Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Als je dat nou doet volgende week bijv., heb je meteen een leuke: een DigiD tab ben je dat ook nooit meer kwijt (ik verzamel alles, dat voelt goed, want ik weet gewoon zeker dat ik het heb!).
Bedankt Iris! Ik heb nu allemaal verschillende mappen voor de verschillende instanties. En die zitten al bijna vol... Je kunt misschien nagaan dat het niet allemaal bij elkaar in een map zou passen.

Mijn maatschappelijk werkster raadde me aan om de mappen niet per instantie in te delen, maar per jaar. Dus 2009 en dan tabbladen per instantie. Dat is misschien beter.

Ik vind het ook altijd zo confronterend om de map IBG bijv. door te bladeren en dan weer te zien dat ik sinds datum X uitgeschreven ben bij de universiteit. Zwarte dag in mijn leven, want ik zie gewoon dat moment weer helemaal voor me. Snap je?

Als ik de mappen per jaar indeel komt er niet steeds zo'n stuk verleden bij kijken.

Ik krijg ook zo veel dingen van de ziektekostenverzekering. Weet eigenlijk niet eens hoe het echt werkt, met no-claim en wat je wel en niet terug kunt vragen. Ik weet dat ik met vragen gewoon op het forum terecht kan. (maar de ziektekosten hebben nu geen prioriteit).

Als je eenmaal achterloopt met die dingen, blijft het zo, lijkt wel. Moet het gewoon een keer goed bijwerken en dan bijhouden.

En ik heb niet eens per definitie een hekel aan administratie: heb een paar administratieve bijbaantjes gehad en op wat slordigheden na ging dat prima! Ik kan het dus best, maar als het mijn eigen spullen betreft, gaat het mis
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:IrisH schreef op 01 september 2009 @ 17:03:

Als je dat nou doet volgende week bijv., heb je meteen een leuke: een DigiD tab ben je dat ook nooit meer kwijt (ik verzamel alles, dat voelt goed, want ik weet gewoon zeker dat ik het heb!).

Ha en ik zat juist te denken dat ik wat meer dingen weg moet gooien

Mijn DigiD niet natuurlijk maar andere dingen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Maar vraag eens aan een lieve meneer/mevrouw/jongen/meid die dat wel wil, om voor de eerste keer even te gaan zitten. Geen schande, ik laat mijn vader soms het opbergen even overnemen (in slechtere tijden).

Je hoeft je niet te schamen als je iemand vraagt je te helpen.

Maakt niet uit hoe het gebeurt, als het maar gebeurt!
Ow ja het is ook veel. Maar je kan alles van voor 2008 misschien samenbinden, en dan in een doos opbergen? Anders past het echt niet.
Vaak heb je oude dingen ook niet meer nodig, maar je moet het nog wel hebben, zeg maar ;)
Per jaar opbergen kan ook wel... maar ik vind dat niet zo handig. Ik heb wel post van tientallen instanties en dan moet ik gaan zitten zoeken.

't Is maar net wat je voorkeur is eigenlijk, ik denk dat die manier ook wel werkt.
Ik gooi wel onzin weg, daar valt onder: info/reclame die je ook ergens anders wel kan vinden, niet aan mij gerichte zaken, eigenlijk alles waarvan ik zeker weet dat ik het nooit nodig heb. Beetje moeilijk uitleggen. Maar je kan ook meer bewaren, en dan om ruimte te maken, van voor een bepaalde datum eruit doen, en dat in een grote doos op zolder zetten.
Oh en moon, ik weet wel dat je het kan, maar ik probeer je een 'duwtje' over de drempel te geven (loop je al warm? )
En nu moet ik koken.
Ja ik sta al te koken

Vriendin die wil helpen woont wel 2,5 uur hier vandaan... maar misschien moet ik t idd gewoon voorstellen.

Moet echt bij de pannen kijken nu!
Wat een heftig topic vind ik dit! Heb niet alles gelezen, dus hoop niet dat mijn opmerking verkeerd over komt. Ik wiil jullie alleen even sterkte toewensen en ik hoop dat jullie jullie leven weer op de rit krijgen. Fijn dat jullie hier je verhaal kwijt kunnen
Je mag het best heftig noemen hoor Linda. Maar ik heb er ontzettend veel aan dat ik alles hier kan opschrijven, ook de dingen die ik in het dagelijks leven niet zo snel met mensen deel.

Bedankt!!

Ik denk dat het eten voor vandaag tot de minisuccesjes gerekend kan worden. Even proeven en laten beoordelen en dan hoor ik of het zo goed smaakt als het ruikt
Was lekker!

Voel nu wel even een energie-dip opkomen...
Ben nu net wakker. Moet er ook echt uit ook (had wakker gezet had uren kunnen slapen denk ik)

Moet naar het werk van mijn man. We gaan wat ophalen dat we via marktplaats gekocht hebben. Zo balen dat hij dat soort dingen niet alleen doet, maar ja.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik heb de diagnose Bed.

Wat is Binge Eating Disorder?

Naast anorexia en boulimia wordt vaak ook ‘Binge Eating Disorder’ (BED), ook wel eetbuienstoornis genaamd, als een ander eetprobleem gezien. Het lijkt in veel opzichten op anorexia en boulimia. De lichamelijke aspecten kunnen verschillen, maar de sociale en psychische achtergronden kunnen overeenkomsten vertonen. BED kan leiden tot gebrek aan essentiële stoffen (zoals vitamines, mineralen), en het uit balans raken van de natrium/kalium huishouding. Dit zijn heel gevaarlijke gevolgen.

BED is veel meer dan alleen soms een frustratie ‘wegeten’. Het kan het hele leven gaan overheersen, en dan wordt het tijd om er iets aan te doen, en steun en hulp te zoeken voor het probleem. Mensen met BED/eetbuienstoornis zullen zichzelf in veel van de punten herkennen van de zelftest. Wanneer veel van de genoemde criteria van toepassing zijn, en zeker wanneer de net genoemde lichamelijke verschijnselen optreden, dan is het belangrijk dat er hulp wordt gezocht. Maar ook als je geen duidelijke lichamelijke klachten zijn, is het verstandig in te grijpen. Hoe eerder er hulp en openheid komt, hoe groter de kans op genezing.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik ken de term BED.

Waarom doet je man dat niet alleen, dat soort klussen? t Is natuurlijk wel beter voor jou dat je niet de hele avond slaapt he

Ik zit ont-zet-tend in te kakken hier, alles doet pijn ineens. Ga even liggen en hoop later te reageren op de rest.
Choco,

Ik ben blij dat de eerste dag alleen relatief goed gegaan is.

Je klinkt idd al sterker dan vorige week, maar vergis je niet dat betekend niet dat je beter bent. Hoe graag je dat ook zou willen.

Is het niet handiger om een persoonlijk gesprek aan te gaan met je school dan via de telefoon? Wel wat confronterender, maar dan zien ze je ook echt zeg maar en kunnen ze minder makkelijk om je verhaal heen.

Waar woon je ergens? Toevallig in de buurt van Rotterdam?
Ik doe even een ego post, sorry. Ok geen sorry!!

Na mijn (halve!!) oxazepam ben ik wat rustiger geworden. Naar psych gegaan en eigenlijk lekker gekletst. Volgende week weer wat intensiever, nu even geen behoefte aan gehad.

Morgen gaan we voor een katje/poesje kijken! Neem mijn buren mee want die hebben er 2 dus meer verstand van dan wij.

Ik verheug me erop, wat een goed gevoel!!

Nu eten en niks doen want ik heb de vaatwasser schoongemaakt en dat was eigenlijk teveel van het goede. Misschien tot vanavond. Groetjes!
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 01-09-2009 19:15
Reden: zeg geen sorry meer!
% gewijzigd
quote:Moonlight82 schreef op 01 september 2009 @ 19:06:

Ik ken de term BED.

Waarom doet je man dat niet alleen, dat soort klussen? t Is natuurlijk wel beter voor jou dat je niet de hele avond slaapt he

Ik zit ont-zet-tend in te kakken hier, alles doet pijn ineens. Ga even liggen en hoop later te reageren op de rest.

Ok, omdat het een relatief onbekende/nieuwe eetstoornis is dacht ik zet er ff wat uitleg bij. Maar goed misschien voor de andere ook wel interessant.

Tja mijn man heeft zelf ook last van "angsten" hoewel hij dat nooit zou toegeven. Hij heeft "sociale angsten".

Durft dergelijke dingen dus niet te doen, onbekende niet te bellen. Ik moet zijn telefoon opnemen als er een nummer belt dat hij niet kent. Ik mag niks zeggen wanneer mijn eten in een restaurant niet lekker is want hij is bang voor de reacties (heb ik lak aan inmiddels dus ik zeg het gewoon)

Gevolg hiervan is dat dergelijke dingen op mij neerkomen.

Maar het is idd niet goed om overdag te gaan slapen. Sterker nog het is 1 van mijn doelen om dat ook niet te doen, maar vandaag was zo heftig!
Nee IBI, aan de heeeele andere kant. Vlakbij Amsterdam, hoezo? Wilde je mee? Haha sorry heb zo'n goede dag dat ik zowaar vrolijk ben!

Ja ik dacht ik bel ze en vraag of vriend en ik kunnen langskomen. Leek me het beste.
Choco,

Geniet van je rustige avond en laat Moon maar niet zien dat je sorry zegt over een ego bericht! Is ze fel tegen want we hoeven hier geen sorry te zeggen. Alles mag. Das het mooie aan dit topic. En eigenlijk ben ik het met haar eens geworden. Dusse sorry zeggen is nergens voor nodig.

Benieuwd hoe het met digi is trouwens.
quote:chocolover schreef op 01 september 2009 @ 19:12:

Nee IBI, aan de heeeele andere kant. Vlakbij Amsterdam, hoezo? Wilde je mee? Haha sorry heb zo'n goede dag dat ik zowaar vrolijk ben!

Ja ik dacht ik bel ze en vraag of vriend en ik kunnen langskomen. Leek me het beste.Ach indien nodig had dat best gekund, maar fijn dat je met een vriend kan. Lijkt me zeker ook het beste.
Lief van je!

Nu ga ik echt eten, vriend heeft lekker gekookt geloof ik..

Tot straks!
Ik ga morgen pas reageren op iedereen en log hierna weer uit. Zal ff snel m'n dag beschrijven.

Gisteravond wat down want de vermoeidheid was zo extreem erg, ondanks drie pillen Captagon (da's die pep). Merendeel vd dag in bed gelegen, 's avonds echt melancholisch (gelukkig fijne mailwisseling gehad met een verstandig empathisch mooi mens <=== mooi mens vind ik een kotsterm, maar ok) en ineens sta ik -letterlijk- oog in oog met een zwarte kat. Die was door m'n raam geklommen en liep erna weer weg, sprong op de vensterbank en glipte langs de begonia de nacht in. Toch gelukt om om middernacht m'n bed in te kruipen (met ongeveer 12mg xanax en 80mg valium). Door die benzo's wel mijn 8 uur slaap gehaald, was wat energieker vandaag, heb nu de helft van de te leren stof gelezen voor het examen morgenochtend om 9u. Heb mijn controleformulier van de IB-Groep (ze controleren elk jaar of je wel echt studeert) in laten vullen op de uni, even een glas wijn in het cafe op de campus gedronken (werd meteen misselijk, gister heb ik WATER uit staan kotsen, moet niet veel gekker worden), wandelde naar de campusarts maar die waren al weg, de tandarts was er nog wel (heb een stempel nodig voor op het verwijsbriefje voor de fysio, dat was de arts vergeten en dan krijg ik geen gedeeltelijke vergoeding van de verzekering) en daar had ik een afspraak mee gemaakt telefonisch. Blijkt dat 'ie op die dag helemaal niet werkt, fout van de receptionist daar dus. Heb 'm maar om z'n nummer gevraagd, kan ik direct met hem 'n afspraak maken (ik ga nooit naar de tandarts maar 't is weer nodig, ontstoken en teruggetrokken tandvlees, elke keer een smoel vol bloed bij poetsen en ik wil niet weer afstervende tanden). Toen was het bijna 17u en dan......gaat het zwembad open! Door Moonlight hier geinspireerd om te zwemmen, heb 4 zwemdiploma's en ben een echte waterrat en vond het leuk. Bijna een uur baantjes getrokken ('t is maar een 50meter bad hoor). Had een diadeem in en een haarclip, die verloor ik allebei, kon ik ze opduiken. Heb wel lekker van 't startblok gedoken, vind ik leuk, en veel onder water zwemmen. Heb ook geinformeerd over de Kungfu-lessen die in oktober starten, kan me volgende week inschrijven maar de jongen daar kon niet vertellen of je 'n pak nodig hebt en of 't 'n beetje 'professioneel' is. Wil wel wat banden halen en echt een vechtsport beheersen. Nahja, het houdt je van de straat. M'n hartslag was wel torenhoog tijdens 't zwemmen, mede door de peppil (Captagon) die ik had genomen (al 2 vandaag, 3 is het maximum en mag niet worden overschreden want het is geen soft spul).

Heb ook wat werkmailtjes beantwoord en gebeld en gemaild met die org. die buitenlandse stages verzorgt, hopelijk nu 's reactie (heb ook een formulier op hun website ingevuld compleet met CV).

'k Ga nu maar even een uurtje liggen ofzo, en dan toch maar weer studeren want ik moet al veel geluk hebben (op z'n hoogst zal ik de stof twee keer hebben gezien) met de vragen. Zal blij zijn als de examenperiode voorbij is zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven