setraline / zoloft ervaringen??
dinsdag 17 augustus 2010 om 13:28
dinsdag 17 augustus 2010 om 13:58
zoloft heb ik een tijdlang gebruikt ik heb er goede ervaringen mee in het begin is het altijd ff wennen aan een nieuw middel maar als je er een beetje op ingesteld bent is het prima enige minpuntje is je libido die kan gaan dalen tot onder het nulpunt dat was voor mij de persoonlijke reden om er weer mee te stoppen
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:29
Ik slik het al jaren, ben er een tijdje mee gestopt, maar moest helaas toch weer beginnen. De bijwerkingen zijn in het begin niet mals vond ik. Had erg veel last van angstgevoelens, spanning, misselijkheid, slapeloosheid etc. En dan bouwde ik het rustig op: 1e week 25 mg (half tabletje), 2e week 50 mg, 3e week 75 mg en 4e week 100 mg. Daar zit ik nu nog steeds op. Hoop wel dat je huisarts heeft gezegd dat je niet meteen een hele tablet moet nemen! Want je kunt je er echt heel erg raar door gaan voelen. Hoewel de bijwerkingen voor iedereen weer anders kunnen zijn natuurlijk. Feit blijft dat de symptomen waar je last van hebt, de eerste weken tijdens het slikken juist versterkt worden. Als je nu al spanningsklachten hebt, kunnen die de eerste weken alleen maar erger worden dus. Ik had zelf 3-4 weken last van de bijwerkingen...
woensdag 18 augustus 2010 om 13:37
Tja, het zal wel voor iedereen verschillend zijn, maar ik heb een jaar lang Sertraline geslikt en er helemaal niet zo veel last van gehad als hierboven wordt beschreven. Wat je nu doet is bij voorbaat al spanningen oproepen, nog voordat je met de medicijnen bent begonnen. Het duurt inderdaad een aantal weken voordat je de positieve effecten van Sertraline gaat merken, maar ja, daar moet je nu eenmaal doorheen. Ik had wat last van onrustig slapen in het begin, maar verder...
Een dosis van 50mg valt best mee, dus maak je niet te veel zorgen en ga er vanuit dat je huisarts het niet voor niets heeft voorgeschreven. Als je te veel op je lichaam gaat letten voel je altijd wel íets... Succes.
Een dosis van 50mg valt best mee, dus maak je niet te veel zorgen en ga er vanuit dat je huisarts het niet voor niets heeft voorgeschreven. Als je te veel op je lichaam gaat letten voel je altijd wel íets... Succes.
woensdag 18 augustus 2010 om 14:41
de HA zegt dat de werking bij depressies lang duurt maar bij angsten binnen een week zichtbaar is. Ik moet over een week bij hem komen om te kijken hoe het dan gaat.
Maar als het langer duurt voor het echt werkt, zoals velen zeggen, zit ik straks in Italie met ellende/enge bijwerkingen..
Ik krijg het juist omdat ik teveel op mijn lichaam let.. maar ben zo bang voor enge toevallen ofzo..
Maar als het langer duurt voor het echt werkt, zoals velen zeggen, zit ik straks in Italie met ellende/enge bijwerkingen..
Ik krijg het juist omdat ik teveel op mijn lichaam let.. maar ben zo bang voor enge toevallen ofzo..
vrijdag 20 augustus 2010 om 13:13
Hoi tiepetje,
Als je over drie weken weggaat zou ik nu juist beginnen. Bij mij duurde het 2 -3 weken voor het goed ging werken tegen depressie. Tegen angst/paniek idd eerder.
Ik begrijp je angst, ben zelf ook bang voor misselijkheid en overgeven. Misselijk was ik er de eerste dagen wel wat van, maar daar sla je je echt doorheen! Verder weet ik het niet precies meer, want gebruik het al behoorlijk lang. Weet alleen nog dat ik de eerste week echt moest wennen aan het middel, daarna ging het steeds beter. Heel veel succes, probeer door te zetten en houd voor ogen dat je er uiteindelijk profijt van zult hebben.
Mocht je je te naar voelen, kun je altijd nog stoppen toch?
Als je over drie weken weggaat zou ik nu juist beginnen. Bij mij duurde het 2 -3 weken voor het goed ging werken tegen depressie. Tegen angst/paniek idd eerder.
Ik begrijp je angst, ben zelf ook bang voor misselijkheid en overgeven. Misselijk was ik er de eerste dagen wel wat van, maar daar sla je je echt doorheen! Verder weet ik het niet precies meer, want gebruik het al behoorlijk lang. Weet alleen nog dat ik de eerste week echt moest wennen aan het middel, daarna ging het steeds beter. Heel veel succes, probeer door te zetten en houd voor ogen dat je er uiteindelijk profijt van zult hebben.
Mocht je je te naar voelen, kun je altijd nog stoppen toch?