Praatpaal nodig

21-08-2011 19:59 56 berichten
Hoi Allemaal,

Hier een stille meelezer (een aantal maanden) die net een account heeft aangemaakt. Graag zou ik het forum als praatpaal willen gebruiken.

Mijn vader is 2.5 week geleden overleden. Ik heb een lieve man, familie en vrienden, maar die wil ik niet altijd lastig vallen met mijn verdriet of slechte humeur als gevolg van dit verdriet. En ik heb gemerkt dat het helpt om van me af te praten.

Dus hoop ik ook dat het helpt om hier bepaalde zaken "van me af te typen".

Groetjes,

Eentje 1977
Gecondoleerd met je verlies Eentje. Ik weet hoet dat voelt.

Wat ik graag aan je wil zeggen is het volgende: als jij je verdriet, of welke andere emotie dan ook, niet met je partner/familie kunt delen, dan zullen ze je ook niet kunnen bijstaan in dit verdriet. Dit creëert een afstand die nu juist niet wenselijk is.

Ik hoop dat je, ondanks wat ik schrijf, toch ook wat verlichting hier kunt vinden. Dus.... praat maar raak en gooi er alles maar uit.

Veel kracht gewenst!
Hoi Molly,

Allereerst bedankt voor je reactie! En ik kan normaal gesproken goed met man en vrienden goed over mijn emoties praten.

Maar blijkbaar vind ik het moeilijk om dat "vaak" mbt hetzelfde onderwerp te doen.

Maar ik vind ook dat je wel gelijk hebt. En dan denk ik dat gebruik ga maken van netwerken op het internet (viva forum) en daarbuiten.

En als ik het mag vragen; wanneer is jou vader overleden (lang geleden)?
Alle reacties Link kopieren
Eens met molly.

Gecondoleerd trouwens.

Mijn vader is vorig jaar overleden en ik merk dat ik nog steeds graag mijn verhaal erover doe. Het helpt om erover te praten. Over goede dingen, slechte dingen, dingen die ik van hem mis, maar ook dingen sie hij moet missen.

Huil zoveel je wil, de tranen komen er anders toch wel uit. Laat maar stromen!

Sterkte
http://mobiel.viva.nl/for ... jt/list_messages/78986/51

Misschien kun je je hierbij aansluiten?
Vertel eens iets over je verdriet of boosheid .

Mijn vader is 2 jaar geleden overleden en vandaag is zijn verjaardag. Ik had dat niet eens zo door, totdat ik een spontane huilbui vanochtend kreeg. Niets hysterisch maar gewoon een waterdal van tranen. Boosheid of verdriet voel ik niet. Althans niet dat ik weet, maar de tranen komen toch ergens vandaan.
Hoi Lelytje,

Ook bedankt voor jouw reactie. Ik vind het ook fijn om ervaringen van mensen te lezen die dit (helaas) ook mee hebben gemaakt

En ik mis Pa zo! En soms wil ik hard huilen, maar soms weet ik het niet meer ;-(
Ik ben niet echt boos, maar ik word boos als ik merk dat ik loop "af te geven" op mijn man of zoon.

Terwijl het hun schuld helemaal niet is dat ik in een pestbui ben.

En dat maakt me dan weer extra verdrietig
Zeg je dat ook tegen je man en zoon? Of is het makkelijker om boosheid te tonen, dan in hun aanwezigheid te huilen?
Gecondoleerd met je verlies. Het lijkt me vreselijk je vader te moeten verliezen.

Ik begrijp dat je je gevoelens ergens kwijt wil. Je bent bang dat men zal vinden dat je erover door blijft 'zeuren' als je er telkens over wil praten. Men vindt dat niet vervelend maar dat denk jij. En jij stikt haast in je emoties en als jij denkt die hier kwijt te kunnen ... Kom maar op zou ik zeggen;)
Ik zeg het wel tegen mijn man. Niet tegen zoon van 4 jaar oud (waarom ik dat doe, dat weet ik eigenlijk niet)

En het lijkt wel alsof ik niet mag huilen van mezelf
Ik moet nog even wennen aan de snelheid op dit forum. Als je een bericht typt (en je bent niet zo snel) zijn er al 5 nieuwe berichten;)
wat een lieve reacties. Ik zit hier met een glimlach tussen mijn tranen
Mijn Pa was zo'n lieve man. En het doet zo'n pijn. Ik had zo graag gewild dat onze zoon hem beter had leren kennen.
Ik ga zoonlief iig veel verhalen over Pa vertellen, foto's laten zien en hem laten weten weten dat Opa gek op hem (en alle andere klienkinderen) was.
Gecondoleerd !

kan goed begrijpen dat je je dingen niet altijd bij je man en zoon kwijt wil. Hier kan je je wanneer je wilt van je afschrijven.

Heel veel sterkte. :Hug:
En nu kan ik ook al niet meer typen; moet natuurlijk klEInkinderen zijn
gelukkig hebben we een hele mooie afscheidsdienst gehad.

Daar heb ik (hoe gek dat waarschijnlijk ook klinkt) heel veel aan (ook nu nog)
Het liefst wil ik deze hele rouwperiode overslaan. Geen verdriet voelen en "gewoon" weer verder gaan met leven.
quote:eentje1977 schreef op 21 augustus 2011 @ 20:31:

Het liefst wil ik deze hele rouwperiode overslaan. Geen verdriet voelen en "gewoon" weer verder gaan met leven.Het blijft niet altijd verdriet wat je voelt. Maar om er overheen te komen, moet je er eerst doorheen.
hoe gaat het met mensen waarvan het al langer geleden is dat hun vader is overleden? wordt het verdriet minder, of juist erger?
quote:paloma schreef op 21 augustus 2011 @ 20:36:

[...]

Het blijft niet altijd verdriet wat je voelt. Maar om er overheen te komen, moet je er eerst doorheen.en ik weet niet goed hoe dat moet
Mijn vader is in 2000 overleden. Lijkt "lang" geleden, maar aan het echte verwerken ervan ben ik eigelijk pas vorig jaar en dit jaar echt aan toe gekomen. Wat je zegt over "te vaak hetzelfde onderwerp met je familie en vrienden te bepraten", dat had ik ook heel erg. Tot ik mezelf op een gegeven moment zeg maar dwong om het er niet meer over te hebben, over te denken. Dat kan niet, en daardoor kreeg ik last van andere klachten. Want je houdt jezelf dan tegen. Dus mijn tip aan jou: niet denken dat je het er teveel over hebt. Het is normaal dat je verdriet hebt. Ben je bang om je verdriet te laten zien?

Verdriet gaat nooit helemaal weg. De scherpe randjes gaan eraf. Het is zeg maar gewend eraan raken dat je verdriet om iets hebt. Op die manier geef je het een plekje, en sta je weer open voor andere dingen. Tenminste, in mijn belevenis. Vorige week werd mijn moeder 50. We hadden ook 50 kadootjes gegeven en een groot feest. Het 50e kado was een fotoboek met foto's van mijn moeder, uit periodes van heel haar leven tot nu toe. Daar hebben we het toen ook ff moeilijk mee gehad.
ik heb het gevoel dat ik me sterk moet houden. Maar ik weet niet goed waarom ik dat gevoel heb. Wellicht omdat ik het idee heb dat iedereen in mijn omgeving (ook Ma) zich zo sterk houdt.
Hoi Ashley

Ook bedankt voor jouw verhaal. Is het zo dat het verdriet op een gegeven moment "een plekje krijgt"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven