omgaan met valse vriendin

23-11-2011 10:59 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
contact met 'beste' vriendin gestopt, hatelijk gedrag, kut opmerkingen was het zat.

Nu begrijp ik dat ze uit frustratie/jaloezie of wat het ook mag zijn, vervelende dingen over me zegt. (al op aangesproken, geen reactie)

Nu ben ik benieuwd hoe anderen met dit soort mensen dealen. ik wil me absoluut niet verlagen, maar vind het gewoon heel respectloos na al die jaren.

moet er even bij zeggen dat een hoop mensen niet van d'r gediend zijn, vanwege vaak denigrerende/hatelijke houding.
Negeren, negeren en negeren.

Jij weet de waarheid en daar gaat het om. Toevallig een jaar geleden ook zoiets meegemaakt. Te walgelijk voor woorden, maar ik heb voor negeren gekozen omdat je dit toch niet gaat winnen en waarom zou je ook. Ga lekker verder met je leven met andere vriendinnen die het wel waard zijn.
Wat maakt het uit wat andere mensen denken. Als jij er niet van gediend bent stop je met de vriendschap. Klaar!
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
En hoe praat jij over haar tegen anderen?
Inderdaad. Negeren en geen energie in stoppen.
Oh zo herkenbaar, nadat ik het contact het verbroken met een goede vriendin kwamen ook de roddels en het gezeik.

Gewoon niet erop in gaan, mensen die er voor jou echt toe doen geloven de bullshit die ze verspreid toch niet.

.
Inderdaad Hekje. Vooral de laatste zin in de OP vind ik niet zo netjes. Dit soort dingen gaan vaak via/via. Misschien is vriendin zich wel van geen kwaad bewust?
quote:dertigmin schreef op 23 november 2011 @ 11:04:

Inderdaad Hekje. Vooral de laatste zin in de OP vind ik niet zo netjes. Dit soort dingen gaan vaak via/via. Misschien is vriendin zich wel van geen kwaad bewust?Nou, hoe TS het hier vertelt maakt me niet zoveel uit. Ben meer benieuwd wat ze zegt en doet irl. Mogelijk vertelt TS haar kant van de breuk aan anderen en reageert die ex-vriendin daar weer op?
Ik zou zeggen probeer het eens met communicatie.

Praat eens frank en vrij met haar, dus niet beschuldigend, maar hoe haar gedrag bij jou overkomt. Ze is jouw beste vriendin, dus er is vast ook nog wel heel veel goeds bij haar te vinden.

en misschien is het bij haar ook maar een pose, als beste vriendin is het ook misschien wel jouw taak om haar dit duidelijk te maken.

heb je na dat gesprek nog vervelende gevoelens, kan je altijd nog een einde aan jullie vriendschap maken.

Maar ook vriendschap is geen wegwerp artikel.
quote:hekje schreef op 23 november 2011 @ 11:02:

En hoe praat jij over haar tegen anderen?Dat is inderdaad een goede. Het is beter om het er met niemand over te hebben en als ze er over beginnen te zeggen dat het en gepasseerd station is en dat je er niet over wil praten.
En oh ja, die laatste zin impliceert inderdaad al dat ex-vriendin blijkbaar over de tong gaat.
Ik zou niks meer doen.

Geen contact met haar opnemen, en ook niet over haar praten met anderen.

Klaar.

Inderdaad Hekje. Vooral de laatste zin in de OP vind ik niet zo netjes. Dit soort dingen gaan vaak via/via. Misschien is vriendin zich wel van geen kwaad bewust?

nee klopt dat is inderdaad niet netjes, maar ze maakt het er heel bewust vaak zelf naar. als iemand ernaar vraagt zeg ik dat ik geen contact meer met haar heb en niet weet wat haar probleem is. that's it. ik ga ook niet mooi weer spelen. en ik wil niemand erin betrekken.

zij gaat me echter persoonlijk afkraken, iets wat ik niet doe en ook niet van plan ben. nogal laag. vooral na zoveel jaar dik te zijn geweest met elkaar.
Dat is netjes. Het beste wat je kan doen is de opmerking: "Ik weet niet wat haar probleem is" ook weglaten.

Mensen hebben de eigenschap om uit die zin weer iets negatiefs te halen en het dan weer groter te maken dan dat het is.

Wat voor mij goed gewerkt heeft is: "Sorry, is geen onderwerp waar ik het over wil hebben, hoe is het met je man/kind/hond/kat/huis/bellenblaas.
Als iemand jou persoonlijk afkraakt, of dat nou je ex-beste vriendin is of iemand die je niet kent, heb je alle recht verhaal te halen. Ze zal je wel moeten antwoorden als jij recht voor haar staat, als het je blijft irriteren zal dat de enige oplossing zijn. Confronteer haar onder vier ogen met haar eigen woorden en ga niet weg totdat je een redelijk antwoord hebt. Jij hebt ook recht om te weten wat de reden achter haar gedrag is. Geloof me, ik heb hetzelfde gedaan, en niets voelt beter dan het op een volwassen manier, zonder tussenkomst van derden, face-to-face op te lossen.

Ze zal net zo nerveus zijn voor de confrontatie als jij dat bent, dus maak je geen zorgen, en stap gewoon op haar af. Eventueel zou je haar ook kunnen vragen of ze het überhaupt van plan is ooit nog goed te maken of dat bij deze de vriendschap echt voorbij is. Ik heb datzelfde gedaan en voor mij heeft het erg veel rust geschapen. Wat ook de uitkomst is, je kan er trots op zijn dat jij dan uiteindelijk weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. xxx
Don\'t worry about people from your past, there\'s a reason why they didn\'t make it to your future.
klopt heb je helemaal gelijk in, stukje frustratie van mij denk ik.

Moet ook eerlijk zeggen dat het alles in mij vergt om mn mond te houden en natuurlijk als ik hoor dat weer iets vervelends is gezegd, zeg ik vervelende dingen uit boosheid maar bijv tegen mn moeder haha.. tja ik ben ook maar eens mens en vind het gewoon oneerlijk.
quote:nynkezwier schreef op 23 november 2011 @ 11:26:

Als iemand jou persoonlijk afkraakt, of dat nou je ex-beste vriendin is of iemand die je niet kent, heb je alle recht verhaal te halen. Ze zal je wel moeten antwoorden als jij recht voor haar staat, als het je blijft irriteren zal dat de enige oplossing zijn. Confronteer haar onder vier ogen met haar eigen woorden en ga niet weg totdat je een redelijk antwoord hebt. Jij hebt ook recht om te weten wat de reden achter haar gedrag is. Geloof me, ik heb hetzelfde gedaan, en niets voelt beter dan het op een volwassen manier, zonder tussenkomst van derden, face-to-face op te lossen.

Ze zal net zo nerveus zijn voor de confrontatie als jij dat bent, dus maak je geen zorgen, en stap gewoon op haar af. Eventueel zou je haar ook kunnen vragen of ze het überhaupt van plan is ooit nog goed te maken of dat bij deze de vriendschap echt voorbij is. Ik heb datzelfde gedaan en voor mij heeft het erg veel rust geschapen. Wat ook de uitkomst is, je kan er trots op zijn dat jij dan uiteindelijk weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. xxxdankjewel voor je reactie, ik heb dit geprobeerd, geeft echter niet thuis. denk dat ze dit niet meer durft en dan maar dit gedrag gaat vertonen. vind het ook behoorlijk laf.
Is allemaal menselijk hoor. Misschien ook slim om te zeggen in de vriendengroep dat je er niets over wilt horen.
quote:clarity schreef op 23 november 2011 @ 11:32:dankjewel voor je reactie, ik heb dit geprobeerd, geeft echter niet thuis. denk dat ze dit niet meer durft en dan maar dit gedrag gaat vertonen. vind het ook behoorlijk laf.Graag gedaan, dit laat dus wel zien dat zij er misschien nog het meeste mee zit eigenlijk. Het kost namelijk veel moeite om constant met een probleem met iemand in je hoofd te zitten, er over te ventileren en dan ook nog eens de persoon in kwestie te blijven ontwijken. Dit is meer iets wat ze zichzelf aandoet. Bellen heeft vast ook geen zin, want dan is ze met één knopje van je af. Misschien moet je het eerst maar wat los laten en de tijd geven en het later nog eens proberen. Of, zoals de mensen hierboven al zeiden, gewoon negeren, je richten op andere, lieve mensen. <3
Don\'t worry about people from your past, there\'s a reason why they didn\'t make it to your future.
quote:nynkezwier schreef op 23 november 2011 @ 11:41:

[...]

Graag gedaan, dit laat dus wel zien dat zij er misschien nog het meeste mee zit eigenlijk. Het kost namelijk veel moeite om constant met een probleem met iemand in je hoofd te zitten, er over te ventileren en dan ook nog eens de persoon in kwestie te blijven ontwijken. Dit is meer iets wat ze zichzelf aandoet. Bellen heeft vast ook geen zin, want dan is ze met één knopje van je af. Misschien moet je het eerst maar wat los laten en de tijd geven en het later nog eens proberen. Of, zoals de mensen hierboven al zeiden, gewoon negeren, je richten op andere, lieve mensen. <3

ja dat denk ik ook. ik heb aangegeven dat ik haar opmerkingen niet echt kon waarderen, daarop zei ze me dat ze me de laatste dagen niet begreep. 100 x gevraagd wat het dan was en dit wilde ze in rl doen, dat het niks bijzonders was en aan haar lag. nooit meer wat vernomen. en dus nu deze situatie.

en idd dat doe ik nu ook en ik ga mn mond stijf dicht houden

Inderdaad Hekje. Vooral de laatste zin in de OP vind ik niet zo netjes. Dit soort dingen gaan vaak via/via. Misschien is vriendin zich wel van geen kwaad bewust?Het kan ook de waarheid zijn, zulke types bestaan namelijk.
Tuurlijk kan dat. En inderdaad zulke types bestaan. MIjn ervaring leert wel dat als dit voorkomt in een vriendengroep er meerdere meningen zijn.
nou van een aantal weet ik dat ze liever niet meegaan iets doen, als zij erbij is. en dat laten ze nu natuurlijk meer blijken. dat wist ik niet, want het zijn namelijk heel integere mensen die het heel vervelend vinden kwaad over een ander te spreken. maargoed dan nog daar gaat het niet om.
Ik heb dat helaas ook een aantal keer meegemaakt. Door vreemd gedrag van de andere kant, steeds weggewuifd, over gehad, toch weer over mijn grenzen heen gaan etc. Op een gegeven moment is het dan genoeg voor mij en dan vind ik ook oprecht dat de andere partij aan zet is, omdat het voor mij gewoon dan klaar is.

Nou ja, klaar. Ik kan nog steeds kwaad zijn op die mensen die de vriendschap die we hadden zo gemakkelijk aan de kant schuiven. Ik denk omdat ik dat zelf nooit zou doen op deze manier.
quote:Mac123 schreef op 28 november 2011 @ 17:14:

Ik heb dat helaas ook een aantal keer meegemaakt. Door vreemd gedrag van de andere kant, steeds weggewuifd, over gehad, toch weer over mijn grenzen heen gaan etc. Op een gegeven moment is het dan genoeg voor mij en dan vind ik ook oprecht dat de andere partij aan zet is, omdat het voor mij gewoon dan klaar is.

Nou ja, klaar. Ik kan nog steeds kwaad zijn op die mensen die de vriendschap die we hadden zo gemakkelijk aan de kant schuiven. Ik denk omdat ik dat zelf nooit zou doen op deze manier.nou beter had ik het niet kunnen verwoorden! achja streep erdoor zeggen we dan maar he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven