Snel veel afvallen, tips?

21-04-2013 18:44 44 berichten
Ik ga over 10 weken op vakantie en ik ben op zoek naar een manier om in korte tijd veel af te vallen. Dwz in 10 weken 8 kg en ik weet dat t niet gezond is maar ik zie voor nu geen andere mogelijkheid en ik me heel rot zal voelen in dit lichaam op vakantie. Ik ben in september gestopt met roken en sindsdien 10 kg aangekomen, vreselijk! Ik begin morgen sowieso weer met sporten 3 keer in de week. Iemand tips? Cambridge dieet? Ik weeg nu 70kg en ben 1.65m en wil graag weer rond de 60 kg wegen/ mijn zomerkleding weer passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookiecookie schreef op 21 april 2013 @ 20:43:

[...]



Ze noemt zelf Cambridge, vandaar.

Oh daar heb ik een beetje overheen gelezen want ik weet niet wat dat is. Een dieet-methode neem ik aan?



Er zijn zoveel boeken en richtlijnen en methodes, maar volgens mij komt het uiteindelijk toch altijd neer op: meer verbranden dan er binnenkomt. Dus dan kan je zorgen dat je meer verbruikt, of minder naar binnen werkt, of allebei. Als een gek dagelijks uren sporten hou je niet vol. Leven op een cracker en een blaadje sla hou je niet vol. Dus zoek een nieuwe, gezondere levensstijl als je een blijvend ander lijf wil, iets wat je blijvend vol kan houden.

En wat dat is, zal per persoon verschillen.



Zelf vind ik sporten bijvoorbeeld heerlijk, dus als het weer een gewoonte is om te sporten (want vreemd genoeg verdween die gewoonte het afgelopen jaar zomaar uit mn leven omdat er te veel andere dingen speelden) dan krijg ik van sporten alleen maar meer energie en voel ik me goed in mn lijf.

Ik merk dan dat ik bijna als vanzelf ook gezonder ga eten, want het voelt veel te tegenstrijdig om eerst een uur te sporten en daarna een zak chips open te trekken!
Zeg maar Spijker.
Koolhydraatarm bedoel ik mee dat ik me vooral ga richten op groente en mager vlees, vis of kipfilet en bijvoorbeeld maar 1 aardappel. Als lunch een rijke salade met groente, kip etc maar geen brood en als ontbijt neem ik een appel met drinkyoghurt (nu ontbijt ik niet, heel slecht) ik ga niet helemaal stoppen met koolhydraten maar wel sterk minderen en voor de rest laat ik alle ongezonde dingen staan. Het is inderdaad zo dat ik de laatste tijd mezelf nogal heb laten gaan dus nu gaat het roer om. Het was lang n excuus van dat ik gestopt ben met roken en nu is de vakantie een zeer goede stimulans om nu te starten met een andere levensstijl om dus af te vallen en strakker te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 21 april 2013 @ 20:48:

[...]



Oh daar heb ik een beetje overheen gelezen want ik weet niet wat dat is. Een dieet-methode neem ik aan?



Klopt. Soepen, shakes en repen. Max. 500 kilocalorieën per dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sara_28 schreef op 21 april 2013 @ 18:44:Ik ga over 10 weken op vakantie en ik ben op zoek naar een manier om in korte tijd veel af te vallen..ik zie voor nu geen andere mogelijkheid en ik me heel rot zal voelen in dit lichaam op vakantie.Hoezo? Wie kent jouw kont in dat vakantieland nou? Zoveel kilo zo snel..djees zie je jezelf al liggen op 't strand met van dat lege flubbervel?
Alle reacties Link kopieren
quote:kipkluifje schreef op 21 april 2013 @ 20:52:

[...]

Hoezo? Wie kent jouw kont in dat vakantieland nou? Zoveel kilo zo snel..djees zie je jezelf al liggen op 't strand met van dat lege flubbervel?

Nou ja sorry hoor, ik ben dus net zoiets in zo'n tijd afgevallen en ik heb zeker geen 'leeg flubbervel'. Zit juist heel strak in mn vel.



TO, ga je ook sporten?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookiecookie schreef op 21 april 2013 @ 20:52:

[...]





Klopt. Soepen, shakes en repen. Max. 500 kilocalorieën per dag.Oh, dat klinkt als een serieus slecht plan. Ik zou je willen aanraden: bereken je BMR en tel een tijdje kcal. Dat kan je zo online wel vinden en geeft echt inzicht.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Je zet het bij psyche en ik heb eigenlijk alleen maar een tip in die richting: accepteer dit gewicht en laat je vakantie er niet door verpesten. Ga wel sporten en gezond(er) eten, want dat is nooit verkeerd, natuurlijk. Ik ben 1.65 meter en zou blij zijn met 65kg.



Maar geen gewicht is het waard om je vakantie door te laten verpesten. Doe je dat toch, kun je beter die vakantie uitstellen, want dat is doodzonde.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 21 april 2013 @ 20:48:

[...]



Oh daar heb ik een beetje overheen gelezen want ik weet niet wat dat is. Een dieet-methode neem ik aan?



Er zijn zoveel boeken en richtlijnen en methodes, maar volgens mij komt het uiteindelijk toch altijd neer op: meer verbranden dan er binnenkomt. Dus dan kan je zorgen dat je meer verbruikt, of minder naar binnen werkt, of allebei. Als een gek dagelijks uren sporten hou je niet vol. Leven op een cracker en een blaadje sla hou je niet vol. Dus zoek een nieuwe, gezondere levensstijl als je een blijvend ander lijf wil, iets wat je blijvend vol kan houden.

En wat dat is, zal per persoon verschillen.



Zelf vind ik sporten bijvoorbeeld heerlijk, dus als het weer een gewoonte is om te sporten (want vreemd genoeg verdween die gewoonte het afgelopen jaar zomaar uit mn leven omdat er te veel andere dingen speelden) dan krijg ik van sporten alleen maar meer energie en voel ik me goed in mn lijf.

Ik merk dan dat ik bijna als vanzelf ook gezonder ga eten, want het voelt veel te tegenstrijdig om eerst een uur te sporten en daarna een zak chips open te trekken!

Ik ben van nature absoluut geen sportmens, maar ook voor mij werkt dit precies hetzelfde. Dus als ik wat aan mijn gewicht wil doen, begin ik met sporten dan komt het betere eten 'vanzelf'.

En uren sporten per dag is niet nodig, maar voor deze 10 weken kan ze mooi beginnen met een dagelijkse portie. Bijvoorbeeld een opbouwschema voor hardlopen en een fitnessprogrammaatje via youtube. Daarmee kun je in 10 weken best veel bereiken, vooral als er eigenlijk helemaal niet zoveel af hoeft.

Zelf ben ik nu ruim een maand niet eens erg fanatiek bezig, zonder een dieet of om af te vallen. En mijn zoon zag gisteren echt dat mijn buik minder 'pudding' was geworden. En dat met een programma wat maar 20 minuten per keer duurt.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Het gaat er niet om om wie ik ken daar op vakantie maar dat ik me weer prettiger voel. En dat ik mijn kleding en bikini's weer pas. Ik heb best n mooi lijf maar nu zit er gewoon te veel op mijn buik, bovenbenen en kont. En vooral de bovenbenen zijn erg aangekomen helaas! @spijker bedankt voor je voorbeeld dat er dus best n verandering kan plaatsvinden in 2 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus 2 kanten opgaan:

afvallen

leren me prettig te voelen in m'n lichaam, ongeacht gewicht. Echt.



En zorg dat je niet te snel afvalt, anders heb je volgend jaar hetzelfde probleem. Of erger. Probeer dus vooral op een gezonde manier af te vallen. De eerste weken kan het best lukken, een kg per week. Daarna zal het minder snel gaan. Maar eet vooral niet te weinig! Zeker niet als je van bijna niet naar heel veel sporten gaat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Supergoed van je dat je bent gestopt met roken overigens!



Je negeert alleen een beetje de opmerkingen over sporten volgens mij Geen zin in? Misschien eens inspiratie opdoen in het shred-topic, dat doe ik onder andere en is echt leuk en effectief!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 21 april 2013 @ 21:07:

Supergoed van je dat je bent gestopt met roken overigens!



Je negeert alleen een beetje de opmerkingen over sporten volgens mij Geen zin in? Misschien eens inspiratie opdoen in het shred-topic, dat doe ik onder andere en is echt leuk en effectief!Precies!
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed heb gaat TO 3x in de week sporten, cardio.
Jawel, inclusief sporten, voornamelijk cardio om mee te beginnen en waar kan de shred-topic vinden?
Gevonden! 30 Days shred
Alle reacties Link kopieren
quote:cookiecookie schreef op 21 april 2013 @ 19:59:

De nadelen van het Cambridge dieet:



- Korte termijn resultaat, dus werkt niet op langer termijn.

- Veel te weinig calorieën.

- Je krijgt veel te weinig essentiële voedingstoffen binnen.

- Je bent futloos gedurende de hele dag. Je bent uitgeput omdat je geen energie hebt binnengekregen via je voeding.

- Je komt aan het eind van de rit alleen maar meer aan. Gevolg: het ‘jo-jo effect’.



Nou, daar wil ik even op inhaken.

Ik had nog nooit gelijnd in mijn leven want dat was niet nodig.

En ineens kwam ik aan (overgang en daarnaast een nare stressvolle periode) dus ik vergreep me aan fout voedsel. Teveel koolhydraten en vet.

Ik was dat niet gewend dat ik dik was en wilde dat er snel weer afhebben.

Ik heb 2,5 maand CB gedaan, viel er 15 kilo mee af en in de afbouwperiode nog 3 kilo.

Ik was niet futloos of uitgeput. Ik had gewoon genoeg energie en voelde me topfit. Ik zwom ook 2 keer per week en elke dag lopen.

Dit is nu 3 jaar geleden en ben nog steeds op gewicht terwijl ik heel normaal eet en ook uit de band spring.

Dat jojo effect heb je zelf in de hand. Als je net weer zo gaat eten als ervoor, ja dan is het logisch dat je weer aankomt.

Ik heb dus na het het volgen van dit dieet me niet meer laten gaan. Als de weegschaal uitslaat, trap ik weer op de rem. En dat is waar de meesten de mist bij ingaan.



Gezond? Dat zal wel niet, (ik nam wel suplementen) maar ik had in no time de kilo's eraf (was ook het eerste dieet van mijn leven en kort ook nog) en die zijn er afgebleven, met af en toe een uitschieter van een kilo of 2 maar dan kun je weer aan de rem trekken. En daar moet je op letten, dan heb je absoluut geen last van het jojo effect. Dat effect heb je helemaal zelf in de hand.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-02-2016 19:37
Reden: spam
% gewijzigd
Live life to the fullest
oud topic.. grrr
Alle reacties Link kopieren
Echt lekker slim om een 5 jaar oud topic te uppen voor spam :facepalm:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven