Ouders met slecht huwelijk

11-07-2013 21:16 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nvt
anoniem_21333 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 23:33
Reden: Ff
99.88% gewijzigd
Eigen belang??! Sorry word hier echt beetje boos om hoor. Tuurlijk is het in zoverre eigen belang omdat ik er verdrietig van word ja. Ik wil dat mijn ouders gewoon met elkaar omgaan. Met respect. En ja ik zie ze liever gelukkig zijn dan ongelukkig zijn ja, gewoon omdatik van mijn ouders houd en ze een fijn leven gun.
.
quote:statafel schreef op 11 juli 2013 @ 23:05:

Eigen belang??! Sorry word hier echt beetje boos om hoor. Tuurlijk is het in zoverre eigen belang omdat ik er verdrietig van word ja. Ik wil dat mijn ouders gewoon met elkaar omgaan. Met respect. En ja ik zie ze liever gelukkig zijn dan ongelukkig zijn ja, gewoon omdatik van mijn ouders houd en ze een fijn leven gun.Nee omdat jij er een rot gevoel van krijgt omdat je denkt dat ze ongelukkig zijn. Het gaat om jouw gevoel. Je weet niet hoe je ouders erover denken. Het zijn volwassen mensen die hun eigen leven bepalen. En waarom MOETEN mensen perse gelukkig zijn? En wat is dat dan? Gelukkig zijn?
quote:statafel schreef op 11 juli 2013 @ 22:50:

[...]

Ik vind bovenstaande een beetje kort door de bocht eigenlijk. Ik krijg t idee alsof je vindt dat ik me aanstel enzo. Ik geef zelf toch ook aan dat ik moeite heb om t los te laten. Sorry maar ik vind t gewoon moeilijk om mijn ouders ongelukkig te zien. Ik zou in hun situatie al lang vr mijn eigen geluk zijn gegaan. Liever alleen gelukkig dan samen ongelukkig maar wel een auto tot je beschikking. Iedere dag gekleineerd worden is dat fijn dan?

Lees die dik gedrukte zin nog eens. Als jij zo goed bent in het 'voor je eigen geluk gaan' dan kon je hun situatie loslaten. Dat doe je niet, je blijft er middenin zitten. Je gaat zelfs een week met ze op wintersport terwijl je je eigenlijk ergert en niet gelukkig wordt door hun relatie te zien. Jij blijft. Net zoals je moeder.

Loslaten is heel moeilijk als je vergroeid bent met elkaar. Jij met je familie, je moeder met haar man. Zie je dan niet dat je hetzelfde doet als waar je hun van beschuldigd? Jij kiest nu ook niet voor je eigen geluk. Als je het zo moeilijk vindt om de zorgen over je moeder los te laten, nogmaals, dan kan je best eens met een psych gaan praten.
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 juli 2013 @ 22:34:

Dit huwelijk levert haar ook wat op, bijvoorbeeld aandacht van haar dochter die haar ziet als slachtoffer
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:statafel schreef op 11 juli 2013 @ 22:43:

[...]

Nou mijn moeder wil echt niet dat ik haar zo zie hoor. Ze weet ook niet dat ik er zo mee zit.Waarom zit je er dan mee?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:statafel schreef op 11 juli 2013 @ 23:05:

Eigen belang??! Sorry word hier echt beetje boos om hoor. Tuurlijk is het in zoverre eigen belang omdat ik er verdrietig van word ja. Ik wil dat mijn ouders gewoon met elkaar omgaan. Met respect. En ja ik zie ze liever gelukkig zijn dan ongelukkig zijn ja, gewoon omdatik van mijn ouders houd en ze een fijn leven gun.

Waarschijnlijk

1) Vinden jouw ouders het gewoon zoals zij met elkaar omgaan.

2) Vinden zij dat ze naar omstandigheden gelukkig leven.

3) En hebben zij het idee dat hun leven best fijn is.

Waar maak jij je druk om? Dat hun relatie niet jouw idee van een prima huwelijk is, is me ook duidelijk.
Herkenbaar.

Je moeder wordt niet gerespecteerd, maar jij kunt niets eraan doen om dat te veranderen.

Behalve dan... voor jezelf eisen dat je gerespecteerd wordt. Stel zélf grenzen aan je vaders gedrag, tegenover jou. Voor jezelf.

Ik gok zomaar dat je dat niet doet. En ik gok zomaar dat dit bij je moeder een hoop los gaat maken als je dat wel gaat doen.
Wat weegt je moeder?

http://www.ad.nl/ad/nl/45 ... -slecht-voor-figuur.dhtml
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bianca, dat is onderzoek van de "Southern Methodist" universiteit uit Dallas. Dat is zoiets als het Urker Onderzoeksbureau.
quote:medunkt schreef op 12 juli 2013 @ 00:09:

Bianca, dat is onderzoek van de "Southern Methodist" universiteit uit Dallas. Dat is zoiets als het Urker Onderzoeksbureau.O, die vind ik ook zo goed, die Urkers. Net zoals al die Volendammers zo goed kunnen zingen, kunnen die Urkers zo goed dingetjes onderzoeken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:medunkt schreef op 12 juli 2013 @ 00:03:

En ik gok zomaar dat dit bij je moeder een hoop los gaat maken als je dat wel gaat doen.Of helemaal niets maar dat maakt dan ook weer geen moer uit want grenzen stellen doe je voor jezelf. En moeders heeft haar eigen grenzen te bepalen en stellen en dat is dus niet aan TO.
TO mag best een keer met de vuisten op tafel slaan als pa zich misdraagt in haar aanwezigheid. Dat doet hij maar als ze weer weg is.
Bah
TO wat heftig zeg!

Ik weet helaas wat je doormaakt, mijn ouders hebben jaren

aangemodderd met een slecht huwelijk.

Uiteraard was ik niet blij toen ze uiteindelijk ging scheiden (je hoopt als kind toch dat het wel weer goed komt...), maar eigenlijk was en ben ik toch ook wel erg opgelucht.

Zeker nu mijn moeder een eigen leven opgebouwd heeft en het wel best vindt in haar eentje. (sterker nog, ik denk dat ze nu een stuk gelukkiger is. mijn vader is niet de makkelijkste...)

Als kind heb je een soort van 'mijn ouders zijn perfect' geloof, en als in de werkelijkheid dat anders is gaat dat helemaal tegen je natuur in zeg maar.

Echter, het komt niet door jou, jij kan het ook niet oplossen dus probeer het wat los te laten...
quote:Enn schreef op 12 juli 2013 @ 00:27:

[...]

Of helemaal niets maar dat maakt dan ook weer geen moer uit want grenzen stellen doe je voor jezelf. En moeders heeft haar eigen grenzen te bepalen en stellen en dat is dus niet aan TO.Helemaal waar! Begin bij jezelf en als er vervolgens niks gebeurt bij de rest, jammer dan. Dan heb je in ieder geval voor jezelf je grenzen goed aangegeven.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2013 @ 00:10:

[...]

O, die vind ik ook zo goed, die Urkers. Net zoals al die Volendammers zo goed kunnen zingen, kunnen die Urkers zo goed dingetjes onderzoeken.Jaja, de uitkomst van het Urker Onderzoek is altijd; "eet meer vis"
Bedankt nog vr jullie reacties.

Ik moet er echt mee aan de slag en ben aan t kijken of haptonomie iets vr mij kan betekenen.

Waar ik zelf de meeste moeite heb is om het te accepteren. Ik laat alle vervelende opmerkingen van mijn vader (naar mij of richting familie) veel te veel binnen komen. Terwijl ik gewoon moet denken "wat een vervelend persoon ben je toch ook" ipv "waarom is hij toch zo en ik vind t zo zielig voor m'n moeder omdat zij er iedere dag mee samen is (ik word na een uur al gek)". Mijn vader heeft gewoon echt narcistische trekjes.Ik ga er iedere keer weer over nadenken en het raakt mijn gevoel meteen. Kan ik dat uitzetten? Zijn er meerdere mensen die bv zien dat ouders en of familie niet happy zijn maar dit wel gewoon naast hun neer kunnen leggen?
Whoops...Naast zich...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven