praten over zichzelf

19-10-2010 10:58 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi

wie heeft wat leuke tips voor mij: een kennis van mij- die ik regelmatig tegenkom, praat alleen maar over zichzelf. Ik word er soms zo moe van, en wil het eigenlijk allemaal helemaal niet horen. Het gaat altijd geweldig met haar, met haar kinderen, haar man, kortom je snapt t. Nu wil ik graag weten hoe ik dit afkap zonder dat ik de hele tijd over mezelf aan het praten ben, iemand tips?
"Leuk dat het zo goed me je gaat - ik ga snel verder hoor, ik moet nog boodschappen doen!"
ja goeie, maar die werkt dus niet. T stoort me misschien wel teveel waardoor het alleen maar irritanter wordt. Vraag me zo af hoe je zo komt?
Lekker een ontgroening laten lopen.. Dan wordt dat egocentrische er wel uit gehaald!

Nee okay, even serieus.. Ken je andere mensen uit haar omgeving? Vraag dan naar die mensen.. En elke x dat ze terug komt op zichzelf, vraag je wéér iets over pietje...

Of je kan het natuurlijk altijd direct duidelijk maken; Ja ik weet dat het goed gaat met jou.. je man.. je kinderen.. je whatever.. Zullen we over iets anders praten?
Zeggen dat je vreselijk naar de wc moet en dus echt geen tijd hebt voor 'n babbel.
Ga in therapie!
pffff lastig..

Ik zou haar denk ik afkappen met de boodschap dat ik het erg druk heb en door moet..

Waarom werkt dat niet eigenlijk?
quote:noodles schreef op 19 oktober 2010 @ 11:07:

pffff lastig..

Ik zou haar denk ik afkappen met de boodschap dat ik het erg druk heb en door moet..

Waarom werkt dat niet eigenlijk?Dat snap ik ook niet, als je weg moet moet je weg.
t werkt niet (altijd) want als ik met haar op een verjaardagsfeestje sta kan ik dat toch niet zo zeggen? zal ik ook de hele tijd over mezelf gaan praten
Realiseer je dat het waarschijnlijk helemaal niet zo goed met haar gaat want ze heeft heel veeeeel behoefte aan aandacht die ze waarschijnlijk niet krijgt van man enz..
Dat was ook mijn 1e gedachte volgens mij gaat het helemaal niet goed met die kennis maar is het wel makkelijk om te doen alsof!
quote:fancy schreef op 19 oktober 2010 @ 11:16:

t werkt niet (altijd) want als ik met haar op een verjaardagsfeestje sta kan ik dat toch niet zo zeggen? zal ik ook de hele tijd over mezelf gaan praten Dan kun je toch na 'n wc-break bij iemand anders gaan staan?
dat vind ik een hele mooie! ja dat is denk ik ook echt zo

maar ja moet ik haar die aandacht dan geven, liever niet hoor

in principe is haar leven geweldig en dat van mij niet (terwijl we natuurlijk allemaal ongeveer het zelfde doen lijkt mij).

hmm ik denk dat ik dus beter geen vragen meer kan stellen (als hoe gaat t) en maar gewoon af moet kappen
quote:fancy schreef op 19 oktober 2010 @ 11:16:

t werkt niet (altijd) want als ik met haar op een verjaardagsfeestje sta kan ik dat toch niet zo zeggen? zal ik ook de hele tijd over mezelf gaan praten

Tuurlijk wel. Dan zeg je: oh, ik zie daar iemand met wie ik nog even wat moet bespreken. Ik zie je later!

En weg ben je.
Misschien kan je het gewoon eens op de man af zeggen. Ik had voorheen ook de neiging om het alleen over mezelf te hebben, maar realiseerde me echt niet dat het netjes is om aan een ander te vragen hoe het met diegene gaat etc. ging ervan uit dati iemand wel over zichzelf begint. Dus een kennis heeft me daar op gewezen en ik ben haar op de dag van vandaag nog dankbaar voor.
Misschien gaat het wél echt geweldig met haar en is ze óók nog eens lomp.

Niet er van uitgaan dat iedereen liegt die zegt dat het prima gaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
"Fijn dat het zo goed met je gaat, maar ik wil nog iets met mijn leven vandaag, dus doei!"
Of gewoon met de botte bijl erin hakken en vragen of ze ook over iets anders kan praten dan zichzelf.

Of vragen hoe het toch komt dat ze zo vol van zichzelf en haar leven zit.
Nope
Eens met Elninjo, gewoon naar de w.c. gaan en daarna bij iemand anders gaan staan.

Anders elke keer dat ze over zichzelf begint direct afkappen en over wat anders gaan praten: de cadeautjes van de jarige, een gezamenlijke kennis, of gewoon over jouzelf.

(Kans is dan trouwens ook dat ze jou zat wordt. Maar dan laat ze je iig wel met rust )

Of misschien praat ze zoveel over zichzelf omdat jij nooit wat zegt en zij denkt dat ze de stilte zo opvult?
Lichaamstaal

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik zou het gewoon heel eerlijk en rustig zeggen. Op een vriendelijke manier.
lichaamstaal?
sommige mensen zijn gewoon egocentrisch.

dan kun je wel subtiel doen, maar dat komt niet aan.

dus ik zeg: Actie Botte Bijl:

"ga weg, verveelt me."
"Aha."

"Ik ga nu even daar staan, tot straks misschien."

Wat maken sommige het zichzelf moeilijk.
Ja, dat vind ik echt.
quote:fancy schreef op 19 oktober 2010 @ 11:40:

lichaamstaal?duidt op de smiley eronder....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven