Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Zal ik je er morgen even aan helpen herinneren? Ik lig ook nog wakker te zijn. Zit te twijfelen of ik eruit zal gaan.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ja is goed

Balen dat je weer niet kunt slapen...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ok dan ga ik daar aan proberen te denken.

Ja ik baal er ook wel van. Ga zo de computer uit zetten en het nog eens goed proberen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Om 9u examen en ik ben stiknerveus. Dit is een van de twee examens waar alles van afhangt. Heb al een abonnement op het toilet. Ben zo bang...
Digi heel veel succes!!! Je kan het!

Wanneer krijg je de uitslag dan? Lijkt me vreselijk als je daar op moet wachten.
*Komt even om de hoek kijken en vertellen dat ze regelmatig meeleest*

Vind het bewonderenswaardig dat jullie hier zo eerlijk en constructief bezig zijn.

Dieg, ben heel hard aan het duimen (= atheïstische manier van bidden) dat je je examen haalt.
Dank je wel Elynn, leuk dat je meeleest hier!

Vannacht nog best redelijk geslapen toen ik eenmaal in slaap was gevallen. Veel minder goed dan met ap, maar veel beter dan de nacht ervoor.

Zo de droger is hier klaar en dat is voor mij het teken dat ik kan gaan douchen.

Moonlight,

Ik ga zo mijn lampje indraaien vergeet jij je nachtlampje niet te maken vandaag?

Digi,

Ook ik ben aan het duimen voor je. Ik hoop zo dat je met een goed gevoel weg gaat vandaag.
Oja, mijn lampje!

Als ik jullie nu iedere avond vertel wat ik de volgende dag moet gaan doen, dan gaat t allemaal misschien wat sneller

Dieg... hoop dat het goed gegaan is. *duimt ook nog even* Ik gun het je zo nu je zo hart je best doet!

Elynn, leuk dat je meeleest! Het doet me goed te horen over je bewondering.

Ik wil niet overdreven gaan doen... maar ik zie er de laatste tijd goed uit (volgens anderen, en volgens mezelf ook wel) en dat is echt sinds ik hier ben gaan schrijven. Dat begrip, die herkenning.... ik heb er zo veel aan!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Fijn dat het schrijven je hier zo goed doet Moonlight.

Lampje is ingedraaid en zelfs de bol zit er weer op. Ook al wezen douchen en mijn hond een behoorlijk stuk laten wandelen.

Ga zo mijn lege flessen inleveren en boodschappen doen voor vanavond. Altijd maar dat eten wat je moet bedenken. Heb werkelijk geen idee voor vanavond. Heb al tijden trek in tosti, maar mijn tosti apparaat is kapot dus zal ik een nieuwe moeten kopen. Weet dat het ook in de pan kan, maar ben daar zo slecht in. Buitenkant verbrand en de binnenkant is nog niet gesmolten zeg maar.
Actiepuntje voor IBI: tosti-ijzer kopen?

Ik heb mijne al jaren, die was een tientje bij Blokker denk ik.

Mijn actiepunt: even douchen
Ja misschien doe ik dat zo idd wel gelijk. Geld is toch gestort dus waarom niet.
Nou, examen ging niet bepaald denderend. Ik kreeg zo'n stressbui daar. Ik weet het allemaal wel, maar de praktijk. Da's zo lastig voor me. Ik kan met minieme voorbereiding examens halen (zoals die eerste twee, maar in het verleden ook) maar dit is te vergelijken met wiskunde, dan moet je DOEN. Nouja, had wel als enige van alle studenten gezien dat je bij 1 vraag (of je falsificatie kon toepassen op iets) gewoon te weinig informatie hebt. Dan komt mijn analytische kan tweer wel bovendrijven. Maar een tableau maken in intuitieve logica, ik had dat niet eens bestudeerd, dat ging dus gewoon niet. Bij 1 iets had ik gewoon wiskunde toegepast maar ik had minder moeilijk moeten nadenken (het was wel grotendeels goed) en nog twee gewone oefeningen die ik half of kwart goed had, en met zijn uitleg later wel kon maken. Heb veel gepraat met 'm nog, het is inderdaad zo dat er in de logica godsbewijzen zijn aan te tonen (maar dan zijn de premissen eigenlijk niet geldig) en heb ook geluld over de paradox van Zeno (en toen gaf 'ie nog veel moeilijkere paradoxen, nahja, wel interessant).

Het is een eerstejaarsvak, moet er nog 1 doen van het eerste jaar, dus hij neemt dat mee in zijn beoordeling (als hij mij geen voldoende kan geven). Het is wel zo, vertelde hij me, dat in bachelor 1 je met een onvoldoende in je jaar gedelibereerd kunt worden (dus dan ga je toch over naar jaar 2). Dat geeft dan hoop. Dus 't is niet allemaal verloren, maar wat een bak zenuwen, mijn ogen doen ook zeer (net kunsttranen erin gemikt) van het lezen en het staren naar al die stomme zooi op het blad.

Straks nog een examen, eigenlijk niks voor gedaan (ja, Wikipedia eens gelezen.....) maar die professor mag mij en geeft als 'ie goed geluimd is hoge punten (aan lieve meisjes zoals ik).

Jammer dat hij geen uitslag kon geven, maar dan weet ik al wat het betekent natuurlijk: niet ineens een voldoende. Hij kan nog zonder de informatie van het andere examen besluiten tot een voldoende (want de puntentelling, vooral met mijn bijredenaties is niet zo geheel strikt), maar hij is iig tof genoeg om het eens te bekijken na het andere examen. Alleen is dat pas 4 september (met nog een examen ertussen). Als zij mij direct kan zeggen dat ik geslaagd ben dan kan ik met een gerust hart naar het kuuroord, anders zit ik nog te stressen.

Dus blijven duimen tot en met 4 september dames (hi Elynn!)

Tosti-ijzer, ik vond er hier eentje. Heb 'm schoongemaakt en eens gebruikt, maar ik weet niet goed hoe (en ik heb wel een examen kwantumfysica afgelegd, ik snap mijzelf ook niet hoor).

Ikbenik, kun je niet gewoon in 1 keer eten maken voor drie dagen (en dan met sausjes varieren of sla erbij)? Soms kook ik gewoon enkel pasta en gooi ik er pesto doorheen en kaas. Simpel, te eten en je maag is weer vol. Hoe gaat het afbouwen?

Vanavond nog een klant en dan ga ik tussendoor eerst slapen en dan erna de fles rioja hier leegzuipen. Kan dat wel gebruiken. Oh, en nog bij de campusdokter mijn verwijsbriefje voor de fysio halen want moet morgen naar de fysio (oh als die pijn eens weg zou gaan....). Vrijdag heb ik een klant (hopelijk belt Dior nog 's voor die schoenen, had pas teruggebeld (vrijdag vorige week) en ze gingen ze nu echt uit een ander filiaal halen, een paar werkdagen zou het duren.......ben benieuwd. Zaterdag komt als het goed is een vriend, even ontspannen. En tussendoor me buigen over stomme Franse filosofische teksten en ethiek. Zou blij zijn als het over is en neem me nu echt voor nooit meer zo in te zakken zodat ik geen drie eeuwen over alles doe en op 't end zo moet stressen (en zoveel roken, godskolerenogantoe).
anoniem_60552 wijzigde dit bericht op 26-08-2009 12:45
Reden: intuitieve logica
% gewijzigd
Ik heb de schroevendraaiers al gepakt. Zal ik dan meteen maar even dat lampje doen?

Denk dat ik mezelf daar vanavond heel gelukkig mee maak
Nou t was nog geen minuut werk eigenlijk
Nou de stress druipt er inderdaad aan alle kanten vanaf Digi!

Hoop dat de docent een beetje meewerkt. Sommige vakken moet je gewoon veel doen en veel oefenen... dan lukt dat niet in een paar dagen. Maar misschien... he...

Mag je alleen aan jaar 2 beginnen als je het eerste jaar afgerond hebt? (dat gaat hier anders namelijk )

Ik blijf duimen tot 4 september

(hoeveel dagen is dat?)
Neehoor Moon, ik heb op 2 vakken na (en heb een vak volgende week nog) jaar 2 al afgerond en een groot deel van jaar 3.

Ja, het jaar is zwaar geweest, van een absoluut dieptepunt en gezondheidstoestanden naar werken, stage, studeren, koken, opruimen, mezelf verzorgen, wat deelnemen aan sociaal leven, afkicken van alcohol en meds, relatie uit, gedoe met andere mannen....maar ja, ik ben vreselijk zelfkritisch en vind dat ik op 1 dag heus wel alles moet kunnen. Sja, niet logisch Digi, niet logisch. Ben geen superman.
Digi wat jammer dat het niet zo goed gegaan is als gehoopt! Hopelijk strijkt die docent zijn hand over zijn hart.

Het is idd wel een idee om meer te maken voor 1 keer. Misschien dat ik dan ook minder vaak voor de ongezonde keuze ga.

Duurt idd best lang voordat je iets hoort over die schoenen. Gewoon blijven bellen hoor!

Ik ga nu echt boodschappen doen. Echt echt echt!

Moonlight,

Gek he dat een relatief klein klusje zo lang moet duren voordat je eraan begint. Vooral omdat je wel erg tevreden bent als het eenmaal gedaan is. Althans ik altijd wel.

Ben benieuwd wat mijn man zegt over het feit dat de lamp het weer doet.
quote:Digitalis schreef op 26 augustus 2009 @ 12:48:

Neehoor Moon, ik heb op 2 vakken na (en heb een vak volgende week nog) jaar 2 al afgerond en een groot deel van jaar 3.

Ja, het jaar is zwaar geweest, van een absoluut dieptepunt en gezondheidstoestanden naar werken, stage, studeren, koken, opruimen, mezelf verzorgen, wat deelnemen aan sociaal leven, afkicken van alcohol en meds, relatie uit, gedoe met andere mannen....maar ja, ik ben vreselijk zelfkritisch en vind dat ik op 1 dag heus wel alles moet kunnen. Sja, niet logisch Digi, niet logisch. Ben geen superman.

En t was nog wel een examen over Logica... toch?

Ben blij dat je dit zelf ziet, wat je net onder woorden brengt. En ga daar maar lekker trots op zijn, op waar je nu bent in vergelijking met een paar maanden geleden!

Of je dat tentamen nou gehaald hebt of niet, dit inzicht is goud waard.

Ja... die lamp. Hij gaat gewoon eens in de zoveel tijd kapot (dan is er een draadje los). Ik heb m een keer in mijn slaap gerepareerd en toen een gigantische schok gekregen (want stekker zat er nog in) dus ik ben eigenlijk een beetje bang voor dat ding geworden. Maar hij doet t weer
Ik heb vaak met de lamp gegooid uit nijd en 'm altijd weten te repareren. Ben best goed met elektronica en systemen enzo, maar enkel als niemand kijkt, vooral geen man die 'het arme poppetje wel even wil helpen.'

Nog een kwartier, dan ga ik weer richting uni. Met m'n slaapogen. Gelukkig ben ik goed met make-up. Zit gewoon intussen van een glas wijn te nippen dat er nog stond, maar ken weinig studenten die nooit onder invloed naar een examen zijn geweest (wil die prof best meepakken naar het cafe, al eens gedaan met de hele klas, snel naast 'm zitten en semi-geinteresseerde vragen stellen over Cicero, hahaha soms ben ik gewoon te erg).
Ach, t kan best ontspannend werken, beetje alcohol voor een examen.

Ik heb een keer de hele dag zitten zuipen en s avonds tentamen gemaakt en had m volgens mij wel gehaald.

Is wel leuk he... met die draadjes. Meestal gewoon de goede kleurtjes bij elkaar zoeken en vastmaken. (alleen dan wel ZONDER stekker erin.... )
Hey moon, het is fijn hier in mijn nieuwe casa, voel me al bijna thuis. En ik kan heerlijk mijn gang gaan. Doe de voordeur op slot en kan lekker in mijn blootje rondlopen

Digi ik hoop serieus dat je een voldoende hebt behaald!
Goed te horen Iris, echt leuk!

Nu weet ik nog steeds niet waar je woont t Is nog niet helemaal gelukt met de privéberichten he (ik wil ook nog weleens proberen anders)
Nou het tweede examen van de dag wel gehaald. En ik ga 's bij de Vrijmetselarij piepen denk ik

Maar eerst effe maffen, ben doodmoe en heb nog een klant straks.
Ah: ik heb net mail. De NCOI-cursus die ik misschien wilde doen, is zoals ik al vermoedde uit het opleidingspakket gehaald.

Prutsers!!!!

Gelukkig ook mail van een andere organisatie waarvan ik brochure had gevraagd. Bij de brochure zat al een heel attent kaartje en nu een persoonlijke mail (of persoonlijk lijkend) van zo'n opleidingsadviseur. Of de brochure aangekomen is en waar ik terecht kan voor studieadvies.

Misschien een marketingtruc, maar ik ben nu al blij met deze organisatie

En meneer NCOI steekt zn dikke brochure met zn mooie opleidingen maar fijn in zn reet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven