Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Heb mijn hele hebben en houwen naar de tuin gesleept en daar even heerlijk gelegen. Ga ik zo weer doen.

Reactie van broertje: nou welterusten! (die kijkt echt nergens van op)

Ik ga niet koken vandaag, heb ik besloten. We hebben nog wat eten in de koelkast en het gaat gewoon ff niet, allemaal.

*Gaat weer in de tuin liggen*
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
En weer val ik om van de moeheid. Ik ga nu weer pitten. Elke dag hetzelfde, zelfs met die pepmiddelen versuf ik. Snap het gewoon niet. Bloedwaardes zijn goed, dus er is in feite niks aan de hand. Heb nu geen tijd voor sport maar dat zal misschien helpen. Fysio heeft nu deel van mijn rug en bekken bekeken en gemasseerd, ze behandelt me 2 weken (dus 4 keer) en als ze geen enkele verbetering opmerkt, dan stuurt ze me naar haar collega (die in hetzelfde kabinet werkt, handig), een ostheopaat. Ze vermoedt namelijk gewrichtsproblemen en niet zozeer spierproblemen (ja die zijn er wel, maar veroorzaakt door de gewrichten). Ik zat al de fantaseren, ik heb een voorschrift voor 18 behandelingen, stel dat de problemen erna over zijn, dan koop ik een leuke vaas met een bos bloemen, chocolade of wat anders want ik zou zo dankbaar zijn als de pijn weg zou gaan. 4 Jaar elke seconde pijn en dan pijnloos door het leven gaan, ik kan het me niet eens meer herinneren hoe het is zonder pijn.

Heb intussen ook afspraak gemaakt met tandarts voor na het kuuroord want ik zal wel zo'n fijne pijnlijke behandeling moeten ondergaan (teruggetrokken en ontstoken tandvlees, bij sommige tanden zie je het tandbot (?) al). Afspraak met neuroloog heb ik verzet, ergens in oktober. Was normaal morgen maar even niet, niet tijdens deze stressvolle week.

Jammer van je knuffels Moon. Ik heb toen ik 18 was al mijn ouwe knuffels weggegooid, doet soms nog pijn (mijn knuffels waren alles voor me, mijn moeder heeft eens toen ik stout was mijn lievelingsknuffel tegen de muur gegooid, dat deed me echt zoveel pijn dat ik liever wilde dat ze mij tegen de muur had gegooid, maar volgens mij spoor ik hier niet echt in).

Ok, pissen en dan m'n bed in terwijl de zon buiten schijnt en ik zoveel moet doen nog.....haat dit!
Digi: hier even wat psychologie van de koude grond: Je wilt veel te veel tegelijk.

Ik word al moe als ik je post LEES.

Ga lekker slapen, gun jezelf die rust ook gewoon.

Wat heeft prioriteit verder, studeren?

Ik bedoel: ik weet zeker dat jij (nog) later in bed lag dan ik. Ik heb uitgeslapen, toen was jij al lang weer wakker. Ik voel me een wrak (terwijl ik qua uren genoeg geslapen heb, maar zo onrustig). Je moet echt leren doseren wat kan en wat niet kan, anders blijf je jezelf iedere keer teleurstellen.

Hoop dat je inmiddels lekker ligt te slapen

Ik heb mijn plannen bijgesteld dus. De uitgebreide kooksessie komt een andere keer, vandaag eten we restjes (mama is weg vandaag en ik had beloofd voor het eten te zorgen, dan voel ik me meteen uber-verantwoordelijk). Inmiddels ligt er een matje + kussen + dekbed in de tuin (met deze temperaturen.. kun je nagaan!) Heb net heel even getuinierd, in slow motion. En naar mijn vaders bijen staan kijken (hij houdt bijen als hobby). Drukke vrouwtjes zijn dat zeg, wel grappig om een tijdje te observeren.

Zo, ik ga weer naar buiten. Wel even andere broek aan trekken want deze is eigenlijk te warm + te netjes voor in de tuin.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ha nee, na deze sigaret lig ik in bed, promised. Ik word gewoon altijd vroeg wakker, ik kan niet meer uitslapen. Dan het eerste halfuur mijn hele lijf kraken (zooo aantrekkelijk, haha) van de verkramptheid en pijn, wat drinken, even wat eten, gezicht reinigen en dagcreme op, beetje normaal aankleden en dan dingen doen. Ik doe echt niet veel hoor, ik zou wel vroeger moeten gaan slapen (maar het probleem is dat ik dan echt lang lig te woelen), maar wat uurtjes studeren, naar de winkel gaan, fysio (3 minuten lopen) en wat mails beantwoorden is toch helemaal niet veel? Dat doen de meeste mensen toch (en meer)? De vermoeidheid is ook pas van de laatste maand. Nouja, ik zal iig discipline kweken om vroeger te bedde te gaan, als de tijd rijp is te gaan sporten en als de examens voorbij zijn (die onderhuids wel stress geven, al voel ik er weinig van) zal het hopelijk beter gaan (want op deze manier kan ik geen fulltime job aan, en die stage -ook voltijds- ook niet).

Het voelt niet alsof ik veel doe, heb drie telefoontjes gepleegd, dat duurt tien minuten, 40 minuten bij de fysio geweest, mailen een uur ofzo, de winkel 5 minuten, wat te eten maken 6 minuten ofzo (brood), en ja forummen dat doe ik wel veel te veel (als afleiding).

Pissen en naar bed!
Jullie hebben het over moe zijn en ik kom net van de huisarts vandaan. Mijn AD wordt verhoogd, had blijkbaar 10 mg en wordt nu 20 mg. Oxazepam max 2 per dag ipv 3 a 4 per dag. Na een maand terug en dan kijken hoe het gaat.

Anyway, ze vertelde dat ik van de hogere dosis ook heel erg slaperig kan worden de eerste maand geloof ik. Was weer eens suffig dus niet zo goed meegekregen. Kan dat het niet ook zijn bij jullie? Of komt het door het weer?

Ik vecht nu tegen mijn slaap. Misselijk as hell door de chocola (jup, ik moet eraan geloven, het smaakt me niet meer) dus ik ga roken. En water drinken, dorst zeg!
@Choco:

Bij mij komt het doordat ik gisteren teveel gedaan heb, te laat naar bed gegaan ben en onrustig heb geslapen.

Maar je hebt gelijk: het kan heel goed door medicijnen komen. Zeker bij jou, nu in de beginfase. Geef maar lekker toe aan de vermoeidheid. De sufheid is ook wel lekker soms hoor, dan kun je ook niet teveel piekeren.

@Digi:

Als je het per dag bekijkt is het misschien niet zo veel vandaag. Maar je hebt wel pas geleden een heel jaar studie in twee weken gepropt, je bent emotioneel bezig met die vent. Je hebt sowieso nogal een omslag gemaakt de laatste maanden. Al die veranderingen kunnen maken dat je lichaam even moet bijkomen. So what?

Dan ga je toch lekker slapen iedere middag, zodra het even kan?

Ik word van forummen trouwens erg onrustig vaak. Ik blijf maar lezen en klikken en lezen en klikken en schrijven. Een wandeling is beter voor me, maarja, ook niet altijd zin in

Spiegel-check gedaan: ik zie er al beter uit dan een paar uur geleden. Das fijn he Wilde al bijna TOCH naar winkelcentrum en dan koken. Alsof het iemand wat interesseert of ik dat vandaag of morgen doe.

Morgen mooi weer waarschijnlijk he? Misschien voor de laatste keer naar t open lucht zwembad dan.

Ik heb al 3 x iets gelezen over kerst / pepernoten vandaag. Dat mag kennelijk nu september nadert. Wat een onzin.. ik doe er niet aan mee!!
Hm, had net tante aan de telefoon, de uitnodiging om langs te komen op hun vakantieadres is vervallen...

Oom werkt tijdens een deel van de vakantie door, en er was eigenlijk geen handige planning te bedenken zodat ze én tijd met zijn tweeën zouden hebben én tijd met mij.

Dan moet ik maar een ander leuk uitje bedenken voor mezelf

En tante belde weer: t gaat toch door. Haha
Dat is fijn Moon! Wanneer ga je?

Digi lekker geslapen?

Gadver, ik ben echt spuugmisselijk. Iemand tips ertegen?
15 t/m 17 september, uit mijn hoofd.

Ik heb ook even geslapen! Eerst in de tuin gaan relaxen maar toen begon buurman Herrie actief te worden. (Eigenlijk heet hij Harry maar dit past beter bij hem).

Toen in bed zeker een uur van de wereld geweest. Voel me stukken beter nu.

Mail van de school dat ik daar evt welkom ben. Ze willen wel graag mijn CV zien *slik*.

Misselijk.... ehm.... behalve vinger in de keel weet ik niet zoveel tips. Gaan liggen tot het minder wordt misschien, of een paar slokken water.

Misschien komt t door de medicijnen?

Ha, mijn moeder roept dat ze thee heeft (ik woon bij ouders momenteel Choc, weet niet of je dat al wist). Dus ik ga even thee drinken.

Hasta luego! (tot later)
Jup dat wist ik!

Ik heb net voor het eerst sinds donderdag weer koffie gedronken! Decafe dat wel, maar toch koffie! Vertelde huisarts dat ik het toch wel moeilijk had met me netjes aan de regels houden (geen koffie, geen alcohol, (geen jointjes maar dat heb ik niet verteld) en geen middagslaapjes) en toen zei ze dat ik decafe mocht. Wow, had dat dan eerder gezegd!! Dus ik heb heerlijk met mn koffie en een peukie op mijn balkonnetje gezeten! Nu aan de pudding, het ene moment ben ik misselijk, het volgende eet ik pudding. Vind het allemaal maar raar hoor..

Net de film prozac nation gekeken. Zag van de week een voorstukje omdat ie op tv was. Kon hem niet kijken dus heeft vriend hem gedownload. Moet hem nog even verwerken.

Dus ga er even over nadenken op mijn balkonnetje. Zeg ik nu maar over 5 minuten ben ik het weer vergeten haha.. Iemand ook die film gezien? Dacht dat het me herkenning zou geven en hulp maar ben er nog niet over uit..
Prozac nation ken ik niet. Maar ik kijk eigenlijk weinig films die met psychiatrie te maken hebben. Gewoon niet zo'n behoefte aan. Waarschijnlijk maakt het me toch maar boos / verdrietig / gefrustreerd.

Zo heb ik ooit een heleboel afleveringen van Prison Break gezien, vond dat leuk. Op een gegeven moment kwam hij (hoofdrolspeler) op de psychiatrische afdeling terecht en ik ben voorgoed afgehaakt. t Was nog zo vers allemaal toen, ik wilde daar niet naar kijken.

Blowde je pas geleden nog Choco? Wel moeilijk lijkt me, als je daarvan moet afkicken, bovenop alle andere problemen. Netjes hoor!

Mijn 'gewone vriendschap-vriend' (heb ik besloten) schijnt best wel ziek te zijn van die Mex griep. Zielig hoor. Dan is hij komend weekend misschien ook niet van de partij, op een feestje.

Is de misselijkheid al minder?

Iris... hoe gaat het? Ik hoop dat het bij jou niet de Mex griep is. Dat zou wel een enorme tegenslag zijn, aan het begin van je nieuwe leven.
Lieve mensen, ik ga de computer uit zetten. Het kost me moeite, en ik sluit niet uit dat hij straks weer aan gaat.... maar ik ga het gewoon proberen vanavond!

Welterusten!
Nee ik ga dat soort films ook maar niet meer kijken heb ik besloten. Just for safe.

Nou ik had dus slaappillen vorige maand maar vriend wilde dat liever niet dus rookte ik elke avond een jointje. Goede vriend van me was hier van de week en die leeft op joints. Dat heb ik eigenlijk ook jarenlang gedaan maar sinds 3 jaar ongeveer af en toe een jointje. Denk aan elke zaterdag met een lekker drankje erbij Dus ik heb het soms even moeilijk. Maar was de laatste tijd toch bang om stoned te worden dus het is beter zo! *Denkt stiekem en als ik dan uiteindelijk weer ga blowen word het zoooo leuk*

Heb je een feestje volgend weekend?

Jup misselijkheid is weg gelukkig. Zo maar slapen. Morgen eerste dag dat ik weer alleen ben. En dan ook geen oxazepam mogen nemen. Dus als jullie me niet zien morgen lig ik in bed met spongebob tegen me aan.
Ik doe mee Moon! Nu nog vriend overhalen..

Welterusten allemaal!
Ooh.Wat.Ben.Ik.Erg.

Zit toch weer achter PC, hoezo verslaafd?

Ben wel helemaal klaar om naar bed te gaan verder, tanden al gepoetst, medicijnen genomen, etc.

Ja komend weekend een feestje op vrijdag en een soort reünie op zaterdag. Zoals ik me vandaag voelde dacht ik dat het allemaal niet zou gaan lukken, maar vaak is dat een gevoel van 1 of 2 dagen.

Knap hoor, dat je zo geminderd bent met blowen. Ik ben nooit een echte blower geweest, heb veel te brave vrienden. Alleen in t buitenland blowde ik wel eens. Eigenlijk is het voor mij best een uitkomst, af en toe een joint. Maarja, verslavingsgevoelig ben ik ook wel een beetje.

Toen ik werkte was ik vaak op vrijdagavond helemaal hyper en op zaterdag aan de benzodiazepinen. Heb wel eens gedacht dat misschien een joint op vrijdagavond beter zou zijn, want dan heb je veel meer aan je zaterdag. Ik heb -dankzij mijn altijd brave vrienden en vriendinnen - de drugs-experimenteerfase eigenlijk nooit gehad. In de studententijd kon het wat alcohol betreft niet gek genoeg, maar mijn 'kringetje' deed nooit iets met drugs.

Is waarschijnlijk wel mijn redding geweest hoor, ik wil meestal alles wel proberen, maar met mijn 'stoornis' is dat echt niet handig.

Zat nog even over dat CV na te denken. Ik kan gewoon mijn vrijwilligersbaantjes invullen bij bezigheden van de laatste tijd. Dan kunnen de 'collega's' daarvan ook dienen als referentie, als dat nodig is.

Laatste keer dat ik een CV verstuurde had ik een baan van 1,5 jaar erbij verzonnen. Ik heb dat ooit 1 dag gedaan... was als de dood dat dat ergens mis zou gaan, bij het solliciteren.

Mijn CV laat in ieder geval zien dat ik breed geïnteresseerd ben (ja Moon probeert van alles hoor, is alleen soms niet zo'n doorzetter) en dat is in dit geval wel gunstig.

Was vriend bang dat je verkeerde dingen zou gaan doen met de slaappillen? Mijn moeder heeft een tijdje mijn slaappillen beheerd, die vertrouwde het ook niet zo. Was voor mij in ieder geval beter dan helemaal geen slaappillen. Als je echt niet kunt slapen, is het misschien een optie dat je vriend ze voor je bewaart. (liever niet want hij is geen oppasser natuurlijk, maargoed)

Aaah, arme jij, morgen alleen. Kruip jij maar lekker tegen Spongebob aan hoor!

(aah, ik noemde 'mijn' katje Spongebob!! Hij heette Bob maar was zo lekker sponzig. Misschien moet ik gewoon eens die mensen die m nu hebben, opbellen om te vragen of ik hem nog eens mag zien)
Hoi meiden,

Drukke dag vandaag. Heb onze vorige handel (speelgoed) verkocht via marktplaats en vandaag kwam iemand het halen. Was alleen thuis met die man dus die kwam. Hij wilde een prijs af spreken voor de hele handel. Ik voelde echt een gevoel van macht. Telkens maar weinig zakken in de prijs en dan uiteindelijk zeggen: "Nou dan moet ik mijn man bellen." Wetende dat hij dan nog wel wat bij de prijs erop zou gooien en dat heeft gewerkt. Heerlijk die macht!

Verder nog mijn eerste echte gesprek bij het rehabilitatie centrum gehad. Heb te weinig puf om te beschrijven hoe het ging, maar ben er wel tevreden over.

Zou woensdag een gesprek hebben met mijn psychiater. Werd ik vanmiddag gebeld dat die ziek is. Zucht.

Heb aangegeven dat een telefonisch gesprek te willen omdat ik nu nog niet weet waar ik aan toe ben.

Nou hij heeft gebeld en wist me te vertellen dat ik maar moest wachten met verder afbouwen tot ik weer een gesprek met hem heb. Over 2 weken dus.

Vandaag moest ik de rest van de efexor ophalen. Moest dus 60 tabletten totaal krijgen, maar nu kreeg ik er 90. Aangezien ik dus tegen een muur praat heb ik het maar zo gelaten. Weet het anders ook niet.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:Zoete schreef op 31 augustus 2009 @ 23:48:

Een wild guess:

Fleurtje - misschien stiekem toch Noraly Beyer

Elynn - Irene van der Laar

MissMara - Femke Halsema

TommyBoy - Jordy van Loon

Digitalis - Mireille Bekooij

RobertTinter - Rik, die onsmakelijke sidekick van Edwin Evers

Zo kom je nog eens wat tegen. Zitten we hier gewoon met Mireille Bekooij te forummen!

(BN-ers topic op overig)
Ibi, een goed bestede dag dus!

Goed van dat marktplaats-geld. Ik ben zo slecht met zulke dingen altijd...

Die Efexor dat wil niet echt lukken he, met de apotheek. Schandalig dat ze daar zo slordig in zijn.

Zag vanavond op TV iets interessants van Radar en later bij Knevel en van Den Brink. Over hoe de farmaceutische industrie een aandoening promoot en vervolgens het 'juiste' medicijn slim in de markt zet. Precies wat ik al jaren zeg, maar nu snapt de rest van Nederland het ook.

Ben moe... slaap lekker allemaal!
Digi je hebt wat uit te leggen! Wie heb je op die meet gestuurd om je bn'er status verborgen te houden?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Dominee nogwat
Good morning!

Het eerste wat ik heb gedaan vanochtend... mijn belastingpapieren gepakt. Ik MOET iets regelen wat eigenlijk al heeeeeeel lang terug had moeten gebeuren.

Maar ik weet niet pcies hoe en ik heb zo'n hekel aan dat soort dingen.

Als ik er niet uit kom moet ik gewoon dat kantoor even bellen voor een afspraak, die mensen zitten er ook niet voor niks.

Maar toch.

Nou, eerst maar even rustig ontbijten enzo. Dan zien we wel verder. (ben echt bang van mijn belastingpapieren... hu)
Pfff... als ik de boel met een papieren formulier wil regelen (dat wil ik eigenlijk) moet ik een formulier bestellen en daar max 14 dagen op wachten.

Als ik het elektronisch wil doen heb ik mijn DigiD nodig. Ik heb daar ooit wel wat mee gedaan maar de wachtwoorden enzo... geen flauw idee meer
He shit Moon, dan ben je er helemaal klaar voor heb je dit soort gezeur. Balen!
Nou ik was al bang voor dit soort gezeur... daarom heb ik er zo lang mee gewacht...

Volgens mij had ik niks weggegooid van DigiD omdat ik al wist dat ik t niet zou onthouden allemaal. Maar ik kan het niet meer vinden.

Das ook een beetje t nadeel van geen eigen huis(je) hebben: ik heb eigenlijk geen goede plek om de administratie te doen.

Nouja, niet zo zeuren, mag blij zijn met een dak boven mijn hoofd!

Even kijken of er al een topic is over DigiD. Vast wel.
Hoe heb je geslapen trouwens Ibi?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven