeg kwam dat echt hard aan.

@Primabella; Haha, toeval, ik zit écht aan de roosvicee
Sopsie, wat stom

Ik begrijp heel goed dat jij er wakker van ligt. Is de situatie inmiddels wel afgehandeld? Moet je in de toekomst nog vaker met deze meneer onderhandelen? Zo niet, dan denk ik dat je het toch gewoon moet proberen los te laten. Soms zijn mensen zo boos, al dan niet onterecht, dan niets wat jij zegt daar nog iets aan kan veranderen. Dit is gewoon een stomme man. Ik denk niet dat je jezelf beter gaat voelen door er nog een keer bij hem op terug te komen. Laat hem fijn in zijn eigen sop gaarkoken. Haal diep adem, recht je rug. Jij wéét dat jij niets verkeerds gedaan hebt. Das het belangrijkste!
Sunlight over me no matter what I do
Hij kent jou persoonlijk toch niet? Hij kent je in je functie. Dus is het niet persoonlijk.

Van je afzetten. Helaas zal dit vaker in je loopbaan kunnen voorkomen, (dat er onredelijke mensen jou de schuld geven van iets wat niet jouw schuld is) dus zie het als een leerproces om mee om te gaan.
Wat een horkerige actie zeg, abnormaal. En als het goed is vindt niemand dit normaal. Het is deze "meneer" die afwijkend gedrag vertoont, niet jij. Dus neem het inderdaad niet te persoonlijk.

Ik zou er ook ondersteboven van zijn hoor, daar niet van, maar ik zou het ook zakelijk bekijken. Willen jullie nog zaken met deze meneer doen als hij op deze manier zijn zin wil krijgen? Heb je een leidinggevende die je op de hoogte kan stellen van dit akkefietje (het verhaal ontdaan van je persoonlijke emoties) ? Eigenlijk vind ik dat jouw leidinggevende hem dat best mag meedelen. Met daarbij de waarschuwing dat er geen zaken meer worden gedaan met deze persoon als dit nog een keer voorkomt.
Ik zou toch ook wel even flink van slag zijn als iemand mij een kuthoer noemt.
Ik werkte bij UPC..

Daar word je pas voor rotte vis en erger uitgemaakt.

Dat is NIET persoonlijk, nooit!

Vervelend dat het zo voelt maar je moet daar niks van aantrekken..

En zeg nou zelf, aan de mening van zo'n respectloos stuk vreten hecht je toch geen waarde?

Wat weet zo iemand nou?

Heulemaal nikkes! Haha

Sterkte
Internagelaktisch
@Fiet; Het is een eenmalige samenwerking gelukkig. Door dit akkefietje heeft een andere collega het van mij overgenomen. Heb mijn collega uitgelegd dat meneer onredelijk was en alle mailcontact doorgestuurd. Zij gaat het nu oppakken en de samenwerking verder afhandelen. Dat is in ieder geval wel fijn

En zo was het inderdaad, het maakte niet uit wat ik zei, niks was goed!
Ach, natuurlijk komt dat hard aan. Je krijgt toch even een slinger adrenaline door je lijf gejast, en als die adrenaline weg is komt er een emotionele reactie. Zo werkt je systeem nou eenmaal.

Dat je er slecht van slaapt is ook zo heel gek niet, zoiets maakt indruk en dat moet je even verwerken. Maar nu is het wel tijd om t los te laten. Meneer is blijkbaar een incapabele eikel en natuurlijk is het niet persoonlijk want hij kent jou niet. Klaar.
Die man heeft zelf een fout gemaakt, komt er te laat achter en probeert nu de schuld in jouw schoenen te steken.

Waarschijnlijk is de aanbieding die hij het eerste gedaan heeft (waar je de overeenkomst van hebt) niet zoals zijn bedrijf het wilde..

Afschuiven naar de volgende (jij dus) is dan de makkelijkste optie!

Van je afzetten, hoe moeilijk het ook is. Het is gewoon een respectloze, horkerige, niet-wetende hoe om te gaan met, man
@Sssenta; Als leerproces zien is wel een goede. Blijkbaar heb ik hier last van dus moet eigenlijk een manier vinden om het los te laten zodat ik in de toekomst ermee kan omgaan.

@Tante.Klaas: De collega waar ik het aan heb overgedragen is mijn leidinggevende
Daar sta je toch boven,iemand die je k*thoer noemt? Ik had gelijk de telefoon erop gegeooid.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ah, het was een eenmalige "samenwerking". Dat scheelt, dan hoef je dus in de toekomst niet meer met hem te werken. En dan heeft een telefoontje van je LG ook niet zo heel veel zin.

Kun je niet een hele beroerde recensie van dat hotel van hem op zoover zetten ofzo? als feel-good actie?
@Moosey, Hé dat helpt eigenlijk ook wel, om het even van een biologische kant te bekijken. Dat maakt het voor mij ook meer logisch waarom ik zo reageer erop
Vervelende situatie Sopsie.

Dit zul je/kun je vaker tegenkomen.

Trek het je niet meteen persoonlijk aan.

Het lijkt erop dat jij voor jezelf persee wilt weten en voelen dat je het niet fout hebt gedaan.

Probeer dat los te laten. In dit soort gevallen is goed of fout niet echt relevant. Er is een verschil van mening en beide partijen hebben de wil, neem ik even aan, om daar samen uit te komen.

Je kunt in deze gevallen de zaak "redden" door niet meteen in de verdediging te gaan, maar even samen te vatten wat de persoon volgens jou gezegd heeft.

Dit heeft als voordeel dat de andere persoon zich meteen meer gehoord voelt, zonder dat je ook maar iets hebt toegegeven of weggegeven hebt.

"Als ik u goed begrijp was u van mening dat u met de tekstuele wijzigingen van de pagina ook de overeenkomst heeft veranderd"?.

Dit zal dan bevestigend worden. Daarmee is al een stuk van de lading weg.

Vervolgens heb jij dan de mogelijkheid om hem te vragen waarom hij dat niet gedaan heeft toen hij de overeenkomst ter afstemming gekregen heeft.

De pagina zou namelijk niet gemaakt zijn, als er geen overeenkomst had gelegen en de wijzigingstermijn van de overeenkomst is verstreken.

Benadruk dat je dat zelf ook vervelend vind en vraag dan hoe je hem nog tegemoet kan komen op een andere manier.

De kunst is dus de ander het gevoel te blijven geven dat je hoort en begrijpt wat de ander zegt, zonder er meteen tegenin te gaan.

Gaat een dergelijke persoon dan toch zover dat hij je k*th**r noemt, dan kun je hem zeggen dat je het gesprek beeindigd en dat je leidinggevende contact met hem zal opnemen en dat je niet gediend bent van dergelijke beledigingen.
Dit si misschien stom dat ik dit vind, maar ik schaam me eigenlijk een beetje voor het feit dat ik me rot voel omdat iemand mij uitgescholden heeft. Dat zou me niks moeten doen en boeien dat een vreemde incapabele eikel dat zegt. Maar bah, ik schrok er echt van.

De reacties komen snel haha, ik lees zeker wel alles hoor en tot nu toe heb ik al veel meer inzichten, dank jullie allemaal daarvoor.

Ik wil graag voorkomen dat ik in de toekomst en nog zo mee blijf zitten. Want dat dit vaker zal gaan gebeuren dat is zeker. Ik zoek daarom een manier om ermee om te gaan.

Is het jullie wel eens overkomen en wat deden jullie toen?
Hoe lastig ook, probeer voor ogen te houden dat hij niet boos is op jou, maar op het feit dat hij zijn zin niet kan hebben. Dat is waarover hij zich zo asociaal afreageert. Meer kan je niet doen, want je doet je werk al zo goed mogenlijk.

Fijn dat je een collega hebt waarbij je het meteen kwijt kan en die deze klant van je overneemt.
Simpel met zulke pipoos: 'meneer, op deze manier ga ik niet met u in gesprek. Ik ga nu ophangen.'

Meer energie er niet aan besteden. Laat hem maar terugbellen als ie is afgekoeld.
Ik heb zelf op een help/servicedesk gewerkt, dus wel bekend met dit soort situaties.

Ik ben zelf ook een keer zo uitgescholden en heb de persoon in kwestie ook verteld dat ik bezig was mijn werk te doen en dat dit hem niet het recht gaf mij persoonlijk aan te spreken.

Ook de situatie omgedraaid en aangegeven dat ik het omgekeerd ook niet moest wagen hem op die manier aan te spreken.

Dat hielp wel en hij bedaarde en bood zelfs zijn ecxcuus aan.
@houvanjezelf; Mooie 'analyse'. Ik zou ook gaag op zo'n manier tegen hem willen praten. Ik heb mijn best daarvoor ook gedaan. Ik was helemaal overdonderd toen hij me vervelende benamingen toebeet haha. Was helemaal van mijn stuk gebracht
Ik heb ook wel eens iemand aan de lijn gehad die vreselijk van leer trok. En ook begon over dat hij wel zou uitvinden waar ik woonde enzo. brrr. Toen heb ik gezegd: ok als we zo gaan beginnen gaat je dossier weer onderop de stapel en kun je wachten tot je een ons weegt. (ik zat op een afdeling om gruwelijke achterstanden weg te werken). Achteraf was dat niet de beste manier, maar hij bond wel in. Doel bereikt. En ik heb zijn verzoek afgewezen.Dat was terecht, maar ik had er net een beetje meer plezier in dan bij andere zaken. Karma ofzo...
Wat eigenlijk de kern van jullie reacties is, is om het eigenlijk te zien als dat hij boos was op de 'situatie/manier hoe het gegaan is/dat hij zijn zin niet krijgt'. En dat hij dat afreageert op mij. ( En dus niet op mij op wie ik bén)

Zo begrijp ik het goed toch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven