Schematherapie

29-10-2020 01:03 8 berichten
hoi allemaal,

Ik sta op de wachtlijst voor schematherapie en ben daar heel gemotiveerd voor. Nu voldoe ik eindelijk, na jarenlang, aan de criteria die eraan worden gesteld. Ik ben stabieler en mijn gewicht is meer op peil.

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen. Zijn klachten daardoor afgenomen en is de kwaliteit van leven verbeterd? Alvast bedankt voor het delen.
Alle reacties Link kopieren
Gewicht op peil?
Werkelijk? Voor schematherapie?
Ik vond schematherapie heel verhelderend en heb er zeker wat aan gehad. Vooral in het krijgen van inzicht in mijn problemen.
Het boek Schemagerichte Therapie had ik van tevoren gelezen. Dat legt goed uit wat het is.
Succes!
yourlocalhero schreef:
29-10-2020 05:41
Gewicht op peil?
Werkelijk? Voor schematherapie?
Jij snapt niet waarom dat een voorwaarde is? Werkelijk?
Eh ja, ik heb ook een eetstoornis en anders zou ik het niet aankunnen omdat het vrij intensief is
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
29-10-2020 05:41
Gewicht op peil?
Werkelijk? Voor schematherapie?
Huh
Dat is heel normaal hoor
Bij een te laag gewicht kun je niet goed voelen en heeft therapie geen zin ook
Schematherapie is een algemene naam voor een soort therapie. Die ook voor andere dingen dan eetstoornissen word gebruikt. Vaak juist voor andere ernstige persoonlijkheidsoornissen.

En dan heb je niets met zulke criteria te maken.

De OP is een beetje onduidelijk op dat vlak , dus niet gek dat niet iedereen snapt waar je het over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Voor alle therapie geldt dat ze liever hebben dat je geen ondergewicht hebt omdat je dan minder emotie voelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven