Over vertrouwen en (on)zekerheid

27-07-2011 22:10 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen. Hier ook even een topic wat misschien net zo goed onder de relatiepijler had kunnen staan, maar allee: omdat het meer over vertrouwen dan over de reguliere dagelijkse relatiedingen gaat dan maar hier. En omdat het - voor de duidelijkheid - nogal een fikse openingspost is geworden, heb ik het geheel maar als tweede post hieronder gezet.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
quote:Roland1971 schreef op 27 juli 2011 @ 23:19:

Maar daarom kan ik nog wel onzeker worden van haar gedeeltelijke geslotenheid?

Ik denk dat zij nog veel onzekerder is dan jij

Zij ziet namelijk dat jouw leven in een vaarwater zit en dat vaarwater is misschien niet het hare..

Maar ze wil je ook niet kwijt..

Maar nogmaals, das alleen gebaseerd op wat ik hier lees en mijn eigen ervaring daarin..

Misschien zit ik er wel helemaal naast en is ze gewoon een beetje raar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
TO schreef:

....... maar ik vind het wel fijn om te weten of het nu deurtje A of deurtje B is, zoiets.

Zij zit waarschijnlijk met dezelfde vraag......
@summerdance: misschien heb je wel gelijk en is het een vraag naar nog meer aandacht als ze al krijgt, of andere aandacht. Idd heb ik wel een plan over wat ik wil, en ben blij met het leven wat ik heb. Zij moet nu idd nu gaan bedenken wat ze zometeen wil gaan doen, want haar huidige baan trekt ze niet meer. Ik besef me wel dat ze daarover ook best onzeker kan zijn.

Maar goed, los daarvan snap ik die platte sexuele opmerkingen dan weer niet, daarmee doet ze me eerder afknappen dan dat ze positieve aandacht krijgt.

Ik heb trouwens wel het idee dat dit misschien de eerste relatie is waarin ze zichzelf kan zijn, en dat ze als mens ook serieus wordt genomen. Nou ja, da's ook een hele verandering natuurlijk na al die jaren.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Eensch met Summer, scheelt mij weer tikken want ik word ernstig afgeleid door die bilpartij aan de zijkant... Het is ook allemaal nog redelijk pril en het vertrouwen moet net als jullie relatie nog groeien.
Die seksuele opmerkingen snap ik dan gek genoeg weer prima..
quote:Summerdance schreef op 27 juli 2011 @ 23:33:

Die seksuele opmerkingen snap ik dan gek genoeg weer prima..Leg eens uit dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2011 @ 23:39:

[...]

Leg eens uit dan?

BGB dat doe ik de hele tijd al

Negatieve aandacht is ook aandacht en daar komt bij...

Hoe makkelijk is het om mocht het ooit stuk gaan tussen die twee omdat Roland het na de 100ste keer dat verhaal wel zat is, te zeggen

Zie je wel, het ligt niet aan mij, ik wilde alleen maar mezelf zijn

En ja, ik weet dat het niet eerlijk is, en ja ik weet ook dat het niet klopt maar ik weer ook dat een onzeker hoofd echt hele rare denkwijzes kan hebben
quote:Summerdance schreef op 27 juli 2011 @ 23:41:

[...]

BGB dat doe ik de hele tijd al O, sorry; ik haalde de reden voor die repeterende grammofoonplaat er niet uit.

Negatieve aandacht is ook aandacht Jeetje, werkt dat nog na een bepaalde leeftijd? en daar komt bij...

Hoe makkelijk is het om mocht het ooit stuk gaan tussen die twee omdat Roland het na de 100ste keer dat verhaal wel zat is, te zeggen

Zie je wel, het ligt niet aan mij, ik wilde alleen maar mezelf zijn

En ja, ik weet dat het niet eerlijk is, en ja ik weet ook dat het niet klopt maar ik weer ook dat een onzeker hoofd echt hele rare denkwijzes kan hebben
Ja ik weet niet of het nu nog werkt, maar op mijn leeftijd toen (24) werkte het in mijn hoofd wel zo
quote:Summerdance schreef op 27 juli 2011 @ 23:33:

Die seksuele opmerkingen snap ik dan gek genoeg weer prima..

Dat gebeurt toch wel vaker dat vrouwen mannen aan zich proberen te binden met sex?

Niet zo heel vreemd.

En dan schrijft TO wel heel prachtig dat 'ze nu voor de eerste keer ook als mens wordt gezien', maar aan de foto die onder Roland1971 staat, is toch ook wel te zien dat sex misschien belangrijker voor hem is dan hij nu hier vertelt....??? (maar dat is mijn interpretatie maar, hoor!)
quote:Summerdance schreef op 27 juli 2011 @ 23:46:

Ja ik weet niet of het nu nog werkt, maar op mijn leeftijd toen (24) werkte het in mijn hoofd wel zo

Mijn lief is 46 en heeft toch wel wat relaties gehad, ik neem aan dat ze wel zou moeten/kunnen weten dat het op die manier juist niet werkt?

Overigens kwamen we laatst op mijn jaren terug gestrande huwelijk. Sexueel gezien was dat ook niets meer, mijn ex ging gewoon liggen en meldde dan dat ik haar moest bevredigen, zoiets. Nou ja, dat spoort niet echt aan tot lust. Waarop mijn lief meldde dat een recent vriendje het juist heel fijn vond dat zij juist wel meebewoog, dat was voor hem nieuw. Argh.
quote:jufdoortje schreef op 27 juli 2011 @ 23:49:

[...]....maar aan de foto die onder Roland1971 staat, is toch ook wel te zien dat sex misschien belangrijker voor hem is dan hij nu hier vertelt....??? (maar dat is mijn interpretatie maar, hoor!)

Die foto stamt nog uit de tijd dat ik op de sexpijler de doorgeefvraag bevuilde. Ik ben juist helemaal niet veel met sex bezig (theoretisch dan), en ook niet zoekende. Dit is gewoon mijn melige manier om mezelf op dat vlak ook niet al te serieus neer te zetten, een knipoog dus..
Misschien heeft ze last van " kijk mij eens een lekkere, gekke, spontane , maffe meid zijn " , maar dan in de slaapkamer.
quote:Roland1971 schreef op 27 juli 2011 @ 23:49:

[...]

Mijn lief is 46 en heeft toch wel wat relaties gehad, ik neem aan dat ze wel zou moeten/kunnen weten dat het op die manier juist niet werkt?

Je zou het zeggen, maar of zij het ook weet??

Overigens kwamen we laatst op mijn jaren terug gestrande huwelijk. Sexueel gezien was dat ook niets meer, mijn ex ging gewoon liggen en meldde dan dat ik haar moest bevredigen, zoiets. Nou ja, dat spoort niet echt aan tot lust. Waarop mijn lief meldde dat een recent vriendje het juist heel fijn vond dat zij juist wel meebewoog, dat was voor hem nieuw. Argh.

Ik ga te bedde

Weltrusten
quote:Roland1971 schreef op 27 juli 2011 @ 23:49:

[...]

Overigens kwamen we laatst op mijn jaren terug gestrande huwelijk. Sexueel gezien was dat ook niets meer, mijn ex ging gewoon liggen en meldde dan dat ik haar moest bevredigen, zoiets. Nou ja, dat spoort niet echt aan tot lust.

Dus zal zij wel eens laten zien hoe het wel moet!

Wat wil je nou? Jouw vriendin doet hartstikke haar best...maar jij houdt afstand....denk ik. En je zoekt een reden om dat voor jezelf goed te praten waarom je dat doet......je legt de schuld bij haar.

Je bent fout bezig, serieus.

Waarop mijn lief meldde dat een recent vriendje het juist heel fijn vond dat zij juist wel meebewoog, dat was voor hem nieuw. Argh.
Zij klinkt als een leuke griet met wat gekke gewoontes, ik zie het probleem niet zo.

Is het dat ze je niet alles vertelt? Logisch als jij het rustig aan wil doen en op een afstand blijft.

Is het dat ze je uitdaagt? Ze is je aan het ontdekken en wil weten waar jij opgewonden van wordt.

Is het dat ze je een beetje op afstand houdt? Jullie kennen elkaar net, ze wil niet het achterste van haar tong laten zien, doe je meestal niet als je elkaar net kent.

Het lijkt of je teveel nadenkt over alles en daardoor achter allerlei zaken iets zoekt, maar goed, dat is slechts op basis van wat je typt en hoeft niet zo te zijn.
@jufdoortje: qua sex gaat het tussen ons de hele tijd al goed. Het dingetje over mijn ex was pas recent, haar sexuele opmerkingen die betrekking hebben op exjes van haar spelen al wat langer. Overigens geef ik ook wel duidelijk aan dat ik - ook sexueel - dol op haar ben en dat er voor mij ook veel gevoel meespeelt.
Als je 46 bent, nogal wat bedpartners en relaties hebt gehad, drie koters hebt gebaard,........ en je moet dan nog via een héle rare, anti-geile omweg uitvogelen waar je laatste verkering geil van wordt, dan is er ergens toch iets misgegaan, hoor.
Waarom, kan toch ook haar manier zijn, haar dirty talk? Misschien vindt zij het wel heel lekker om te horen wat Roland ervaren heeft en lokt ze dat zo uit. Dat zou een vraag kunnen zijn, natuurlijk, die hij haar kan stellen.
quote:Roland1971 schreef op 28 juli 2011 @ 00:04:

@jufdoortje: qua sex gaat het tussen ons de hele tijd al goed. Het dingetje over mijn ex was pas recent, haar sexuele opmerkingen die betrekking hebben op exjes van haar spelen al wat langer. Overigens geef ik ook wel duidelijk aan dat ik - ook sexueel - dol op haar ben en dat er voor mij ook veel gevoel meespeelt.

Ze doet 'het' dus goed? (klinkt ff een beetje banaal, maar je snapt wel wat ik bedoel)

Wat is nou je echte probleem dan?? Als je die opmerkingen niet leuk vindt, hoef je dat toch alleen maar te zeggen: liefie, de details hoef ik niet te weten, hoor. punt. klaar.

En nu...wat is nou je echte probleem?
quote:misspoez schreef op 28 juli 2011 @ 00:08:

Waarom, kan toch ook haar manier zijn, haar dirty talk? Misschien vindt zij het wel heel lekker om te horen wat Roland ervaren heeft en lokt ze dat zo uit. Dat zou een vraag kunnen zijn, natuurlijk, die hij haar kan stellen.Als Ronald al een paar keer heeft aangegeven dit helemaal niks te vinden, dan is die dirty talk ineens zo dirty niet meer, maar alleen oervervelend en ongepast.
De vraag is natuurlijk hoe duidelijk hij dat heeft aangegeven. Hier kost het ook 4 bladzijden voor hij dingen uitlegt.quote:Roland1971 schreef op 27 juli 2011 @ 23:06:

[...]

Ik heb al eens tegen haar gezegd dat ik écht niet hoef te weten hoe mijnheer die-en-die haar eens gillend heeft laten klaarkomen met zijn vingers, maar ondanks dat komen de toespelinkjes nog steeds wel. Maar ik vind het niet schattig, ik heb dan eerder de neiging te melden dat ze de betreffende persoon dan maar fijn moet bellen en ik even afzie van welke inspanning dan ook op dat vlak.De neiging iets te melden is niet echt duidelijk maken wat je wil en vindt. Communicatie moet van twee kanten komen.
@misspoez: wat ik fijn en lekker vind heb ik allang aangegeven, ik ben ook niet zo alleen maar op mezelf gericht maar haal mijn plezier ook uit het plezier geven.

@jufdoortje: ik heb nooit gezegd dat de sex het probleem is, dat is het ook niet, ze doet 'het' prima en zo te horen vind ze dat ook van mij. Ik vind die toespelingen met ex-vriendjes erbij gewoon een afknapper, en dat weet ze ook allang. Ik kan echt wel duidelijk praten hoor.

Verder is mijn 'probleem' ook al omschreven, ze klapt namelijk af en toe dicht als ze wat vertelt en geeft me een incompleet beeld. Om het maar grof te zeggen: ik weet nu even niet of ik een loyale en monogame partner heb, of eentje die het niet zo nauw neemt en me nog wel eens zou kunnen verrassen, maar dan op een wat minder leuke manier. Ik heb even geen flauw idee wat haar normen zijn, of ze daarin net zo denkt als ik, of dat ze me napraat om me zo gerust te stellen.
quote:Roland1971 schreef op 28 juli 2011 @ 00:31:

@misspoez: wat ik fijn en lekker vind heb ik allang aangegeven, ik ben ook niet zo alleen maar op mezelf gericht maar haal mijn plezier ook uit het plezier geven.

@jufdoortje: ik heb nooit gezegd dat de sex het probleem is, dat is het ook niet, ze doet 'het' prima en zo te horen vind ze dat ook van mij. Ik vind die toespelingen met ex-vriendjes erbij gewoon een afknapper, en dat weet ze ook allang. Ik kan echt wel duidelijk praten hoor.

Verder is mijn 'probleem' ook al omschreven, ze klapt namelijk af en toe dicht als ze wat vertelt en geeft me een incompleet beeld. Om het maar grof te zeggen: ik weet nu even niet of ik een loyale en monogame partner heb, of eentje die het niet zo nauw neemt en me nog wel eens zou kunnen verrassen, maar dan op een wat minder leuke manier.

Dus je vertrouwt haar niet.

En dat is haar schuld?
[quote]jufdoortje schreef op 28 juli 2011 @ 00:35:

[...]

Dus je vertrouwt haar niet.

En dat is haar schuld?[/quote]

Dat is jouw interpretatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven