oude koeien uit de sloot halen
donderdag 26 juli 2012 om 08:49
ik heb al een paar jaar een vriend. wij hadden in het begin veel gedoe gehad over zijn ex. ik had toen zijn ex gemaild ooit(uit boosheid op hem) en vroeg of dat toen zijn vriendin was. dus had ik een tijd niks gehoord en maanden later mailde ze mij terug. dat zij boos was omdat ik ze net toen de smsjes in zijn telefoon had gelezen. hele heisa over geweest. ik boos op hem omdat ik dacht dat hij vreemdging. het bleek dat zij helemaal niet de vriendin was van hem. hij bleek toen dat hij die weekenden zijn zoontje zag..die bij zijn ex woonde maar samen niks hadden. dat is allemaal zeker 3 jaar geleden! en ik wil en ga geen oude koeien uit de sloot halen. en het intresseert me zeker niet meer. Maar mijn vriend doet dat wel. alles is vergeven en zo. die heeft het er nog weleens over en ik vind het erg irritant. wat kun je er aan doen?
donderdag 26 juli 2012 om 08:59
Eigenlijk had je je vriend in het begin al moeten vertrouwen denk ik, denk dat nu zijn vertrouwen een deuk heeft gekregen en dat hij nu daarom er wel eens over begint. Je kan altijd in een gesprek aangeven hoe je je daardoor voelt lijkt me, en van daaruit verder kijken. Weet je wat de reden is dat hij er wel eens terug over begint ?
donderdag 26 juli 2012 om 09:00
De ene ex is de andere niet? Je verhaal is niet helemaal duidelijk.
Maar als hij over een voorval van drie jaar terug weer begint: gelijk afkappen, zeg iets in de trant van: is die ouwe koe nu nog niet verdronken, nu weten we het wel, drie jaar terug heb ik een fout gemaakt, dat was toen nu is nu. Get over it.
Maar als hij over een voorval van drie jaar terug weer begint: gelijk afkappen, zeg iets in de trant van: is die ouwe koe nu nog niet verdronken, nu weten we het wel, drie jaar terug heb ik een fout gemaakt, dat was toen nu is nu. Get over it.
donderdag 26 juli 2012 om 09:05
Heb je toen toegegeven dat je fout zat? Of wringt het bij je vriend nog steeds omdat hij er nooit over heeft kunnen praten.
Als je nooit een goed gesprek hebben gehad erover kan je het volgende doen: ga rond de tafel zitten, op jouw initiatief, kijk hem aan, zeg uit de grond van je hart: schat, drie jaar terug heb ik een fout gemaakt, ik vertrouwde je niet genoeg en heb in mijn emoties domme dingen gedaan, hiervoor zeg ik nu nog 1 keer sorry en we houden erover op. Ik wil niet dat me dit steeds voor de voeten geworpen wordt.
(en dan in je eigen woorden).
Als je nooit een goed gesprek hebben gehad erover kan je het volgende doen: ga rond de tafel zitten, op jouw initiatief, kijk hem aan, zeg uit de grond van je hart: schat, drie jaar terug heb ik een fout gemaakt, ik vertrouwde je niet genoeg en heb in mijn emoties domme dingen gedaan, hiervoor zeg ik nu nog 1 keer sorry en we houden erover op. Ik wil niet dat me dit steeds voor de voeten geworpen wordt.
(en dan in je eigen woorden).
donderdag 26 juli 2012 om 09:12
donderdag 26 juli 2012 om 09:13
quote:Some_One schreef op 26 juli 2012 @ 09:10:
To, was jouw vorige nickname nou Smurf of niet? Zo ja, dan kan ik gerichter antwoorden.Proest .
To, was jouw vorige nickname nou Smurf of niet? Zo ja, dan kan ik gerichter antwoorden.Proest .
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.