Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
quote:Morisson schreef op 23 juli 2010 @ 17:31:

Notitie aan mezelf: Huurtoeslag eindelijk eens regelen... (bedankt Moonlight hihi) Check even het met terug werkende kracht gedeelte in de voorwaarden!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
LA, met mij gaat het nu eigenlijk wel oke. Heb deze week heel raar geslapen. Werd na heel weinig uren slaap helemaal uitgerust wakker, maar viel dan 's middags weer in slaap.

Heb ook twee dagen achter elkaar oxazepam gebruikt(gisteren en eergisteren), was erg prettig want ik ben alleen naar de winkel gegaan, voor het eerst in een maand!!

Verder maakt ons nieuwe kittentje mij erg gelukkig. Kan echt zo'n golf geluksgevoel krijgen als ik hem zie spelen...

Janna, bedankt voor de tip! Ik zal eraan denken!

Nu ben ik weer snel weg, eten koken. (Ik kan eigenlijk helemaal niet koken maar ja, men moet wat )

quote:Annemeike schreef op 23 juli 2010 @ 17:46:

Ik heb geen nieuwe mail van je, LA.huh? heb je toch echt een mail gestuurd. Nu wel ontvangen?
quote:Morisson schreef op 23 juli 2010 @ 18:04:

LA, met mij gaat het nu eigenlijk wel oke. Heb deze week heel raar geslapen. Werd na heel weinig uren slaap helemaal uitgerust wakker, maar viel dan 's middags weer in slaap.

Heb ook twee dagen achter elkaar oxazepam gebruikt(gisteren en eergisteren), was erg prettig want ik ben alleen naar de winkel gegaan, voor het eerst in een maand!!

Verder maakt ons nieuwe kittentje mij erg gelukkig. Kan echt zo'n golf geluksgevoel krijgen als ik hem zie spelen...

Janna, bedankt voor de tip! Ik zal eraan denken!

Nu ben ik weer snel weg, eten koken. (Ik kan eigenlijk helemaal niet koken maar ja, men moet wat )

Morisson wat een leuke berichten! Echt goed dat je naar de winkel bent gegaan!!!

En leuk van die kitten, dat doen jonge beesten met je, het is zo vertederend.

Eet smakelijk voor straks, wat ga je eten?
LA bedankt voor je mail!

Ben even te moe om te reageren. Tja ik voel idd een soort druk omdat het van marktplaats is.

Ik kijk even aan hoe ik me straks voel, en dan besluit ik of ik wel of niet bel. (kan alleen s avonds)

Annemeike, je hebt gelijk, voor dat geld mag ik wel eigen voorzieningen hebben. De keuken is dus zelfstandig.

Eigen sanitair is ook wel heel fijn, zo niet noodzakelijk. Zeker omdat ik prikkelbare darm heb hecht ik veel waarde aan een wc

Dames ik heb echt iets aan jullie adviezen. Super. Bedankt!!
Vandaag heb ik gemarineerde kip met aardappeltjes en sperziebonen gemaakt!

En nu ben ik echt weg anders is er zo niks meer van over!

Sorry heb niks meer gelezen!

Moon neem je tijd, je kunt morgen ook bellen, of overmorgen. En anders maar niet, dan staat er waarschijnlijk over 1 of 2 weken weer een ander appartement op marktplaats.

Morisson: dat klinkt heerlijk! Heb je de kip zelf gemarineerd?
Nee hoor, dat was al gedaan door de fabriek... Vriend vond het gelukkig heel lekker en ik eigenlijk ook wel. Ik kook niet vaak, ik kan het niet goed en vind het stiekem ook niet echt leuk.

Inderdaad Moonlight, neem je tijd en leg jezelf geen druk op. Wat er ook gebeurt, het is oke!
Ik ben er idd niet meer achteraan gegaan vandaag. Heb best veel dingen uitgezocht, ook met die huurtoeslag enzo. En het is even genoeg voor vandaag.
quote:lieveranoniemm schreef op 23 juli 2010 @ 18:14:

[...]

huh? heb je toch echt een mail gestuurd. Nu wel ontvangen?

Hee LA, heb je het als privé-bericht gestuurd net zoals eerder vandaag? Ik heb er twee van je gehad en beiden beantwoord, maar het leek alsof je een derde gestuurd had vandaag?

Mijn mail-adres dat op mijn hyves staat gebruik ik niet, want ik ben het wachtwoord kwijt.

Moon, er komt wel weer een ander woonaanbod. Je bent in ieder geval al weer wat wijzer omtrent huursubsidie en wat je in ieder geval voor eisen hebt waar de nieuwe woning aan moet voldoen.

Morrison, goed dat je in je eentje naar een winkel bent geweest én ook nog gekookt hebt terwijl je dat niet eens echt leuk vindt!
Morisson: wat goed dat je in je eentje naar de winkel bent gegaan zeg.

Leuk is het he, zo'n klein katje. 't Is dat ik er al 2 heb rondlopen hier maar anders....Die van mij schelen 1,5 jaar en in het begin was het toch best wel veel blazen maar na een paar dagen werd ik op en ochtend wakker en hoorde ik een smakkend geluid: lag die kleine dus aan de tepel van nr.2
Snjókorn falla, á allt og alla
Goedemorgen!

Hoe hebben jullie geslapen??? Enne......wat zijn jullie plannen voor vandaag?

Ik hoop dat het feest van Schuddebuik fantastisch wordt. Hopelijk gaat het niet regenen!

Hoe voelen jullie je? Is iedereen een beetje uit haar dipje van vandeweek??

Fijne dag!!
Schuddebuik, veel plezier met je feestje!!

Fijne dag allemaal!

Goedemiddag!

Ik ben al een tijd wakker hoor, maar had de PC nog niet aan gedaan. Ik kon gister weer niet meteen slapen maar lag in bed iig wel wat rustiger. Heb de PC gisteren uit gezet op gegeven moment en ben naar Mart Smeets gaan kijken, blijkbaar werkt dat rustgevend / slaapverwekkend. Ik moet echt niet meer zo lang achter elkaar forummen s avonds.

Was rond 10 uur wakker.

Ben met mijn administratie bezig. Stapels enveloppen die ik wel open gemaakt had en gekeken of het dringend was maar verder zijn ze op de grote hoop beland. Ben het nu aan het uitzoeken.

Verder wel een fijn gesprek met mijn moeder gehad. En met broer een gespek van praktische aard, maar ook wel okee.

Mijn 'kleine' broertje van 17 is een week op vakantie en dat geeft wel rust in huis. Eigenlijk sinds hij geboren is, is hij altijd druk en vraagt hij altijd aandacht. Behalve als hij slaapt. Hij is heel leuk en lief hoor, maar wel druk, dus.

Deze week verandert de sfeer in huis best wel. We komen meer aan gesprekken toe en er wordt voor de verandering niet gevochten (dat doen mijn broers altijd)

Het lijkt of mijn oudste broer ook meer relaxed is nu, ten eerste heeft hij vakantie en ten tweede heeft hij geen 'last' van 'kleine' broertje.

Begrijp me niet verkeerd, mijn jongste broer is de leukste jongen die er bestaat maar om ermee onder één dak te wonen is soms wel druk.

Veel plezier met je feest Schuddebuik!
Veel plezier, Schuddebuik!!

Goed dat je je administratie uitzoekt, Moonlight. Wat je zegt over je broer, het zou mijn broertje kunnen zijn, hihi. De druktemaker.

Snjokorn, lief zeg, dat je kitten bij de ander aan de tepel lag! Hier zijn het allemaal mannen dus dat is vooral gestoei. Onze rode kater (van 1 jaar, 5 kilo dus dan weet je het wel) is daar alleen erg ruw in dus ik loop constant heen en weer (met of zonder plantenspuit) om hem een beetje in te tomen... of dat te proberen in ieder geval.

Annemeike, hoe is het met jou??

Van hieruit alleen even een korte groet Hoop dat het goed gaat met iedereen!

*gaat verder kattenpolitieagentje spelen*

Met mij gaat het goed, mijn dip is weer over.

Vandaag een redelijk drukke dag gehad. Vanavond ga ik lekker op de bank een dvd kijken!

Morgen komt er een vriendin langs, heb ik veel zin in! Lekker kletsen, snoepen, en waarschijnllijk weer een film kijken.

Fijne avond!
Hai!

Goed plan, Veraan om lekker op de bank te zitten vanavond en leuk dat je morgen met je vriendin afgesproken hebt.

Moon, ben je inmiddels klaar met de administratie?

Morrison, je hebt geloof ik een dagtaak aan de katjes corrigeren. Biedt wel leuke afleiding natuurlijk!

Ben benieuwd of Buikje nog aan het feesten is?!

fijne avond!!
Ik was/ben aan het afbouwen maar merk dat ik nu weer gespannen en angstig ben.

Begon bij een wespennest en nu schiet ik van alles een meter in de lucht.

Heb gauw weer 2 pillen ingenomen.

Ik ben steeds een discussie aan het voeren, wat vind ik nou belangrijker, en in het begin winnen de pillen, maar na een paar weken wil ik weer afvallen en dat gaat niet met die pillen.

Bah ik baal er van.

Ga even rustig op de bank internetten.

13.39
Zo'n wespennest is ook serieus wel eng! (althans vind ik ook)

Wel goed dat je toch weer 2 pillen hebt ingenomen.

Het is ook wel echt een dilemma... Is er misschien ook een antipsychoticum dat niet aankomen als bijwerking heeft bij jou?

Wel hartstikke logisch dat je er vanaf wilt hoor!

(alleen liever niet heel plotseling ermee stoppen!)
Pillen beginnen al te werken, begin een beetje suf te worden.

Tja de AP die ik slik horen bij de nieuwere AP en hebben veel minder (erge) bijwerking dat de oudere APpillen.

Ik dacht dat ik misschien afslankpillen kon gebruiken maar ga nog even op onderzoek bij dokter google

En het stoppen doe ik heel rustig, ik zat na de terugval laatst op 10 mg en had het afgebouwd naar 2,5 en wilde maandag stoppen.

Hoe is het met jou GE?

Heb je nog wat van die ene vriendin gehoord?
Ah ok, ingewikkeld hoor...

Zou een dietist anders misschien een optie kunnen zijn?
Even goedemiddag zeggen hier.

Ik heb vandaag niet zoveel zin / energie om de verhalen van iedereen te lezen. Fijne dag!
Verana, fijn dat het goed met je gaat!! Moest er nog aan denken!

Annemeike, hoe gaat het met jou? Leuk weekend tot nu toe? Heeft iedereen in het weekend meer tijd om iets 'extra's' te doen?

GE, klinkt goed! Even laten rusten is soms wel verstandig!

voor iedereen!!
GE, ik denk dat het wel goed is geweest om even te wachten met reageren. Impulsiviteit leidt vaak tot nare dingen (sprak zij uit ervaring...) Knap van je!

Annemeike, ja, ik heb er een dagtaak aan hihi. Maar ik doe het heel graag hoor!

Pfff, ben even kwaad op vriend en weet niet of het terecht is. Hij is behoorlijk depri en waarom? Omdat hij vindt dat hij alles moet oplossen (uh hoezo, ik ga in therapie, ik doe allerlei oefeningen, hij gaat gewoon werken etc).

En omdat hij het stom vindt dat hij zijn PC vaak van boven naar beneden 'moet' verhuizen omdat hij anders de hele dag op de zolder zit. Ja, computer dan niet 24/7 als je thuis bent.

Oh ja, en waar haal ik het lef vandaan om hem te vragen om even te stofzuigen en het vuil buiten te zetten omdat ik dat gewoon echt niet trek vandaag?!

Ik zit hartstikke kapot en leeg thuis en dan wordt er toch van mij verwacht dat ik naast mijn therapie, oefeningen en alles gewoon het hele huishouden doe terwijl hij lekker spelletjes op de PC speelt. En dat terwijl hij prinsheerlijk 8-9 uur per nacht slaapt en ik na 5 uur wakker word.

Dan zit hij bloedchagrijnig en in-en-in gemeen tegen me te doen en zit ik met huilbuien op de bank. Fijn dan. Pfff sorry hoor, maar dan denk ik van 'wat heb jij nou om je zo *** over te voelen, kijk eens naar hoe IK me nu voel man!' en ik weet dat dat heel gemeen is enzo maar aaargh. Sorry, ik ben even gefrustreerd. Ik wil jullie hier helemaal niet mee lastig vallen... misschien haal ik het straks ook wel weer weg.

Een en een voor jullie allemaal!
anoniem_94082 wijzigde dit bericht op 25-07-2010 18:53
Reden: tikfoutjes
% gewijzigd
Morisson

Hebben jullie ook leuke momenten samen?

Kan me voorstellen dat het een zware tijd is. De tijd dat ik dagbehandeling had is één van de moeilijkste tijden van mijn leven geweest, tot nu toe.

Maar om de relatie goed te houden zouden jullie ook tijd met zijn tweeen moeten doorbrengen, met iets wat jullie beiden leuk vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven