Steeds je grens iets verleggen totdat...
dinsdag 29 mei 2012 om 15:25
Dat is eigenlijk ook de enige oplossing, helaas is het niet zo makkelijk gezegd als gedaan..
De vriendschap van die jongen en mij is versterkt omdat we destijds met problemen bij elkaar terecht konden. Hij had het over zijn problemen tegen mij, en ik over mijn liefdesverdriet tegen hem...
Daardoor ben ik me heel erg op mijn gemak bij die gast gaan voelen, en vind ik het gewoon vertrouwd om gewoon een avondje te gaan gamen bij hem, in plaats van weer met andere mensen naar een groot feest te gaan...
De vriendschap van die jongen en mij is versterkt omdat we destijds met problemen bij elkaar terecht konden. Hij had het over zijn problemen tegen mij, en ik over mijn liefdesverdriet tegen hem...
Daardoor ben ik me heel erg op mijn gemak bij die gast gaan voelen, en vind ik het gewoon vertrouwd om gewoon een avondje te gaan gamen bij hem, in plaats van weer met andere mensen naar een groot feest te gaan...
dinsdag 29 mei 2012 om 15:29
Omdat je het fijn vindt om af en toe eens een avondje te gamen, is het onmogelijk om wat meer van je leven te maken?
Je zoekt gewoon een excuus om niet van je reet af te komen.
Je hoeft ook niet hetzelfde te gaan doen als dat je deed. Er zijn ook allerlei andere dingen die je kunt doen om je passiviteit te doorbreken.
Je zoekt gewoon een excuus om niet van je reet af te komen.
Je hoeft ook niet hetzelfde te gaan doen als dat je deed. Er zijn ook allerlei andere dingen die je kunt doen om je passiviteit te doorbreken.
dinsdag 29 mei 2012 om 15:31
Waarom spreek je die oude, vlotte vrienden niet meer? En hoe ziet de rest van je leven eruit; werk of studeer je, ken je daar mensen van? Heb je hobby's, zit of wil je bij een sportclub of vereniging, waar je (nieuwe) mensen kunt leren kennen om mee om te gaan?
Dat is eigenlijk ook de enige oplossing, helaas is het niet zo makkelijk gezegd als gedaan..
Dat snap ik niet zo goed... het is toch prima om met die 'vreemde' jongen te blijven omgaan, je hoeft hem niet in de steek te laten. Maar iets minder vaak afspreken en weer energie in de rest van je sociale leven steken. Ja, dat is misschien niet makkelijk, maar als je je situatie wilt veranderen wel de enige weg.
Dat snap ik niet zo goed... het is toch prima om met die 'vreemde' jongen te blijven omgaan, je hoeft hem niet in de steek te laten. Maar iets minder vaak afspreken en weer energie in de rest van je sociale leven steken. Ja, dat is misschien niet makkelijk, maar als je je situatie wilt veranderen wel de enige weg.
dinsdag 29 mei 2012 om 15:48
allereerst een
het is niet niks gedumpt te worden..
daar kun je goed van uit balans raken.
Het lijkt mij ook niet goed zoveel te gamen, niet om die vriend.
ik spreek uit ervaring je kunt er een hoop kwijt raken na tegenslag in het leven,mensen worden aan de lopende band gedumpt om velerlei redenen.
Om die jongen met zoveel problemen nu ook te verlaten, is nooit goed..
maar wel je eigen balans weer terug proberen te vinden ,want zo te lezen hobbel je wat heen een weer qua gevoelens.
En in gamen kun je heerlijk vluchten , want dan hoef je even niks op dat moment..
Er loopt wel weer een lieve meid voor je rond hoor, ken er genoeg
, maar wees lief voor jezelf en probeer uit te vogelen wat je echt raakt en waar je echt gelukkig van kunt worden.
en geloof me het leven heeft nog veel meer in petto zowel leuke dingen als ellende, probeer wat eelt te kweken..
komt goed!
daar kun je goed van uit balans raken.
Het lijkt mij ook niet goed zoveel te gamen, niet om die vriend.
ik spreek uit ervaring je kunt er een hoop kwijt raken na tegenslag in het leven,mensen worden aan de lopende band gedumpt om velerlei redenen.
Om die jongen met zoveel problemen nu ook te verlaten, is nooit goed..
maar wel je eigen balans weer terug proberen te vinden ,want zo te lezen hobbel je wat heen een weer qua gevoelens.
En in gamen kun je heerlijk vluchten , want dan hoef je even niks op dat moment..
Er loopt wel weer een lieve meid voor je rond hoor, ken er genoeg
en geloof me het leven heeft nog veel meer in petto zowel leuke dingen als ellende, probeer wat eelt te kweken..
komt goed!
dinsdag 29 mei 2012 om 15:53
Ja hoor, dat is net zo makkelijk gezegd als gedaan. Tenzij je uitvluchten zoekt om je lekkere luie leventje aan te houden.
Het punt is dat je jezelf moet activeren. En dat kan je alleen zelf doen. Maar er zijn tips om je te helpen, natuurlijk.
- Ga sporten, dat is niet moeilijker dan naar buiten gaan en een rondje rennen. Of fietsen. Begin desnoods met wandelen, als je echt geen conditie hebt. En maak na een tijdje een mooi schema, of download eentje van internet
- Boek een reis, of nog beter, neem een sabbatical van een jaar en maak een wereldreis
- Sluit je aan bij een vereniging, sport of hobby. Een kookclub, wandelclub, zeilclub, leesclub, iets wat je leuk vindt. Er zijn voldoende activiteiten die je nog prima op latere leeftijd kan leren.
- Of neem je gamen als uitgangspunt, sluit je aan bij een gameclub, chatclub of ander internetclubje en ga naar IRL-meetings daarvan. Organiseer die desnoods.
Zie je, die grote feesten, discotheken of heftige uitgaansgelegenheden zijn zelfs niet eens nodig.
Spreuken 18:2
dinsdag 29 mei 2012 om 16:00
Ik wil wel een keer samen met je gamen (of iets anders:))! Ik snap het helemaal dat het lastig is om het roer om te gooien, actief te worden, maar er zijn zo veel (gamegerelateerde) dingen die je kunt doen, denk aan:
-games a la wow/diablo; velen spelen dat samen.
-bordspel/warhammer/magic etc clubjes.
-en kun je niet online vrienden ontmoeten, in-game?
Of misschien hier een oproepje plaatsen? Het lijkt mij iig heel leuk om met mede-nerdies/gamers activiteiten te ondernemen:)
-games a la wow/diablo; velen spelen dat samen.
-bordspel/warhammer/magic etc clubjes.
-en kun je niet online vrienden ontmoeten, in-game?
Of misschien hier een oproepje plaatsen? Het lijkt mij iig heel leuk om met mede-nerdies/gamers activiteiten te ondernemen:)