Relatieproblemen na overlijden schoonvader

05-01-2014 18:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit bericht weggehaald n.a.v. een aantal berichten van jullie. Bedankt voor de tip! Dit is misschien wel wat link om het hier te plaatsten.
Soms zie je dat mensen na zo'n harde klap, zo'n groot verlies, en dat in dit geval twee keer zo hard en zo groot, de balans op gaan maken. En alles is dan uit perspectief. Misschien heeft hij eerder getwijfeld, maar dit nooit uitgesproken, en nu lijkt alles nietig na wat er gebeurd is. Erger kan niet, meer pijn doet het niet, het ergste is al gebeurd voor zijn gevoel.

Misschien geldt dit voor hem ook? Probeer hem wat ruimte te geven, en maak ook ruimte voor gesprek, jullie zijn elkaar zo te lezen even helemaal kwijt....

Sterkte!
Natuurlijk heb jij verdriet. Maar je man is zijn vader en oma verloren. En jij zit thuis met een burn out. Trek je het verdriet niet te veel naar jou toe?
quote:eiland schreef op 05 januari 2014 @ 18:43:

Natuurlijk heb jij verdriet. Maar je man is zijn vader en oma verloren. En jij zit thuis met een burn out. Trek je het verdriet niet te veel naar jou toe?

Wat een rare opmerking vind ik dat altijd.

Hoezo verdriet naar zich toetrekken? Het gaat toch over een optelsom?

TO, in moeilijke tijden is het soms moeilijk om je relatie goed te houden, wel is het belangrijk om juist hun te elkaar te praten en te onderzoeken wat jullie beiden nodig hebben om deze periode door te komen. Met al resultaat samen blijven.

Plan tijd met elkaar

Veel sterkte
Ik mis de link tussen de overlijdensgevallen en de staat van jullie relatie, TO.
Het verband ontgaat mij ook, ja. Wat geeft je man als reden?
quote:juliaaana schreef op 05 januari 2014 @ 18:49:

[...]

Wat een rare opmerking vind ik dat altijd.

Hoezo verdriet naar zich toetrekken? Het gaat toch over een optelsom?

TO, in moeilijke tijden is het soms moeilijk om je relatie goed te houden, wel is het belangrijk om juist hun te elkaar te praten en te onderzoeken wat jullie beiden nodig hebben om deze periode door te komen. Met al resultaat samen blijven.

Plan tijd met elkaar

Veel sterkte

Zo'n heel rare opmerking vind ik het niet eigenlijk,het is zijn vader en oma.

Verdriet oké maar halve dagen willen gaan werken en nu burn-out thuis zitten?

Wat gaat er dan wel niet gebeuren als het wél haar eigen vader en oma is vraag ik me dan af.

Totaal ingestort ergens opgenomen worden?
quote:Amand schreef op 05 januari 2014 @ 19:08:

Ik mis de link tussen de overlijdensgevallen en de staat van jullie relatie, TO.Ook dat ja.
Ik snap denk ik wel wat eiland bedoelt. Je man uit zich al niet goed, en aangezien het met jou niet goed ging, heeft hij zijn gevoelens waarschijnlijk nog minder laten blijken dan als jij zijn rots kon zijn.

Wat niet wegneemt dat jij niet hebt mogen voelen wat je voelt of dat je iets hebt fout gedaan. Maar de consequentie is misschien wel geweest dat je man alles ingehouden heeft.

Ik zou nu proberen of jullie bv samen in therapie kunnen om alles wat er gebeurd is SAMEN te verwerken, en hopelijk weer tot elkaar te komen.

Veel sterkte aan jullie allebei.
Overlijden> vrouw valt om> man probeert ondanks zijn eigen (nog grotere? Als je dat al kan vergelijken) verdriet voor haar te zorgen> voelt zich niet gesteund> verwijdering tussen beiden.

Jij hebt het zwaar, maar hij minstens net zo. Probeer er nu ook voor hem te zijn, hij heeft jou ook nodig!

Wilde je trouwens vakantiedagen opnemen of wilde je je halve dagen ziek melden? Dat vind ik nog wel een verschil. Ik zou als werkgever denk ik ook niet zo blij zijn als een werknemer halve dagen wil gaan werken (ziekmelden) na een overlijden van net-iets-verder-afstaande dierbare (het is niet je partner die is overleden).
Ik voel me zo moedellooos
Dit is een vrij herkenbaar verhaal. Niet in de zin van 'hebben we allemaal wel eens last van,' meer zo van 'godnondesjarrel, das precies het verhaal van Ted en Sjaan'. Kijk daarmee uit.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Eens. Je geeft zoveel informatie dat je makkelijk herkend wordt. Lijkt me niet verstandig om dit op een forum te plaatsen.
quote:Tommy_Gun schreef op 05 januari 2014 @ 19:27:

Dit is een vrij herkenbaar verhaal. Niet in de zin van 'hebben we allemaal wel eens last van,' meer zo van 'godnondesjarrel, das precies het verhaal van Ted en Sjaan'. Kijk daarmee uit.Eens, ook omdat je je leidinggevende nogal een veeg uit de pan geeft.
quote:eiland schreef op 05 januari 2014 @ 18:43:

Natuurlijk heb jij verdriet. Maar je man is zijn vader en oma verloren. En jij zit thuis met een burn out. Trek je het verdriet niet te veel naar jou toe?Ik zit niet thuis met een burn-out. Ik zat er tegenaan en ben gewoon blijven werken. Thuis was mijn stabiele basis daar heb ik het zo normaal mogelijk gehouden. Op werk daar zat het probleem waardoor ik zover kwam dat ik naar een psych ben gegaan.
Staat je man open voor relatie therapie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven