Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Hee Schuddebuikje, hier was ook geen sneeuw.

Je was vandaag dus een beetje uitgeblust?

Hoe gaat het met je angst dat je dingen gaat zien die vreemd zijn? Is dat gevoel weer weg?

21.11
Fijne dag allemaal! Ik wou dit topic effe uppen, maar heb niets spannends te schrijven!
Maar nu wel 2500 berichten!!

Eh, nu 2501 dus
Oh Janna, dat had ik niet eens gezien! Heel opmerkzaam van jou!! Ha ha ha! Da's toch al wel een mooi aantal, nietwaar?
Alle reacties Link kopieren

Ik kom even zwaaien en even een luisterend oor neerleggen voor Annemeike. Dan weet je het
Ja, Meik, je kunt hier (of op hyves) gewoon kwijt wat je kwijt wilt hoor! Echt!

Ik heb je luisterend oor gevonden hoor Buikje! Ik fluister wel via de mail in dat oor!

Dank je

Jij ook bedankt Janna

You make my day!!
Hahaha, lieffie!
Hee Janna, wat je zegt ben je zelluf hoor!!
Sneeuwt het bij jullie ook zo hard?!

En gaan jullie nog sinterklaas vieren?
voor iedereen, vooral Annemeike...
Ik wil ook een geven!
En ik wil jullie allemaal een heleboel knuffels geven:

Veraantje, voel je je al wat beter??
De knuffelende paartjes staan wel heel dicht bij elkaar!
ohhh ik baal toch zo (vandaar even hier

Ik zou vorige week dondardag met en vriendin naar de sauna, toen ging het niet door want haar dochter is ziek, nu zou ik vandaag met haar gaan, is ze zelf ziek Vervelend voor haar maar ik had zooooo'n zin in een dagje relaxen, ben dus beetje chago nu. Ik heb een bon die geldig is tot de 15 dus kan ik alleen nog volgende week dinsdag. Hoop dat het me lukt iemand te vinden. Bah, maar ja, nu kan ik wel wat dingen regelen voor verjaardag dochter. Maar toch baal ik

*sorry, ego*
Logisch toch, het loopt anders dan dat je had gedacht.. Kan ze dinsdag ook?

Wel weer fijn dat je dan morgen minder verjaardagsdingen hoeft te regelen.. Wat moet je nog doen?
Hee Buik, kan me goed voorstellen hoor dat het een grote teleurstelling voor je is dat je op het laatste moment te horen krijjgt dat je dagje (waarop je je zo verheugd had) ineens niet door kan gaan. Voor de tweede keer dus al. Je vriendin kan het natuurlijkk niet helpen dat ze ziek is geworden, maar dat maakt jouw teleurstelling niet minder!

Heb je nu andere ontspannende activiteiten die je vandaag kunt doen?

Fijne dag Buik en Janna en alle anderen!!!

14.06
Hee Buik, kan me goed voorstellen hoor dat het een grote teleurstelling voor je is dat je op het laatste moment te horen krijjgt dat je dagje (waarop je je zo verheugd had) ineens niet door kan gaan. Voor de tweede keer dus al. Je vriendin kan het natuurlijkk niet helpen dat ze ziek is geworden, maar dat maakt jouw teleurstelling niet minder!

Heb je nu andere ontspannende activiteiten die je vandaag kunt doen?

Fijne dag Buik en Janna en alle anderen!!!

14.06
ik heb weer eens de tijd erbij geschreven! stom!
Ach, als dat alles is...

Nee vooral druk geweest vandaag. Ik heb slingers, balonnen, tinkerbell bordjes en bekertjes etc. Vanalles zoals glitters en goudspray en inktgel-pennen om elk vriendinnetje om te toveren tot een echt elfje. Dan gaan we tompoucejes (??) eten met tinkerbell erop. Daarna krijgt elk vriendinnetje een set vleugeltjes om zelf te versieren. Als ze dan eenmaal écht elfje zijn inclusief vleugeltjes gaan we dansen en spelletjes doen.

Dan even chips en wat drinken en dan Tinkerbell Bingo en daarna pannenkoeken eten en een knetterijsje als toetje.

Zo ziet het feestje er ongeveer uit. Daar heb ik alles voor in huis. Het enige dat ik moet regelen morgen is dus 3 cakes bakken en in de avond alles met man versieren.

Ze heeft er zoveel zin in Ze weet niet alles (bijv die vleugeltjes versieren is een verrassing)

Zo, zijn jullie ook weer helemaal op de hoogte

Meike, ik heb nog niemand voor volgende week dinsdag, ik denk niet dat die vriendin kan want die werkt dan. Misschien iemand anders. Mijn zus is ook geen optie want die is ZWANGER van de derde
Klinkt leuk Buik!!

En gefeliciteerd met je zus haar zwangerschap! Vind je dat ook moeilijk? Kan me voorstellen dat het een beetje dubbel voelt...

Jammer dat je niemand weet voor dinsdag... Heeft je man geen vrije dagen meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven