overleden vader spookt in mijn dromen
woensdag 25 april 2012 om 17:04
Mijn vader is ruim twee jaar geleden onverwachts overleden. Ik heb rouwtherapie gehad en heb het een plek kunnen geven.
Toch lijkt mijn onbewuste dat niet te hebben, want mijn vader spookt nog bijna elke nacht in mijn dromen, altijd 's morgens vlak voor ik wakker wordt en het zijn altijd hele rare dromen.
Herkent iemand dit en hoe krijg ik ook s nachts vrede met de dood van mijn vader?
Toch lijkt mijn onbewuste dat niet te hebben, want mijn vader spookt nog bijna elke nacht in mijn dromen, altijd 's morgens vlak voor ik wakker wordt en het zijn altijd hele rare dromen.
Herkent iemand dit en hoe krijg ik ook s nachts vrede met de dood van mijn vader?
woensdag 25 april 2012 om 17:06
Ik heb dat ook heel vaak, dat ik over mijn vader droom. Vind dat altijd wel fijn.
Ook al zijn het rare dromen. Mijn vader is al heel lang dood dus ik kan me niks meer van hem herinneren dus om hem in mijn dromen te zien is voor mij een fijne extra.
Wat houd dat in trouwens Rouwtherapie? hoe gaat dat precies en wat leer je daar?
Ook al zijn het rare dromen. Mijn vader is al heel lang dood dus ik kan me niks meer van hem herinneren dus om hem in mijn dromen te zien is voor mij een fijne extra.
Wat houd dat in trouwens Rouwtherapie? hoe gaat dat precies en wat leer je daar?
woensdag 25 april 2012 om 17:14
Ik herken het ook, juist vooral de laatste jaren. (hij is al 9 jaar geleden overleden). Ik heb soms hele gesprekken met hem en hele fijne dromen.
Altijd als ik dat soort dromen heb, weet ik in mijn droom dat hij overleden is.
Soms heb ik ook wel eens hele vreemde benauwende dromen over doodgaan en ook in die dromen komt mijn vader vaak voor.
Was je erg jong toen je je vader verloor? Het zijn vervelende dromen die je hebt? Ik denk dat het er gewoon bij hoort hoor.
Altijd als ik dat soort dromen heb, weet ik in mijn droom dat hij overleden is.
Soms heb ik ook wel eens hele vreemde benauwende dromen over doodgaan en ook in die dromen komt mijn vader vaak voor.
Was je erg jong toen je je vader verloor? Het zijn vervelende dromen die je hebt? Ik denk dat het er gewoon bij hoort hoor.
woensdag 25 april 2012 om 17:20
Ik herken het ook wel een beetje. Mijn vader is bijna 4,5 jaar geleden overleden en ook onverwachts.
In mijn dromen leeft hij ook nog gewoon maar ik 'weet' dan dat hij elk moment een hartaanval gaat krijgen en probeer hem te waarschuwen. Maar mijn vader lacht me dan elke keer uit en wuift het weg en gelooft het niet.. zo'n machteloos gevoel! Dit droom ik dus gek genoeg best vaak!
Wat ik wel merk is dat ik deze dromen heb wanneer ik er overdag ook mee bezig ben geweest. Dus verdrietig zijn etc.
Misschien is dit bij jou ook het geval?
In mijn dromen leeft hij ook nog gewoon maar ik 'weet' dan dat hij elk moment een hartaanval gaat krijgen en probeer hem te waarschuwen. Maar mijn vader lacht me dan elke keer uit en wuift het weg en gelooft het niet.. zo'n machteloos gevoel! Dit droom ik dus gek genoeg best vaak!
Wat ik wel merk is dat ik deze dromen heb wanneer ik er overdag ook mee bezig ben geweest. Dus verdrietig zijn etc.
Misschien is dit bij jou ook het geval?
woensdag 25 april 2012 om 17:25
woensdag 25 april 2012 om 17:33
Ik was 29 toen hij overleed, dus niet erg jong.
Rare dromen die ik heb is dat hij bv opstaat uit de dood, of dat ik hem waarschuw dat hij binnenkort dood gaat en hij mij niet gelooft, maar ook dromen over dingen die los van hem staan maar dan komt hij er toch steeds in voor.
Bij de rouwtherapie die ik had kreeg ik een koptelefoon op en hoor ik piepjes terwijl ik aan hem dacht, dat zorgt ervoor dat je hersens het een plek kunnen geven, wordt gedaan bij trauma,s.
Rare dromen die ik heb is dat hij bv opstaat uit de dood, of dat ik hem waarschuw dat hij binnenkort dood gaat en hij mij niet gelooft, maar ook dromen over dingen die los van hem staan maar dan komt hij er toch steeds in voor.
Bij de rouwtherapie die ik had kreeg ik een koptelefoon op en hoor ik piepjes terwijl ik aan hem dacht, dat zorgt ervoor dat je hersens het een plek kunnen geven, wordt gedaan bij trauma,s.
woensdag 25 april 2012 om 17:37
Wat apart. Nooit eerder van gehoord zo'n piepjes achtig iets.
En heeft het geholpen? En ja je krijgt ooit eens vrede met de dood van je vader. Maar dat kost tijd.
Mijn vader had een hartstilstand en was met 31 jaar ineens dood.
Nu denk ik overdag eigenlijk nooit aan hem, alleen af en toe in mijn dromen. En ik besef dan ook wel dat hij niet meer leeft.
En heeft het geholpen? En ja je krijgt ooit eens vrede met de dood van je vader. Maar dat kost tijd.
Mijn vader had een hartstilstand en was met 31 jaar ineens dood.
Nu denk ik overdag eigenlijk nooit aan hem, alleen af en toe in mijn dromen. En ik besef dan ook wel dat hij niet meer leeft.
woensdag 25 april 2012 om 18:44
Ik denk dat dromen een verwerkingsproces is en bij de één duurt het wat langer dan bij de ander. Het is maar hoeveel je ermee bezig bent. Ik heb twee keer over mijn moeder gedroomd. De eerste keer stond ik in een huiskamer en ik zag haar door de vitrage op het balkon staan en de tweede keer liep ik in de straat, waar ik tijdens mijn jeugd woonde, en ik zag haar verderop lopen. En hoe sneller ik liep om bij haar te komen, hoe verder zij was; totdat de afstand zo groot was, dat ik haar niet meer kon zien. Ik had en heb veel berusting in deze dromen. Over mijn vader heb ik nooit gedroomd. Ik denk omdat ik bewust afscheid van hem heb genomen, toen hij nog leefde.