Spijt van verhuizing
zondag 10 oktober 2010 om 20:09
hallo
Ik ben 5 jaar geleden gescheiden. Heb iemand anders ontmoet en heb toen besloten om bij hem te gaan wonen in een andere stad.
Nu 5 jaar later heb ik daar vreselijk veel spijt van!!!
Ten eerste: Ik mis mijn eigen stad en huis ( die ik zelf niet meer kon betalen, dus noodgedwongen toch moest verhuizen) en omgeving verschrikkelijk. Heb daar al mijn vrienden en kennissen. Ik ga nog wel heel vaak terug naar mijn stad maar dat is toch niet hetzelfde
Ten tweede: De situatie waarin ik zit, wat ik toen nog niet wist. Hoe de omgang en strijd om de kinderen, van mijzelf en die van mijn huidige man, nu gaat met onze exen , waar ik helemaal niet gelukkig mee ben. Veel stres van heb. Wat veel minder zou zijn als ik niet was verhuisd.
Als ik had geweten hoe ik me nu voel en de situatie waarin ik leef had geweten had ik nooit verhuist!!
Ik kan nu niet meer terug. Mijn kinderen hebben nu hier al weer 5 jaar hun leven en vrienden en die van mijn man gaan hier ook niet weg. En dus wil mijn man hier nu ook niet verhuizen (logisch). Maar tegen de tijd dat ze over een jaar of tien het huis uit zijn. Blijven zij waarschijnlijk ook hier wonen en werken, dan wil/kan ik daarom hier ook niet weg.
Maar ik voel me hier echt KUT!!! (sorry). Heb heimwee en verlang naar mijn eigen huis/omgeving.
Wat moet ik doen.
Ik ben 5 jaar geleden gescheiden. Heb iemand anders ontmoet en heb toen besloten om bij hem te gaan wonen in een andere stad.
Nu 5 jaar later heb ik daar vreselijk veel spijt van!!!
Ten eerste: Ik mis mijn eigen stad en huis ( die ik zelf niet meer kon betalen, dus noodgedwongen toch moest verhuizen) en omgeving verschrikkelijk. Heb daar al mijn vrienden en kennissen. Ik ga nog wel heel vaak terug naar mijn stad maar dat is toch niet hetzelfde
Ten tweede: De situatie waarin ik zit, wat ik toen nog niet wist. Hoe de omgang en strijd om de kinderen, van mijzelf en die van mijn huidige man, nu gaat met onze exen , waar ik helemaal niet gelukkig mee ben. Veel stres van heb. Wat veel minder zou zijn als ik niet was verhuisd.
Als ik had geweten hoe ik me nu voel en de situatie waarin ik leef had geweten had ik nooit verhuist!!
Ik kan nu niet meer terug. Mijn kinderen hebben nu hier al weer 5 jaar hun leven en vrienden en die van mijn man gaan hier ook niet weg. En dus wil mijn man hier nu ook niet verhuizen (logisch). Maar tegen de tijd dat ze over een jaar of tien het huis uit zijn. Blijven zij waarschijnlijk ook hier wonen en werken, dan wil/kan ik daarom hier ook niet weg.
Maar ik voel me hier echt KUT!!! (sorry). Heb heimwee en verlang naar mijn eigen huis/omgeving.
Wat moet ik doen.
zondag 10 oktober 2010 om 21:10
goh wat herkenbaar ook ik ben jaren geleden voor mijn vriend verhuisd, en o wat heb ik me ellendig en eenzaam gevoeld, vriend kon niet verhuizen ivm eigen zaak. De relatie is nu over na bijna 8 jaar en nog zit ik hier in een huis wat mijn huis niet voelt, ik wil ook weer terug naar mijn oude plaatsje maar weet het even niet hoe te doen.
Ik heb geen advies voor je maar ik weet wel hoe je je voelt dikke knuffel voor jou
Ik heb geen advies voor je maar ik weet wel hoe je je voelt dikke knuffel voor jou
zondag 10 oktober 2010 om 22:38
quote:Ingrid100 schreef op 10 oktober 2010 @ 20:35:
[...]
Niet zo ver. half uurtje gelukkig maar. Daarom ga ik er nog vaak naar toe.
niet om vervelend te doen.. maar waar hebben we het dan in vredesnaam over?? een half uur is toch niet onoverbrugbaar?
Halverwege gaan wonen?? is dat een mooi compromis?
[...]
Niet zo ver. half uurtje gelukkig maar. Daarom ga ik er nog vaak naar toe.
niet om vervelend te doen.. maar waar hebben we het dan in vredesnaam over?? een half uur is toch niet onoverbrugbaar?
Halverwege gaan wonen?? is dat een mooi compromis?
zondag 10 oktober 2010 om 23:19
Ik begrijp je gevoel, verhuizen is op zijn minst altijd dubbel. Ik ben 15 jaar geleden ook verhuist van omgeving Zwolle naar omgeving Arnhem. Het zijn de kleine dingen die ik mis. En geloof me, in een mood van heimwee lijkt alles mooier en in 5 jaar tijd zijn dingen toch ook echt veranderd. Als je man zijn werk daar heeft en je kinderen het naar hun zin hebben dan is het best moeilijk om terug te gaan verhuizen. Is het misschien een optie om een vakantiehuisje of stacaravan op een leuke camping te kopen in je oude woonplaats zodat je daar ieder weekend en in de vakanties naar toe kan gaan?